Scudo Sports

Veloturk Gran Fondo

@evrenozbilen

Çok ciddi söylüyorum forma götürmeyecektim yarışa, orada verecekler diye. Ben 90km lik yarışa katılıyorum ve katılırken beden sordu bana da. Normalde sponsor ile gidecektim ki aradığımda sponsorlu formanın vs yasak olduğunu söylediler ve formaların verilceğini söylediler. Tüm bunlardan sonra yazıyı okuduğumda zaten başka bir şey düşünmem saçma olurdu zaten. Hala muallakta olan bir konu bence bu ama garantiye alıp forma götürücem yanımda :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: evrenozbilen
Scudo
Halen katılım yapabilir miyiz
Benim aklıma takılan belli bir hızın altını yarıştan atacaklar

@dr_mrh
Arkadaşlar bilen biri var mı
Benim amacım sadece atılmadan tamamlayabilmek
 
@dr_mrh selam,

Henüz bir açıklama yapmadılar. Biz de bekliyoruz merakla.

Forma ile ilgili olarak biz de aradık. Reklam olan formaları giyebileceğimizi belirttiler.
 
  • Beğen
Tepkiler: eren cerciz
bu arada ben cumartesi aradım
pazartesi mehmet bey i arayın dediler, yerine bakan kişi bu konularda bilgili değilmiş
 
İki konuda sorum olacak:

1) Uçakla gideceğim; daha önce bisikleti uçakta götürmemiştim. Paketleme için bisiklet çantası almak şart mı? Başka çözümler var mıdır?

2) Lisansım var ancak takım adına çıkartıldı, bu hafta sonu Rize'deki yol yarışına katılıyorum. Ancak Kapadokya'ya takım olarak katılım olmayacak. Bu durumda lisansın türü gereği takım formasını giymem şart mı yoksa başka forma giyebilir miyim? İşin içinden çıkamadım.
 
Ben Pegasus ile taşıyacağım. Bisiklet kutusunda(dolayısıyla gidon eksenel döndürülmüş ve pedalları sökülmüş), lastikleri indirilmiş şekilde kabul ediyorlar.

Duyumlarıma göre şu havaalanlarında valizlerin strech film ile sardırılan yerlerde, bisikleti sardırarak yolculuk yapılabiliyormuş. Ama bu dediğim görevli insiyatifinde olan birşey. Risk alınmaması için Pegasus'un istediği gibi kutulamak gerekiyor...
 
1-Yarışma komitesi 90 km lik büyük yarış için 95 papel patlatmamızı istiyormuş. geliş gidiş konaklama masrafları yarışçıya ait olan bir günlük bir organizasyon için bu meblağ yüksek. nerdeyse km başına 1 tl den fazla yakacağız ki buda bisikleti km başına en fazla yakan araç olarak tarihe geçirecek.
2-Yol/yarış grubu dışındaki bisikletlerde katılımda bulunur diyorki doğrusuda bu olur. Ne oluyoruz tour de france koşmayacaksak bisikletini alan gelsin. Maksat amatör ruh değilmi.(Böyle diyoruz ama sırf bu yarış için hırs yapan insanlar vardır şimdi)
3-ortalama sürat, sanırım işin sulandırılıpta belli bir süre için alınan yolun trafiğe kapatılması izninin suistimale uğramaması adına konulmuş bir kural. Doğrusuda budur.
4-Böyle hercai ve birbirinden alakasız yarış disiplininden uzak bisikletlilerin nerdeyse tamamı stabilize ve sert inişleride barındıran bir organizasyon çatısı altında bir araya getirilmesi ciddi riskleride beraberinde taşıyor. keşke diyorum daha düz bir etap düşünülseydi.
 
