Scudo Sports

Yokuştan en sağlıklı nasıl inilir?

çok sıkıntı olursa ben bisikletten inip bisiklet elde iniyorum. böyle bir güzelliği de var bisikletin. ben ön freni janta yada disk frense diske temas edecek ama teker dönüşünün durdurmayacak kadar (tekeri kızaklamayacak kadar) sıkarım. ön tekerin illa ki dönmesi lazım. arka freni de hızıma göre gerekirse kızaklayacak şekilde sıkarım. ama süreklilik arzetmem. hani ehliyet kursunda otomobiller için, "bir yokuşu çıktığınız vitesle ininiz" diye bir kural var, onun benzeri de bisiklet için geçerli. o yokuşu eğer 50km/saatle çıkabiliyorsan o hızla in ama tahminim taş çatlasa 5-7 km gibi bir hızla çıkacağını tahmin ediyorum o nedenle de yokuş gördüğünde hızını azalta ve yokuşa yavaş gir ve öyle in. eğer yokuş çok dikse ağırlığını seleden arka tekere vermen gerekebilir ama bir miktar düz yolda denenip bisikletinle tek vücut olduğunda uygulaman gereken bir sürüş şekli. keyifli sürüşler.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeryildiz
Scudo
sametcim arkadaşların herbiri doğru söylüyor ancak sen frenlerin her ikisini birden yavaş yavaş sıkarak in. Hangisini daha çok hangisini daha az sıkman gerektiğini binerken anlarsın. Poponuda selenin gerisine alıp ağırlık merkezini arkaya vermende fayda var. Zamanla inişlerde kendince tekniğini geliştirirsin. Biz 15 16lı yaşlarda iken ne arka fren biliyorduk ne ön fren ayakkabı tabanı vardı ozamanlar :) tabi ayakkabıyı haşat ettiğimiz için evde bekleyen sopada vardı :)
 
benim kanaatimcede yokuştan ınerken ayaga kalkıp pedallar parelel olacak sekılde butun agırlıgı arka tekere verıp ön tekerdekı agırlıgı hafıfletıp arkayı az sıkman ve önede uygun hıza gelene kadar basman.o zaman daha dengelı ıner ve daha guvenlı olursun benım kanaatıme göre.yuk arkada olacagı ıçin daha rahat inersin.

iyi forumlar.:)
 
Arkadaşım, aşağıda bir makaleden alıntı var. Ayrıca diger linkleride okursan frene dair bir takim temel aciklamalari bulursun. Gerisi calisma ve deneyime kaliyor. Ayni yolda ayni sekilde frenleme yaptiginda kuru havada, yagmurda ve bolgenin yapisina gore buzlanmada tamamen farkli sonuclar alirsin. Lastigin yeni/eski olmasi, pabuclarin asinmasi, trafik vb. faktorlerde frenleme kosullarinda degisikliklere neden olacaktir. Hakimiyet ve teknigin arttikca zaten hepsi kolay gelecektir zamanla ayri :)
Kazasiz, belasiz, arizasiz, patlaksiz keyifli ve guvenli pedallar!

"Çok dik yokuşlarda frene gelince. Yaşayanlar bilir, bu durumda ön lastiğin biraz fazla sıkılması taklaya yol açabilir. Bu nedenle yapılacak şey, önce elbette vücut ağırlığımızı mümkün olduğunca arkaya vermek, sonra ön lastiğin kilitlenmemesini sağlamak, yani son derece hassas bir şekilde ön freni kullanırken arka lastiğe ağırlık vermektir. Yavaş ve kontrollü inmeye çalışılmalıdır. Fazla hızlı gittiğinizi düşünüyorsanız bile ön frenin ani çekilmesi çok daha kötü sonuçlar doğurabilir, bu nedenle bir nebze kayıp arka frenle kontrole çalışılması daha uygundur."

