Scudo Sports

Yüksek kadans her derde devaymış

i will try. thanks
 
Scudo
Hortlatmak lazım bu konuyu.

Yüksek kadans her derde deva olur mu ki?
Bence olmaz, ne zaman ve neden olmaz? Sizin eğer fiziksel yeterliliğiniz yoksa istediğiniz şeyi yapın katettiğiniz mesafe/zaman değişmeyecektir. Ta ki 8 hafta ve üzeri düzenli antrenman yapmadığınız sürece. Ama dayanıklılığı arttırma ve daha verimli bisiklet kullanma için yüksek kadans düşük kadansa kıyasla daha iyi bir yöntem olabilir. Ayrıca daha sert vites daha iyidir deyip bir an evvel vites yükseltmeye çalışan (ben de buna dahilim) günlük bisikletçiler için sakatlıktan kaçınma adına da faydalı olabilir. Ama düşük kadans da profesyonel anlamda hala kullanılan bir yöntem, kişiye göre değişiyor!!!

Dolayısıyla Derya Keçeç'nin herkesin sürüş şekli kendi fizyolojik kapasitesine göre ayarlanır gibi yorumuna katılıyorum. Süreyya Ayhan'ı hatırlayın, süper bir aerobik kapasite ancak düşük bir anearobik kapasite, sürekli yüksek tempo, son 400'e grupla girerse sonuç hüsran, onun için sürekli yüksek tempo en verimli taktik!!!

Buradaki yanlış anlaşılma, sanırım, konuyu okuyunca bu yöntemin herkes için ve her zaman mucizevi bir şeymiş gibi anlaşılıyor olması!!! Başarılı bir antrenman birçok öğreden oluşuyor, halbu ki; yüksek kadans ise hem teknik hem de dayanıklılık açısından öğelerden sadece bir tanesi. Daha detaylı bilgi için şu konunun okunması gerekiyor;
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=14065

Bir problem de Hakan'ın bu yöntemi savunuyor olması, hem de diğer herşeyden bağımsız mucizevi bir yöntemmiş gibi. Bence, başkalarının tecrübelerini örnek vererek savunmaktan ziyade ve verdiğim linkteki faktörleri de dikkate alarak tartışmak gerektiğini düşünüyorum!!!

Ama, son bir söz, paylaşım için hepinize özellikle de Hakan'a teşekkürler; belki performans artışı için değil ama günlük kullanıcılar için sakatlanmaktan kaçınmak için çok uygun bir yöntem, bunu okumadan önce yüksek kadansın komik gözüktüğünü bile düşünenlerdenim!!!! :)İyigünler!!!
 
Sevgili hakan,nereyi anlattığımı sormuşsun,işte orayı anlattım.Tam da yazdığım gibi.Özetleyeyim:"Profesyonel ya da amatör yarışçıysanız kadans oldukça önemlidir ancak çok uzun mesafeler katetseniz bile,bir amatör olarak bisiklete zevk için biniyorsanız,kadans saplantısını sallayın gitsin" demek.

Burada asıl önemli konu,farklı bir bakış açısını bir eleştiri olarak görmüş olmanız.Ben bir sınırı vurgulamak istedim o kadar.Bir tekniği,bir sistemi,her zaman ve herkes için geçerli ve doğru saymak mümkün değil.Neticede insanla sınırlı bir iş bu.Ne yaparsan yap,bir adım öteye gidemeyeceğin alanlar vardır.Sporda da sanatta da durum böyledir.

Yüksek viteş düşük kadans ya da düşük vites yüksek kadans matematikle eşitlenmez,fizikle eşitlenir.Belirttiğiniz üzere,elbette yarışçıların stilleri farklı farklı olup,yarış kazanma yüzdeleri de eşit değildir.Bir başka deyişle,kazanan sporcuların yüzde kaçının yüksek kadans,kaçının düşük kadans çevirdiklerini hesap ederek bir istatistik yapmak doğru değil.

Anladığım kadarıyla yarışçısınız.E acizane biz de yarıştık ve hala bazı amatör yarışlara katılıyoruz.Kendi adıma,kadansı,kilometreyi,jantın kaç gram olduğunu,maşanın bilmem kaç mm olduğunu hiç kafaya takmadım.

Yani yazı sizden ziyade,tam amatörlerin kendini fazla kasmaması için bir "tırnak".
 
