Scudo Sports

Yol Bisikleti ile ilgili yalan yanlış bilgiler!

Evet tur için Cyclocross belki daha uygun bir seçenek gibi duruyor ama zaten tur için yapılmış şehir-tur bisikletleride var,burda benim sorunum yol bisikletine sahip olma isteğim ve gerektiğinde onu tur içinde kullanabilmeyi bir seçenek olarak görmem.Zira sadece tur için almayı düşünmüyorum bisikleti.
 
Scudo
Yol bisikletinin verdiği zevki hiç bir bisiklet vermez :) Lastik ne kadar ince olursa olsun sen en kral mazgalın üstünden bile direk geçersin, yeterki bindiğin bisikletin farkına var. Şehir içinde yol bisikleti kullanmak gibisi yok geçemeyeceğin ara yok. Ve dağ bisikletinde harcadığın enerjiden çok az bir enerjiyle 3 katı yol gidersin yol bisikletiyle. Yol bisikleti diyorum başkada birşey demiyorum :)
 
tamam bazı yanlışları oraya çıkarmışsınızda mtbyede siz yalan yanlış şeyler söylemişsiniz yol bisikleti için söyledikleriniz mtb için söylediklerinizin gerekçesiyle çelişiyor ama yol bisikleti için söyledikleriniz doğru
 
,,yol bisikleti nerede işe yarar önce bu soruya cevap verelim ,bu ülkede yol bisikletine uygun asfalt varmı, bu soruyada cevap verelim.norveçte gördüm ,öyle bir asfalt vardıki sarsıntıyı hissetmedim bile...sene 76 altımda pejo yarış demirden 15 kilo bisiklet var idi, asfalt yol kötü ,beynim muhallebi oluyordu ama seviyordum hızı o hızda anca 52 dişte oluyor idi...şimdi 44 diş ile 52 diş arasındaki fark 200 km lik etapta ortaya çıkar buna kimse hayır diyemez...yol bisikletinin teker hacmi 1.18 olursa yemede yanında yat ama istanbulda seçilecek etaplar bellidir, bu yüzden her yola 1. 18 teker ile girmek risk taşımakta örneğin stabilizede risk olacaktır ...etaplarım hem asfalt hem stabilize hem sert düz toprak olunca mecburen 26 jant scale karbon scott ı hibrite dönüştürerek amortisörüde satıp bisikleti 10 kilo 350 grama çekmiş oldum, şimdi tabiki uzun etaplarda zamana karşı neticelerim değişti 26 ile başka 28 ile başka 28 e geçince 50 dakika karım oldu yani turu 50 dakika önce bitirdim yalnız mtb li arkadaşlar herhalde uzun yollarda düşünmüyorlar bisikleti,
26 jantta asfalt yolda tekerin çapı ister ise 1.50 olsun bi şey değişmiyor önemli olan janttır .............jantın büyüklüğüdür..mtb orman için tasarlandı ve dağ yolları için sert çatlak topraklar için onun için amortisör kondu bisiklete..yalnız şunuda unutmamak lazım -ki ben zevkini aldım ,fox yüzlük ile sert arazilerde inişlerde korkmadan indim çünki fox yüzlüğü açıyordum hemır gibi idi bisiklet mübarek, dehşet zevk aldım çekmeköy ormanlarında belgradda aydosta,kartepe offroadlarda ..kişiler sevmeyebilir dağda sürmeyi sert zeminlerde sürmeyi zevkler ve renkler tabiki tartışılmaz yalnız bi gerçekde var ise o da şudur 26 jantta kondüsyonu yüksek olan uzun etaplarda 28 ile kapışır bunun şahidiyim bu iş kondüsyona bakar jantada bakmaz yani,istisnalar vardır ..özellikle yaşadığım başka bi olay varki, bu yüzden arkadaşın morali bozuldu ve cannodal karbon mtb sini sattı, çünki altında bianci olan 15 kilo bisikletli arkadaşın tozunu yedi bu iş kasa bakar bisiklete bakmaz..şimdi yol bisikleti bu ülkede anca balık sırtı ,o da var ise tabi ,o yolda işe yarar ve asla sarsıntıyı hissetmeyecek yağ gibi kayacaksınız yol üstündede ,hikaye bu ülkede öyle asfalt yok malesef ..formulaya bir asfalt döktüler sadece oradamı zevk alacak insan ,istanbulun her yerine dökeceksin kalite asfaltı 10 yıl gidecek bozulmayacak para yoksa asfaltta yok alt yapıda yok..7.5 lik 1.18 teker hacimli karbon yol bisikleti kaymak gibi asfaltta gidecek ..sürücüsüne zevk verecek bostancı -sabiha bile hikaye ...özellikle milli felaket yolu kartaldan sonra pendik tuzla yan yolu ....milyon para veren dostum var altında celevero var bana güzergah bul diyor nerden bulacam güzergah istanbul belediye başkanı olsa idim, bütün istanbul yollarını yeni baştan yapar parayı oraya sayar idim 10 sene gider idi dünyanın en pahalı asfalt yollarını döker idim...bizde böyle vizyon yoktur asla olmayacaktır bir milletin uygarlığı yollarının uzun yıllarda ne kadar dayandığı ile doğru orantılıdır..
 
