Scudo Sports

tubeless sisteme geçiş hakkında (dönüşüm kiti değil)

@chn krmz

erdoğanlarbisiklet'i arayıp sorarsan gerekli bilgiyi verirler fikrimce.
 
Scudo
Benim anlamadığım nokta şu : Şimdi iç lastik yoksa dış lastik deliniyor. Peki delik dış lastik içerde havayı nasıl tutuyor ? Dış lastiğe de mi yama yapılıyor ? Cahilliğimden soruyorum yanlışım varsa düzeltin.
 
patlamaya dayanıklı lastik kullanmadım, açıkçası o tip geçici çözümler yerine direk tubeless jant ve lastiğe geçmeyi düşünüyorum.

ayrıca konu yine eski halini aldı, hala tubeless hakkında bilgi edinilemiyor başka başka çözümler bulunuyor. yanlış anlamayın saygısızlık etmek gibi bir düşüncem yok ama bu sistemlerin hepsini araştırdım ve tubeless sistemde karar kıldım sıvılar, sıvılı iç lastikler gereksiz ağırlık, bulunması zor, snake bite kısmında ise sıvılı lastiğin hiçbir faydası yok. yama setleri vs vs taşınan ağırlıkta daha fazla, bunun yerine lastikleri tubeless yapıp yanıma bir adet yedek tubeless lastik almak çok daha mantıklı, sağlam profesyonelce gibi geliyor, hatta genele vurduğumuzda da böyle.
 
Yol bisikleti ile dağ bisikleti lastikleri çok farkı.
Dağ bisikleti için çok sorunsuz bir sistem olan tubeless, yol bisikletinde aynı hareket etmiyor.

Dağ bisikletini tubeless set ile 30PSI civarı kullanırken, 700*23 yol lastiğini 90PSI civarı kullanıyorsunuz.
Patlak sıvıları 60PSI'dan sonra iş yapamıyor. Lastik içindeki basınç çok yüksek olduğu için deliği tıkayamıyorlar. Bu nedenle, o basınca inene kadar her yere lastik sıvısı fışkırtıyorsunuz.
O basınca inince, lastik de yamanınca, sizi anca eve götürecek kadar bi basınç oluyor lastikte. Durup iç lastik takmak zorunda kalıyorsunuz.
Sonra da evde lastiği yamamak. (özel tubleless yamaları var)

Diğer dezavantajları ise şöyle;
Tubeless jant, normal jant ve jant bandından daha ağır.
Tubeless lastik + sıvı, normal lastik + iç lastikten daha ağır.
Komple sistem daha pahalı.
Gözle görülür bi avantajı yok.

Son olarak;
Ben tubeless lastiklerimi bu şekilde kullanıyorum;
https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/1544373_10151986749268772_963043122_n.jpg

Sana tavsiyem de, hiç bu yolda masraf yapmaman olur.
Güzel bir çift dış lastik ve latex iç lastikler ile çok daha kaliteli bir sürüş elde edersin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
@Ayhan Kıravat

Ben size tavsiye de bulundum, tubelese gecin ve sivi kullanmayin demistim. Sivinin bos yere agirlik oldugunu da söylemistim. Yainizda yine agirlik olmasin diye tubeles lastik tasimaniza gerek yok, bir tane ic lastik tasisaniz yeterli.
 
@Ayhan Kıravat

Patlamaya dayanıklı lastık geçici bir çözüm değil basbaya sonuçları çok başarılı ciddi bir çözüm.

Ayrıca çelişkili yazıyorsun. Tubeless hakkında bilgi edinilemiyor yazıyorsun arkasından bütün sistemleri araştırdım tubeless de karar kıldım yazıyorsun. İki cümle birbiri ile ciddi çelişiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
tamam abi kimsenin kalbini kırmak istemedim yanlış anlaşıldıysam üzgünüm. ben sadece tubeless sistem hakkında bilgi istemiştim konu songül karlıya geldi yine onu vurguladım kimseye sözüm yok :)
 
@Ayhan Kıravat

Tubeless sistemin aklıma gelen dezavantajı patlak oluştuğunda yama yapmak zorunda olman. Yama hem ekstra ağırlık getirecek hem de lastiğin balansını bozacak.

