Scudo Sports

Dünya üzerindeki tüm bisiklet üreticileri

Şeffaf

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Nisan 2018
Mesaj
1.077
Tepki
2.424
Yaş
49
Şehir
İstanbul
İsim
Burak
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
Merhaba dostlar. Eski konu silinmiş. Başka bir yerden bulduğum bu bilgileri paylaşayım. Olması gerekn site burası.
Selamlar..


Bianchi
Bu makaleyi yazarken Bianchi ve Schwinn markalarının tarihçelerinin ne kadar birbirlerine yakın olduklarına şahit oldum: Her ikisi de 100 yılı aşkın maziye sahip aile şirketleri olup, kendi bisikletlerini “kendileri” üretmişler, kendi ülkelerinde oldukça popüler olmuş, ekonomik anlamda zor dönem geçirmiş, daha sonra başka yatırımcılara satılmış, tüm üretimlerini Asya’ya taşımış ve son yıllarda “yeni sahipleri” sayesinde yeniden yükselişe geçmişler.

1996 yılında Bianchi Cycleurope ismindeki İsveçli bir holdinge satılmış, Schwinn ise birkaç kez el değiştirdikten sonra 2001 yılından itibaren Pacific Cycles tarafından satın alınmıştır.

11 farklı bisiklet markasının sahibi3 olan Cycleurope şemsiyesi altındaki bisikletlerin üretiminin büyük bölümünü İtalya’dan Asya’ya taşımıştır. Sadece Asya’dan ithal edilen bazı bisiklet kadrolarının montajı ve bir kısım üst seviye bisikletin montajları İtalya’da yapılmaya devam etmektedir.

Burada bir parantez açarak Reparto Corse Bisikletlerine değinmeme izin verin lütfen zira bu bisiklet markasının modellerinin üzerinde yer alan “Made in Italy” etiketi kafalarda karışıklığa yol açmaktadır.

Tarihi ve devasa Treviglio fabrikası bir zamanlar Asya’ya taşınmadan önce Bianchi bisikletlerinin üretiminin yapıldığı mekandı. Bu fabrikanın Reparto Corse bisikletlerinin üretimine ayrılmış özel bir de bölümü bulunmaktaydı.

Günümüzde çoğu RC bisikletlerinin üzerinde “İtalya’da Üretilmiştir” ibaresi yer almaktadır. Aslında bu etiketin anlamı “Asya’da üretilen kadroların İtalya’da biraraya getiriliyor olmasıdır”

Örneğin üst seviye Reparto Corse bisikletlerinin karbon gövdeleri (kadroları) Tayvan’da Advanced International Multitech adlı fabrikada üretilmektedir. Alüminyum kadrolar ise Tayvan’da Hodaka tarafından üretilmekte.

Halen Treviglio’da birleştiren bir kısım kadronun da varolduğunu belirtelim. Anladığım kadarıyla arka üçgeni karbon olan alüminyum kadrolar muhtemelen burada birleştiriliyor ya da lehimleniyorlar. Ayrıca köpük enjekte edilen kadroların da üretim işlemleri bu üretim hattında yapılmakta halen.

Bianchi’ye dönecek olursak, Bianchi’nin Amerika’ya özgü ürettiği modellerin büyük çoğunluğu yine Hodaka tarafından üretilmektedir.

Geçmişte ise bir dönem Bianchi’nin Giant’a üretim yaptırdığı bilinmektedir.

Aklımıza gelmişken hemen ekleyelim, Türkiye’de Bianchi “adıyla” üretilen bisikletlerin orijinal Bianchi bisikletler ile tek ilişkisi, kullandıkları “Bianchi” ismidir. Bianchi Türkiye 1992 yılında bu ismi satın alarak Türkiye’de iç pazara sundukları ürünlerde bu ismi kullanmışlardır.

Colnago

1944 yılında 12 yaşındayken Ernesto Colnago, Dante Fumagalli ile birlikte çalışırken acaba İtalya’nın en ünlü bisiklet gövdesi ustası olacağını tahmin edebilir miydi?

Colnago belki de dünyanın profesyonel bisikletçiler tarafından en fazla tercih edilen bisiklet markalarından biri olagelmiştir. Velonews ve ProCycling in sayfalarını incelerseniz ne kadar çok yol bisikleti profesyonelinin bu markayı seçtiğine şaşırırsınız.

Colnago kadroları halen el yapımı olarak İtalya’da, Colnago bisiklet serilerinin ilk 3 giriş modeli muhtemelen Tayvan’dan Giant tarafından üretilmektedir.

Karbon CLX modeli ise Tayvan’da üretilmektedir.

De Rosa

De Rosa, Colnago ve Pinarello ile birlikte İtalya’nın en önemli 3 yol bisikleti üreticisinden biridir. Ugo De Rosa, oğullarıyla birlikte 50 yılı aşkın bir süredir bisilet üretmektedir. Tüm De Rosa bisikletleri İtalya’da üretilmektedir.

Ducati

Bianchi, Ducati ile anlaşarak, Ducati ismini kullanarak bisiklet üretme konusunda anlaşmaya varmış bulunuyor. Anlaşılan o ki gövdeler yine Tayvan’dan gelecek ve bisikletlerin birleştirilmesi İtalya Treviglio’da olacak.

Felt

Felt, Motokros gurusu Jim Felt tarafından kurulmuş olup tüm üretim Asya üzerinden gelmektedir.

Fisher

Gary Fisher dağ bisikletinin “babası” olarak anılan bir kişidir. Kendi adıyla anılan markası ile bir süre finansal sorunlar yaşadıktan sonra markasını Trek Bisikletleri‘ne satan Fisher, hala Gary Fisher Bisikletleri‘nin gerek tasarım gerekse pazarlama çalışmaların bizzat görev almaya devam etmektedir. Fisher bisikletleri, Amerika Wisconsin’de üretilen tam amortisörlü bisikletleri dışında Asya’da üretilmektedir.

Fuji

Fuji Bisikletleri, neredeyse tüm modellerini üretmekte olan Ideal Bisikletleri (Tayvan) (google finance bilgileri)tarafından satın alınmış bulunuyor. Ideal ise birazdan göreceğiniz üzere Giant ve Merida ile birlikte Tayvan’ın en önemli bisiklet üreticilerinin başında geliyor. Ideal Fuji bisikletleri dışında başka markalar için de bisiklet üretimini sürdürmektedir. Fuji’nin karbon modellerini Çin’den Topkey firması üretmektedir.

