Scudo Sports

Yokuştan en sağlıklı nasıl inilir?

ZOZRba.jpg

Buraya ayağınızı sıkıştıracaksınız.Etkili frenleme sağlar.:DEskiler bilir bu yöntemi. :)
Tabi biz, eskiden fren bitince yokuş aşağı giderken deli deli ötmesinden rahatsız olduğumuz için yapardık. :)
Normalde denemeyin,dengenizi kaybetme riski var, hem teker hemde ayakkabı altınız aşınır.Frenlerinizi her zaman kontrol edin, yola öyle çıkın.:harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Akkaya
Scudo
@Mustafa Zeybek

Geçmiş olsun mustafa zeybek. O zaman bizdemi bir uğursuzluk var bilemedim. Neyse iyileşince söyle karşılıklı bir zeybek oynar acısını çıkarırız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
Dun yokus asagi inerken tecrube edindim taklayi atinca :))
 
  • Beğen
Tepkiler: Nerideniz
Yolun koşullarına (asfalt , toprak ) ani çıkabilecek engellere ( yaya ,araba vs ) yokuştaki virajlara ve yolun sonuna göre frenleyerek salarım bisikleti yol sonunda gobek yoksa engel de çıkmayacak ise karşıma frene gerek yok gittiği yere kadar
 
  • Beğen
Tepkiler: Nerideniz
@mehmetsunu
Yok be hocam :D yeni gidona tam alışamamdan kaynaklandı, biraz da lastiklerin dandikliğinden. Lastikler iyi olsa bisikleti yatırır dönerdim sanıyorum. Neyse artık önümüzdeki inişlere bakacağız :)
 
Dört ay önce bir iniş indim ama ne iniş ! 3 km inebildim ve fren patladı . Hız 85-90. Yol boyu öleceğim diye korkuyordum. En son bir tarlaya girdim . 15 takla attım. Siz siz olun frenlerden kesin emin olmadıkça iniş yapmayın.

Ayakkabı yırtıldı ve ayağım kesildi biraz
 
@Mustafa Zeybek kardeşim geçmiş olsun.Hiç beklemeden acile gidip ağrıyan yere baktırmanı öneririm.Daha önceden bir sorun yaşamak sorunu kronikleştirebilir..
Bisikletçilerin sevmediği üç şey nedir diye sorsak,alacağımız yanıtlar içinde her daim "fren yapmak" yer alır.Kimse kas gücüyle ulaştığı hızı düşürüp yavaşlamak istemez..Yokuş inişleri ise bedavadan ve de normalde çıkılamayan hızları servis ettiği için bizi paralize edebilir.Pedal çevirmeden , aero duruş ile -hele inişte dik ve uzuncaysa- büyük keyif alırız.Ancak bu son keyif aldığımız iniş olabilir de..
Yıllar önce başıma gelen bir durum: Gece geç vakit, hafif çakır eve döneceğim.Kendime çok güvenip dik bir inişten geçerek yolu kestireyim dedim.Bakımını ihmal ettiğim frenlerin azizliği ile fren boşaldı,tel koptu,at kaçtı semer düştü:eek:..Köşeyi dönemeden park etmiş bir aracın yan camına tosladım.Cam buzlu vitray - mozaik hale geldi..Sağ omzum darbeden dolayı pert..Tek tesellim kafamdaki kask sayesinde daha kötü bir durumdan sıyırmış olmaktı.:)
Bir kaç ay aksayarak ,oturup kalkarken zonklayarak geçti.Ama küsmedim,daha güvenli olan HD frenli bir bisiklete geçmiştim..
Şimdi U frenli yol ile Bursanın her dağlık,tepelik yöresine gidiyorum.Inişlerde 40-45 km hız benim kişisel limitim.
Gözüm arada bir sayaçta,parmaklarım dropta ve ikisi frenlerde.-Arka frene yumuşak dokunuş,önü tam duracaksam şayet -kullanarak iniyorum.
Maceraya gerek yok.Bu hafta Fransa da bir yarışta 20 yaşında bir bisikletçi 80 km hız ile indiği bir yokuşta karşısına çıkan ambulansa çarpıp hayatını kaybetti..Yarış parkurları trafiğe kapalıyken bunlar oluyorsa bizim trafikteki riskleri hesap etmek bile ürkütücü..
Inişler keyif verir ama unutmayalım ki önce güvenlik ve devamlılık:harika:
Herkese iyi pazarlar- pedallamalar..
 