@Gökhan Toros

Tamamen katılıyorum. Tubeless lastiğe geçerek elde edeceğin hiçbir artı avantajın olmayacak.
 
@Ali Uzel

abi çamur yapmasaydın iyiydi hepsiyle ilgili araştırma yaptım ben. tek sorun tubeless sistemdeki jant çemberleri. forumda sadece stan's kit falan yazıyor ama piyasada satılan tubeless jantlar var kimse bunu al kullan demiyor yada diyemiyor/dememiş. benim derdim sağlıklı bir tubeless geçişi yapmaktı forumda bir araştırma yaparsanız son dönemde tubeless ile ilgili yazılmış şu jantı şu lastiği al birbirine tak denilen bir yorum olmadığını görürsünüz. halbuki Gökhan Toros'un kullandığı lastik ve jant tam olarak böyle (jantı al lastiği geçir, şişir git, yani yok oraya bilmemne sardın buraya birşey yapıştırdın olayı yok)

patlamaya dayanıklı lastik 9-10 bar gibi yüksek basınçta iyi değil diyorlar yol bisikleti için, delik kapanana kadar lastiğin çoğu inmiş oluyor diyorlar. kaldıki Gökhan Toros arkadaşımızda aynı konuya parmak basmış. yani mtb de çok faydalı olan patlamaya dayanıklı lastikler yol lastiklerinde bir işe yaramıyor. biz genelde taştan topraktan dikenden değil yılan ısırığından patlatıyoruz lastikleri asfaltta bu yüzden o dolgular işe yaramıyor 1 cm lik yarıklarda.

@Gökhan Toros
Gökhan latex iç lastiklerin hava kaçağı sorunu olduğu için pek sağlıklı gelmedi sanki içine hava yerine molekül büyüklüğü daha büyük bir malzeme sıksak örneğin nitrojen sıksak ne olur acaba varmı bir düşüncen bu konuda?
 
@enes savaş

3:28


2:49

 
@Ayhan Kıravat

Aslında daha sağlıklı. Çünkü her sürüşten önce lastik basıncının doğru olduğundan emin oluyorsun.
Daha büyük moleküllü herhangi bir gaz da hava kaçırma hızını düşürecek, ya da durduracaktır.
Ama pek uygulanabilir bir yöntem değil. Üstünde durmaya gerek yok o nedenle bence.
 
1. tubelesin yaması daha mı ağır. normal yama iş görmez mi _?
2. diyelim patladı yamasını yaptık. ormanlık alandayız. el pompası ile tubeles lastik şişer mi _?
3. jantlarım mt65 ve tubeles olduğunu bu gün öğrendim. benim sadece tubeles lastik ve sibob mu almam gerekli _?
 
1. Tubeles yamasi ile normal yamanin arasinda agirlik yönünden fark yok ve ayrica balans ayari falan da bozulmaz. Bisiklet de balans ayari yoktur sadece akord ayari vardir.
2. El pompasi ile sisirmek cok zor, ben yanimda sisirme türü tasiyorum. Sisirme tüpünün el ici kadar kücük ve hafif olmasi.
3. Eger jantlari gercekten tubeles ise sadece lastik, sibob ve jant bandi almalisin.
 
lastik ile sibob tmm da badi nasıl bişe ola ki
bide murat abi senin kullandığın lastiğin marka modeli ne.
 
peki jant bandı nasıl bişe :)
 
yazdım da band çıkmıyo. lastik çıkıyo hep. ben birazdaha bakayım bari
 
@chn krmz

Jant badi yazmisim kusura bakma düzelttim bandi yazdim.

Tubeleslerin jant bandi normal bandlardan degsik oluyor. Onlarin sekli normal koli bandina beziyor ve yapisiyor. Lastikleri alacagin yere tubeles jant bandi da lazim dersen verirler.
Beni kullandigim lastikler schwalbe racing ralph evolution pace star, 26x2,25 -- 440g
 
Geri