Giant

Hemen şunu belirtelim, şimdiye kadar bir Giant bisiklete binmediğinizi düşünüyorsanız da muhtemeldir ki bir Giant (üretimi) bisiklete binmiş olabilirsiniz.

Giant, Tayvan, Çin ve Avrupa’da sahip olduğu üretim hatları ile dünyanın en büyük bisiklet üreticisi durumundadır.

Firma, 1972 yılında faaliyetlerine başlamış olup, kendi adı altında bisiklet üretmeyle işe başlamıştır. Karbon modeller dahil olmak üzere (ki bu üretim hattını genelde “sadece” Giant marka bisikletler için kullanmaktadır, Pek çok diğer ünlü marka, karbon bisikletlerini Advanced ve Martec gibi başka karbon gövde üreticisine ürettirmektedir.

Giant kendi markası adına üretiminin ötesinde pek çok ünlü diğer markaya da hizmet vermektedir. Bu markaların başlıcaları, Trek, Specialized, Schwinn ve Bianchi’dir.

Giant’ın övünerek öne sürdüğüne göre firma bisiklet endüstrisinde, dünyanın en sofistike, en etkin üretim hatlarına sahiptir.

Giant hakkındaki oldukça ciddi bir başka iddia da ünlü bisiklet üreticisi Hodaka‘nın %30′una sahip oluşudur. Hatırlarsanız Hodaka Bianchi bisikletlerinin önemli bir bölümünün üretimini üstlenmiş bulunmaktadır.5

Haro

Kaliforniya’da BMX üreticisi bir marka Haro Bisikletleri 1977′de Bob Haro tarafından kurulan markanın tüm üretmi Asya’dan gelmektedir. Haro ayrıca Masi Bisikletleri‘nin de sahibi konumundadır. Tayvan’da ve Çin’de üretim hatları bulunan Kenstone, Haro’nun en önemli tedarikçisi konumundadır.

Jamis

Jamis doğrusu ya benim ilk göz ağrımdır. İlk ciddi bisikletim Jamis’in “Dragon” modeliydi.

G. Joannou Cycle adlı bisiklet ve aksesuarları dağıtımıyla uğraşan Jamis markası, Amerika’da tasarlanmakta olup üretimleri Asya merkezlidir.

Kestrel

Kestrel zamanının en önde gelen karbon gövde üreticilerinden olup, bisiklet dünyasında ilk tek parça karbon gövdelerin üreticisi (1986) olma özelliğine sahiptir. Normalde üretimi Amerika Kaliforniya’da iken, son yıllarda üretimini Asya’ya ve muhtemelen Martec Üretim Hatlarına yönlendirilmiştir.

Kona

Kaliforniya merkezli Kona Bisikletleri, üretimin tamamını Asya’da gerçekleştirtmektedir.

1988 yılında kurulan ve Avrupa – Amerika’da oldukça popüler olan marka, Marin Bisikletleri gibi rakiplerine göre küçük çaplı bir markadır.

Kona bisikletlerini Hodaka (Tayvan) üretmektedir.

Kuota

Kuota bisiklet gövdelerini tıpkı Kestrel bisikletlerinde olduğu gibi Tayvan’dan Martec firması üretmektedir.

Kuota aslında, bir İtalyan bisiklet ekipmanı üreticisi Sintema’nın projesidir. Temel olarak Sintema tarafından tasarlanan gövdeler, Tayvan’da üretilmekte ve yoğunluklu olarak Amerika, Batı Avrupa ve Avustralya’da pazarlanmaktadır. Marka özellikle Triatlon dünyasında oldukça tutulmaktadır.

Cannondale
Alüminyum Cannondale gövdeler Joe Montgomery ve oğlu Scott’ın sahip olduğu Cannondale Amerika tarafından üretilmektedir.

Şubat 2008′de Dorel Industries (Pacific Cycles‘ın da sahibi) Cannondale ve Sugoi markalarını 190 ila 200 milyon dolar arasında bir fiyat ile satın aldığını açıkladı.

Bu satınalma Dorel Industries’in ciddi olarak üst seviye bisikletler üretimi konusundaki kararlığını ortaya çıkarmıştır.

Dorel Industries şu anda Pacific Cycles’tan gelen Schwinn, Mongoose ve GT dışında Cannondale’i de satın almış oldu.

Amerika’da özellikle Specialized Bisikletlerinin sahibi Mike Sinyard bu satınalmadan ciddi olarak çekindiğini yakınlarda Bikeradar.com’da yayınlanan mektubunda açıkça dile getirmiş bulunmaktadır.

Bicycle Retailer‘e göre giriş seviyesi Cannondale’ler Tayvan’daki Fritz-Jou tarafından üretiliyor. Diğer modeller ise Tayvan’da lehimlenip, boyandıktan Amerika’ya toplanmak üzere gönderiliyor. Synapse modeli ise Top Key tarafından üretilmekte.

Cervelo
Cervelo Kanada’lı bir bisiklet markası olup, bisikletlerin gövdeleri Asya’da üretilmekte ve Kanada’da biraraya getirilmektedir

Litespeed

1980′lerde hikayesi başlayan bu marka, “titanyum” gövdeli bisiklet markaları arasında dünyanın en önde gelen ismi durumundadır. Yıllar geçtikçe tecrübesi artan ve ürettiği kaliteli bisikletlerin ünü dilden dile dolaşmaya başlayan Litespeed, DeRosa, Merckx, Basso, Tommassini gibi ünlü pek çok markaya gövde üretmeye devam etmektedir.

Bir dönem (karbon bisikletler öncesinde) Litespeed’in “üst seviye bisiklet üreticileri” arasında en büyük üretici olduğunu hemen belirtelim. Sahip olduğu Merlin bisikletleri dahil olmak üzere tüm Litespeed bisikletlerin gövdeleri, Amerika – Tennessee’de üretilmektedir. Triatlon dünyasının efsane markası Quintana Roo da Litespeed’in sahip olduğu bisiklet markalarından olup bu markanın gövde üretimi Asya’da gerçekleştirilmektedir.
Look

Fransız Look markası bisikletlerin gövdeleri Fransa ve Asya’da üretilmektedir. Marka aynı zamanda önemli bisiklet pedalı üreticilerinden biridir.

