Yol bisikleti viraj teknikleri

Kayıt
4 Ağustos 2015
Mesaj
33
Tepki
29
Şehir
İstanbul, (Türkiye)
İsim
Mehmet Fatih
Bisiklet
Scott
Şahsen ben countersteering yöntemini uygulamaya başladım gayet iyi bir yöntem
 
Scudo

ElcaSeJawS

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Nisan 2015
Mesaj
675
Tepki
575
Yaş
37
Şehir
istanbul
İsim
fatih
Bisiklet
Cannondale
Yazi gelcek diye 3 sayfayıda okudum :D Yazı yok beyler son sayfaya bakan bakmasın dıger sayfalara :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Emir haberal

Y. Burak

Üye
Kayıt
1 Aralık 2014
Mesaj
40
Tepki
43
Şehir
Denizli
İsim
Burak
Bisiklet
Diğer
Yıllardır büyük merakla beklenen yazı tamamlandı. Hem de ansiklopedi olarak! Siz okurlarımız için 1 değil 2 değil tam tamına 3 cilt!

Bisiklette viraj tekniklerinizi geliştirebileceğiniz bu şaheseri ısrarla kitapçınızdan isteyiniz! (@Raven_35)

http://i1073.photobucket.com/albums/w382/yilmazbrk/Viraj_zpsoicpyl1u.jpg
 

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.013
Tepki
1.340
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
countersteering yani kontr yönlendirme, yönlendirmek için sizin uyguladığınız ilk harekete gelen tepkimeyi kullanarak viraj alma tekniğidir.

http://www.schoolphysics.co.uk/age14-16/Mechanics/Circular%20motion/text/Circular_motion/images/3.png http://www.schoolphysics.co.uk/age14-16/Mechanics/Circular%20motion/text/Circular_motion/images/4.png
Viraj da bizi etkileyen kuvvetler, açısal momentum, yer çekimi ve ilintili olarak ağırlık merkezi (COG) transferimiz, merkezkaç kuvveti ( yolun lastiklerimizin altından kayma eğiliminde) ve G kuvveti.
G kuvveti bir kütleye etki eden yerçekimsel olmayan kuvvetler, ivmenin kütleye etkisi diyebiliriz.

http://i.stack.imgur.com/cSugq.jpg http://i.stack.imgur.com/iTYnQ.jpg


https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/96/73/ea/9673eafa280bd9a6631de1abfb39867c.jpg
suya etkiyen G kuvveti yerçekiminin en az 3 katı
1G yerçekimi, 2G dengede tutmak için gereken G kuvveti, 3G Suyu tersine akıtmak için gereken G kuvveti(pismillah)

3 boyutlu olarak her yöne gittiğimizde hızın katlarına oranla G kuvvetine maruz kalırız, ama bunu en iyi örnekleyebileceğimiz hareketler yanal (YAW) hareketlerdir, arabayla 90 km ile giderken, sağa sert bi dönüş yaptığınızda sol cama yapışırsınız, siz ivmenizin yönünü değiştirirken sizi olduğunuz düzlem de tutmaya çalışan etki, dönüş yönünüzden ters tarafa etkiyen bir kuvvet. işte bu etkiyi kullanarak yapılan dönüşlere countersteering deniyor.
2 tekerlekli araçlarda ise sağa dönmeye çalıştığımda bu etki bisikletimi sola, dönüşümün tersine doğru itme eğiliminde. o zaman sağa dönmek için önce hafifçe sola kırıyorum, bisikletimin açısı sağa yatıyor, ve sağa viraja girmeye hazır oluyorum.
http://www.ilovebicycling.com/wp-content/uploads/2013/11/countersteering-drawing-300x73.gif
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/8c/a2/ff/8ca2ffbe7298889fe8a92c7420f8d3fd.jpg
http://4.bp.blogspot.com/_hKkYZ9GWzKA/SlbGDbnuziI/AAAAAAAAB_I/jOCnsnlxjio/s400/poviniopmorini25.jpg
yatınca ön tekerleğinizi viraj yönüne hafifçe kaydırabilir, ya da hafifçe ters yöne kuvvet uygulamaya devam edebilirsiniz

