Scudo Sports

Trek FX 7.5-7.6 vs Specialized Sirrus Elite

Trek Fx 7.5 fiyatı : 1000 €
Cube cross pro : 1000 €
donanım özelliklere göre trek aşırı pahalı. Bence cube almak daha mantıklı...
 
Scudo
Ikisi farkli. Masa cube ta amortisorlu. yazdigim modellerle alakasi yok ki.
 
Trek FX 7.5 ile Cube Cross pro karşılaştırmak doğru değil,zira bilindiği üzere biri ön süspansiyonlu,diğeri karbon maşalı.Cross pronun trek teki karşılığı 7500 olabilir.Gerçi ben yazana kadar arkadaşımız düzeltmiş ama,olsun:)
 
@Derya Keçeci
Bu deneyiminizi gözüne alarak deneyecegim! 28 mm. lastikler, degil mi?:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Derya Keçeci
Merhabalar

Bende 7.5 i daha fazla on plana cikaran arkadaslarla ayni gorusleri paylasiyorum.Bontrager lastiklerle ilgili goruslerim ise asiri olumlu degil.Patlama problemi yasadigim zamanlar oldu.Ancak bunun asiri olmadigini normal sinirlarda oldugunu da eklemem gerekli.Bu arada Trek'in muzesinde son Fx 7.7 nin,Lance Armstrong'un 1999 da Fransa Bisiklet Turu'nu kazandigi bisikletten daha hafif oldugu yaziyordu.Derya Bey bu konu belki ilginizi cekebilir diye yazdim:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Derya Keçeci
Merhaba arkadaşlar. Belki sizler kadar tecrübeli olmasamda kullandığım bisikletlerle ilgili görüşlerimi yazmak istedim. Şu anda Trek 7.3FX kullanıyorum. Ama Sedona'nın SD311 modelindeki gibi rahat yol aldığımı söylemem çok zor. İzmir - Alacatı arasına iki bisikletlede gittim - geldim. Sedona belkide ağırlığından olsa gerek rüzgara karşı ve devirli girdiğiniz yokuşlarda yavaşlaması daha uzun dürüyor.(Eski Sedonamın yeni sahibide satılığa çıkarmış sahibindende :) eskimemiş olsa geri alırdım. Treke gelelim. Rüzgar vs harici etkenler dışında bontrager lastiklere harika diyebilirim. Continental ve Maxxis kullanmıştım daha önce ama şahsen aynı kefeye koymak haksızlık olur bontragere. Bende hafta içi 30, hafta sonları 100 km civarı yol yapıyorum. Geçen ay sayacım 1280 lerde gösterdi. Bontrager ile 1500 ü bulmayı hesaplıyorum. Trek diyorum bende.
 
@ihtiyar
Evet sevgili İhtiyar 28 mm.Bununla birlikte "compact" aynakol 34-50'yi çok ta tutmadım.Orijinali FSA 34-50 bendeki Shimano 105 34-50 Neden tutmadım anlatayım,siz de yorumunuzu yazın.

34-50 aralığı uzun geldi.34 yokuşlar için kulağa hoş gelse de örneğin Azap deresi geçidindeki 14 km lik çıkışı 34-30 yerine 39-32 oranlarıyla çıkmayı tercih ederdim;çıkardım da.Ayrıca,aynı turda 34 ün az,50 nin çok olduğu yerlerle karşılaştım ve bir türlü huzurlu bir tempo bulamadım.Bu noktalarda aynada 34 rublede 11-12-13 saçma geldiğinden,mecburen 50/17-19 oranlarını kullnmak zorunda kaldım;bu beni çok yıprattı..Elbette bu rahatlık 77 kiloya inip,bisikleti de 9 kg a çekmenin rahatlığı.



@Eren Tublek

Teşekkürler sevgili Eren.7.7 lerin kadroları artık karbon.Armstrong'a gelince,ne yiyip içtiyse artık,arkasına bizi bağlasa yine çekerdi:)
Bontrager ile bir talihsizlik yaşamışsın,doğrudur ancak şunu da ekleyeyim.Sık sık tekrar ederim.5 m ile başladığım yol bakış açımı hızla 25-30 mt ye sabitler,öyle sürerim.Lastik patlatmaktan aşırı korktuğum için bu konuda çok hassasım.Bununla birlikte,çukurdan dikenden camdan kaçmak için asla ve asla gidonu aniden kırmam.Çukura geldiysem ve hızlıysam ön tekeri kaldırır,takla atmayı engellerim.iyi de zıplarım ancak ön tekerden kurtardığım çukur,taş ya da her ne ise girmemek için yapabileceğim tek şey besmele çekmek olur:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Eren Tublek
@Derya Keçeci
Aradaki fark kullandigimiz arka disli takimindan dolayi. Bende arkada 12-25 10 dislili kaset var.(12-13-14-15-16-17-19-21-23-25). 34/25 oraninin yetmedigi, bir kayak merkezi cikisi gibi istisnai durumlar haricinde, normal bir karayolu tahayyül edemiyorum.
2 seneye kadar 53-38 ayna disli kullandim. Tabii ki arkada 28 dis kullanma ihtiyacini duydum, yaslandikca ve kilolandikca.Ama hic bir zaman standart Shimano kaseti kullanmadim ve kendim kombine ettim. 13-14-,.....-28 gibi(Yol bisikleti)
Trekking bisikletimde (48/38/28) oldugu icin zaten zorlayici bir durum olmadi. Dag bisikleti keza!
Teknolojik gelismeyle orantili , kasetlerdeki disli sayisinin artmasina bagli olarak bu sorunlar kendiliginden cözüldü zamanla. Aradaki asiri ziplama..atlama(hangi tabir uygunsa..) oranlari yumusatildi.
53/39 ve 50/34 arasindaki fark, hem de zincir boyunun da kisalmasiyla agirlik-gramaj hesabi yapanlar icin önemli. Benim sahsi kanaatim, göbegi(!) eritmek daha faydali, hem agirliktan hem de oksijen tüketiminden iktisat acisindan!
Biz(ben) eski usül bisikletci oldugumuzdan, en büyük viteslerle yokus cikmayi marifet sayardik. Bilim bunun aksini ispatladikca durum degisti. Fakat belirli bir yastan sonra yüksek devirli pedal cevirerek yokus cikma, cok asiri özveri gerektiriyor. Ben kendim icin ikisinin arasinda bir yer buldum. 15 sene öncesine kadar 50 devir /dak. ile yokus cikiyorduk. Simdi 70 i ancak buluyoruz.
Kisaca özetlemek gerekirse; ayna disliler ve arkada kullanilan disli takimi biribirine cok bagli. Herkesin sahsi tercihi biraz!
 
  • Beğen
Tepkiler: Derya Keçeci
Geri