  • Beğen
Tepkiler: eren cerciz
@Özgür Atılgan

Sevgili dostum keşke isteyen bisikletçi bir bisiklet bağışında bulunsun deselerde ortalama maliyetinin 200-300 tl tutarında olacağını tahmin ettiğim bisiklet bağışında bulunsak. Birde salcano sponsor elini taşın altına sokması gerekmezmi. Yani sıfır maliyet sponsorluk işin doğasına aykırı. Hoş bu organizasyon için bir sürü masraf yapıldığınında farkındayım (takip araçları, forma, çipler, vesaire vesaire) Ha 95 lira sadece lay lay lom için orada bulunmak isteyecek bir takım lümpenleri ortamdan uzaklaştırır buda organizasyonun selameti bakımından elzem bir şeydir ama yinede fazla gibi geldi bana.
 
@mehmetsunu

Sanırım yapılan çalışmanın ne olduğuyla ilgili algılarda eksiklikler var. Proje 1000 çocuğa 1000 bisiklet diye başladı. Yani katılım az da olsa 1000 bisiklet alınacaktı, ancak katılım artınca 2000 çocuğa 2000 bisiklete dönüştü. Katılım yeterli olmasa bile 2000 bisiklet dağıtılacak. Katılım ücretlerinin tamamı bisiklet için başka giderler için değil, bunu gözden kaçırmayın derim.

Basit hesap yapın 2000 bisiklet tanesi 100 TL olsa 200.000 TL eder. Katılım sayısı şu an 600'ün altında. 1000 olsa hepsi 90 TL olsa 90.000 TL eder. Nasıl hesap yaptığınızı gerçekten merak ediyorum. Sırf karalamak için yazıyorsanız önce bir hesap yapın.
 
Güzel bir organizasyon, umarım arkası gelir. Competetive bisikletçiler dışında amatörlerin de yer alabileceği böyle etkinliklere ihtiyaç var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Oğuzhan Y.
Zaten peleton bütün halinde en fazla10-15 km gider aradaki ufak tefek tırmanışlarda antrenmansızları dökerler.Bir çok grupettolar oluşacak herkes kendi performansına uygun guruplarda kalacak.En büyük problem de bu küçük gurupları kimin çekeceği olur.Asıl tırmanışta herkes yalnız.Tabi ben de gerilerdeki bi guruba katılırım.
 
Bu rotada bir küçük birde büyük olmak üzere iki tırmanış etabı var. Birinci tırmanış etabı kısa, orta ve uzun olmak üzere üç rampadan oluşuyor. Biz isterseniz bunlara amatör silkeler etabı diyelim. Sonra 3-4 km lik düz bir iniş var. Bunada isterseniz yardır gitsin etabı diyelim. Asri mezarlığa kadar nispeten düz- OSB geçişini saymaz isek-bir yol var yaklaşık 20 km. Bu etabada allah ne verdiyse ismini koyalım. Mezarlıktan erciyes tekir yaylasına kadar bir kaç küçük düzlük dışında ful tırmanıştan oluşan bir büyük etap varki 15 km içerisinde 1200 metre mutlak yükselti tırmanılıyor. Belki kağıt üzerinde bir sıkıntı yok ama yüksek irtifa tırmanışında kimin nefesi güçlü ise o çufçuflar diye düşünüyorum. Bu etabada isterseniz geride kalanın canı çıksın etabı diyelim.
 
@özcan yılmaz


Hocam peloton falan olacağını sanmıyorum ki olursa nasıl olur Allah bilir :) Fransa'da,Giro'da zaten 200 küsür sporcu var. Burda tam 500 kişi olacak ve yarışanların % 80'i amatör olacaktır. Onlarda pelotonda sürüş kurallarını bilmezlerse öndekinin tekerine ufak bir değse 60 kişi yerde mazallah. Demem o ki yol da darsa işiniz çok zor :) Ama tırmanış mükkemmel olacaktır. Keşke Sarper Günsal Eurosport'ta yayınlatsa yarışı :)
 
@mithgor

Merhaba ;

Trafik kapalı olacak.Çeşitli performanslara göre, yarışmacıların belli noktalara yaklaşık ulaşım zamanları hesaplandı.Bu tahminlere göre en arkadaki sporcuyu kapsayacak şekilde trafik kapalı olacak.Herhangi bir sebepten geride kalınsa bile kontrol noktalarında polis ve görevli olacağından kontrollü geçiş yapabilirsiniz.