tercihen kalın lastiklerle deneyin, ince de limiti farketmeden aşıp, toplaması zor durumlara düşebilirsiniz
http://fcdn.mtbr.com/attachments/commuting/425034d1232214095-slick-tires-mountain-bike-commuting-dscn0815.jpg
aslında ilk kontrayı yapıp, istediğimiz tarafa yattıktan sonra sadece elleriniz gidonda bisikleti dinleseniz herşeyi anlatacak, ama buna alışırken yatmış olduğu halde, yattığınız tarafa gidonu fazla çevirmeye başladığınızda da yine aynı etki ters yöne çalışarak yatmanızı zorlaştırır ve sizi dikleştirererek virajın dışına doğru iter.

sağa viraj geliyor,
sola dönmeye çalışıyorum,
bu hareket bisikleti sağa yatırıyor,
pozisyonumu koruduktan sonra viraj bitiminde bisikletimi kaldırmak için daha çok sağ yapıyorum, dikleşinceye kadar.

sadece bu etkinin farkında olmak bile dönüş kabiliyetinizi artıracak, bu etkiye her şekilde maruz kalıyoruz, sadece farkında olmak 1 adım ilerde olmamızı sağlıyor. bisiklet yolunda ya da bi bisikletlinin yakınından geçerken neden mıknatıs gibi size çekildiğini hiç düşündünüz mü :) sizden kaçmaya çalışırlar ama G kuvveti ortama biraz şenlik katar, acemi bisiklet yolu sürücüleri için sol kolu daha sağlam tutmak, ve bi noktayı geçmesine izin vermemek ya da yanındakine çok yaklaştığını hissettiğine kaçmak yerine hafifçe üzerine kırmak bisiklet çarpışmalarını azaltabilir

http://www.physicscentral.com/elementadmin/ask/images/cyclist_5.jpg
ilk denemelerde vücudunuzu dik tutun, etkilere alıştıkça vücudunuzu da katın, aksi taktirde 2 etkiyi de kullanırsınız ve çok hızlı yanıt alırsınız. ve bu hızda bi tepkiyi amaçlamıyorsanız yere yapışabilirsiniz, etkilere alışıp gidon hassasiyetine ulaştığında kısa ama hızlı hareketlerle yön değiştirebilirsiniz (denendikçe anlaşılan bir şey).

! Ama dikkat edilmesi gereken şey, sadece teoriyi öğrenmek yetmiyor, bunun reflekslerinize işlemesi gerekiyor, süreç gerektiriyor. aksi halde, aşırı stres altında beyniniz bu öğrendiğiniz yeni bilgiyi değil de mantıklı olanı (sola dönmek için sola kırmalıyım) uygulamaya kalkabilir. sonuç malumunuz :(

bisikleti ellerinizden önce ayaklarınızla tutun, bu en önemlisi. eğer sıklıkla pedalı ayağınızdan kaçırıyorsanız ayağınız hafifçe öne kaydırarak, ya da kasılmış bacaklarınızı gevşeterek sorunu dizginlemeyi öğrenmelisiniz. yeteri kadar deneyim sahibi olmadan spd pedala geçmek, bu hissiyatı öğrenmenize negatif etki edecektir. ayaklarınızın pedalda olması doğru kuvveti uyguladığınız anlamına gelmez, önce ayaklarla tutmaya çalışıp, elleri de spor olsun diye gidona koyalım.

pedal konusunda, eğer profesyonel değilseniz profesyonel pedalları tercih etmeyin, bunun yerine ayağınızın bittiği noktaya kadar uzanan geniş pedallar kullanın, böylelikle ayağınızın dışındaki kasları daha fazla kullanmaya başlayacaksınız. (küçük parmağın olduğu alan, çoğunlukla yanındaki başparmaklı güçlü kısmı kullanırız)

ağırlık merkezi transferi; biraz karışabilecek noktaları olmasına rağmen, denedikçe netleştirebilirsiniz.

