Scudo Sports

Türkiye coğrafyası bisikletli macera yarışı

Scudo
Rota ülkenin bir ucundan başlayıp diğer ucunda bitmemeli.İp gibi upuzun rotada takip kontrol zorlaşır.Kompakt rota kompakt yarış seçilmeli,kontrölü takip etmesi kolay olur.Ring çizmek çözüm olabilir.
Yarış bisikletçilerin yoğun olduğu bir şehirden başlayıp yine şehir merkezinde bitmeli.İnsanların gözü Hopa, Diyarbakır gibi start merkezleri ile korkutulmamalı.
Yapılış tarihi itibariyle üniversitelerin final tarihinden uzak olmalı
Herkesin tatil sıkıntısı var.Tatil ve izin sorunu yaşayanlar da düşünülmeli.Bunun için de uzun parkurun yanında bir de bir haftalık 1500-1600 kmlik kısa power sprint etap da düşünülmeli.

Bunlar benim nacizane düşüncelerim.
 
@hamlet2006 Trans Continental, tamamen bir kıta geçişi, Fransa'dan başlayıp Bulgaristan Burgaz limanın'da bitiyor. 2019 da bunun tam tersi bir rotada yarıştılar, bu sene pandemi dolayısıyla ertelendi. RAAM race across America yarışı da aynı. San Diego ocean side dan başlayıp ülkeyi enlemesine bir baştan diğer kıyıya geçiyorlar ve Atlantik City de bitiyor. 3000 mil 4827 km boyunca mücadele ediyorlar. Dolayısıyla ülkemizi bir baştan diğer başa geçmenin sakıncası yok. Yarışmacıların evine yakın olmasını hedefleyip büyük şehirlerin civarında ring bu yarışın yapısına aykırı. Ayrıca yarışmacıları büyük şehir merkezlerinde toplamak, konaklamayla ilgili sıkıntı ve maliyet demek. İklim olarak ülkemizde en uygun rota karadeniz güzergahı. Geçen yıl Hopa'dan start alırken tüm yarışmacılar mevsimsel hiç bir sıkıntı yaşamadıkları gibi sağlık yönünden de problemli olmamıştı. Karadeniz bölgesinin coğrafi güzelliklerini de bu işin içine kattığımız zaman olay daha başka boyutlara varıyor. İstanbul'u trafik cehennemi yüzünden rotadan çıkattım, şimdi hadi İstanbul'dan başayıp o cehennem içinde yarışmacıları tehlikeye atalım diyemem. Ben 25 sene İstanbul trafiğinde araç sürmüş ve antrenman yapmış biri olarak kendi memleketim olsa bile yarışmayı aklımdan bile geçirmem. Yarış büyük ihtimalle doğu karadenizden başlayacak. Hopa olur, Artvin olur, Trabzon olur, zaman ne gösterirse o olacak. Power sprint etap düşüncesi güzel ancak oluşturacağım rota maksimum 2000 km olacak zaten. Bu rota içinde her türlü sürüş şekli olacak ve kırıcı olmayacak...
 
@Süper Dede Ben de bir iki noktayı vurgulamak isterim;

- Ayrımcılık içeren her türlü ifadeden kaçınınız,
- Başkalarını küçümseyen, dalga geçen, alaycı bir dil kullanmayınız,
- Forumda 18 yaşından küçük, çocuk bireyler olduğunu unutmayınız,
- Forumda sadece hemcinsleriniz olduğu hissine kapılmayınız,
- Teknik açıdan donanımlı olabilirsiniz ancak vizyon gereği; sosyal medya yönetimi ve yarışın marka değeri gibi konularda kimlik yaratma süreci için profesyonel destek alınız. Bu yönde eleştiri getiren arkadaşlar, müsaitlikleri ölçüsünde elini taşın altına koymalıdır. (bkz: @BerkEvren ) :)
- Konuyu ana tema ekseninden, yani yarıştan uzaklaştırmayınız; komünistler, feministler, veganlar vs. konunun ilgi alanı değil!
- İnsanların hassasiyetlerini dikkate alınız, düğün, nişan, sünnet vs gibi ya da kelle, paça, kokoreç gibi içeriklere sahip fotoğraflar paylaşmayınız.

Bol şans, yolunuz açık olsun. :)
 
@Süper Dede Mümtaz Ağabey
Hep Avrupa ve Amerika'daki oturmuş, talep gören, öncü yarışları örnek veriyorsun ama burası Türkiye.Oralarda bisiklet kültürü var, bisiklet yarış kültürü var, zaman var,huzur var.Var da var.