Marin

Benim yine favori bisiklet markalarımdan, Yasminsports tarafından ülkemize ithal edilmekte olan Marin Bisikletleri, Kaliforniya merkezli (Marin County) yönetilmektedir ve üst model birkaç modeli dışında tümüyle Asya’da gövde üretimini gerçekleştirmektedir. Markanın en önemli gövde tedarikçileri A-Pro, Fairly ve Sunrise’dır.

Masi

Faliero Masi İtalyan bisiklet gövdesi ustalarının babası olarak addedilmektedir ve Ernesto Colnago gibi önemli kadro üreticilerine ilham kaynağı olmuştur. 70′lerin başında Faliero markasını Amerika’lılara satmıştır. O günden bugüne Schwinn dahil birkaç farklı yatırımcının sahipliğinden geçen marka, şu anda Haro markasının sahip olduğu bir markadır. Masi markasının tüm model gövdeleri Asya’da üretilmektedir.

Faliero’nun oğlu, Alberto Masi, halen Milano markası altında özel bisiklet gövdeleri üretmeye devam etmektedir.
Merlin

Merlin, Litespeed’in sahip olduğu bir markadır ve Litespeed tarafından Amerika’da üretilmektedir.

Orbea

Orbea İspanya’nın en önemli iki bisiklet markasından biridir. Marka İspanya’nın Trek ya da Schwinn’i olarak düşünülebilir. Modellerini İspanya ve Asya’da üretmektedir. Üst model gövdeler Asya’da üretilmekte olup bisikletin toplanması ve boya işlemleri İspanya’da yapılmaktadır.

Orbea alüminyum model gövdelerini İspanya’da kendisi üretmektedir. Modellerinin yarısını oluşturan karbon yol bisiklet gövdeleri Çin’li Martec tarafından üretilmektedir.

Diğer pek çok markadan farklı olarak Orbea gövde tasarımı, mühendislik ve prototip çalışmalarını kendi bünyesinde gerçekleştirmekte ve oldukça özgün (ve özel) bisiklet modelleri üretmeyi başarmaktadır. Yeni modelleri için gövde kalıplarını dahi kendisi üreten marka, tümüyle kendi ürettiği prototip modelleri Asya’ya göndererek tedarikçileri Martec’ten modellerin aynısını üretmesini sağlamaktadır. Specialized markası da benzer bir uygulama ile bisiklet üretimini gerçekleştirmektedir.

Orbea’nın pazarlama müdürü Joseba Arizaga kompozit ve karbon fiber teknolojileri üzerine bilgi ve tecrübelerimizi sürekli artırıp, modellerimizi kendimiz geliştirdikten sonra bizimle çalışabilecek “gövde üreticileri” ile çalışma prensibimizi uzun vadede korumayı hedeflemekteyiz diyerek Orbea’nın ileride daha büyük bir marka olacağının sinyallerini vermektedir. (Bicycle Retailer and Industry News, September 1, 2006, Basque Bike Makers (by Doug McClellan))

Pinarello

Bu çoközel İtalyan gövde üreticisi 1950 yılından beri faaliyetlerine devam etmektedir. Pinarello, Colnago ve DeRosa ile birlikte İtalya’nın en ünlü 3 gövde üreticisinden biridir. Alüminyum Galileo modeli dahil olmak üzere markanın bazı modelleri Tayvan’da üretilmektedir. Karbon kadrolar ise Asya’da üretildikten sonra boyama ve birleştirilmek üzere İtalya’ya gelmekteler.

Raleigh

Washington Kent merkezli Raleigh, bundan kısa süre önce, eski Murray yöneticisi Bill Austin tarafından İngiliz Yatırımcılardan satın alınmıştır. Gövde üretimleri Asya’da Kinesis ve A-Pro tarafından gerçekleştirilmektedir. Özellikle Kinesis’in internet sitesini ve bilgisayarınıza indirilmeye hazır detaylı ürün kataloglarını incelemenizi tavsiye ederim. Bu yazı dizimizde bahsı geçen hemen tüm üreticiler bu ve benzer kataloglarda ürünlerini “büyük markalara” sunup seçim yapmalarını kolaylaştırıyorlar.

Schwinn

Schwinn uzun yıllar Amerika’nın en fazla satılan bisiklet markası olagelmiştir. 80′lere kadar hemen tüm bisiklet gövde üretimleri Amerika’da gerçekleştirilen marka, 1985 yılında Schwinn yönetimi, o dönemin yükselen trendi dağ bisikletini “geçici” olarak addedince, firmanın sonunun gelmesi de çok zaman almamış. İki kez finansal olarak duvara çarptıktan sonra, GT, Mongoose ve Pacific markalarının sahibi Pacific Grubu tarafından satın alınmış Schwinn.

Pacific Grubu Kuzey Amerika’da başka hiçbir markanın satmadığı kadar çok bisiklet satıyor bu arada.

Tabii büyük satış rakamlarına ulaşmak için Pacific WalMart ve Target gibi Amerika’nın büyük hipermarket zincirleriyle anlaşmış durumda. Anlayacağınız bizim Bisan – Bianchimiz gibi market bisiklet kategorisinde bisikletler olarak algılanıyor Pacific’in modelleri.

Şunu da hatırlatalım. Pacific Grubu da Dorel Grubu tarafından satın alınmış bulunuyor yakın geçmişte. Dorel Grubu geçtiğimiz aylarda biliyorsunuz Cannondale markasını da satın almıştı.

Peki kim üretiyor Pacific’in bisikletlerini derseniz yine o büyük isim çıkıyor karşımıza: Giant.

Scott USA

Gelelim Türkiye’de şu anda en popüler marka olan Scott bisikletlerine. Amerika Sun Valley, Idaho’da Ed Scott dünyanın ilk alüminyum kayak sopasını 1958 yılında ürettiğinde, Scott ismi de spor donanımı dünyasında duyulmaya başlamış oldu . 80′lere gelindiğinde Scott bisiklet grubunu üretmeye başladı.

Daha sonra Scott, Amerika marketinde çekilmek zorunda kalınca, Avrupa odaklı bir pazarlama stratejisi geliştirdi ve merkezini Avrupa’ya taşıdı.

