Scudo Sports

Türkiye coğrafyası bisikletli macera yarışı

Her şey kademe kademe gidecek ve üzerine konuşulacak.
İlk görücüye çıkan en önemli konulardan biri olan rota, mesafe, başlangıç ve finish noktaları.
Bu rotayi, mesafeyi, süreyi, start ve finish siz değerli forumdaşlardan yorumlamanızı bekliyoruz.
Amaç parçalardan bütüne gitmek.
 
Scudo
Benim fikrim şu yönde. Madem böyle yarışların başlangıç ve bitiş noktaları biribirlerinden bir hayli uzak, Türkiye'nin doğusundan batısına uzun oluyor, madem izinler buna yetişmiyor, niye kuzeyinden güneyine gitmiyor yarış.
Belki bir yay çizerek gider ve mesafeyi tutturabiliriz böylece.
Sadece fikir.😊
 
Ring fikri güzelmiş. Çılgın bir öneri yapayım mı? Ringe başlama noktası serbest olsun, her yarışmacı giriş yaptığı noktada bitirsin kendi yarışını ;)
 
Ring, km ve gün sayısı çok yerinde olmuş bence. Katılımcı sayısı ve bitiren kişi sayısı bu şekilde daha fazla olur. Özellikle, katılan insanlardan ne kadarı yarışı bitirebilirse o kadar moral motivasyon olur katılmak isteyenlere diye düşünüyorum. Ttubr’nin ilkinde nice bisikletliyi yollarda dökülürken görmek açıkçası benim bir sonraki sene katılma motivasyonumu düşürmüştü. İkincisi de zaten malum...
 
Kimse beklemesin @Süper Dede Mümtaz Ağabey ropteşambrını giyip piposunu yakıp ultracılık üzerine podcast yayını yapmayacak.Transcontinental yarışlarını bilmem kaç kere koşmuş sporcularla röportaj da yapmayacak.Birinciye bilmem ne verceğiz diyeceği uçuk vaadleri de olmayacak.:tskler: Abilik yaparak tracker cihazının ayarlanması, organizasyonda takip aracı ile destek, şapka, tshirt gibi buna benzer temel beklentileri karşılayacak.Ama sizden Winston Churchil'in Dünya Savaşına girerken İngilizlerden istediği gibi ''acı ,kan, ter ve gözyaşı da vaad etmeyecek''.Ama şunu da unutmayın ultra mesafe yarışları kendisi sizden bir takım fedakarlıklar bekleyecek , oturduğunuz yerden ultra da yapamayacaksınız;)
Siz ne kadar katılım gösterirseniz işler o ölçüde kolaylaşacak ve maliyet dengesi o kadar kolay sağlanacak.Bu da organizasyonun kalitesini artıracak.:harika:
 
Kimse beklemesin @Süper Dede Mümtaz Ağabey ropteşambrını giyip piposunu yakıp ultracılık üzerine podcast yayını yapmayacak.Transcontinental yarışlarını bilmem kaç kere koşmuş sporcularla röportaj da yapmayacak.Birinciye bilmem ne verceğiz diyeceği uçuk vaadleri de olmayacak.:tskler: Abilik yaparak tracker cihazının ayarlanması, organizasyonda takip aracı ile destek, şapka, tshirt gibi buna benzer temel beklentileri karşılayacak.Ama sizden Winston Churchil'in Dünya Savaşına girerken İngilizlerden istediği gibi ''acı ,kan, ter ve gözyaşı da vaad etmeyecek''.Ama şunu da unutmayın ultra mesafe yarışları kendisi sizden bir takım fedakarlıklar bekleyecek , oturduğunuz yerden ultra da yapamayacaksınız;)
Siz ne kadar katılım gösterirseniz işler o ölçüde kolaylaşacak ve maliyet dengesi o kadar kolay sağlanacak.Bu da organizasyonun kalitesini artıracak.:harika:
Yani diyorsun ki, kötü günler geride kaldı daha kötü günler bizleri bekliyor.
 
