makaram
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 13 Ekim 2015
- Mesaj
- 2.034
- Tepki
- 4.557
- Yaş
- 39
- Şehir
- İstanbul
- Başlangıç
- 1995—96
- Bisiklet
- Merida
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Bu uzama işinde çapraz kullanım etkili oluyor gördüğüm kadarıyla. Birde tırmanış miktarı önemli tabi. 2500 km'de uzayan KMC zincirim de oldu, 5000 km sağlam kalan tiagra zincirim de.Olaya biraz değişik bir acıdan yaklaşayım.
Foruma bir kaç kez post ettim, zincir temizliği konusunda biraz hassasım. Tur için kullandığım bisikletin zincirini aşağı yukarı her 400-500 km'de muc off ürünleri ile detaylı temizliyorum piril piril yapana kadar. Gayet de memnunum.
Geçenlerde bisikleti ufak tefek işler için lbs'ye gittim onlarla konuşurken bottom bracket bölgesinden ses ve titreşim geliyor sanki dedim arkadaş bisikleti koydu askıya 2-3 Tur çevirdi daha sonra zinciri ölçtü ve değişmesi gerektiğini söyledi. Zincir asagi yukari 2800-3000 km'de henuz ben de şaşırdım dedim bunum daha 2 bin km omru olmasi lazim diye. Biraz geyikledik, bilimsel bir dayanağımız yok ama çok sık kimyasal kullanmanın zinciri yıpratmış olabileceğini tahmin ettik.
Malzeme mühendisi arkadaşlar varsa aydınlatsınlar bizi bilimsel olarak.
Bunu biz de konuştuk, coğrafya malum yokuş yok zaten bisikleti de 4-5 dişli arasında kullanıyorum sürekli diye eledik biz de.Bu uzama işinde çapraz kullanım etkili oluyor gördüğüm kadarıyla. Birde tırmanış miktarı önemli tabi. 2500 km'de uzayan KMC zincirim de oldu, 5000 km sağlam kalan tiagra zincirim de.
Kimyasal faslına gelirsek, zincirini her fırsatta mazotta bekletip temizleyen bir arkadaşımız var. Sürekli zinciri kopuyordu. Tüm olasılıkları elediğimizde elimizde kalan tek şey mazotun zincire zarar verdiği oldu.
Son zincirimde uyguluyorum. 5000km ve çoğu yüksek irtifalı rotada, bol bol çapraz sürmeme rağmen zincirim hala 0,5'lik uzama bile göstermedi. Bisikleti temizliyorum ama yağı tamamen arındırma derdinde değilim. Çamur - kir - toz (zarar verecek şeyler) gitsin yeterli sanırım.Yeni zincir ile daha az temizlik yapıcam bakalım ne olacak.
Olay mazot değil zincirin üzerinde hiç yağ kalmayacak kadar derinlemesine temizlik yapmak zarar veriyor. Çoğumuzun bisikletinde kullandığı markalar olan Shimano ve KMC bakım kılavuzunda buna dikkat edilmesini öneriyor. Yağ üreticileri aksini iddia etse de ben zincir üreticisinin tavsiyesini dikkate almayı tercih ederim.Neyse bugun de aydinlanmis oldum. Her hafta bisikletimi yikarim. Zincire mazot sikar, durular sonra sabunlu suyla yikar kurularim. Bir kac ay once aldigim kmc zincir uzadi denilince nasil olur sorulari ucustu dogal olarak. Capraza dikkat ederim filan. Olay mazotmuymus yani. Vay arkadas.
Plastik aksama kesinlikle gelmemeli bu ürün oldukça aşındırıcı. Ama sadece zincir temizlemek için harika bir ürün. Sürtmeye fırçalamaya gerek kalmıyor hiç.Zinciri bisikletten kolay sökemiyorsak yani quick link yoksa Würth balata temizleyici sprey
Zinciri kolayca söküp takabiliyorsak benzin + pet şişede çalkalayıp bekletmek.
Shimano 105in üzeri için önermiyorum tabi bu yöntemleri![]()
Olaya biraz değişik bir acıdan yaklaşayım.
Foruma bir kaç kez post ettim, zincir temizliği konusunda biraz hassasım. Tur için kullandığım bisikletin zincirini aşağı yukarı her 400-500 km'de muc off ürünleri ile detaylı temizliyorum piril piril yapana kadar. Gayet de memnunum.
Geçenlerde bisikleti ufak tefek işler için lbs'ye gittim onlarla konuşurken bottom bracket bölgesinden ses ve titreşim geliyor sanki dedim arkadaş bisikleti koydu askıya 2-3 Tur çevirdi daha sonra zinciri ölçtü ve değişmesi gerektiğini söyledi. Zincir asagi yukari 2800-3000 km'de henuz ben de şaşırdım dedim bunum daha 2 bin km omru olmasi lazim diye. Biraz geyikledik, bilimsel bir dayanağımız yok ama çok sık kimyasal kullanmanın zinciri yıpratmış olabileceğini tahmin ettik.
Malzeme mühendisi arkadaşlar varsa aydınlatsınlar bizi bilimsel olarak.