@Hakan Yazman

Yaziniz guzel, cok yararli, anlatmak istediginizi de anladim ama konunuzu desteklemek icin verdiginiz bu ornek asiri abarti olmus. Normalde dusuk devirli kamyon motorunun Formula 1 araci ile degil, genelde hicbir binek arac ile sansi zaten yok.
 
@Derya Keçeci

Derya abi ben bu yazıyı veya yöntemi kimsenin takıntı yaptığını duymadım (senden başka :) ) aksine uygulayan herkes "Allah razı olsun kaleminize sağlık vb" diyor, hatta 50 yaşın üzerindeki hobi sürücüleri bile denedikleri zaman çok çok iyi neticeler aldıklarını söylüyorlar vb vb . Ben burda potansiyel olarak amatör olsun hobi olsun "kendini geliştirmek isteyenler" açısından denediğim denettirdiğim herzaman pozitif netice aldığım bu yöntemi herkese tavsiye ettim, yani yarışçı olacak diye bir kural yok. Ha öte yandan kişi sert çeviriyordur (biz bisikletçiler arasında buna "kasap" çevirme deriz) halinden memnundur kimse onun gidipte gırtlağını sıkmıyor seri çevireceksin diye, herkes istediği gibi çevirir bu beni bağlamaz, ben denediğim çevremde gözlemlediğim doğruluğuna inandığım şeyleri tavsiye ederim bisiklet antrenörü olarak, seninde sert çevirdiğini başka mesajlarda vurguladığını görmüştüm senin seçimindir saygı duyarım, bunda elbette serbestsin hatta bu yazıya inat seni mutlu edecekse bir iki vites daha sertleştirebilirsin yokuşlarda ;) Sevgiler...
 
@bozokaydin

Aslında oradaki vurgu benzinli motor ile dizel motor arasındaki fark olarak olarak da algılanabilir, veya başka bir açıdan bakarsak seri çevirerek F1 motoruna doğru ilerlersiniz, "kasap" çevirirseniz de kamyon motoruna benzetirsiniz bacaklarınızı vb gibi yorumlanabilir belki.

Önceki mesajı yazan arkadaş da demiş "her derde deva olmaz" vb demiş sizinle ortak cevap vereyim, tüm makalelerimde olduğu gibi vurgulanan anlamları pekiştirmek için "mübalağa sanatı"nı etkin bir şekilde kullanırım, elbette hiçbirşey herşeye deva olmaz, burada da mecazi bir anlam vurgulama kullanılmıştır "her derde deva" derken, ama bununla birlikte yüksek kadans adeta aerobik dayanıklılığın temeli tabiri caizse lokomotifi olduğu görüşündeyim, elbette sert çeviren münferit başarılı örnekler olacaktır bizim için önemli olan çoğunluğun fayda göreceği yöntemlerdir... Yine performans açısından sadece bu yöntemin yeterli olmayacağı yazı içinde ve takip eden mesajlarda vurgulanmıştır...
 
Yazıdan çok faydalandım. Bugün yüksek kadanslı kullandım hemen bir çok şey farketti. Ortalama nabızım 143 oldu. Bunu hayal bile etmemiştim. Daha önce en fazla 132 olmuş. PTE (peak training effect) 4.2 çıktı, önceki antremanda 3.0 idi. Bütün değerler olumlu olarak artmış.
 
bugün denedim ve 70 km yol yaptım normal olarak biraz yorgunluk vardı ama dizlerde ağrı kesinlikle yoktu ki mutlaka olurdu ve daha önceki zamanlarıma göre müthiş bir ilerleme kaydettim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
tam aradığım yazı ve 28 sayfayı bir güzel okudum tam aklıma takılan sorular sorulmuş hepsine güzel güzel cevaplar verilmiş..
herkese teşekkür edemeden geçemicen...
keşke turlarda arkamızdan bağırmasalar vites yükselt yükselt diye herkes okusa şu yazıyı...

birde Hakan Yazman abinin blogu falan varmı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
Evet arkadaşlar sistemi uygulayıp pozitif sonuçlar alanların yorumlarını bekliyorum...
 