Yani diyorsun ki, kötü günler geride kaldı daha kötü günler bizleri bekliyor.

Mehmet Ağabey,
Yolların sonunda belki de senin gibi karamsarlar haklı çıkabilir, ama biz gibi iyimserlerin yolculuğu çok daha eğlenceli geçecek bu ise kesin gerçek. :harika:

Benim de katıldığım TTUBR1 çok da kötü değildi.Katılımcıların büyük kısmı TTUBR1'den mutlu ayrılmışlardı.
 
Abi takip cihazı ve fotoğraflı beyan ile neden olmasın?
Neyse, beyin fırtınasına devam 🤔
O zaman organizasyona gerek yok, toplanıp kaynaşmaya gerek yok, start finiş ayrıntılarına gerek yok, kim nereden nasıl başlarsa başlasın, km yi doldursun yeter mi diyelim. Heyecansız, yağsız tuzsuz yemek gibi geldi bana. Ya da benim göremediğim bir güzellik mi var bu tür bir yarışta...Hatta akıllı trainer ile yapılan yarışlar gibi herkes evinden trainer'la başlasın bitirsin. Tracker ve foto da lazım olmaz. Gerçekten son derece masrafsız bir macerasız yarış olur... :harika: :)
 
Sevgili bisiklet ve uzun mesafe yarış tutkunları :
Yarışımızla ilgili kurallarımızı da yavaş yavaş oluşturalım.

1- Yarışa 2000 ve daha öncesi doğumlular katılabilir.
2- Yarış sırasında grup sürüşü yapmak, yan yana sürüş yapmak, başka bir aracın arkasında rüzgardan korunma maksadıyla sürüş yapmak yasaktır. Tespitinde 10 saat zaman cezası verilir. Tekrarında zaman cezası 24 saattir.
3- Yarışmacının yapamıyacağı bir teknik arıza durumunda bisikletini en yakın bir bisikletçiye başka bir araç yardımıyla götürebilir, tamir sonrasında yarışa arızanın oluştuğu yerden devam edebilir. Aksi durumda kendisine avantaj sağlayacak bir durumda 10 saat zaman cezası uygulanır...
4- Yarışmacılar, tüm yeme içme ve konaklama ihtiyaçlarını kendi imkanlarıyla karşılayacaklardır.
5- Yarışımızın macera yarışı olması nedeniyle tüm konaklamalar açık havada çadır, uyku tulumu veya benzeri şekillerde yapılacaktır. Otel, motel, öğretmenevi benzeri kapalı mekanlar, kısa mesafeli ve süreli bu yarışımızda kullanılmayacaktır. Aksi durumda 24 saat zaman cezası uygulanacaktır.
6- Karayolları trafik kanununda geçilmesi ve girilmesi yasak olan tüm tünel, köprü ve yollardan geçilmesi yasaktır. Bu durumda kesin olarak yarıştan ihrac kuralı uygulanır.
7- Yarışımızda belirtilen rotanın tamamı zorunludur. Bu zorunluluk tamamen yarışmacıların güvenliği için oluşturulmuştur ve uyulmaması durumunda yarıştan ihrac kuralı uygulanır.
8- Yarışmacılar, kendilerine verilen tracker cihazlarını yarış sonunda sağlam ve çalışır durumda yarış direktörüne teslim edeceklerdir.
9-Bu yarışa sadece, yol yarış, mtb, şehir ve katlanır bisikletleriyle katılabilinir. Yarışmacılar yarış sırasında kask takmak ve sürüş anında her ne suretle olursa olsun takılı pozisyonda olmasını sağlamakla yükümlüdürler.
10- Yarışmacılar, Güneş battığı andan itibaren veya tünel geçişlerinde reflektörlü yelek giymek zorundadırlar. Ayrıca bisikletin önünde ve arkasında en az 200 metreden görülebilir çakarlı ışık bulunduracaklardır.
11- Tüm yarış boyunca oluşabilecek her türlü olumsuz koşuldan yarışmacı sorumlu olacaktır.
12- Yarışmacı, gerekli olabilecek tüm acil durum ekipmanlarını sürüş anında yanında bulunduracaktır. Start öncesi kontrolu yapılacak, yetersiz ekipmanı olanlar yarışa alınmayacaktır.
13-Yarışmaya daha önce veya halihazırda profesyonel olarak yarışan sporcular kabul edilmeyecektir.
14- Yarışmaya ön kayıt alınmayacak ve belirlenecek olan tarihler arasında katılım ücreti banka hesap numarasına yatırılacaktır. Para iadesi kesinlikle olmayacaktır. Ancak yarışın herhangi bir sebepten yapılamaması durumunda tüm ücretler bir hafta içinde iade edilir.
15- Yarışımızın kanuni bir kimliği olmadığından ve bir organizasyon şirketi tarafından yapılmadığından katılım ücreti tamamen yarışla ilgili masraflar için alınacaktır. Bu sebepten katılım sayısı önemli olacaktır.
16- Her katılımcıya bu yarışın olası tehlikelerini bildiğini ve sağlık yönünden hiç bir problemi olmadığını belirten muvaffakat belgesi imzalatılacaktır.
17- Yarışmacılar tüm yarış boyunca cep telefonlarını 7/24 açık bulunduracaklardır.
18- 50 kişiden fazla yarışmacı kabul edilmeyecektir.
19- Organizasyon komitesi istediği yarışmacıyı yarışa dahil etmek ya da etmemekle yetkilidir...
Kontrol noktaları, start noktası ve tarihi daha sonra bildirilecektir...
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Sevgili bisiklet ve uzun mesafe yarış tutkunları :
Yarışımızla ilgili kurallarımızı da yavaş yavaş oluşturalım.