Konu yol bisikleti ile ilgili yalan yanlış bilgiler idi ancak şu meseleyi söyleyeyim dedim.

Dünyada belkide yol bisikletinden tek şikayet edilen yer Türkiyedir..

Bir çok avrupa ülkesinde köy mezralarının yada kasabaların yolları istanbulun yollarından kesinlikle daha kötü. Yol bisikleti kullanım oranı çok yüksek. Kimse şikayet etmiyor.
 
@Tuncay Üner
tuncay dostum norveçin köy yolları istanbulun yollarını ikiye katlar beşe böler küçüçük norveç kadar olamıyor bu ülke dünyanın en iyi alt yapısını kendi gözlerimle gördüm ha şimdi durum ne bilemeyeceğim sen bu istanbulda yollara yol diyorsan bence yol görmemişsin....ayrıca yol bisikleti ile burada ilk mazgala girdiğimde tepem atmış idi sonra 80 de norveçe gittiğimde ne bir mazgal gördüm ne de kasis sen biraz eurosporta bağlan orada fransadaki köy yollarına iyice bak tek bir çukur görecekmisin ben burada anadolu yakada değirmen çayırı göçbeyli köyü ovacık köyleri daha bir çok köye girdim çıktım bol bol kasis çukur var ..önce anadolu yakasında ne kadar köy var ise aynen keşfettim buraları bir gördüğün vakit bana hak verirsin ..fransanın o yollarını euorosporttan seyrettiğimde dedimki arkadaş şu fransızlar kadar olamıyoruz tavşanlı -iznik yoluna giden bilir dünyanın en kötü 30 km lik stabilize yolu o yola 28 hibrit ile girdim sarsıntıdan ellerim uyuştu ....senin anlayacağın bu ülkenin her tarafında her köyünde yollar bir numaradır demek sence ne kadar mantıklı..bir gerçek daha kişi başına düşen milli gelir norveçte 100.000 dolar..artık sen düşün gerisini nufus 12 milyondan biraz fazla..
 
Abi mesele Türkiyede yollar iyi demek değil . Öyle bir iddiam olmadı zaten. Norveç avrupanın en besili ülkesi. Kimi almanya der kimi fransa der... Norveç başkadır.

Özellikle sovyet rusyadan kopan devletlerde dediğim durum var. Zaten konunun sahibi Gökhan arkadaşımız bunun canlı şahidi. Adamlar şikayet etmiyor. O yollarda antreman yapıyorlar. Benim demek istediğim buydu.
 
adamların ekonomisi kat kat iyi bizden gözümüz yok allah daha çok versin bisikletlerine birşey olsa çok umursamazlar bir parçayı rahatlıkla değiştirip yenisini alabilecek güçleri var burada konu biraz da maddiyata bağlı bizler neden bozuk yollardan çok şikayet ediyoruz çünkü yol yüzünden jant setine yada kadroya bir zarar gelse bu sorunu ertesi gün çözebilecek bir maddi gücümüz yok asgari ücret ile çalışan kıt kanaat geçinenler bizleri çok daha iyi anlayacaklardır
 
Bu olayın ekonomik durum ile hiç alakası yok. Tamamen kültür meselesi.

Polonya yollarını gösterdim size. Yukarıda fotoğrafı var. Adamların para birimi "zl". 1euro = 4.10zl gibi bir ücrete geliyor. TL'nin de yarısı değerinde.
Ben orada toplu idmanlarda, hayatımda görmediğim bisikletler gördüm. Karbon aero jantlar, en üst seviye kadrolar, Sram Red donanımlar. Bir de haftaiçi yarışları vardı, yukarıda bahsettiğim ki onu hiç sormayın. 30 tane yol bisikleti geliyor, hepsi birbirinden daha iyi. Genci, yaşlısı, yabancısı (ben :D ), erkeği, bayanı insanlar her çarşamba yarışıyordu orada.

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/305010_397369943651704_1255149599_n.jpg
Amatör olarak düzenlenmiş bir yarış bu. İstanbul'da bu kadar yol bisikletçisi var mı sizce?

Mesela ben 2. el Tarmac aldım orada. Bisikleti eve getirdiğim araba, bisikletimden daha ucuzdu.
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/530184_10150636928123772_1215191488_n.jpg
Araba ve bisiklet aynı karede.

O yüzden, kimse bana gelip "yok yollar iyi değil, yok Türkiye buna uygun değil demesin. Bu olay tamamen kafada bitiyor.
 
@Baran Altilar

Ne güzel söyledin hocam, eline sağlık.
 
bura nere ise polonya ise harbiden yol tam yol bisikletine uygun hasret kaldım böyle yollara anadolu yakada, nerde kardeşim nerde bu yollar arıyorumda bulamıyorum ,,
şile yollarını teptim defalarca asfaltı hep yaparlar bi türlü bitmez bu ne kardeşim yetti artık.
.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/305010_397369943651704_1255149599_n.jpg
 
@Baran Altilar

evet çok önemli bir yaraya parmak bastınız işte ,
adamın cebinde iki tane cep var bende cep yok,,bir türlü ısınamadım cebe,,, karbona 4300 lira para saydım 2008 de vay enayi dediler ,desinler esas enayi onlar be...