Faaliyetlerin kesildiği yıllardan sonra Scott Scott Montgomery yönetiminde tekrar Amerika piyasasına dönmüş bulunuyor. Hatırlarsanız Montgomery Cannondale’i Cannondale yapan kişilerin başında geliyor. Scott’ın merkezi İsviçre’de konuşlanmış olsa da Scott bisikletlerinin üretimi Asya’da Hodaka ve Giant tarafından gerçekleştirilmektedir.

Sedona (Türkiye)

Türkiye’de birleştirilmekte olan Tayvan’lı Axman firması tarafından üretilmektedir.

Serotta

Serotta üst seviye bisikletler üreten Amerika’lı bir bisiklet markasıdır. Seven ve Waterford gibi nispeten satış hacmi küçük ancak çok kaliteli – özel bisikletler üreten markalar ile yarışmakta. Üretim Asya’da gerçekleştirilmektedir.

Seven

Seven Amerika’nın bir numaraları kişiye özel bisiklet üreten bisiklet markasıdır. Seven Cycles Rob Vandermark tarafından 1997 yılında kurulmuştur.

Rob Seven öncesi kariyerinde, Merlin Metalworks’te araştırma geliştirme bölümünde çalıştıktan sonra kendi işini kurmaya karar vermiş ve üst seviye titanyum ve çelik bisiklet üretimine girişmiştir. Ayrıca bisikletseverlere “kişiye özel” bisiklet üretimi seçenekleri sunarken bu özel hizmeti için ilave maliyeti müşterilerine yüklememe ve kısa zamanda siparişi teslim etme yoluna gitmiştir.

Çok kaliteli bir ekip kuran Rob, ekibine tek bir hedef göstermiş: Dünyanın en kaliteli en yenilikçi bisiklet gövdelerini üretmek. Sonuçta önemli olanın sürücüye en iyi sürüş zevkini sunabilmek olduğuna inan Seven Cycles’ın tüm modelleri el yapımı olarak Amerika’da Watertown, Massachusetts’te üretilmektedir.

Specialized

1974′te Mike Sinyard tarafından o dönemlerde zor bulunan Japonya ve İtalya’dan gelen “Özel Bisiklet Parçaları”nın satışı amacıyla kurulan Specialized, bisiklet sektörün lider gövde tasarımı ve önde gelen pazarlama harikalarından biri olarak varlığını sürdürmektedir.

Bir kaç yıl önce Giant’tan sonraki ikinci büyük bisiklet üretim hattına sahip olan Merida (Tayvan) Specialized’tan önemli oranda hisse satın almış bulunmaktadır. Halen Mike Sinyard önderliğinde Amerika Kaliforniya, Morgan Hill’de merkezi bulunan marka tüm bisikletlerini Asya ülkelerinde ürettirmektedir.

Specialized’ın giriş ve orta düzey bisikletleri Ideal tarafından üretilmekteyken, üst seviye karbon modellerin tümü Merida, üst seviye alüminyum modellerinin tümü ise Giant tarafından üretilmektedir.

Time

Time dünyanın en gelişmiş gövde teknolojisini uyguladığını özellikle vurgulayan ve giriş seviyesi dahil tüm modellerinin gövdelerini Fransa’da üreten bir bisiklet markasıdır. Ayrıca ürettiği pedalları dünyanın en başarılı pedal tasarımlarından birine sahiptir.

Trek

Amerika’nın en çok satan bisiklet markası Trek‘in aslında yavaş bir başlangıç dönemi geçirdiğini biliyor muydunuz? 1976 yılında Dick Burke 25,000$’lık yatırım ile Madison Wisconsin’de ilk bisiklet gövdesi üretim altyapısını kurmuştu. 1980 yılında Trek ilk tam teşekküllü üretim hattını yine Wisconsin’de kurdu. Markanın daha sonraki gelişimini bu linkten takip edebilirsiniz. 1700′ü aşkın çalışanı yıllık 600 Milyon doları aşan cirosu ile Kuzey Amerika’nın birinci, dünyanın ikinci büyük bisiklet üreticisi ve markasıdır Trek.

Uzun yıllar tüm bisikletlerini kendi ürettikten sonra Trek giriş ve orta seviye bisiklet üretimini Asya’ya taşımıştır.

1992 yılı geldiğinde Trek tüm hakları kendine sahip olan OCLV Karbon İşleme Tekniğini (Optimum Compaction Low Void) uygulamaya başlamış ve el yapımı karbon gövdelerinde bu teknolojiyi kullanmaktadır. Tüm OCLV karbon – yol ve dağ bisikleti – gövdeleri halen Waterloo, Wisconsin’de üretilmektedir. Tüm Karbon 5000 modelleri ise (OCLV uygulaması bulunmuyor) Asya’da ürettirmektedir.

Yukarıda dile getirdiğimiz üzere Trek, Giant’tan sonra dünyanın en büyük “ikinci” bisiklet markasıdır. Trek, dağıtıcı firmalarla yıllardır kurduğu çok güçlü bağ ile Amerika’nın en aranılan markası olmaya devam etmektedir. Trek bisikletler halen internet üzerinden ve posta yolu ile satılmamaktadır. (Hoş Türkiye’de bu durum pek söz konusu değildir!)

Trek aynı zamanda Fisher, LeMond (artık değil), Klein ve Bontrager markalarının sahibidir.

Tommasini

Tommasini Grosseto, İtalya’da kurulu küçük bir bisiklet üreticisidir. Seven, Waterford ve Serotta’ya göre daha küçük çapta iş hacmine sahiptir. Üretiminin büyük çoğunluğu İtalya dışında ihraç edilmekte olup en büyük pazarları Amerika, Almanya ve Japonya’dır.

Eylül 2006′da, Irio Tommasini’nin yeğenleri Amerika dağıtımını üstlenmiş bulunmaktadır.

Waterford

Waterford Amerika’nın en büyük kişiye özel “çelik” bisiklet üreticisidir. Tüm bisikletler Waterford, Wisconsin, elde yapılmaktadır.

