Scudo Sports

Yol bisikleti tavsiyeleri

MD diyene güvenmeyin öyle bir ebat yok. :):):) Bayiler çok profesyonel değilse kendi hislerinize ve araştırmalarınıza güvenin. Etrafınızda aynı model bisiklet kullanan arkadaşınız varsa alın deneyin.
Yanlış hatırlamıyorsam Merida kullanıyor kadrolarında bu tarz ölçülendirmeyi. MD görmedim ama S/M ve M/L olarak görmüştüm.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Scudo
:D 3 boy olan bisikletlerde sm small, md medium, L large olarak kullanabiliyorlar :D


Bianchi musteri hizmetlerini arayin yada mail atin.

Boyunu kacti hatirlamiyorum ama 170se small alin. 177 ise md yani medium.
Ben ilk defa duydum MD kadro ölçüsünü. Kadro üzerinden hiç MD yazısı hatırlamıyorum.
 
Ben ilk defa duydum MD kadro ölçüsünü. Kadro üzerinden hiç MD yazısı hatırlamıyorum.
TR üretimi via nirone grx kadroları bi değişik. 47-50-52 diye üç kadro var sm md L diye satıyorlar işte kadroda ne yazıyor ben de bilmiyorum. Decatlohn bisikletlerinde S M L yazabiliyor.
 
Ben de S-M-L yi biliyordum da MD yi ilk defa duydum. Hala birşeyler öğrenebilmek güzel. :) :)
 
Mail attım, instagram DM de yazdım. Bakalım... Boy 170 iç bacak 76
 
  • Beğen
Tepkiler: Amanita
Merhabalar
Kısa vadede ikinci bisiklet olarak yol bisikleti arayışım var. Halihazırda Mosso Legarda 1924 düz maşa model kullanıyorum. Yol bisikletini arayışım daha çok kendi çapımda antrenman odaklı, katıldığım turlarda performans olarak ayak uydurabilmek vs. Mosso bu konuda çok gezi tipi kalıyor. Çok agresif olmadan, Endurance tipi kadroya sahip bir araç arıyorum. Bütçe ortalama 30-40 civarları ve taksitli olabilirse çok daha iyi olacak benim için. İkinci el için 20 civarları da ideal diye düşünüyorum. Olabildiğince yüksek grupsetli bir bisiklet yeterlidir. Karbon takıntım yok ama olursa bonus olur. Çok fazla bakındım ettim aslında, Gravel da oldukça çekici geliyor ama o konuda biraz kararsızım. Eğer paylaşabileceğiniz bisikletler varsa sizden de öneri almış olmak isterim.
 
Merhabalar
Kısa vadede ikinci bisiklet olarak yol bisikleti arayışım var. Halihazırda Mosso Legarda 1924 düz maşa model kullanıyorum. Yol bisikletini arayışım daha çok kendi çapımda antrenman odaklı, katıldığım turlarda performans olarak ayak uydurabilmek vs. Mosso bu konuda çok gezi tipi kalıyor. Çok agresif olmadan, Endurance tipi kadroya sahip bir araç arıyorum. Bütçe ortalama 30-40 civarları ve taksitli olabilirse çok daha iyi olacak benim için. İkinci el için 20 civarları da ideal diye düşünüyorum. Olabildiğince yüksek grupsetli bir bisiklet yeterlidir. Karbon takıntım yok ama olursa bonus olur. Çok fazla bakındım ettim aslında, Gravel da oldukça çekici geliyor ama o konuda biraz kararsızım. Eğer paylaşabileceğiniz bisikletler varsa sizden de öneri almış olmak isterim.
Boyunuzu da belirtin de ne baktığımızı bilelim. Ölçebilirseniz iç bacak boyu da iyi olur.
Arkadaşlar 190 boy bana asfaltta akacak rampada çok zorlamayacak bir bisiklet önerin. Bütçe 2. El şuan 15.000 tl
Güzel bi şehir/trekking bisikleti işinizi görür bence tırmanış çok yapacaksanız. Özellikle yol/yarış bisikleti mi istiyorsunuz?
 
Boyunuzu da belirtin de ne baktığımızı bilelim. Ölçebilirseniz iç bacak boyu da iyi olur.

