Scudo Sports

Transcontinental Race No.11

Scudo
hocam ben bu konu üstüne düşündüm. milletle konuştum vs.. en son facebook grubunda şu soruları toplu şekilde sordum:
"TCR 12 yılda nasıl değişti?
Gözlemleriniz neler?
Katılımcıların beklentileri ve özellikleri zamanla değişti mi?
TCR'yi yöneten ekip, etkinliğin ilk haline ne kadar aşina? Yöneticiler hala ilk edisyondakiyle aynı kişiler mi?
Mike Hall'dan önce ve sonra olarak ikiye ayırmak mümkün mü?
Belki 50 yıl sonra birileri TCR tarih kitabını yazacaktır. Bugüne kadarki önemli olayları anlamak istiyorum."

Mike Hall'un annesi şu yorumu yaptı:
"Mike hâlâ aramızda olsaydı, TCR'nin bugün bambaşka bir canavar olacağından eminim. Sürekli olarak doymak bilmez merakı ve insanları sınırlarının ötesine zorlama arzusuyla yeni konseptler ve yaklaşımlar deniyordu. Macerayı herkes için erişilebilir kılma tutkusundan doğan TCR'nin ilk günleri, sadelik, asgari kurallar ve öz güvene vurgu ile damgalanmıştı. Korkarım ki zamanla etkinlik bu temel ilkelerden sapmış ve Mike'ın temsil ettiği ham, dizginsiz ruhu kaybetmiştir ❤"
Genel olarak yarışın ana eksenini koruduğunu söyleyen de var Mike'dan sonra Anna Haslock(Mike Hall'un partneri) yarışı 2022 ye kadar idare etti. . geçen sene finishte eskiden istanbulda finishi görmüş kimse var mı diye kovaladım bulamadım. belki de tcr tdf nin 70-80 yılda yaşadığı dönüşümü şartların uygunluğuyla 10 sene de yakaladı.
Belki bi gün orijinal 3200 km remastered versiyonu yapılır o günleri anarız. bu konuyu gündeme getirmeye çalışıcam ama ne çıkar hiç bilmiyorum.
Mesafelerin artması kişisel görüşüme göre sürücülere zarar vermekten başka bil şeye yaramıyor. bu sene 5000 lere geldi galiba, yakında da 7000 olur. gerek yok bence.

Tekrardan notlarıma baktım. tcr gibi yarışlarda 10 - 20 günlük kaliteli yemek taşınamayacağına göre ne bulsa yiyen sürücülerin eninde sonunda kalori açığına yakalanacağından bahsediliyordu.

Yani belli sürelerin üzerindeki sürüşlerde tükenmemek kaçınılmaz.

Uzun mesafe yarışlarında iki tane ana sorunumuz var. birisi bu yemek ve tükenme arasındaki ince çizgi, ikincisi ise uyku ve toparlanma süreci.

Sürücüler genellikle 18 - 20 saat gibi sürmek istedikleri için kalan sürelerde toparlanamıyorlar. yorgunluk her geçen gün dinlenik nabza kadar etki ediyor ve tükenmeye zemin hazırlıyor.

Biraz da kötü şeylerden bahsedeyim, bu tarz yarışlar gercekten insana zarar veriyor ve ciddi sağlık riskleri var.

Sağlık sorunları aylar sonra da baş gösterebiliyor. ilk başta eğer tamamlayabilirseniz sürüş sonrası kafadan 1 aylık dinlenme sürecine giriyorsunuz, bu en iyi senaryo.

Hangi yıl olduğunu hatırlamıyorum, elemanın bir tanesi tour divide dı hızlı bitireceğim diye tutturup ilk günlerin en hızlı sürücüsü oluyor ve tour divide ın en hızlı başlangıcını yapıyor.

Beslenmede ve diğer şeylerde bir sorun görünmüyorken ani bir tükenme yaşıyor.

Sonuç kas yıkımı.

Buna benzer çok fazla örnek var. işin bir de psikolojik kısmı var, belli kişilerde yarış sonrası karamsarlık ve depresyon gibi şeyler de görülebiliyormuş ve bunlar çok kısa süreli olmaktan uzak bozukluklarmış.

Basit hatalarda bile bašşa gelebilen halisülasyonlar, yavaş düşünme, dehidrasyon, hipotermi gibi şeyler vs zaten baştan kabul edilmiş şeyler.

Sonuç olarak bu tarz yarışlar gerçekten uzun vadede zarar verebilen şeyler, kısa vadede ise kaza gibi riskler de var. bu yüzden bizden katılan arkadaşları hayranlıkla izliyorum.
 
Son zamanlarda bu tarz sınırları zorlayan yarışlara, ultra maratonlara, uzun mesafe bisiklet etkinliklerine karşı eleştirel bir bakış da gelişiyor aslında. Yani artık bazı insanlar “Bu kadar zorlamaya gerçekten gerek var mı?” diye sormaya başladı.

Sürekli “daha uzağa git, daha hızlı ol, daha çok dayan” şeklindeki motivasyonlar bir noktadan sonra insanı tüketen bir şeye dönüşebiliyor. Bir şeyi başarmak uğruna uykusuz kalmak, aç gezmek, vücudu neredeyse çöküşe sürüklemek… Acaba bu gerçekten gelişim mi, yoksa modern dünyanın bize dayattığı bir başka tür performans yarışı mı?