http://i220.photobucket.com/albums/dd226/ASimmons/cornering2.jpg
en basit yolu kafamızı dönmek istediğimiz tarafa döndürmekle başlar. pozisyonlardakı farklılıkları inceleyin

ayakları ve vücut ağırlığını nasıl transfer ettiğine dikkat edin.
http://www.muggaccinos.com/rides_stuff/tips%20for%20new%20cyclists/Cornering2.jpg
bir diğer şekli, vücudunuz dönmek istediğiniz tarafa doğru kaydırmak, motoGP de daha abartılı olduğu için daha belirgin olan bu yöntemde, dönmek istediğiniz tarafa doğru vücudunuzu kaydırırsınız, eller doğal pozisyonundadır, gidona fazla müdahale etmeden ağırlığınızla yönlendirirsiniz. bisikletinizi daha dik tuttuğunuz halde dönmenize olanak sağlar, bu yöntemi uygulamayan biri sabit kuvvetlerde aynı virajı dönmek istediğinde bisikletini diğerine göre daha fazla yatırmak zorundadır.
http://photos3.meetupstatic.com/photos/theme_body/8/0/a/e/full_1112942.jpeg

son olarak anlatmak istediğim genel de en çok hata vereni :) ağırlık merkezinizi döndüğünüz tarafa değilde, bisikletin hizasını geçmeden tersine kaydırmak, ağırlık merkezini altınızda toplamak
http://www.leelikesbikes.com/wp-content/110308leeroadcorner.jpg

yavaş hızlarda daha efektiftir, bisikletin daha fazla yatması gerektiğinden eğimli dönüşlerde, lastiğinizin yola olması gereken açı limitini aşabilirsiniz. ağırlığınız daha sıkıştırılmış bi alana dağıldığından dengeyi toparlamanız daha rahat olur, dolayısıyla ardışık virajlarda, frenlemeye ani ihtiyacınız olabilecek yerlerde tercih edilebilir, düşmesi en zevkli pozisyondur, direk bisikletin üstüne oturarak yaralanmaların önüne geçebilirsiniz. daha az esnek insanlar için uygulaması kolay bi yöntemdir.

*o zaman ne yapıyoruz, yumuşak virajlarda eller doğal halinde ağırlığımızı kaydırarak viraj alıyoruz.
**makul hızlarda kontr dönüşü anlamak için vücudumuz dik olduğu halde gidonu dönmek istediğimiz yerin tersine çeviriyoruz (çok düşük hızlarda hissedemezsiniz, bunun yerinde makul hızlarda, çok yumuşak kuvvetlerle deneyiniz)
***yeteri kadar deneyim sağlayana kadar viraj tekniği çalışırken, virajda normalde fren yapmanız gereken yerlerde, ihtiyacınız olmasada sembolik olarak frene dokunarak etkilerine alışmaya çalışıyoruz

#başlangıç seviye tavsiyelerdir, burada anlattığım şeyler farklı koşullarda değişebilir. temel olarak etkileri hissetmeye başladığınızda buradaki tavsiyeler sizin için geçersiz kalacak, ama o zamana kadar nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız, güvenli bir şekilde deneyebilirsiniz.

bisikletinizi handsfree kullanmayı ve döndürmeyi öğrenin, nasıl yapacağınızı öğrendikten sonra yine güvenliği elden bırakmadan çift el kullanırsınız, ama bu yönlendirme kabiliyetinin etkilerini her virajda hissederseniz, toparlama reflekslerinize de faydası olur

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/fe/Inoutrak.gif
ön tekerlek apex başlangıcında kısa süreliğine aksi yöne gidiyor, hareketin daha iyi anlaşılabilmesi için, açılar sertleştirilerek hatlar uzaklaştırılmış

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/5c/Bike_weaving.gif

bonus:
 

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.121
Tepki
4.927
Şehir
Antalya
@Tasogare
Bu yazı size aitse bravo üstat. Değilse de paylaşım için teşekkürler.:harika: Kontra tekniği bisiklette olduğu gibi motosiklette de var. Ben bi türlü yapamıyorum o ayrı:D
Bisikletle viraj dönerken neden dış taraftaki pedala basarız bilen var mı?
 