1970′lerin sonlarında genç tasarımcı ve bisiklet gövde ustası Marc Muller, Schwinn tarafından işe alınmıştı. O dönem kendi bilgi ve tecrübesini yetenekleriyle biraraya getirerek Schwinn’in Paramount bisikletlerini üretmeye başladı Müller. O dönem Paramount’lar Amerika’nın en başarılı yol bisikleti markası durumundaydı.

1980′lere gelindiğinde, Marc Paramount fabrikasını Waterford’a taşıdı ve elit seviye bisikletler üretmeye devam etti ve bir gövde tasarım laboratuarı kurdu.

Marc ve ekibi bisiklet teknolojilerinde çok önemli bazı gelişmelere ön ayak oldular ve ilk geniş çaplı tüp kullanımını gerçekleştirdiler. Özellikle 26″ teker dağ bisikletlerinde kullanılan bu teknolojiye, patentli bir amortisör sistemini ve gövdeye monte edilmiş vites – fren kablo yataklarını eklediler. Gerçekleştirdikleri bu önemli adımlar onlara , Ned Overand, Marc Allen, Mike Engleman, Tom Prehn gibi çok ünlü bisiklet yarışçılarına bisiklet üretme şansını verdi.

1993 yılında Marc Muller ve Richard Schwinn, Paramount fabrikasını satın aldılar ve fabrikanın adını Waterford Precision Cycles olarak değiştirdiler.

Marc günümüzün en saygı duyulan bisiklet gövde ustalarının başında gelmektedir. Waterford, 100 yılı aşkın geçmişiyle halen kazanan, çok başarılı, özel bisiklet gövdelerini “çelikten” üretmeye devam etmektedir.

Evet 2 yazıdan oluşan ve dünyanın en önemli bisiklet markaları hakkında genel bilgi edinmenizi sağlayan yazımız burada sona eriyor.

Yazının orijinali Allanti.com adresinde yer almaktadır. Ayrıca yazıyı derleyen Kerry Roberts, konu hakkında detaylı bilgi için Bicycle Retailer ve Endüstri Haberleri’nin 1 Ekim 2006 nüshalı “2007 Fabrika ve Tedarikçi Rehberini” okumamızı tavsiye ediyor. Bu yayında özellikle Amerika’nın ünlü markalarının hangi fabrikalar ile çalıştığı yer almaktaymış.
 
Scudo
Bilgilendirme için çok teşekkürler ama bende daha fazla bisiklet markası olduğu düşüncesindeyim forumdaşlarımız sayesinde makale uzatılabilir diye düşünüyorum
 
Eh, birileri de çıksın faydalı bir şey yapsın bari. Uzasın liste, eklensin eksik firmalar. Derleyelim toplayalım bilgileri.. Hadi... Yazsın bilenler. Aklına gelenler.
Hayatta paylaştıkça çoğalan tek şey bilgidir.
 
@Şeffaf
O zaman ekleme yapayım.
Dünya üzerindeki tüm bisiklet üreticileri birleşin !

Biraz kopya oldu ama ...
 
  • Hahaha
Tepkiler: sccetin
Cube
CUBE, Tümüyle Almanya'da bulunan merkezlerindeki mühendisleri tarafından tasarlamış oldukları bisiklet modellerini Waldershof, Bavaria'daki kendi fabrikalarında üreten dünyadaki sayılı bisiklet firmalarındandır.
Dünyanın en gelişmiş Ar-Ge ve test cihazlarına sahip olan firmalardan biri olan Cube, tüm bisiklet modellerinin testlerini kendi bünyesinde bulunan test merkezinde gerçekleştirmektedir.
cube-bikes-t%C3%BCrkiye-yasminsports-1.jpg

CUBE, 1993 yılında Waldershof, Bavaria'da Marcus Puerner tarafından kurulmuştur. Şu ana dek, şirket Avrupa'nın öncü bisiklet imalatçısı olmakla birlikte, ürünlerine dünya çapında 60 ülkeye ihraç etmektedir.
large_MarcusPrner-GrndervonCubeBikes.jpg

CUBE mevcut ürün portföyü, 180 farklı dağ bisikleti, yarış bisikleti, kros bisikleti, triatlon bisikleti, doğa bisikleti ve e-bisikletten oluşmaktadır. Bu çeşitlere ek olarak, kadınlar ve çocuklar için ergonomik olarak uygun bisikletler ve geniş bir giysi ve aksesuar yelpazesi de bulunmaktadır.


Canyon
“direk ticaret” modeli ile 30’un üzerinde ülkeye tek bir merkezden satış yapan, merkezi Almanya’nın Koblenz kentinde bulunan firma, aynı zamanda İngiltere, Fransa gibi bir kaç Avrupa ülkesinde de yerel merkezler bulunduruyor. Ancak satılan tüm bisikletlerin dağıtıldığı, kullanıcılarına gönderildiği yer Koblenz.Bu merkez binada yönetim, pazarlama ve satış, müşteri hizmetleri ve call center, Ar-Ge ve test laboratuarının yanında montaj merkezi ile outlet olarak satılan bisikletlerin depolandığı bir de depo bulunuyor.
Canyon’ın test laboratuarında kadrolar üzerinde farklı çeşitlerde dinamik ve statik testler yapılıyor. Ayrıca ultrasound cihazları ve mikro kameralar ile kalite kontrol de yine bu alanda gerçekleştiriliyor.
1334Z10.JPG


Normalde her jant seti kullanıcısı tarafından bir müddet kullanıldıktan sonra tekrar akorda gider. Ancak Canyon’ın bir servis ağı olmadığı için, satın alan kişinin bisikletini tekrar Koblenz’e göndermesi mümkün değil. Bu nedenle montajı tamamlanan her bisiklet, kutulanmadan önce %100 sürülebilir hale getiriliyor ve bir kaç tur atılıyor. Daha sonra jant setleri tekrar akord ediliyor ve bisiklet kutulanıyor. D. Bley bu durumu şöyle açıklıyor; “Satın aldığınız her Canyon bisikletin lastiklerinde bir miktar toz vardır ve bu toz kalitenin göstergesidir.”
1334Z29.JPG