1- Yarışa 2000 ve daha öncesi doğumlular katılabilir.
2- Yarış sırasında grup sürüşü yapmak, yan yana sürüş yapmak, başka bir aracın arkasında rüzgardan korunma maksadıyla sürüş yapmak yasaktır. Tespitinde 10 saat zaman cezası verilir. Tekrarında zaman cezası 24 saattir.
3- Yarışmacının yapamıyacağı bir teknik arıza durumunda bisikletini en yakın bir bisikletçiye başka bir araç yardımıyla götürebilir, tamir sonrasında yarışa arızanın oluştuğu yerden devam edebilir. Aksi durumda kendisine avantaj sağlayacak bir durumda 10 saat zaman cezası uygulanır...
4- Yarışmacılar, tüm yeme içme ve konaklama ihtiyaçlarını kendi imkanlarıyla karşılayacaklardır.
5- Yarışımızın macera yarışı olması nedeniyle tüm konaklamalar açık havada çadır, uyku tulumu veya benzeri şekillerde yapılacaktır. Otel, motel, öğretmenevi benzeri kapalı mekanlar, kısa mesafeli ve süreli bu yarışımızda kullanılmayacaktır. Aksi durumda 24 saat zaman cezası uygulanacaktır.
6- Karayolları trafik kanununda geçilmesi ve girilmesi yasak olan tüm tünel, köprü ve yollardan geçilmesi yasaktır. Bu durumda kesin olarak yarıştan ihrac kuralı uygulanır.
7- Yarışımızda belirtilen rotanın tamamı zorunludur. Bu zorunluluk tamamen yarışmacıların güvenliği için oluşturulmuştur ve uyulmaması durumunda yarıştan ihrac kuralı uygulanır.
8- Yarışmacılar, kendilerine verilen tracker cihazlarını yarış sonunda sağlam ve çalışır durumda yarış direktörüne teslim edeceklerdir.
9-Bu yarışa sadece, yol yarış, mtb, şehir ve katlanır bisikletleriyle katılabilinir. Yarış sırasında kask takmak ve sürüş anında her ne suretle olursa olsun takılı pozisyonda olmasını sağlamakla yükümlüdürler.
10- Yarışmacılar, Güneş battığı andan itibaren reflektörlü yelek giymek zorundadırlar. Ayrıca bisikletin önünde ve arkasında en az 200 metreden görülebilir çakarlı ışık bulunduracaklardır.
11- Tüm yarış boyunca oluşabilecek her türlü olumsuz koşuldan yarışmacı sorumlu olacaktır.
12- Yarışmacı, gerekli olabilecek tüm acil durum ekipmanlarını sürüş anında yanında bulunduracaktır. Start öncesi kontrolu yapılacak, yetersiz ekipmanı olanlar yarışa alınmayacaktır.
13-Yarışmaya daha önce veya halihazırda profesyonel olarak yarışan sporcular kabul edilmeyecektir.
14- Yarışmaya ön kayıt alınmayacak ve belirlenecek olan tarihler arasında katılım ücreti banka hesap numarasına yatırılacaktır. Para iadesi kesinlikle olmayacaktır. Ancak yarışın bir sebepten yapılamaması durumunda tüm ücretler bir hafta içinde iade edilir.
15- Yarışımızın kanuni bir kimliği olmadığından ve bir organizasyon şirketi tarafından yapılmadığından katılım ücreti tamamen yarışla ilgili masraflar için alınacaktır. Bu sebepten katılım sayısı önemli olacaktır.
16- Her katılımcıya bu yarışın olası tehlikelerini bildiğini ve sağlık yönünden hiç bir problemi olmadığını belirten muvaffakat belgesi imzalatılacaktır.
17- Yarışmacılar tüm yarış boyunca cep telefonlarını 7/24 açık bulunduracaklardır.
18- 50 kişiden fazla yarışmacı kabul edilmeyecektir.
Kontrol noktaları, start noktası ve tarihi daha sonra bildirilecektir...
Süper dede Merhum Orhan Aldıkaçtı bu yazdıklarını okumuş olsaydı hayranlık duygularını ifade ederdi. ( Gençler bilmez, bu esprimi anlayabilmek yüksek kültür gerektirdiğinden şu an bende gülmekteyim. Gülme emojisi, gülme emojisi, gülme emojisi)
 