@evrenozbilen

Pegasus, Veloturk'ün sponsoru fakat THY ile görüşme ve anlaşmayı organizasyonu üstlenen firma yaptı.Aydın Ayhan Güney başkanlığında ki ARGEUS firması, Türkiye Cumhurbaşkanlığı Bisiklet turunu (Tour of Turkey) son 8 yıldır başarıyla düzenlemektedir.Tüm resmi sponsorluk işlemleri de Argeus üzerinden yapılmaktadır.Biz de kendi adımıza katılımcılar ile ilgili durumu Pegasus'a ilettik.Henüz kesinleşen bir durum olmadığından açıklama yapılmadı.

@Ardaa

Granfondo amatör bir yol yarışıdır.Katılımcılar istedikleri formayı giyebilirler. Veloturk Granfondo haricinde ki yarışlarda durum değişebilir.

@dr_mrh

Granfondo yarışlarında amaç, öngörülen etabı bitirmektir.Esas zafer bitirmektir.Bize kalsa sabah çıkıp, ertesi gün bitirseniz de olur ;) ancak şartlar gereği (Trafik, güvenlik vs.) bir sınır koymak zorunda kalıyoruz.Ama genel de bu, büyük çoğunluğun içinde kalacağı bir sınırdır.

@Bahadır Gürel

1) Bisiklet çantası almanızı öneririz.Ancak imkanınız yok ise; Koli ambalaj yapmanız da büyük fayda var.Havaalanlarında bulunan ve belli bir ücret karşılığın da yolcunun istediği objeyi strech film ile saran bir makinaya sahip istasyonlar mevcut.Ancak bu makinalara bisiklet sığmıyor !!! bu yüzden havaalanına gitmeden paketleme işini yapmanızı öneririz.

2) Adınızın geçtiği lisansınızın bir kopyasını getirmeniz yeterli olacaktır.Takım forması şart değildir.İstediğiniz formayı giyebilirsiniz.

@mehmetsunu

1) Bu Yarış/organizasyon tarihe geçecek evet. Ancak sizin bahsettiğiniz şekilde değil. Türkiye'de ilk kez Granfondo niteliğinde bir yarış düzenleniyor. Pek de motive edici olamayan saptamalarınızı yarıştan sonrasına saklasanız daha verimli olur.
Siz de takdir edersiniz ki böyle büyük bir organizasyon bedava yapılmıyor. Ancak yine de sizin ödeyeceğiniz tutarın tek kuruşuna bile dokunulmadan, imkanı olmayan çocuklara bisiklet alımına aktarılacaktır. Aslında gelip göreceğiniz gibi ödediğiniz her kuruşun karşılığını alacaksınız ve üzerine imkanı olmayan çocukları sevindirmiş olacaksınız. Tekrar düşünün :)
2) Yol/yarış disiplini dışındaki bisikletler ile katılım serbesttir (TT/Zaman karşı bisikletleri hariç). Ancak bunun bir yol yarışı olduğunu da unutmamak gerekir.
3) Cevabı vermişsiniz zaten
4) Granfondo yol yarışları, kimyası gereği bir miktar zorlayıcıdır. Yani kabaca bir meydan okumadır diyebiliriz. Ve tamamen yol/yarış disiplini için tasarlanmıştır. Ama amatör ruhu kaybetmemek için tüm kendine güvenen bisiklet severlere açıktır. Kurallar kitabında bu durum açıkça belirtilmiştir.

@mehmetsunu

Salcano ve diğer sponsorlar maddi ve manevi olarak elini taşın altına fazlasıyla koyuyorlar.Bu konuda emin olabilirsiniz.Katılım için istenen ücret, kimseyi uzak tutmak veya bir kişi yada kuruluşa menfaat sağlamak üzere alınmamaktadır. Ödediğiniz/ödeyeceğiniz katılım ücretinin tamamı imkanı olmayan çocuklara bisiklet almak üzere kullanılacaktır.