Güzel bi şehir/trekking bisikleti işinizi görür bence tırmanış çok yapacaksanız. Özellikle yol/yarış bisikleti mi istiyorsunuz?
Çok haklısınız detay vermeyi unutmuşum. Boyum 1.89 bacak 80. Mevcutta 56 kadro trekking ile beraberim ama özellikle konfor bakımından bana biraz büyük kaçıyor gibi hissettiriyor. O yüzden 52-54 kadrolara bakıyorum yol bisikletlerinde.
 
Çok haklısınız detay vermeyi unutmuşum. Boyum 1.89 bacak 80. Mevcutta 56 kadro trekking ile beraberim ama özellikle konfor bakımından bana biraz büyük kaçıyor gibi hissettiriyor. O yüzden 52-54 kadrolara bakıyorum yol bisikletlerinde.
Yol ve şehir kadrosu farklı olur. Yol bisikletinde 56 almanız lazım en az.

52-54 kadro 175-180 boy civarı için yol bisikletinde.

Endurance kadro Bianchi via nirone 105 disk, Bisan grand tour 105, Lapierre sensium 3.0, Triban RC520 bakabilirsiniz.

İkinci el 30-40k bulursunuz.

40k altına bulunmaz muhtemelen 105 set ve üstü, SIFIR olarak.

Sıfır Grand tour eco sora olabilir.

(link)

Gidip görebileceğiniz ilanların linkini atarsanız fiyatları fahiş mi değil mi bakarız.

Ben de satıyorDUM grand tour 105 33bin civarı ama 54 kadro. Şimdilik vazgeçtim. Yani 30 bin civarı iyidir Grand tour 105 için.
(link) Model tam yazmamış ama RC520 105 muhtemelen. Biraz pazarlıkla 30 bin civarına inilebilir EĞER 105 setli model ise. Eğer indirim yaparsa gidip otobüsle kendiniz alıp gelebilirsiniz. Bir de kadroya 56 yazmış ama L kadro olduğundan emin olun M değil.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: megadeth
Yol ve şehir kadrosu farklı olur. Yol bisikletinde 56 almanız lazım en az.

52-54 kadro 175-180 boy civarı için yol bisikletinde.

Endurance kadro Bianchi via nirone 105 disk, Bisan grand tour 105, Lapierre sensium 3.0, Triban RC520 bakabilirsiniz.

İkinci el 30-40k bulursunuz.

40k altına bulunmaz muhtemelen 105 set ve üstü, SIFIR olarak.

Sıfır Grand tour eco sora olabilir.

(link)

Gidip görebileceğiniz ilanların linkini atarsanız fiyatları fahiş mi değil mi bakarız.

Ben de satıyorDUM grand tour 105 33bin civarı ama 54 kadro. Şimdilik vazgeçtim. Yani 30 bin civarı iyidir Grand tour 105 için.
(link) Model tam yazmamış ama RC520 105 muhtemelen. Biraz pazarlıkla 30 bin civarına inilebilir EĞER 105 setli model ise. Eğer indirim yaparsa gidip otobüsle kendiniz alıp gelebilirsiniz. Bir de kadroya 56 yazmış ama L kadro olduğundan emin olun M değil.
Şehir kadrosu farklı olabilir ancak 56 kadro için reach mesafem uzun geliyor, Mosso özelinde olabilir bilemiyorum. 40km üstü sürüşlerde bilek ve boyun ağrılarım oluşuyor. Bisiklet üstündeki duruşumu da gördüğümde agresif gibiyim ancak agresif olarak bile oldukça konforsuz/rahatsız de görünüyorum. Bu yüzden özellikle 54 kadro düşünüyorum, 52 hatta 53 ise ara boyut vermeden 50-55-56 boyutlarında üreten firmalar için alternatif olarak belirlediğim kadro boyları.
Şu şartlarda 105 set bulmak bonus gibi, Tiagra veya Sora da oldukça yeterli olur diye düşünüyorum. Bianchi, Triban/Van Rysel ve Lapierre biraz daha birikim isteyen makineler. İkinci el olarak da önerdiğinize baktım mantıklı duruyor, benim almayı düşündüğüm süreç bu yaz sonlarını bulabileceği için seçenek olarak aklımda bulunacak. Bisan Grand Tour kadro yapısı olarak falan da iyi duruyor dikkatimi oldukça çekti diyebilirim, daha önce karşıma çıkmıştı ama alıcı gözle bakmamıştım.
Ara sıra bakındıkça yeniden danışırım olmazsa. Teşekkür ederim desteğiniz için.