Hakan abi yazınızı okuduktan sonra pedal çevirme stilimi değiştirerek yüksek kadanslı bisiklet kullanmaktayım.2-3 yıl gibi süre zarfında hiçbir sıkıntısını görmedim.Özellikle yokuş yukarı binişlerde çok faydasını görüyorum.Benimle aynı ağırlık-performans ayarındaki arkadaşlarımdan daha az yorularak pedal çevirebiliyorum. Yokuşları güle-oynaya çıkıyorum desem daha doğru :) Teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
geçen yıldan beri düzenli olarak uyguluyorum inanılmaz derecede yararlarını gördüm diyebilirim
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
Bir sorum olacaktı...

Benim antrenman yaptığım güzergahta düz yol yok. Ya iniş var ya da rampa kadans yapmaya çalışıyorum ama çıkışlarda ne kadar olursa. Bu durumda benim tam olarak ne yapmam lazım inişlerde vitesi ayarlayıp mı pedallara asılmalıyım ?
 
yazınızı okudukdan itibaren 42 aynakolumdan son derece memnunum hiç değişdirme gereği duymadım 52 aynakolla dakikada 50 kadansla gezen kendini bisikletçi sanan arkadaslara 50 sefer heryerde anlattım konuyu gösterdim halen 50 kadansla sürüyolar. yüksek kadans çevirmekle gerçek bisikletci olundugunu öğrendim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
demekki diz ağrılarımın sebebi buymuş meğer çok teşekkür ediyorum yazınız için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
@hamibektas

Merhaba,
İki seçeneğiniz var, birincisi bisikletinizi modifiye ederek daha kolay vites oranları sağlayan dişliler edineceksiniz, böylece (çok dik olmadığı sürece) yokuşta da daha yüksek kadansla sürebilirsiniz, veya bir trainer edinerek kolay viteslerle evde bu sistemi uygulayabilirsiniz, kaldıki her halukarda bir trainer sahibi olmak iyi olacaktır kötü havalarda kondüsyonsuz kalmamak için...
 
@Hakan Yazman

Mesajınız için çok teşekkür ederim. Ruble oranları ile oynamak istemem şahsen bu oranlar bence çok güzel. Trainer konusunda da trainer alacağım ama daha çok var. Büyük ihtimalle kışları sıkı giyinip mtb ile antranmana çıkıcam ya da tuzlanmış ana yollarda yol bisikletini kullanacağım...
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
Merhabalar, çocukluğumdan beri olabildiğince sert çevirip bir an önce varmayı hedefleyen biriydim, çok dik yokuşlarda bile 48 aynakol en küçük rublede çevirirdim bitene kadar yeni bisikletimi toplarken 52 dişli aynakol kullanmayı düşünüyordum üstelik tur biisikletinde, sanırım 48 dişli alıp 38 i kullanıp gerektiğinde 48 i kullanırım. Genelde yokuştan inerken boşa dönüyor diye beğenmeyiz küçük aynakolları ama 48 liyle seri çevirirken bile mtbci arkadaşlara çok fark atamadığımı gördüm üstelik yoruluyordum bir de hiç çevirmeyip sürtünmeyi en aza indirmek için gidona kapandım hemen hemen aynı hızı görüyorum ondan beridir çok gaza gelmezsen hızımı biraz alıp pedal çevirmiyorum rampa inerken. Yüksek devir olayını bugünden itibaren deneyeceğim km saatim yok kadans ölçerli almak hiç aklımda yoktu bundan sonra şart oldu. Çok faydalı bir konu olmuş. Devam etmesi dileğiyle.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
Merhaba. Ben buradaki yazıyı yaklaşık 1 yıl önce okudum. Evde bir spin bike ile başladım.

6 ayda yaklaşık 30 kilo verdim (yemekten kısmadan) . Bacaklarım oldukça güzel şekillendi.

Ve burada tavsiye edildiği şekilde yüksek kadans ile kullandım bisikleti. Kesinlikle sertliği arttırmadım ve söylenildiği kadansa göre hareket ettim.

En ufak bir sakatlanma ya da ağrı yaşamadım. Koşu bandı kullanırken diz ağrım oluyordu ancak bisiklet mükemmel.

Yalnız bağımlılık yapıyor sanırım bir türlü bırakamıyorum. Oldukça keyifli ve çok güzel terletiyor. :)

Bu yazı bisiklet ya da spinning meselesine yeni başlayanlar için başucu yazısı olmalı.

Konu yazarı Hakan Bey'e çok teşekkür ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
Paylaşımın yararı anlatılamaz yaşanır hakkaten güzel çalışma olmuş ellerinize sağlık dikkate alınması gereken konu kendimiz için...
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
Geri