;)
 
O yüzden, kimse bana gelip "yok yollar iyi değil, yok Türkiye buna uygun değil demesin. Bu olay tamamen kafada bitiyor.

gökhan dostumun mesajı......şimdi gökhan bey aytekin erzanı tanırmısınız bilemem bu dostum ile biz tavşanlı yoluna daldık aytekinin altında yol bisikleti var idi o son derece bozuk zeminde aytekin sarsıntılar ile gitti o yol o kadar bozukki oraya anca mtb ile girersiniz şimdi amortisörlü bisiklet ile girdim oraya fox yüzlük ile ellerim uyuşmadı ama hibrite dönüştürünce bisikleti 28 e geçince kazın ayağı ne oldu eller uyuştu beynim muhallebiye döndü o yolu defalarca gittim ama ilk kez 28 hibrit ile gidince eller uyuştu bu ülkede yollar bozuktur iyi yollarda vardır kafada ne bitecek onu söyleyeyim ben size,
yola göre bisiklet alacaksınız benim gibi güzergahlarında stabilize yol olan son derece bozuk olan ve sert düz toprak olan ve aynı zamanda asfalt olan güzergah ise aynen ya hibrit ya da cyclo cross evet sadece tavşanlı yolunda acaip eller uyuştu ama o sarsıntıyı bir daha yemek istermisin derseniz valla gene yerim arkadaş ,çünki 32 km boyunca 10-19 eğimleri almak hemde durmadan işin zevki burada evet bahane yapmamak lazım yollar bozuk diye katılmaktayım ama bi yerdede bisiklet harcanıyor tabi ama ne yapalım dayanacağız...
 
Kudret abi, evet fotoğraftaki yol Polonya. Daha küçük bir şehir olduğu için insanlar merkezde buluşup yeni asfaltlanmış yollara gidiyorlar bu yarışlar için. Öyle olunca ogranizasyon biraz daha rahat oluyor.

"yola göre bisiklet alacaksınız benim gibi..."
Zaten başından beri savunduğum bu benim. Asfalt kullanımı için dağ bisikleti alınmaması gerektiği. Zaten stabilize yola, ya da toprak yollara girilecekse yol bisikleti alınmaz. Mesela bir kere Çatalca çevresinde tura çıkmıştık Silivri bisiklet grubu ile. Rotanın bir bölümü asfalt değildi. Çok uzun olmadığını söylediler, ben de girdim yol bisikleti ile.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/198726_262953507064221_1866895_n.jpg
Yol bu, sol öndeki de yol bisiklet ile benim.
Yolun sonunda kahveye oturduk, ben kafamı masaya koyup dinlendim 15 dakika. O kadar sallandık ki... Böyle bir yol için zaten kimse yol bisiskleti almalısın demiyor.

Ama yol asfalt ise, dağ bisikletine kesinlikle gerek yok. Performans aranmıyorsa hybrid en iyi seçenek zaten her zaman. Performans ise olay, CX ya da yol, kullanım durumuna göre. Zaten yol bisikleti olan birisi, güzargahını asfalt kalitesine göre ayarlıyor. Orada asfalt güzel değil, başka yoldan gidelim deniliyor zaten aramızda.

Burası da İstanbul.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/29634_10151258081906838_1901760084_n.jpg

Asfalt muhteşem değil, biraz pürüzlü. O nedenle 25C lastik ve biraz düşük hava basıncı gerekiyor. O kadar, onun dışında trafiğin az olduğu, çok keyifli yollar :)
 
  • Beğen
Tepkiler: İslam Gölge
Kuderet abi sen bildiğin yolda ilerlemeye/pedallamaya devam et. memleketi akıllı, cingöz olduğunu zanneden bir sürü boş beleş insan sarmış. 4300 tl pahalıymış vay anasını senin günde 10 tl para verdiğin sigara ucuz demekki.
 
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/198726_262953507064221_1866895_n.jpg

gökhan dostum etaplarımda bu tarz yok bu yolda oynayan bir sürü taş adamı yoldan çıkartır evet bu yolda mtb olacak 2.2 teker ile banamısın demezsin tavşanlı yolu stabilize ama mıcır o kadar kötü ki asfalt ile kaynamış sarsıntı çok fazla olmakta, yalnız o yol bu yukardaki yol gibi değil ...evet sonuçta yola göre tasarım bisikletine yönelmece...
 
@mehmetsunu

mehmet bi yalnış anlama olmasın ben sigara içmem paket taşımam bir biradan fazla içemem beynim tutar benim ...rakı desen bi kadeh kafamı ağrıtmakta, bunun nedeni yüksek rakımlarda çok bulundum oraların havasını çiğerlerime çektim ...4300 lira pahalı idi ama bana dönen sağlıktır bu asla para ile ölçülmez..
 
Geri