Şimdi soruyorum bu sorunun cevabını bir düşün ağabey,
Birinci yarışı yani TTUBR1 'i
-Hopa'dan başlattın.Yeni yarışta da Karadeniz diyorsun
-Yeni taahütlerin geçen seneki yarışta da vardı.Yani şunlar:
1- Mutlaka, yarışanların uydudan ve internet üzerinden yakınlarının da izleyebileceği bir sistem kurulacak.
2- Rota üzerindeki belirlenmiş kontrol noktalarında görev yapacak sabit gönüllüler bulunacak.
3-Rota üzerinde görev yapacak en az iki takip aracı bulundurulacak.
4-Kurallar, her yarışmacının uyabileceği şekilde ve esnetilemez şekilde ayarlanacak.
-Rota çok zorlu ve kırıcı da değildi.

Sonuç olarak yine aynı şeyleri yapmayı taahhüt ederek nasıl farklı bir yemek ortaya çıkaracaksın.O zamanki heyecanın, gazın etkisi ile bile 26 kişi toplanabildi.Bu durumda 26 yı bile toplayamacaksın.
Farklı bir şeyler taahhüt etmelisin, yapmalısın ki farklı lezzetli bir yemek ortaya çıkabilsin.

Yani demelisin ki ben birinci yarışın sunumunda ,planında,rota seçiminde vb de yaptıklarımızla ancak ve ancak 26 kişi toplanabildi.(Yarışın içindeki hatalardan bahsetmiyorum bile)
 
Son düzenleme:
Hep Avrupa ve Amerika'daki oturmuş, talep gören, öncü yarışları örnek veriyorsun ama burası Türkiye.Oralarda bisiklet kültürü var, bisiklet yarış kültürü var, zaman var,huzur var.Var da var.
Mutlaka önceden uygulanmış bir formata uyulması gerekiyor mu? Yani kafadan ankara-antalya-muğla-ankara (mesela) denilse olamaz mı..Bir noktada başlayıp bir noktada bitmeli mi? Başlıkta Trans Continental geçmeyiverse olmaz mı..
Hep söylüyorum, yarışlarla ilgili tamamen cahilim, ama hani bazen "kral çıplak" gibi bir etkisi olabileceğini bildiğim için sallıyorum tabiri caizse..
 
Mutlaka önceden uygulanmış bir formata uyulması gerekiyor mu? Yani kafadan ankara-antalya-muğla-ankara (mesela) denilse olamaz mı..Bir noktada başlayıp bir noktada bitmeli mi? Başlıkta Trans Continental geçmeyiverse olmaz mı..
Hep söylüyorum, yarışlarla ilgili tamamen cahilim, ama hani bazen "kral çıplak" gibi bir etkisi olabileceğini bildiğim için sallıyorum tabiri caizse..

Taklit etmeye çalıştık da ne oldu.Katılım geçen sene 26 bu sene 11.Demek ki bize uymuyor.Yine aynı şeyleri yaparsak sonuç yine aynı olacak.O zaman farklı bir şeyler denemeliyiz ki farklı bir sonuç alalım.
Patlıcandan 71 çeşit yemek yapabilirsiniz.Ama aynı malzeme , aynı pişiriş, aynı içerik ile hep aynı patlıcan yemeğini çıkarabilirsiniz.Yapılan patlıcan yemekleri olmadı, özdeşleşmedi.
Şimdi birkaç şeyi farklı yapalım farklı bir sunum yapalım ki millet saray usülü patlıcan yemeye gelsin.
 
Tcr altı sene aynı startı ve rotayı kullanıp sadece CP leri değiştirerek çok lezzetli yarışlar sundu katılımcılarına. Raam da 1982 den beri aynı rotada devam ediyor ve katılım her yıl artarak devam ediyor. Burada önemli olan yarışmacıları tatlı bir rekabet ortamına kırmadan dağıtmadan sokmak. CP leri her defasında değiştirerek olaya çeşni katmak mümkün. Zaten her yıl rota değiştirerek başa çıkabilmek zor. Bakalım konu iyice pişsin ve olgunlaşsin ortaya ne çıkacak görelim...
 
Aslında ilk hedef katılım sayısı olmalı, rota vs yarışan olmadıktan sonra anlamsız..Nasıl yaparsam en az 50 kişiyi getiririm gibi düşünülmeli..Ben 1 yıllık orta seviye kilolu bir bisikletçiyim...Beni çekebilmeli..3000 olursa ben yokum mesela..Ağustosta Diyarbakır, asla...Atıyorum eylül başı Ankara start 2000 e kulak kabartmaya başlarım...Hedef kitleyi etkilemek gerekiyor asıl, tamam günde 100 km deyip yarışmayı turada çevirmeyelim ama eşikler çok önemli...50 kişi katılsında 1 haftalık yarış oluversin, 2 haftalığa 20 kişi katılacağına..
 