Reach konusunu örneklendirmem gerekirse şöyle detaylandırayım. Bisikletimin gidon boğazı açı ayarlanabilir özellikli. Aldığım ilk zamanlar açısını yaklaşık 40° yukarıya aldım buna rağmen mesafesi uzak geliyor. Aşağıya Mosso Legarda'nın ölçülerini ve Carraro Race 042 Kadro ölçülerini bırakıyorum.
Mosso Legarda
1748069283673.png
Carraro Race 042
1748069344389.png
1748069354091.png


Mosso 56 kadroda 573.8mm toplam TT mesafesi vermiş, Carraro 54 kadroda 565 TT vermiş. Buna bir de sele borusu açısını ve yol bisikleti gidon mesafesini eklersek ben 56 kadro için yine çok uzak diyecek olurum sanırım. Ekstra olarak bilek ve boyun ağrıları da sürüşümü etkilediği için artık bu kadar yorulmak istemiyorum, bacaklarımdan çok üst gövdem yoruluyor.

Bisan Grand Tour için de kadro boyu ölçülerini vereyim karşılaştırabilmek adına.
1748069777615.png
 
Son düzenleme:
Şehir kadrosu farklı olabilir ancak 56 kadro için reach mesafem uzun geliyor, Mosso özelinde olabilir bilemiyorum. 40km üstü sürüşlerde bilek ve boyun ağrılarım oluşuyor. Bisiklet üstündeki duruşumu da gördüğümde agresif gibiyim ancak agresif olarak bile oldukça konforsuz/rahatsız de görünüyorum. Bu yüzden özellikle 54 kadro düşünüyorum, 52 hatta 53 ise ara boyut vermeden 50-55-56 boyutlarında üreten firmalar için alternatif olarak belirlediğim kadro boyları.
Şu şartlarda 105 set bulmak bonus gibi, Tiagra veya Sora da oldukça yeterli olur diye düşünüyorum. Bianchi, Triban/Van Rysel ve Lapierre biraz daha birikim isteyen makineler. İkinci el olarak da önerdiğinize baktım mantıklı duruyor, benim almayı düşündüğüm süreç bu yaz sonlarını bulabileceği için seçenek olarak aklımda bulunacak. Bisan Grand Tour kadro yapısı olarak falan da iyi duruyor dikkatimi oldukça çekti diyebilirim, daha önce karşıma çıkmıştı ama alıcı gözle bakmamıştım.
Ara sıra bakındıkça yeniden danışırım olmazsa. Teşekkür ederim desteğiniz için.

Reach konusunu örneklendirmem gerekirse şöyle detaylandırayım. Bisikletimin gidon boğazı açı ayarlanabilir özellikli. Aldığım ilk zamanlar açısını yaklaşık 40° yukarıya aldım buna rağmen mesafesi uzak geliyor. Aşağıya Mosso Legarda'nın ölçülerini ve Carraro Race 042 Kadro ölçülerini bırakıyorum.
Mosso Legarda
327402 dosyayı görüntüle
Carraro Race 042
327403 dosyayı görüntüle
327404 dosyayı görüntüle


Mosso 56 kadroda 573.8mm toplam TT mesafesi vermiş, Carraro 54 kadroda 565 TT vermiş. Buna bir de sele borusu açısını ve yol bisikleti gidon mesafesini eklersek ben 56 kadro için yine çok uzak diyecek olurum sanırım. Ekstra olarak bilek ve boyun ağrıları da sürüşümü etkilediği için artık bu kadar yorulmak istemiyorum, bacaklarımdan çok üst gövdem yoruluyor.

Bisan Grand Tour için de kadro boyu ölçülerini vereyim karşılaştırabilmek adına.
327405 dosyayı görüntüle
Siz bilirsiniz deneyin tabii.
 
Tx100 kullanıcısıyım daha üst birşeye geçmek istiyorum deore setli en ucuz tavsiyeniz nedir altus alivio falan da olur
 
Merhaba! güncel şartlarda bianchi r0013 alınır mı sıfır olarak?
 
