Scudo Sports

Trek FX 7.5-7.6 vs Specialized Sirrus Elite

cenktamay

Daimi Üye
Kayıt
21 Mart 2012
Mesaj
399
Tepki
258
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Bisiklet
Canyon
Merhaba Arkadaşlar,

Specialized dağ bisikletimin yanına %80 şehirde kullandığım için bir tane de şehir bisikleti almak istiyorum. Bu 2 modele indirdim. Donanımları hemen hemen benzer gibi. Minör bazı farklar var ama genelde baktığınızda donanım olarak ikisi de tatmin edici seviyede ve sorun çıkaracak ürünler gibi durmuyor. Fiyatları da görmezden gelirsek, benim için en önemli kriter, yolda rahat akıcı ve hafif olması. Yormaması.

Aramızda her iki modeli de kullanmış olan arkadaşlar var ise özellikle onların deneyimleri benim için çok önemli. Deneme sürüşlerinde çok bir fark anlaşılmıyor. 40-50 km yol yapmadan anlamak zor. O yüzden bu bisikletleri uzunca kullanmış kişilerin yorumlarını rica ediyorum. dediklerine göre Trek'in yeni modelleri ay sonu gibi gelecekmiş. Güncel 7,6 nın özellikleri yeni model de 7,5 e denk gelecekmiş. o yüzden bugünün 7.6 sı aslında düşündüğüm 7.5 olacakmış. Zaten şu anda ellerinde ne 7.5 ne de 7.6 modeli yok.

Ayrıca diğer bir sorum da sirrusun bazı modellerin de maşa Alüminyum, bazılarında Karbon. Trek'te istediğim modellerde karbon. karbon'un hafifliği avantajı dışında rijitlik, sağlamlık bakımından alüminyum ve karbon maşadaki durum nedir acaba?

Bilgiler için şimdiden çok teşekkür ederim.
 
Scudo
Sizinde söylediğiniz gibi yakın modeller. Türkiye şartlarında Trek'in daha avantajlı olacağı kanatindeyim. Specialized'in distribütörü pek iyi anılan bir firma değil.
 
@Tuncay Üner
yaşadığınız bir sıkıntı var mı uyarmak adına. Zira dağ bisikletim Specialized. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: gok
Trek 7.5 imle 20 haziranda Ankara İstanbul yapıp, toplam 465 km yol katettim.Yokuşsa yokuş,düz ise düz;iniş ise iniş.Her türlü yol şartlarında testin kralını yaptım.Sonuç 7.5 Ülke şartlarında her anlamda en ideal bisiklet.Şöyle ki;

Basit bir iki hamleyle zaten hafif olan bisikleti 1-1.5 kg hafifletebiliyorsunuz.Aynakol 34-50 Compact ve adının hakkını veriyor.Hem performans,hem verimlilik düşünülerek uygulanmış.Frenler derhal XT ile değiştirildiğinde,matadora saldırmak için toprağı eşeleyen boğa kıvamına gelmekte.Ayrıca sorular olursa yanıtlarız.
 
@Derya Keçeci

Trek 7.5 in ön maşası karbon diye biliyorum... Tura çıkmak için bisiklete ön bagaj takmayı düşündüğümüzde karbon maşada sorun yaşanabilir mi? Tur için aliminyım kadro ve maşa mı tercih etmeliyiz...(Bisikletin ön ve arka tarafına bagaj takacağımızı varsayarak)
 
  • Beğen
Tepkiler: Derya Keçeci
Evet karbon.Yanlız ben bisiklete avuç içi kadar çanta bile takmadığımı hatırlatayım.Takıntılı bir hafifçiyim ve giyeceğim formayı bile evde tartar hafifini yanıma alırım.Bir diğer konu ise,7.5 in karbon maşası,turcular için önde yük taşımaya engel değil.Arkaya ise bontrager in sele borusuna takılan bir bagajı var ki harika.Şu an fotoğraftakine ek olarak 130 gr bir sele ve aynakol 105 /34-50 var.(ki o da değişecek) Buna ek olarak 2013 modellerindeki en büyük değişiklik 7.7 ler full karbon olacak.Daha önceden neden değil idiyse:)

http://img37.imageshack.us/img37/6821/sdc10020g.jpg
 
@Derya Keçeci

Derya Bey, Ankara -İstanbul turunuzu keyifle okumuştum. Bu vesile ile tekrar tebrik ederim.
1 - 1.5 kg hafifletmeyi yapmak için ortalama yappılacak masrafı da öğrenebilirmiyim acaba?. Veyahut o aradaki fark ile 2013 için konuşuyorum, bir üst modele geçmek hem maddi avantaj hem de hafiflik sağlar mı ?

Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Derya Keçeci
@Derya Keçeci

Ayrıca üzerinde gelen ince lastikleri hakkında da deneyimlerinizi ve görüşlerinizi paylaşabilirmisiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Derya Keçeci
benimde şu makale özellikle guvenilir ve ciddi anlamda yapildigi icin dikkatimi cekti.sagolsun Ugur Gerger iyi derlemis eline saglık.çelik mi hızlı carbon mu? yercekimi-direnc-ivmeleme vs. (link) celik bisiklet ve alu hafif kullandim.fakat celik bana yokusda biraz efor sarfetirsede yine de daha rijit geliyor.hi-ten celige karsiyim bu arada.yuksek teknoloji artik celik kadrolarda artik yerini almis.forumda marin marka vardi.surly uzun tur icinde celik kadro tasviye ediliyor.buradan karbon kadroya yatirim yapilacagina donanıma yatirim yapmanın bana daha mantikli gelecegi fikri olustu.su an hafif alu ve carbon gereksiz gibi.iyi celik kadro ekonomik+orta seviye deore set ya da xt+sabit düz maşa+v-fren.hidrolik disk frende gereksiz gibi geliyor hem agirlik-tamiri zor.uzun yol icin v-fren akort teli yapmada imkan sunuyor.basima gelmisti.gayette basarili oldu.hd olsa isim bayag zordu.bisikleti elimle tasimak zorunda kalcaktim:D. ds trek 8.5 kullniyorum.o da hediye geldigi icin yoksa aklimin bir kosesinde yoktu.borular cok kalın gibi estetik acidan celigin ince borularının yerini tutmuyor.uzun tur icin ds serileri hakkında yorumlar nasıl acaba hic karsilasmadim.fxler mi tercih ediliyor.bu da yoruma renk katsin dedim:D
 
@cenktamay

Şahsen bir sıkıntım olmadı ama forumda birkaç konu görmüşlüğüm var. Ama Trek dememin esas sebebi, marka olarak sattıkları ürünün arkasında çok iyi duruyorlar. Trek ciddi manada "büyük" bir marka. Tölerans yok yüksek. Bir nevi kafanız rahat oluyor diyelim. Ayrıca ömür boyu kadro garantisi var. Ön maşanız karbon olacak ve belki bu bisikleti yıllarca kullanacaksınız. 10 yıl sonra karbon maşanızın hasar aldığını düşünsenize. :) Aynı maşadan üretilmeme ihtimaline karşı, yeni bir kadro vermeleri bile olası.
 
Bende Trek 7.4 var, maşası karbon. Önceki bisikletim karbon maşa değildi. Karbona'a geçince anlamlı bir rahatlama hissettim. Yol zemini çok daha az hissediliyor.
 
@cenktamay

@cenktamay

Bottom bracket değişimi;FSA 34-50 yerine hallowtech aynakol değişimi(34-50) ,sele (Orijinali, borusuyla birlikte 700 gr;benimki şu an borusu dahil 350), gidon (Orijinali 430-450 gr,benimki şu an 140 gr),elcik,stem herşey dahil maliyeti 400-450 tl oldu.Gidon ve sele borusu taiwan malı karbon ancak sağlamlık ve kalite açısından % 99 güvenilir.Kendi orijinal frenlerini deore XT ile değiştirdim ancak bunun ağırlıksal bir ölçümünü yapmadım.Bu değişim Trek in başarısız ve sorunlu frenlerine karşı bir önlem olarak yapıldı.

Bontrager lastiklere ise,daha hava basmadım desem yeridir.Ne önceki 7.3 ümde ne de bu 7.5 imde henüz lastik patlaması gibi bir olayla karşılaşmadım.Aldığım yama takımı takır takır oldu,yapıştırıcı buharlaştı.Hele hele D100 karayolunun Bolu-İzmit kesiminde nelerin üzerinden geçmedim,nerelere girmedim.

Bundan fazla zorlamam 7.5 i.Daha zorlanırsa elbette 8 kilolara bile iner ancak 9.5 şimdilik iyi.En azından piyasada yol bisikleti diye satılan bir çok bisikletten daha hafif.

yeni 7.5 ler nasıl olacak belli oldu mu bilmiyorum ancak fx7.7 lerin full karbon olacağını öğrendim.Yeni 7.5 lerde kolay kolay bir şey değişmez,zira piyasada rekabet üst düzeyde yaşanmakta.Yani kadroda kalite A plus,komponentler şöyle böyle.
 
  • Beğen
Tepkiler: H.ibrahim Erdemir
Evet kadro omur boyu garantili.
 
@Tuncay Üner

bildiğim kadarıyla maşa ömür boyu garantiye girmiyor sadece kadro(dahilde olabilir ama sanırım dahil değil çünkü bazı maşaları trek üretmiyor ee kendi üretmediği maşaya niye ömür boyu garanti versinki)
 
2013 7.5 modelinde ISO Zone monostay kullanılmış. 2012 7.6 modelinde vardı. Ön vites Sora, Arka Deore. Karbon maşa. Flex Form Sele kullanılmamış.
 
@Derya Keçeci

Gönlümde yatan aslan... Ayrıca Elciklerindeki Jel bilek ağrılarını engelliyor.
 
Son kararımı 2013 Trek FX 7.5 ten yana verdim. Dün akşam ilk 45-50 km lik gezintimi yaptım. Sahil şeridinde( Sarıyer-Beşiktaş-Sarıyer) daha evvel dağ bisikleti ile hammallık yapmışım resmen. İnanılmaz akıcı, atik ve hareket kabiliyeti çok üstün. ISO Flex teknolojisi ile de arka teker darbeleri çok tatlşı absorbe ediyor. Elcikler oldukça rahat. Vites geçişleri rahat. Karbon maşa da güzel alıyor darbeleri. Dikkat etmem gereken husuus yollardaki çukurlar. Daha dikkatli kullanmak lazım. Ama gün sonundaki kararım, çok çok doğru bir seçim olduğu yönünde. Bilgilerini paylaşmaktan çekinmeyen siz dostlara çok teşekkür ederim. 1-2 güne de resimlerini paylaşacağım.
 
Geri