(link)
(link)
 
Süreklilik ile ön frene azcık basarak arka frenide nabza göre şerbetleyerek onada azar azar sabit hıza ayarlayarak gönül rahatlığıyla inebilirsin. Ön freni kullanmaya alışmalısın inanki arka frenden daha çok kullandığım zamanlar oluyor :D
 
Bence frenleme taktikleri vermek birine araba kullanmayı öğretirken 'hadi sür' demek gibi bişey. Sürdükçe sıkar, sıktıkça alışır, alıştıkça sürersin. Müsabakada falan değilsen düşük hızlarda tecrübeni artır. Yeterince tecrübe kazanınca ver odunu... :)
 
Contador'un Froome geçtiği 2013 Alpe D'Heuz etabındaki gibi gözü kapalı gibi :) inmeyin yeter.
 
Ben hızlı inmeyi sevdiğim için %80 ön %20 arka fren şeklinde inerim. Yüksek hızlarda arka frenin çok da işe yaradığı söylenemez hemen kızaklama eğilimindedir çünkü, bence bu daha tehlikeli.
 
En sağlıklı iniş kontrollü iniştir mümkün mertebe frenle düşük hızla, duruş mesafesini maksimum 3 metreye ayarlayacak şekilde inmek gerekir en azından ben bu şekilde uyguluyuyorum. Pabuç balata gibi maliyetleri düşünmemek esastır. Frenleme tekniği ise kullanıcıya göre değişebilir. Ön freni yanlış kullanma, yanlış viteste inmek, yanlış gidon tutmak, bisiklet üzerinde inerken yanlış uzanma vücüt konumu gibi risk faktörlerini yokuştan önce eğime göre hesaplanmalıdır. Yokuşta yolun durumu (alfalt, toprak, gevşek zemin, yağış ve nem ) ve lastik uyumu göz önünde bulundurulmalı. Herşeyden önce kendi güvenliğinizin bilincine varıp aklınıza yaşanacak en kötü durumu getirmelisiniz. İnişte dikkatinizi dağıtacak ( aksesuar düşmesi, sallanması, uçuşması) durumlar önceden belirleyip önleminizi almanızda unutulmaması gereken bir konudur...

Sağlıkla kalın, keyifli forumlar.
 
@volkanyasasin

Ne boş konuşuyon arkadaş derdin ne senin? Git sen arka fren yoğun olarak kullan o zaman akıl var mantık var. Arabadan örnek veriyoruz onu bile anlamaya niyetin yok.
Araçlarda kullanılan şey bisiklette de var anlamıyorsan ben ne yapayım.
Fren yaparken arkaya asılırsan kayar bu alet tamam mı, arabada yavaşlamak için el freni çekmekle aynı.
Hani araçlar da ön freni kullanır ya sürekli, yanılmıyorsam da bu oran genelde %70 ön disk, %30 arka disk olur. %100 olsa büyük ihtimal araçlar da kızaklama yapar, bizde onun etkisi takla atmak olur. Bunu da engelleyecek şey arka tekeri %30 oranında, yani öne göre daha az kullanmak.
İşte bunu kafana sokmaya çalışmam zor olacak galiba...
Sen bayırdan aşağı arkayı yoğun kullan teker kilitlendi mi de kontra verip düzeltirsin zaten.

Daha da cevap verme zaten nerden gelip atarlandıysan bana.

@Oğuzhan YAVUZ

Yav bırak arkadaş kimsenin iyiliğini düşünüp de birşey yazma, boşver kızaklasınlar. Bisiklette drift yapmaya çalışırlar niye düşünüyorsun ki.
%80 arka olmalı, %30 ön olmalı. Önlerine birşey çıkınca durmaları gerekmiyor çünkü..

@volkanyasasin

Ha sana şunu da söyleyeyim senin gibi düşünen biriyle dümdüz yolda omuz omuza çarpıştım.
Neden biliyor musun çünkü kendisi arkayı toparlamakla meşguldü(kızaklamış geliyordu) ve ben de durmaya çok yakın onun hareketini izliyordum. Sonunda geldi omzuma çarptı özür diledi gitti.
 