Bu uzama işinde çapraz kullanım etkili oluyor gördüğüm kadarıyla. Birde tırmanış miktarı önemli tabi. 2500 km'de uzayan KMC zincirim de oldu, 5000 km sağlam kalan tiagra zincirim de.
Kimyasal faslına gelirsek, zincirini her fırsatta mazotta bekletip temizleyen bir arkadaşımız var. Sürekli zinciri kopuyordu. Tüm olasılıkları elediğimizde elimizde kalan tek şey mazotun zincire zarar verdiği oldu.

Aslinda en güzeli tazyikli su tutmak çamur/kir temizlemek için ama bahçem yok.Son zincirimde uyguluyorum. 5000km ve çoğu yüksek irtifalı rotada, bol bol çapraz sürmeme rağmen zincirim hala 0,5'lik uzama bile göstermedi. Bisikleti temizliyorum ama yağı tamamen arındırma derdinde değilim. Çamur - kir - toz (zarar verecek şeyler) gitsin yeterli sanırım.
Benim ritüelim degreaser ve cihaz ile temizlik, ardından deterjanlı sünger ile degreaser temizliği, durulama kurumaya bırakıp ertesi gün yağlama, sürüşe çıkmadan da kuru bez ile fazla yağı temizleme. Teorik olarak düzgün ama pratikte bir şeyleri yanlış yapmışım belli ki.Zincirlerin temizleyici madde veya akaryakıt ile temas sonucu zarar görmesi pek olası değil. Zincir temizliğinde kullanılan ürünler genelde alkali (baz) özelliktedir, yağ gibi organik maddeleri çözerler ama metallere zarar vermezler. Tuzlu veya asitli bir şey ile zinciri temizlerseniz gerçekten zinciriniz zarar görür, ama bu da temiz görünüp de aşınma şeklinde olmaz, zincir paslanır.
Asıl mesele şu: zinciri fazla temizlemek faydadan çok zarar veriyor. Nedenini, yağlı olması gereken yerlerin kuru kalmasına sebep olması...
210279 dosyayı görüntüle
Zincirin uzamasına sebep olan şey, pin ve roller denen parçaların birbirlerine sürterek aşındırmaları. Aşırı temizlik, bu parçaların arasında olması gereken yağı alıp götürdüğü için sonrasında (mutlaka zincir tamamen kuruduktan sonra) zincirin içine nüfus edecek şekilde yağlanması ve ardından zincirin üzerinde kalan fazla yağın alınması gerekiyor. Aksi taktirde zincirin ömrünü kısalıyor. Özellikle benzin veya mazot gibi önce yağın yerine geçecek, ardından da uçacak maddeler kullanırsanız, dışardan temiz gözüken ama parçalarının içi yağsız kalmış zincirin ömrü çok kısa oluyor.
Ben tembellikten ötürü zinciri az temizleyenlerdenim. Mevcut zincirim 920km'de, sadece bir kere kuru bez ile sildim. Bir önceki zinciri 10 bin kilometreyi biraz geçtikten sonra değiştirmiştim. Hiç umursamadan zinciri çapraz kullandığımı da belirteyim.
Dediğiniz uygulamada çok önemli bir hata var; sabaha kadar yağlamadan bırakmak. Bu işlem zincirin çok hızlı paslanmasana neden olur. Hele çözücü ile derinlemesine temizlik ardı sulu durulama ardı böyle bırakılması zincirin ömrünü çok kısaltır.Aslinda en güzeli tazyikli su tutmak çamur/kir temizlemek için ama bahçem yok.
Benim ritüelim degreaser ve cihaz ile temizlik, ardından deterjanlı sünger ile degreaser temizliği, durulama kurumaya bırakıp ertesi gün yağlama, sürüşe çıkmadan da kuru bez ile fazla yağı temizleme. Teorik olarak düzgün ama pratikte bir şeyleri yanlış yapmışım belli ki.
Rubleyi değiştirdim sonunda, 11-34 yerine 12-25'e geçtim, teorik olarak daha fazla çapraz kullanacağım gibi ama bu zinciri daha az temizleyeceğim. Yaza doğru paylaşırım sonucu.
Kurumaya bırakmadan önce bez ile siliyorum ama yine de haklısınız, bütün nemi almıyordur.Dediğiniz uygulamada çok önemli bir hata var; sabaha kadar yağlamadan bırakmak. Bu işlem zincirin çok hızlı paslanmasana neden olur. Hele çözücü ile derinlemesine temizlik ardı sulu durulama ardı böyle bırakılması zincirin ömrünü çok kısaltır.
Abi, paslanmış zincir ve paslanmış ruble için (hem zinciri hem rubleyi sökmemek kaydıyla) Würth öneriyor musunuz?Zinciri bisikletten kolay sökemiyorsak yani quick link yoksa Würth balata temizleyici sprey
Zinciri kolayca söküp takabiliyorsak benzin + pet şişede çalkalayıp bekletmek.
Shimano 105in üzeri için önermiyorum tabi bu yöntemleri![]()