12- Yarışmacı, gerekli olabilecek tüm acil durum ekipmanlarını sürüş anında yanında bulunduracaktır. Start öncesi kontrolu yapılacak, yetersiz ekipmanı olanlar yarışa alınmayacaktır.
Bahse konu acil durum ekipmanları neler Mümtaz Abi? Açık bir şekilde yazarsan daha sağlıklı olur bence.


13-Yarışmaya daha önce veya halihazırda profesyonel olarak yarışan sporcular kabul edilmeyecektir.
Bir de bu madde ilgimi çekti. Profesyonel sporcular neden yarışmaya katılamıyor? Haksız rekabet gerekçesiyle mi yoksa başka nedenleri de var mı? Kafamda oturması amacıyla soruyorum Abi.
 
@cember3454 Sevgili Berke : Pro. sporcular kesinlikle haksız rekabet oluşturur. Hiç birimiz onlara yetişemiyeceğimiz için işin tadı kaçar.
Acil durum ekipmanları : yedek iç lastik, lastik tamir ekipmanları ( yapıştırıcı, yama seti, levye), alyen anahtarlar, zincir sökme takma aparatı, pompa, yara bandı vb gibi sizin gereksinimleriniz doğrultusunda daha da ilaveler yapılabilir...
 
@Süper Dede Mümtaz abi şimdiden başarılar, umarım herşey yolunda gider ve şimdilik burda yerimi alayım,yarış önemli değil bitirmek önemli diyerek takipteyim,rota oturursa yıllık izin konusundada extrem durumlar olmadıkça problem çıkartmaz ve koşulacak gibi görünüyor...
 
Geri