Scudo Sports

tubeless sisteme geçiş hakkında (dönüşüm kiti değil)

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
459
Tepki
305
Arkadaşlar selam biz iki arkadaş tubeless sisteme geçmek istiyoruz. tubeless hakkında ne internette ne forumda detaylı bilgi yok, özelden sorduğumda kimse cevap vermiyor. 300 400 lira verip dönüşüm kiti almak yerine daha fazla verip direk tubeless jant çemberi almak daha mantıklı geliyor.

tubeless kit denilen yapı bize çok sorunlu gibi göründüğü için ve stans dahil bütün kitlerin 700x23c kiti bulunmadığı için (stans sitesinde bir tane kit var oda 240 dolar, ona para verene kadar çember almak istiyorum) tubeless jant arıyoruz. yani yok içine bant çektin yok efendim sibop taktın sistemi değil, direk tubeless jant(jantı aldın lastiği takıp şişirdin hadi eyvallah gibi) bu konu hakkında bilgisi olan varmıdır, tubeless jant nerede satılır, sadece çember alıp kendimiz ördürsek maliyeti düşürürmü. forumda kime baksam tubeless sistem kullanıyorum diyor ama 6 7 ay öncesinin konularında soran arkadaşlara bile bilgi verilmemiş, soru sorulduktan sonra konuya bir daha cevap atılmamış. bilen birisi "tubeless jant" hakkında bir konu açarsa birçok insanın kafasındaki sorulara çare olur diye düşünüyorum. tubeless dönüştürme konusu var orada tubeless hakkında bilgi yok sadece kitler tanıtılıyor güzel bir şekilde ama ben tubeless jant ve çemberleri hakkında bilgi arıyorum. şimdiden teşekkür ederim.
 
Scudo
hazır konu açılmışken bende sorayım.
mt 65 tubeles destekliyormu. sahibinden sitesinde tubeles diye satıyor. erdoğanlar sitesinde aynı jantda tubelestir demiyor.
 
@chn krmz

mt65 tubeless'tır. erdoğanlardada yazıyor :)
 
@Ömer B.

ben göremedim :eek:
ama tubeless ise oleyy :D :D
şimdi sırada güzel bi tubeles lastik bulmakta ozaman.
bide tubeles kullanırken içine sıvı koymak farz mı sünnet mi
 
@Serdar AĞAYA
Sivisiz neden olmaz, aciklarmisiniz?
 
@Serdar AĞAYA
Sivi olunca yolda kalmazmi? Vereceginiz cevap bumuydu? Hic tubeles kulandinizmi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
konuyla alakasız yorumların silinmesini talep ediyorum. biz tubelessten bahsediyoruz burada. başka yerde rahat olun.
 
@Serdar AĞAYA

Yazıyı Ayhan Kıravat için paylaşmak istedim. Bilginizi sorgulayacak halim yok , merak ettiğim bir konu , daha açıklayıcı cevaplarla hepimize yardımcı olmanızı beklerdim
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
@Serdar AĞAYA

Sıvısız da kullanılıyor.
Sıvı, lastiğe bir şey batınca deliği daha çabuk kapatıyor ama sıvı olmadığı taktirde de lastik hemen kullanılamaz hale gelmiyor.
 
Mavic Crossmark SLR jantlar üzerinde Scott OXYD tubeless lastik kullanıyorum. Fabrika verilerine göre bu lastik kevlar ile güçlendirilmiş patlak korumasına sahip. Ancak geçen hafta araziye girdiğimde arka lastiğim patladı. Tabii beni yolda bırakmadı, zira lastiğin patladığını 1 gün sonra farkettim; iki yerde kılcal düzeyde (diken batmış herhalde) patlak oluşmuş.

Tubeless lastiklerin avantajı burada ortaya çıkıyor, ufak patlaklarda lastik hemen inmiyor ve sizi eve götürecek kadar lastik basıncı oluyor lastikte.

Stan's gibi lateks bazlı patlak önleyicileri kullanmak istememiştim, zira 6 ayda bir yenilenmesi gerekiyor. Delta Bisiklet'in ithal ettiği Slime marka sıvı siparişi verdim ben de. Delta'nın sitesindeki verilere göre 2 yıl boyunca sıvıyı yenilemek gerekmiyormuş. Önümüzdeki hafta sıvı elimde olacak, haftasonu sıvı takviyeli lastiklerimle birlikte tekrar aynı rotada araziye çıkacağım, izlenimlerimi yazarım yine buraya.

Jant - lastik konusuna gelince. Benim jantlarım ve lastiklerim UST. Eğer UST uyumlu bir jantınız varsa, UST logosu taşıyan herhangi bir tubeless lastik, hiçbir dönüştürme kiti kullanmadan işinizi görecektir. UST, Mavic'in geliştirdiği ve sonrasında bir endüstri standardına dönüşmüş bir tubeless teknolojisi. Farklı markaların farklı isimler altında tubeless teknolojileri de bulunuyor ama onlar hakkında detaylı bilgim yok.
 
@Ayhan Kıravat


Tubeless'e geçerek ne elde etmek istiyorsunuz?
 
eger gercek anlamda tubeless kullanmak istiyorsaniz.öncelikle tubeless lastik kesinlikle almaniz gerrkiyor.daha sonra gerekli siviyi mutlaka yeteri miktarda koymaniz gerrkiyor.eger sivi koymazsaniz basiniza talihsiz vakalar gelecektir.burda sivinin onlemi cok tabiki.ama bazi delikleri sivilar bile kapatamiyor.
 
@Ali Uzel
iç lastik patlamasını önlemek, hazır jantları değiştirecekken tubeless sisteme geçiş yaparak maliyeti ortlamak vs. tubeless sistemi ne için bulunduysa onun için kullanmak istiyorum. amacı daha verimli olması ise daha verimli olması için, daha sağlam olmasıysa daha sağlam olması için tubeless sisteme geçmek istiyorum.
 
@Serdar AĞAYA

Siviya arazide de gerek yok, ben senelerdir tubeles kullaniyorum, ilk basta sivili kullanmistim ama sonra sivi koymadan kullanmaya basladim. Eger bir bisiklet arazi de kullanilacaksa, sivi degil celik de olsa yaninda daima bir ic lastik bulundurmak gerekiyor.

@Ayhan Kıravat

Eger tubelese gecme sansin varsa gec, kesinlikle tavsiye ederim. Sivi falanda kullanmani da tavsiye etmem, gereksiz agirlik oluyor. Bir lastik yarilinca sivi bile o lastigi kurtaramaz.
 
@Ayhan Kıravat


Patlamaya dayanıklı lastik kullandın mı? Bu tip lastikler çok iyi sonuç veriyor. Ben 2 yıldır patlamaya dayanıklı lastik kullanıyorum sadece bir kere taşa çarptığım için lastik patladı (yılan ısırığı) yani birşey girip patlamadı.
 
Geri