@cazci
Teşekkürler. Zaten büyük ihtimal kronikleşti çünkü ne şişlik var, ne morluk, ne de ayağımı burktum. Ama burkulmuş gibi ağrıyor. Yarın doktora gideceğim şimdilik buz tedavisi uyguluyorum.
 
@Cem cm

birden fren kolunu dibine kadar sıkarsanız düz yolda da takla atarsınız. frenin nasıl sıkılacağı bilinirse takla atılmaz. takla birden olan birşey değil, arka tarafın yavaşça hafiflediğini ve yükseleceğini hissedebilirsin ve buna göre ön fren basıncını ayarlarsın. ancak arka frenin ne zaman kilitleneceği tahmin edilemez, ani olur ve tehlikeye yol açar.
 
@Mustafa Zeybek
Öncelikle geçmiş olsun ama ihtimalleri bir kenara bırakın zaten doktora gideceksiniz ama bazı problemler ancak Mr ile belli oluyor (ufak bir hatırlatma).. ,bende her düşüşten sonra önemsemeyişimin bedelini artık burdayım diye hatırlatınca doktora gidince öğrendim... Sonrası daha vahim oluyor hele en kötüsü psikolojik olarak hep aklının bir yerinde....kendimden biliyorum... Hiç önemsemedim sonra bir doktor birşey diyince ondan sonrası hep kendimi bir o doktorda bi bu doktorda buldum... Birde hepsi birbirinden farklı birşeyler diyince o ayrı bir dert. Çok detaylı yazdım kusura bakmayın.... Ama bisiklet delisi iseniz diz ağrısı bir başka... Tekrar geçmiş olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@bilalfidanboy teşekkür ederim mr isteyeceğim. Doktorların hepsinin farklı farklı şeyler söyleyeceğini ben de birçok defa tecrübe ettim maalesef. İyi dilekleriniz için sağolun.
 
@shooter06
Bu fotoğrafı XC150 kullanırken ben yüklemiştim :) Dolaşıyor ortalıkta :)
 
@Gökhan Akkaya
:komik: Harbi mi, nette örnek arıyordum direk gözüme ilişti. Desene senin bisiklet ünlü olmuş.:D ...XC150 kullanırken...anlaşılan, seninki ünlü olunca seni hemen sepetlemiş:koptum:
 
Tüm yorumları okumadım, bazı yorumlarda ön ve arka fren eşit sıkılmalı yazmışlar, doğru değil bu, ön fren %25, arka fren %75 oranında sıkılmalı yaklaşık olarak.
Bisikleti durduran ön frendir.
İnişlerde tehlike oluşmaması için çok hızlanmamak gerek.
Ayrıca inişlerde mümkün olduğu kadar ağırlık arkaya verilmeli.
 
@Cem Tunç
Yanlışınız var. Doğrusu %75 ön, %25 arka.
 
@Soykan U.
Alıntı yaptığın kişiyi tam olarak anlamamışsın bence. Bisikleti %25 ön fren durdurur demiyor. Verdiği oranlar ne kadar sıkılması gerektiğini anlatan değerler.
Bu değerleri farklı şekilde yorumlarsan ; Bisikleti durduran yegane gücün %75 ön fren olduğu anlamı da çıkıyor zaten.

Ön freni kullanmaktan çekinmiyorum şahsen, insan vücudu % kaç hangi freni kullandığını algılayabilecek kapasitede değil zaten. İhtiyacım olduğu kadar, sıkıntı yaratmayacak kadar, tekerlekleri kitlemeyecek kadar yükleniyorum ayrı ayrı her bir fren koluna. Aynı üst seviye vites kollarındaki gibi, kaçıncı viteste olduğunu bilmene gerek yok, ihtiyacın neyse onu kullan. Hangi viteste olduğunu bilmenin bir önemi yok (Elbette çapraz kullanım vs. özel durumlar harici)
 
Ön fren bildiğim kadarı ile motorsiklette işe yarar. Ön fren önerilerini dinleyen ve aklına kazıyan özellikle de yeni bisikletçiler panik anında ön frene aniden asılırlarsa takla atarlar. arka fren ağırlıklı yavaşlamak ve gerektiği kadar ön fren kullanmak daha etkili olur. Yokuşlara hızlı girmek yerine yavaş girilmeli, önünüze ne çıkacağını bilemezsiniz; aniden açılan bir araba kapısı, ıslak zemin, mıcır, yayalar, hayvanlar vb. bir sürü tehlike.
 
Geri