  • Beğen
Tepkiler: ramazanedis
Hocam sakın yokusta sakın salıverme frenleyerek in hani hız yapacağım ayağına girme... Samimice söylim ben Ümraniye-Riva yolunda yokuştan inerken 70 ile indim önüne taşlı bir engel çıktı hemen hızı kesemedim ve girdim engele sonuç olarak iki lastiğimide patlattı... Dikkatli ol arkadaşın da dediği gibi yokuştan inerken fren papuçlarıyla janta aşk yaşat :)
 
En başta herkes böyledir, sonra herkes kendi methodunu bulur =)
.
.
.
Ben ön frenimi yumusak arka frenimi sert ayarlarım hep, genelde dengeli şekilde sıkıp aşırı hızlanmaya maal vermeden tabiri caizse freni pompalaya pompalaya inerim.. vücudun agırlıgını arka teker üzerine vermek de faydalıdır (sele cok yuksek kullanılmıyorsa).. dedigim gibi en başta herkes böyledir, sonra herkes kendi methodunu bulur =)
 
Ahahahaha ben de sesli güldüm, dayanamadım girdim bir de youtube linkinden like verdim.

Bu arada yokuşun sonunu görebiliyorsanız, ileride ardını göremediğiniz bir viraj yoksa, önünüze hiçbir engel çıkmayacağından eminseniz, yol durumundan eminseniz salın gitsin. Çok keyiflidir.
Ama aksi en ufak bir eminsizlik durumunda kesinlikle hızınızı kontrol edin, arka freni hafif hafif sıkarak yavaşlayın, ön fren yardımıyla kolayca durursunuz. 50km/s üzerinde bisikletin durma mesafesi oldukça uzar, önünüze çıkana çarpacaksınız demektir. Aman diyeyim.
 
Merhaba bende yeni Bisikletliyim
Dağ Bisikletim ile yokuştan inerken heyecan yapiyorum sanki karşiya uçucak gibi...
Frenlerim sağlam fakat tamammen sıkarsam bi sakatlik olurmu diye de korkuyorum
İlk başta yavaş yavaş inmek isfiyorum ama beceremiyorum niye acaba...?
 
@Nerideniz
Fren yapmaya alışıncaya kadar yüksek hızla inmeyin öyleyse. Biraz fren çalıştıktan sonra kendinize güveniniz gelir zaten. Örneğin benim ilk strava kayıtlarımda maksimum Hız 38 civarındayken artık 50-55 yapabiliyorum.

Sizin durumunuzu sakatlık geçirdikten sonra yaşamıştım. 1 ay koltuk derneğine mahkum bırakan bir aptallık yaptım, iyileştikten sonra bir süre sizin gibi hissettim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Nerideniz
Şu yazi tam da cevap niteliginde aslinda. Eger biri cevirip paylasirsa harika olabilir :harika:
(link)

Bilgilerden bir kaci;
Eger sadece yavaslama niyetindeyseniz arka freni kullanin.
Eger tamamen durmak niyetindeyseniz on freni de kullanin.
Viraja gelmeden once fren yapmis olun, viraj sirasinda fren yapmak zordur.
Frenleme yaparken araliklarla fren yaparak hizlanmayi onleyebilirsiniz, eger cok hizlanmak sizi korkutuyorsa.
Cok detayli bakmadim ama guzel bilgiler var o yazida :)
 
Bende bol yokuşlu bir semtteyim. İnerken saldım çayıra mevlam kayıra. Beni inişler hiç korkutmuyor. Asıl beni korkutan her inişin bir çıkışı olması. Eve nereden dönersem döneyim illa yokuşlar var. Bide uzun turlardan sonra dönerken enerjimi tüketmiş oluyorum gözümde büyüyor.
 
Geri