Şehir kadrosu farklı olabilir ancak 56 kadro için reach mesafem uzun geliyor, Mosso özelinde olabilir bilemiyorum. 40km üstü sürüşlerde bilek ve boyun ağrılarım oluşuyor. Bisiklet üstündeki duruşumu da gördüğümde agresif gibiyim ancak agresif olarak bile oldukça konforsuz/rahatsız de görünüyorum. Bu yüzden özellikle 54 kadro düşünüyorum, 52 hatta 53 ise ara boyut vermeden 50-55-56 boyutlarında üreten firmalar için alternatif olarak belirlediğim kadro boyları.
Şu şartlarda 105 set bulmak bonus gibi, Tiagra veya Sora da oldukça yeterli olur diye düşünüyorum. Bianchi, Triban/Van Rysel ve Lapierre biraz daha birikim isteyen makineler. İkinci el olarak da önerdiğinize baktım mantıklı duruyor, benim almayı düşündüğüm süreç bu yaz sonlarını bulabileceği için seçenek olarak aklımda bulunacak. Bisan Grand Tour kadro yapısı olarak falan da iyi duruyor dikkatimi oldukça çekti diyebilirim, daha önce karşıma çıkmıştı ama alıcı gözle bakmamıştım.
Ara sıra bakındıkça yeniden danışırım olmazsa. Teşekkür ederim desteğiniz için.

Reach konusunu örneklendirmem gerekirse şöyle detaylandırayım. Bisikletimin gidon boğazı açı ayarlanabilir özellikli. Aldığım ilk zamanlar açısını yaklaşık 40° yukarıya aldım buna rağmen mesafesi uzak geliyor. Aşağıya Mosso Legarda'nın ölçülerini ve Carraro Race 042 Kadro ölçülerini bırakıyorum.
Mosso Legarda
327402 dosyayı görüntüle
Carraro Race 042
327403 dosyayı görüntüle
327404 dosyayı görüntüle


Mosso 56 kadroda 573.8mm toplam TT mesafesi vermiş, Carraro 54 kadroda 565 TT vermiş. Buna bir de sele borusu açısını ve yol bisikleti gidon mesafesini eklersek ben 56 kadro için yine çok uzak diyecek olurum sanırım. Ekstra olarak bilek ve boyun ağrıları da sürüşümü etkilediği için artık bu kadar yorulmak istemiyorum, bacaklarımdan çok üst gövdem yoruluyor.

Bisan Grand Tour için de kadro boyu ölçülerini vereyim karşılaştırabilmek adına.
327405 dosyayı görüntüle
En rahat hissettiginizi alın ben 1.75 boy 80 iç bacak boyuyla 56 kadro aldım mesela normal şartlarda bana uygun değil gözüküyor tablolarda ama kendimi öyle rahat hissettim aldım. Aero kadroydu benim bisiklet
 
İlk defa yol bisikleti araştırması yapan arkadaşlar için küçük bir öneri yapayım. Ola ki bir bisikletçide size önerilen ya da uygun olduğunu düşündüğünüz bir bisikleti buldunuz ve denemek için izin aldınız. Bence o bisikleti denerken köşe başından dönüp ya da arka sokaklardan bir tur atıp tamam denedim ve bu bana uygun demeyin. Yani o denemenizi bisikletçi ile anlaşıp en az 10 dk, yapabiliyorsanız 20 dk ya çıkarın. Denemenizi yapabiliyorsanız mümkün olabilecek en uzun süreyle yapın. Bunun için gerekiyorsa bisikletçiye (güveniyorsanız), bisikleti alıp kaçmayacağınızı garanti edecek bir emanet bırakın. Uzun kullanın ki nerelerinizden rahatsızlık yapıyor tam anlayıp ayarlanabiliyor mu bisikletçi ile konuşun.
 