@Süper Dede
Yarışı İstanbul'dan başlatmayalım, İstanbul'a en yakın yerden başlatalım.Sakarya, Kocaeli'nin ilçeleri veya Bursa.İnsanların yarışa gelmesi kolay olsun.Starttan Karadenize Hopaya kadar gidelim dönüşte Samsundan içeri girip yine aynı noktaya dönelim.Sıcak da görmemiş oluruz.
 
@Süper Dede sizin için bundan gayet eminim zaten, eskiye bir gönderme, bir hatırlatmaydı sadece :). Ama yarışın kurumsal kimliği konusunda ciddiyim, mümkünse bu konuda profesyonel destek şart.
 
@Anonim Ağanın eline vurulmaz o halde.😁
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@hamlet2006 çok güzel, kendi fikrimi söyleyeyim : start noktasına gelmeyi kendine eziyet sanan nasıl ultra mesafede bisiklet sürecek. Arkadaşlar, adamlar taaa Avustralya ya indian pacifik yarısına katılmaya gidiyorlar. Ha keza Afrika nın bir ucuna binbir eziyetle ulaşıp yarış koşuyorlar. Herkesin evine yakın yerden yarış başlatma diye bir proje zaten uygunluğun dibi...Trans Continental geçen yıl milleti Belçika dan Bulgaristan a taşıdı.ne oldu, katılım olmadı mı...bisikletini verirsin otobüse gelir yarışırsın. Yok ben o eziyete giremem dersen, yarışın kendisi daha büyük eziyet... nasıl olacak ki, pikniğe gitmiyoruz. Ultra mesafede savaş vericez. Lütfen yabancı kaynaklı ultra videoları izleyiniz. Adamlar nasıl ve hangi şartlarda yarışıyorlar bir bakın...
@Anonim çok teşekkür ederim. Bizler bir aileyiz ve bu kavram altında anlaşmayı, yaşamayı başaracağız...
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
@HakanAydn küfretseydiniz daha iyiydi, işletmemizde ağalık müessesesi kanunları geçerli değildir. Ben de isterim ki konular raydan çıkmasın, kendi seyrinde aksın, bize iş düşmesin ama az çok görüyorsunuz işte ki geri planda bilmediğiniz yüzlerce şey yaşıyoruz.

Neyse konuyu dağıtmayalım; bence isim konusunda da tekrar düşünün sevgili @Süper Dede , ilkinin isminin neden sizden gittiğini az çok anlayabiliyoruz ancak kurumsal kimlik meselesine bir çözüm bulabilirseniz bunu da tekrar bir düşünün derim ben.
 
@Anonim Hocam yanlış anladınız, bu bir deyimdir bilirsiniz, siz
Ama yarışın kurumsal kimliği konusunda ciddiyim, mümkünse bu konuda profesyonel destek şart.
deyince Türkiyedeki tek diyebileceğimiz bisikletforum' u kastederek, bu konuda da siz taşın altına elinizi sokarsınız o profesyonel yardım da siteden gelir demeye çalışmıştım...Belki bu "ağanın eline vurulmaz" çokmu içanadoluya has bir deyim, üzüldüm şimdi..😐
 
@Anonim Hocam yanlış anladınız, bu bir deyimdir bilirsiniz, siz

deyince Türkiyedeki tek diyebileceğimiz bisikletforum' u kastederek, bu konuda da siz taşın altına elinizi sokarsınız o profesyonel yardım da siteden gelir demeye çalışmıştım...Belki bu "ağanın eline vurulmaz" çokmu içanadoluya has bir deyim, üzüldüm şimdi..😐
Yok abi deyimlerin tutmadığı bir çağda yaşıyoruz. " No country for oldman". :)
 
Konunun ince ayrıntılarından uzak biriyim, eğim hesabı vs hiçbirşey yapmadan rota hakkında bir öneride bulunmak isterim.
Start / Finish Kocaeli olacak şekilde 2 farklı yol
Uzun tur
Kocaeli Bursa Balıkesir Manisa Afyon Ankara Bolu Kocaeli
Kısa tur
Kocaeli Bursa Eskişehir Ankara Bolu Kocaeli

İlçeler konusunda hesaplamalar yapılıp toplam mesafe bir miktar daha arttırılabilir /azaltılabilir. Kısa tur benim gibi amatörler için ve işten zor fırsat bulanlar için güzel bir çözüm olur.
Yaklaşık 1 yıl önce arkadaşlarım bu uzun turu tamamen amatörce ve zamana bağlı kalmadan güle oynaya tamamladılar. Güzergahtaki yolların hem kolay yönlerini hemde zorlu süreçlerini sevdiklerini söylüyorlardı ( Uşaktaki virajlar, Bolu tırmanışı vs gibi).
 
@Wilakress tavsiyelerin ve konu üzerindeki kafa yormaların için teşekkürler. Biraz biriktirelim bakalım, herkes yorum ve tavsiyelerini yazınca ortak bir karara varırız herhalde...
 
Geri