2002 yılında ilk defa karbon kadro üretiyor Canyon, test sonuçları oldukça iyi çıkınca biraz da iyimser bir yaklaşımla üretime geçiyorlar. Fakat MountainBike dergisinin testi esnasında orta göbek kadronun geri kalanından ayrılıyor. “Başımıza gelen en talihli talihsizlikti” diyor D.Bley. Bu olayın ardından Roman Arnold, firmanın kurucusu şöyle bir laf ediyor; “Ich möchte den besten Rahmen der Welt bauen” Türkçesi; “Dünyanın en iyi kadrosunu üretmek istiyorum”. Bunun için Almanya’nın Kaiserslautern ilinde sadece karbon ve benzeri materyaller üzerine uzmanlaşmış bir enstitü bulup, onları karbon bisiklet üretimi için ikna etmek istiyor. Ancak dünya üzerinde karbon uçak ve uzay mekiği konusunda sözü geçen bu kurum, “Koblenz’li bisikletçiyi” pek ciddiye almıyor. R. Arnold bir proje hazırlayarak Almanya çapında bir arayışa geçiyor ve yolu Michael Kaiser ile çakışıyor. O sırada doktorasını yapmakta olan Kaiser, doktora tezini karbon kadro üretimi üzerine yazıyor ve sonuç kendisini 2005 yılında gösteriyor; Dünyanın en hafif karbon yol bisikleti; 3764 gr.

benim ilave edip konuya katkı sağlayabileceklerim bunlar:harika:
 
Arkadaş yararlı bi konu açmış.
185570

Ben de kendi bisikletimin markasıyla ilgili Türkiye distribütörü aslı bisikletin yazdığı açıklamayı paylaşayım

Merida

Merida markasının şirket felsefesi ayrıntılı olarak incelendiğinde strateji geliştirme, problem çözme ve kaynakların doğru kullanım özelliklerini içerdiği görülür. Bu felsefenin temel fikri araştırma ve geliştirmedir. Merida’nın oluşturduğu araştırma ve geliştirme merkezindeki, Merida Multivan yarış takımının başarılı üyesi Moritz Milatz’ın yaptığı test sürüşleri ve katıldığı yarışlardan sunduğu verilerin teknik analizleri yapılır. Bu konuda Almanya’nın Eslingen Üniversitesin de bulunan Araç teknoloji Enstitüsünden de bilimsel destek alınır.

Merida Takımının ve Test pilotlarının yetenekleri Dünyanın en heyecan verici bisikletlerinin yaratılmasına, sınırların tanımlanması ve standartların belirlenmesi çalışmalarına başlangıç noktası oluşturmuştur.
Almanya Araşıtrma Geliştirme Merkezinde geliştirilen kadro planları Taiwan merkez fabrika ile paylaşılarak , en iyi karbon ve alüminyum kadroları üreten birimlerin uzmanlığı ile Merida nın mükemmelliğini yansıtan bisiklet kadrolarının üretilmesi sağlanır.
Merida bisikletleri; her zaman nitelikli insan gücü kaliteli üretim malzemelerinin en iyi kombinasyonlar da bir araya getirilmesi yenilikçi ve kaliteli ürün sunmayı hedefleyen Alman teknolojisinin birleşiminden doğmuştur. Merida, çağının en önde gelen kusursuz üretim merkezlerine sahip bir dünya markasıdır.
 
BMC

BMC 1994 yılında İsviçre’de doğdu ve Solothurn’taki Grenchen’in saat yapım endüstrisi ile çevrili olarak büyüdü. Performans döngüsü ile olan ilişki BMC'nin, aynı zamanda uluslararası işitme şirketi sahibi olan Andy Rihs olan İsviçreli profesyonel yol yarış takımı Phonak Cycling'i tedarik etmeye başladığında başladı. Rihs, 'yarış bisikletleri Porsche' üretmek için bir karbon üretim tesisi kurma vizyonuyla BMC'yi devraldı ve böylece yaptı. Fabrika, bisiklet üretimine nasıl yaklaştığını ve yıllar geçtikçe Impec Advanced Ar-Ge Laboratuvarı'na dönüşmüştür. Hassas mühendislik ve araştırma ve geliştirmeye yönelik yenilikçi bir yaklaşım BMC'nin merkezindedir ve başka hiçbir bisiklet üreticisinin tek bir çatı altında emrinde çok fazla aracı yoktur.


CORELLİ

Alüminyum kadrolu bisikletlerin her gelir grubundan bisiklet severlere ulaştırılabilmesi amacı ile geliştirilen projenin sonucunda, bisikletlerimizin CORELLİ markası ile alüminyum bisiklet, parça ve diğer ekipmanlarının ise DACRON markası ile Türkiye bisiklet pazarına sunulmasına karar verilmiştir.

Tamamen kendi imkanları ile kendi alüminyum kadrosunu üretebilen Korel Elektronik Sanayi ve Ticaret A. Ş., alüminyum malzeme üretim konusundaki bilgi ve deneyimini bisiklet üretim alanında da kullanarak bisiklet sektöründe yeniliklerin öncüsü olacaktır.

12.000 m2 kapalı alana sahip bisiklet fabrikamızda, kadro üretimi için robotik kaynak bölümü, T6 fırın bölümü, boyahane, montaj hattı, etiket uygulama hattı ve kadro test laboratuvarı bulunmaktadır.

Korel Elektronik Sanayi ve Ticaret A. Ş. olarak amacımız sıfır hata ile üretim yapmak ve alüminyum kadro ile üretilen bisikletlerin konfor ve hafifliğini her gelir grubundan bisiklet kullanıcısına ulaştırabilmektir.


SALCANO Bisiklet ve Motosiklet

SALCANO Bisiklet ve Motorsiklet, Salko Bisiklet adıyla, 1975 yılında İstanbul’da bir aile şirketi olarak kuruldu. Salko Bisiklet SALCANO markası adı altında 16.000 m2 kapalı alanda Bisiklet ve Motorsiklet üretimini sürdürmektedir. Günlük 600 adet, yıllık 150.000 adeti aşan üretim kapasitesi ile çalışan Salcano Bisiklet üretiminin 100.000 adedini başta İngiltere olmak üzere Hollanda, Almanya, Afrika ve Balkan ülkelerine ihrac etmektedir.


ÜMİT BİSİKLET

1983 yılından bu yana, bisiklet sektörünün önde gelen markaları arasında yer alarak edindiğimiz tecrübe ve yenilikçi bakış açımızla sektöre hizmet vermekteyiz.