Recep-Şahin

Daimi Üye
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
258
Tepki
476
Şehir
Datça
Bisiklet
KTM
@MehmetAliB. Dış taraftaki pedala özellikle basmaya gerek yok. Sadece içte kalan pedal yere sürtüp düşmeye sebep olmasın diye yukarıda tutulur.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
1
Alın size videolu kontra tekniği :D Bilekle yapılan bir hareket güzel sonuç veriyor ancak zaten bisiklet süren herkes bunu otomatik olarak yapıyor dönüşlerde alışkınız biz raaat olun :D
 

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.013
Tepki
1.340
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
@MehmetAliB.
selamlar, yazı için anonim demek daha doğru olur, bi yerden bakıp çevirmedim ama, bi yerlerden öğrenip aklımda kalanları sıraladım.
dış tarafa basıyorum çünkü ağırlığımın bastığım tarafta olmasını ve daha dik bir açıyla kuvvet uygulamak istiyorum, kayma eğilimi olan tarafa engellemek için fazladan ağırlık vermek gibi.
motosiklette de çok keyifli, maşa açısına göre çok değişen bi etki, chopperlar ben pek hissedemiyorum mesela, ama diğer tiplerde kolay hisediliyor. denemeye devam edin bence :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.

smclk89

Aktif Üye
Kayıt
31 Aralık 2015
Mesaj
168
Tepki
180
Yaş
34
Şehir
Kocaeli
İsim
semih
Bisiklet
Giant
ne virajı ne tekniği be kardeşim. yollar pislik içinde heryerde benzin yağ kalıntıları kurumuş havanın neminden bile üzerinde adam kaydırmaya bahane arıyor bütün virajlar yollar. yavaş dönün sonra hızlanırsınız kimle yarışıyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emir haberal

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.013
Tepki
1.340
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
@smclk89
hızlı olmanıza gerek yok, kontrol edebileceğiniz hızlarda viraj alırken de bu etkiler aynı şekilde çalışır, yavaşken de uygulayabilirsiniz. ve bu konuda deneyim kazanıp daha kontrol sağladığınızda hızınızı artırmak için güvenli bi zemin hazırlarsınız
 

Sıtamina1825

Aktif Üye
Kayıt
11 Ekim 2014
Mesaj
162
Tepki
208
Şehir
Çorum
Başlangıç
1958—59
Bisiklet
Atala
Sertaç Bey ansiklopediyi hangi kitapçıdan alabiliriz bari bu konuda aydınlatın bizi? Abi bir se froome ve sagan doğal mi?
 

cember3454

Kendi halinde...
Kayıt
3 Ocak 2018
Mesaj
245
Tepki
891
Şehir
Ankara
İsim
Berke Uslu
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Arkadaşlar yazı daha başka paralel evrenlerden birinde hazır aslında. Lütfen daha fazla diretmeyelim:cool::D
 

sadi imren

Bursa Tur Komitesi | B.T.K
Kayıt
13 Mart 2017
Mesaj
1.620
Tepki
5.442
Yaş
46
Şehir
Bursa
İsim
Sadi İMREN
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
(link)
burada da bilgi var

Kontra uygularken;

  • Gidonu sıkmayın
  • Dirsekler yere paralel durmalı
  • Baş dik ve döneceğiniz yere bakın
  • Yolu ve lastikleri kontrol etmeyi unutmayın
  • Motosiklet bisiklet yattığında başınızı yere paralel tutun (düşecekmişsiniz hissiyatını engeller)
  • Vücudunuzun motosikletle aynı konumda yatmasına izin verin
Kontra tekniği uyguladıkça rahat edeceğiniz, bilinçli bir şekilde kullanıldığında sürüşünüze pozitif katkılar sağlayacak önemli bir tekniktir.