Zaten bu organizasyonu çekici kılan ilk konu bu olmalıdır.

@Bahadır Gürel

1000 çocuğa 1000 bisiklet geçen sene ki hedefimizdi ve bunlar çocuklara ulaştı. Veloturk.org resmi sitemizden dağıtımlarla ilgili yazı ve fotoğraflara ulaşabilirsiniz.Geçen sezonun başarısı üzerine bu sene hedef büyütüp 2000 çocuğa 2000 bisiklet dedik ve tekrar yola çıktık.Ama biz, bu ülke de daha çok bisiklet kültürünün yerleşmesini istiyor ve hedefliyoruz.Sponsorlarımızı onore etmek için katıldığımız yurtdışında ki yarışlar neden Türkiye'de yok dedik ve sizlerin katılımı için bu organizasyonu düzenledik.

Çocuklarımıza (5-13 yaş arası) götürdüğümüz bisikletlerin kalitesini de önemsiyoruz. Bu sebeple onların da severek binebileceği bisikletler götürüyoruz. Aslında maliyet, hesapladığınızdan çok daha fazladır.Bu Veloturk Granfondo organizasyonu, tam katılım olsa bile dağıtacağımız bisikletlerin bir kısmını karşılamaktadır.
 
Hem güzel bir haftasonu geçireceğim, hem gezeceğim, hem ilk defa bir yarışa katılacağım, üstüne bir de çocuklara yardımım dokunacak...düşünmeden yaptırdım kaydımı.Emeği geçen herkese şimdiden teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: barhan
Bende kayit oldum. Istanbuldan katilacagim. Emegi gecen herkese tesekkurler
 
  • Beğen
Tepkiler: barhan
Geçen yıl iki defa arabayla Kapadokya'ya gittim. Bir tanesinde Ankara'da bir gece kaldım, ertesi gün Nevşehir'e gittim. Ancak her iki tecrübemin de bana söylediği üzere İstanbul'dan Nevşehir'e arabayla gitmek fizyolojik, ruhsal ve zihinsel olarak yorucu. Özellikle sadece yarışa katılmak için giden birisinin ertesi günü yarışa katılması sözkonusuysa arabayla gitmek olumsuz etki yapar. Bu nedenle Nevşehir'e uçak bileti aldım. Ancak bu defa da bisikleti uçakla ulaştırmak ayrı bir dert. Forumdaki ilgili mesajlara baktım, bloglardaki yazıları okudum.

Güvenilir yöntem bisikleti özel bagaj statüsünde taşıtmak. Ancak bu durumda da maliyet katlanıyor. Pegasus özel bagaj statüsü için 120 TL gibi bir maliyet çıkartıyor ki bu yolcu maliyetinden fazla. Diğer yöntem normal bagaj statüstünde göndermek. Bu durumda da bagajlara müdahale eden personelin insafına kalıyorsunuz ve yüksek olasılıkla bir hasar görüyor. Ne kadar hasar göreceği nasıl korumaya aldığınıza bağlı. Piyasadaki 200-500 TL arası bisiklet taşıyıcıları hiç güvenli değil. Bisikleti koruyacak taşıyıcılar 1200-1500 TL gibi bir maliyetle karşımıza çıkıyor.

Geriye güvenli olabilecek bir opsiyon kalıyor. Gran Fondo'ya İstanbul'dan katılacak olanların biraraya gelerek bir büyük aracı ortak tutması ve masrafları paylaşması olabilir. Bu konuya forum nasıl bakıyor? Böyle bir seçeneği düşünen oldu mu?
 
Ben de pegasusla götürüyorum. Kutulayacağım sanırım(nasıl yapacağım muamma)... Bakalım sağ salim götürüp getirebilecekmiyim.

Eğer bir araç kiralanacak olursa ben de varım diyebilirim.
 
Geri