İlk defa yol bisikleti araştırması yapan arkadaşlar için küçük bir öneri yapayım. Ola ki bir bisikletçide size önerilen ya da uygun olduğunu düşündüğünüz bir bisikleti buldunuz ve denemek için izin aldınız. Bence o bisikleti denerken köşe başından dönüp ya da arka sokaklardan bir tur atıp tamam denedim ve bu bana uygun demeyin. Yani o denemenizi bisikletçi ile anlaşıp en az 10 dk, yapabiliyorsanız 20 dk ya çıkarın. Denemenizi yapabiliyorsanız mümkün olabilecek en uzun süreyle yapın. Bunun için gerekiyorsa bisikletçiye (güveniyorsanız), bisikleti alıp kaçmayacağınızı garanti edecek bir emanet bırakın. Uzun kullanın ki nerelerinizden rahatsızlık yapıyor tam anlayıp ayarlanabiliyor mu bisikletçi ile konuşun.
Valla çok güzel söylemişsiniz ama normalde üstüne oturmaya izin vermek bile büyük risk olmaz mı? 105 setli alüminyum yol bisikleti en düşük 60k olmuş. Yukarısı var aşağısı yok. Bisiklet duvara sürtse başa dert. Sadece bir defa bisikletimi elimden bıraktım rüzgar devirdi ve boyası sıyrıldı. Demem o ki 2.el neyse de sifir bisiklet ile bu bana pek mümkün gelmedi. Bisan markasının bazı bayilerde test bisikletleri var onun dışında satın alıyorum demeden el sürmek mümkün olur mu bilemedim. Böyle bayiler mağazalar varsa paylaşılırsa ben çok mutlu olurum. Bike Arena mağazasına gitmiştim. Magaza içinde bisiklet sürülecek alan var. Denemek için izin istemiştim magaza içinde bile müsaade etmediler. Bisiklet sürmek için yapılan o yol kayiyormus. Öyle demişlerdi.
 
2 yıldır rockrider st100(L boyu) kullanıyordum ve yol bisikleti de almaya karar verdim . Boyum 183 akşamları genelde 35 40 km lik yol yapıyorum haftada bir kaç kez. Ayda birkaç gün de 100 km'yi aşmayan km'ler yapmak niyetindeyim. Mümkünse hafif, dayanıklı biraz da havalı duran ( :) ) bütçe olarakta mümkünse 50 60' bini geçmeyecek bir bisiklet arayışındayım. Bu konuda bütçeme uygun bir bisiklet önerisinde bulunabilir misiniz ? Bisiklet konusunda çok da bilgim olmadığı için ikinci ellerin durumunu pek analiz edemiyorum fakat temiz olduğuna inandığınız bir bisiklet var ise 2. eline de bakabilirim . Şimdiden teşekkür ederim herkese
 
İlk defa yol bisikleti araştırması yapan arkadaşlar için küçük bir öneri yapayım. Ola ki bir bisikletçide size önerilen ya da uygun olduğunu düşündüğünüz bir bisikleti buldunuz ve denemek için izin aldınız. Bence o bisikleti denerken köşe başından dönüp ya da arka sokaklardan bir tur atıp tamam denedim ve bu bana uygun demeyin. Yani o denemenizi bisikletçi ile anlaşıp en az 10 dk, yapabiliyorsanız 20 dk ya çıkarın. Denemenizi yapabiliyorsanız mümkün olabilecek en uzun süreyle yapın. Bunun için gerekiyorsa bisikletçiye (güveniyorsanız), bisikleti alıp kaçmayacağınızı garanti edecek bir emanet bırakın. Uzun kullanın ki nerelerinizden rahatsızlık yapıyor tam anlayıp ayarlanabiliyor mu bisikletçi ile konuşun.
Bunu yaptıran bayii varsa yılın bayiisi ödülünü vermek lazım. Hatta yüzyılın bile olabilir. Pedalsız bir bisikleti nasıl denetecekler size orasıda muamma.
 
Bunu yaptıran bayii varsa yılın bayiisi ödülünü vermek lazım. Hatta yüzyılın bile olabilir. Pedalsız bir bisikleti nasıl denetecekler size orasıda muamma.
Bu aslında ilk defa @suyunsesi tarafindan yapilan bir yönlendirme değil. Daha önce de deneme imkanı varsa deneyerek alın diyen çok kişi oldu. Yol bisikleti olmasa dahi fikir sahibi olabilecek kadar Giant mağazasında bisiklete binme sürme şansım olmuştu. Ama kimsenin yol bisikletini buyur dene diyeceğini ben de düşünmüyorum.
 
En rahat hissettiginizi alın ben 1.75 boy 80 iç bacak boyuyla 56 kadro aldım mesela normal şartlarda bana uygun değil gözüküyor tablolarda ama kendimi öyle rahat hissettim aldım. Aero kadroydu benim bisiklet
Kesinlikle, 177 boy 79 iç bacak, 54 de rahat edemedim, 52 kullanıyorum.

iyi örnek oldu, bir kişi benzer ölçüler ile 56 da rahat ederken, diğeri 52 de rahat ediyor,
Markaya göre elbette ölçüler azcık farklı olur ama. yine de yakındır.
 
  • Beğen
Tepkiler: brk34
Geri