Bazıları da diyor ki: “Tamam, fiziksel sınırları zorlamak güzel, ama bu acıyı yüceltmek, ‘ne kadar perişan olduysan o kadar gurur duy’ gibi bir algı da oluştu sanki.” Yani bu yarışlar bir yerde kişisel keşiften çıkıp, sosyal medyada gösterilecek bir başarı belgesine dönüyor olabilir.
Bir de şu var: Boş zamanlarımız bile artık “verimli” olmalı gibi hissediyoruz. Yani sadece keyif için bir yerlere bisiklet sürmek yetmiyor; yarışmalı, takip edilmeli, ölçülmeli. Halbuki bazen sadece durmak, nefes almak, bir ağacın gölgesinde oturmak da yeterli olabilir.
Elbette bu yarışlara katılan herkes aynı değil, niyeti de aynı değil. Ama insan kendine dürüstçe şu soruyu sormalı belki de: “Ben bu kadar zorlanmayı gerçekten istiyor muyum, yoksa bir şeyleri ispatlamak mı peşindeyim?”

İşte bu eleştiriler, bu tür aktivitelerin değerini sorgulamıyor aslında; daha çok “neden yapıyoruz bunu?” sorusunu gündeme getiriyor. Ve bence bu çok kıymetli bir soru.
 
Ahmet'le Lael Wilcox kafa kafaya gidiyor. 36 saatin 35.5'uğunu bisiklet üstünde geçirmiş şimdiye kadar. pedal süresi top classlarla genel olarak aynı geriye bi tek ort. hız faktörü kalıyor. bu sene bence baya üstüne bişey koymuş. yarışın geri kalanı için de planı aynıysa şuan için iyi gidiyo.
Screenshot 2025-07-29 093227.png
Screenshot 2025-07-29 093212.png
 
İnsanüstü eforları görmeye başladık. Kadınlarda Jana Kesenheimer toplam 670. km lerinde ve mola süresi sadece 10 dk. Erkeklerde gözüme çarpan Markus Zimmermann var 9 dk. mola yapmış 680 km.de şu an.

Ekran görüntüsü 2025-07-29 103839.png
 
İnsanüstü eforları görmeye başladık. Kadınlarda Jana Kesenheimer toplam 670. km lerinde ve mola süresi sadece 10 dk. Erkeklerde gözüme çarpan Markus Zimmermann var 9 dk. mola yapmış 680 km.de şu an.

329201 dosyayı görüntüle
bence bisikletten inmeden hacet gideriyolar.
İnsanüstü eforları görmeye başladık. Kadınlarda Jana Kesenheimer toplam 670. km lerinde ve mola süresi sadece 10 dk. Erkeklerde gözüme çarpan Markus Zimmermann var 9 dk. mola yapmış 680 km.de şu an.

329201 dosyayı görüntüle
hocam süreler sabaha göre güncellendi ilk başta hepsi 30 dk molaydı şimdi hepsi 4-5 saate geldi. Lael içlerindeki en dayanıklısı bence ilerde açılcak
Screenshot 2025-07-29 122939.png
Screenshot 2025-07-29 122947.png
Screenshot 2025-07-29 123112.png
 
Son düzenleme:
dmt gibi duruyor, quoc ben de var.

ahmet 36.sıradan ekrem 121. sıradan cp1e giriş yaptı.
 
nasıl bir ayakkabı shimanoya göre, kullandınız mı hiç? estetik olarak hoş duruyor ama
Sporcularımın çoğu aldı, alıp da memnun kalmayan yok şimdilik. Ben MTB modelini aldım, çorap gibi oturuyor, pedala sağlam bağlandığınız hissini veriyor, çok marka kullandım ama bu en iyisi derim benim için

1753800612927.png
 
Heteredoks yaklaşımlarda bugün: Lael Wilcox
700x40 lastikler ve süspansiyonlu bisiklet + tamamen farklı rota tercihleri
Benim bisiklet yarışlarından beklediğim bu.Bir yerden dezavantajlı duruma düşerken bir yandan avantaj yakalamaya çalışmak.Basit makinalardaki mantık gibi; kuvvetten mi kazanıp yoldan kaybedeceksin ya da tam tersini mi tercih edersin.112 nolu yarışmacıyı destekliyorum.
 
İlginç bir detay vereyim.

geçen yılın tcr yarışını kazanan eleman bu sene tour divide ı kazandı.

Geçen sene tour divide ı kazanan eleman da bu sene tcr de yarışıyor ve şu anda 4. sırada.

Bizimkileri saymazsak benim bu sene yarışı kazanabilecek potansiyelde gördüğüm birkaç isimden birisiydi. bir diğeri de abdullah tı fakat reis yarış dışı kaldı.

Bahsettiğim eleman tour divide ı çift süspansiyonlu bir bisikletle kazandı.
 
İlginç bir detay vereyim.

geçen yılın tcr yarışını kazanan eleman bu sene tour divide ı kazandı.

Geçen sene tour divide ı kazanan eleman da bu sene tcr de yarışıyor ve şu anda 4. sırada.

Bizimkileri saymazsak benim bu sene yarışı kazanabilecek potansiyelde gördüğüm birkaç isimden birisiydi. bir diğeri de abdullah tı fakat reis yarış dışı kaldı.

Bahsettiğim eleman tour divide ı çift süspansiyonlu bir bisikletle kazandı.
bisikletleri genelde sponsorlar veriyor. geçen senenin kazanan bisikleti aşağıdaki. ortadaki süspansiyon yarım kg ek yapsa ne yazar kitleyip devam eder. en fazla 1-2 saat fazla pedallaması gerekmiştir belki kara bile geçmiştir. her şey sponsor da bitiyor.


Justinas-Leveika-Bike-Tour-Divide-2024-Record.jpeg
 
Geri