Tüketici odaklı yaklaşımımız ile sektörün ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak için tüm üretim ve hizmet süreçlerimizi geliştiriyor; ürün çeşitliliğimiz, kalite anlayışımız ve uygun fiyat politikamızdan ödün vermeden çalışıyoruz.

Müşteri memnuniyeti ve güvenliğini satış sonrası hizmetlerimiz ve kalite kontrol sürecimiz ile destekliyoruz.

Ümit bisiklet olarak Türkiye’nin her yerinde hizmetinizde olup, dünyanın birçok ülkesinde de satış noktalarımız ile Türk kalitesini yurtdışına taşıyoruz.
 
Benim bisiklet markası yok :) "Charge bikes" (link)
 
Giderek bütün markalar hakkında bilgiler açıklamalar olacaktır :harika: tamamını okuyamadım ama iki husus dikkatimi çekti.
  1. Pinarello firmasını biz gözümüzde mi büyüttük sadece sekiz satırlık bir açıklama var :acpsnr: ondada pek bir bilgi yok üzüldüm bir an çok param olunca pirence modelini almayı hayal ederdim :snzdglsn:
  2. Salcano firmasının hep bisiklet ihracat ettiği söyleniyor özellikle birinci sırada İngiltereye ya bu bisikleti biz almıyoruz İngilizler niye alsın anlamıyorum :bsmagryr: yoksa marka vurmadan sadece kadro maşa üretimi yapıp oranın bir firması marka vurup mu satıyor bu konuda bilgisi olan bir arkadaş varsa bizede anlatırsa çok sevinirim gerçekten merak ediyorum
 
Aklıma gelen ilaveler

Japon, Nakamura ve Nishiki,
Hollanda, Batavus ve Gazelle
İtalyan, Montante ve Whistle
Alman, Khebike ve Rotwild
Amerikan, Dahon ve Gt
İngiliz, Castello ve Raleigh
 
Focus markası da yok.Alman üretimi.Ben de focus crater lake elite 2017 var.
 
Mosso ne durumda bilen var mı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: mqgöktürk
Bu yazı wikipedi den alıntıdır (link)

PEUGEOT BİSİKLET

Peugeot , 19. yüzyıldan kalma bir su değirmeni üreticisi olan Jean Pequignot Peugeot tarafından kurulan bir Fransız üreticisidir. Değirmencilerin kazancını kullanarak, Peugeot, Montbéliard'daki Jean Peugeot'nun bir meslektaşı ve iki erkek kardeşiyle birlikte çalıştığı bir çelik fabrikasıyla genişledi . Şirketin markası Aslan, 1858 yılında fabrikanın yakınında yaşayan bir oymacı, Justin Blazer tarafından yaratılmıştır. Şirket çeliklerini bıçaklara, çatallara, hidrolik ekipmanlara ve 1882'den itibaren Bisikletler Peugeot olarak satılan bisikletlere dönüştürdü . (Beaulieu-sur-Doubs Mandeure , Doubs aynı yıl içinde), ilk Peugeot bisiklet -a kuruş-farthing (yüksek tekerlekli) olarak adlandırılan Le Grand Bi—Armand Peugeot tarafından elle yapılmış.

I. Dünya Savaşı sırasında, Peugeot yılda yaklaşık 63.000 bisiklet üretti. Ayrıca 9.000 otomobil ve kamyon, 1.000 motosiklet, 10.000 uçak motoru ve 6 milyon topçu mermisi üretti.

1926'da Peugeot'daki otomobil ve bisiklet imalat bölümleri bölündü. Automobiles Peugeot'da otomobiller üretilirken, Cycles Peugeot'da bisikletler üretildi. 1930'da, bisiklet üretimi Beaulieu fabrikasında yılda 162.000 adede ulaştı.

1955'te Beaulieu'daki fabrika yılda yaklaşık 3.500 işçi çalıştırarak 220.000 bisiklet üretiyordu. Automobiles Peugeot 100.000 otomobilini tamamladı. 1950'lerde, ulaşım aracı olarak Avrupa’nın bisiklete olan ilgisi neredeyse ortadan kalktı ve 1956’da Cycles Peugeot’daki bisiklet üretimi yarı yarıya azaldı.

1958'de Peugeot, azalan bisiklet satışlarını arttırmak için otomobil endüstrisi için üretim bileşenlerini çeşitlendirdi. 1960'lı yıllarda bisiklete tüketici ilgisinin geri dönmesiyle Peugeot, spor, yarış ve tur bisikleti üretimini kademeli olarak arttırdı.

Yarış miras
Düzenleme
Daha önce Peugeot ailesi, yarış bisikletçilerine sponsorluk yapmanın tanıtımının değerini gördü. Paul Bourillon, 1896'da Peugeot bisikletle Kopenhag'da dünya sprint şampiyonu oldu. Aile ayrıca binicileri sayısız yol yarışında destekledi ve 1905'te ilk Tour de France galibi Louis Trousselier'i destekledi.

Fransa'nın ilk Tour de France maçını kazandıktan sonra, Peugeot bisiklet takımı Tour ve diğer Avrupa bisiklet yarışlarında aktif kaldı. Peugeot, Tour de France'da tüm zamanların en başarılı fabrika ekibi olmaya devam etti ve yarışı on kez rekor kazandı. Diğer bazı büyük Avrupalı bisiklet üreticileri gibi, Peugeot, daha sonra standart Peugeot fabrika üretim modellerine benzemek için boyanmış ve donatılan Masi gibi küçük bağımsız ustalar tarafından üretilen el yapımı takım yarış bisikletlerini satın almak için yukarıda değildi . [1]

Peugeot ve rakip marque Mercier , takım sponsorluğunu sürdüren son bisiklet fabrikaları arasındaydı. Artan maliyetler, diğer markaları ekiplerinin kontrolünü bisiklet endüstrisi dışından destekçilere teslim etmeye zorladı. Diğer çoğu takım İtalyan Campagnolo bileşenlerini kullanıyor olsa da , Peugeot Fransız olanları kullanmaya devam etti. Stronglight aynakolları, Simplex vites değiştiriciler ve Mafac frenleri standarttı. Peugeot fabrikası binicisi tarafından giyilen son sarı forma 1983 yılında, Pascal Simon sakatlıktan çekilmek zorunda bırakılana kadar Tour de France'da öne geçti.

1986 yarış sezonu boyunca, bir petrol krizi ile tetiklenen enflasyon dönemindeki maliyetler, Peugeot'nun 1.06 milyon frank olan tüm yarış bütçesinin, sezon sona ermesinden önce tükendi. Peugeot genel müdürü William Desazar de Montgaillard, maddi destek eksikliği nedeniyle, artık tam sponsorlu bir Peugeot ekibinin olmayacağını açıkladı .

Üretim bisikletler
Edit

Bir 1981 karışık çerçeve Bayanlar Spor PX18
20. yüzyılın ilk yarısında, Fransız yapımı Peugeot bisikletlerin büyük çoğunluğu Fransa'daki Beaulieu ( Mandeure ) fabrikalarından geldi . Diğer Peugeot bisikletler İspanya'da ve 1978'den sonra Kanada'da yapıldı.

Peugeot UO-8 - hafif çelik çerçeveli, düşük kaliteli bir "on hızlı" spor / gezi bisikleti - 1960'larda ABD pazarına tanıtıldı ve 1980 yılına kadar satıldı. 28-lb Simplex vites değiştiricilerle donatıldı. 1974'teki UO-8'in ucuz, 'çok yönlü' bir vites değiştirici bisiklet olduğu ve şehir caddelerinde ve zorlu Fransız kırsal yollarında stabilite ve yumuşak bir sürüş sağlayan karakteristik uzun Fransız bisikletlerine sahip olduğu düşünülüyordu. Daha ağır Schwinn'e rakip olarakContinental, UO-8, 1974'teki kuruluşundan itibaren Cycles Peugeot USA tarafından dağıtılan en popüler modeldi; 1972-1975 yılındaki bisiklet patlaması sırasında çok sayıda satıldı. En yüksek bisiklet patlaması yılları boyunca (1972-1974), Fransız bisikletleri o kadar büyük sayılarla üretildi ki, kalite kontrolü bir sorun haline geldi ve parçalar bazen yerine geçmeye, yüksek üretim taleplerini karşılamak üzere bir araya getirildi, değiştirildi veya başka şekilde bir araya getirildi. farklı modeller Peugeot örneğinde, problemler arasında zaman zaman çerçeve yanlış hizalanmasının yanı sıra boya ve kaynak sorunları da bulunmaktadır.

Amerika Birleşik Devletleri'nde AO-8, doğrudan Schwinn Varsity, Raleigh Record ve Nishiki'nin Özel Sporuna karşı yarışan giriş seviyesi Peugeot 'on hızlı' bisikletti . Çamurluklar ve bagaj rafı ile donatılmış, AE-8 olarak belirlenmiştir.

UE-8, UO-8'e benzerdi ancak çamurluklar, bir bagaj rafı ve jeneratör ışıkları ile donatılmıştı. AO-18, UO-18 / 18C ve UE-18, sırasıyla AO-8, UO-8 ve UE-8'in karma versiyonlarıydı. Fransa'da, bu modeller kabaca P-, PL- ve PX-8 serisi Peugeot yol bisikletlerine eşdeğerdi.

İlk olarak 1953 yılında bir model olarak tanıtılan PX-10E, geleneksel olarak Peugeot'nun üst düzey bisikletiydi. 1970'lerin başında, 21 lb PX-10E, Reynolds 531 manganez-molibden (MnMo) çift kanatlı çelik borudan yapılmış bir çerçeve kullandı ve hafif alüminyum alaşımlı (Stronglite, Mafac ve Simplex) bileşenlerle donatılmıştı. -1980'lerde Campagnolo Nuovo Record aynakol / pedallar, vites değiştiriciler ve kulaklık setine yükseltildi. PX-10E, 1975'ten 1988'ye kadar ABD'de satıldı, ancak 1990'ların başında Avrupa pazarlarında satışa sunuldu. Peugeot, PX-10'un çerçeve geometrisi ile daha düşük maliyetli bisikletler üretti: PR-10, üç Reynolds 531 ana borusuyla ve PA-10, hi-çekme borusu ile yapıldı.

1974'te Peugeot, ince ayarlı çelik boru kullanılarak özel Reynolds tüplü çerçeve setlerinin üretiminde uzmanlaşmış olan özel bir bisiklet çerçeve mağazasını ( Atelier Prestige ) açtı . Bu özel çerçeveler PY-10 olarak belirlenmiştir. Tasarım ve tasarımdaki PX-10'a benzer şekilde, müşterilerin kişisel özelliklerine göre bir PY-10 sipariş edilebilir. Seçenekler arasında, ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere, geometri ve çerçeve boyutu, renk, bileşenler ve lehimler bulunur.

1977'de, UO-10 tanıtıldı, ertesi yıl biraz daha ağır bir yol modeli olan UO-9 tarafından takip edildi. UO-10, büyük ölçüde UO-8 ile aynıydı ancak alüminyum alaşımlı lastiksiz aynakol ve alüminyum alaşımlı jantlarla. UO-9, esas olarak UO-10 ile aynıydı ancak daha ucuz ve daha ağır çelik jantlara sahipti. 1980 yılında, PH-8 UO-8'i giriş seviyesi Peugeot yol bisikleti olarak değiştirdi.

Daha sonraki yıllarda Peugeot yarış takımı PY10FC olarak adlandırılan karbon fiber tüplü bisikletlere geçti. Bu süre zarfında Peugeot, PZ10 çelik çerçeveli özel bir yol bisikleti sunmaya devam etti. PZ ve PY bisikletler, Cycles Peugeot’nun 1990’da Kuzey Amerika pazarından çekilmesine kadar ABD’ye ithal edildi.
 
Fasterway kimin markası bilgi varmı
 
Bottecchia merkezi Cavarzere İtalya'da bulunan bir bisiklet üretim şirketidir. Yol, dağ, trekking, şehir, BMX, katlanır ve elektrikli olmak üzere yaklaşık 70 model bisiklet üretmektedirler. Bazı üst düzey kadrolar İtalya'da, geri kalanı ise Asya'da üretilir ve tüm bisikletler İtalya'da monte edilir. Avrupa, Avustralya, Japonya ve Amerika Birleşik Devletleri'nde dağıtımları vardır. Firma, Androni-Sidermec-Bottecchia profesyonel İtalyan takımının teknik sponsorudur.
 
Geri