Scudo Sports

Trans Türkiye Ultra Bike Race

Üikemizde ultra mesafe bike-packing yarışı yapılması durumunda katılır mısınız...?


  • Toplam katılım
    552
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
@Süper Dede Mümtaz Ağabey; 6 Temmuz'da Türkiye'nin öbür ucunda -Hopa'da- 2300 küsur kmlik zor bir bisiklet yarışı değil de dünyanın öbür ucunda çok daha zorlu bir olaya davet ediyor olsaydı yine aynı tepkiyi verir ve koşa koşa giderdim.Mümtaz Ağabeyim çağırsın her işine, her dediğine koşarım.Benim gözümde o kadar değerli, komple, özel bir insan.Eminim benim dediklerime sizler de katılıyorsunuzdur.Kendisi bu yarış için tabiri caizse önemli bir lokomotif oldu.Hem yarış öncesinde ,hem sırasında bilgi ve birikimini bizlere çok emek harcayarak aktardı.Kendisine çok teşekkür ediyorum.

Mantıklı ,mantıksız her soruma bıkmadan usanmadan cevap verdi. Ben de yarış bitince bir boşluk oluştu.İnşallah seneye -çok fazla da beklemeden- Mümtaz Ağabey'e kaldığım yerden Ortadoğu görmüş Amerikan Başkanı gibi saldırabilirim. :D Biliriz ki Mümtaz Ağabey tüm iyi niyeti,beyefendiliği ve bilgeliği ile her sorumuza ,her sorunumuza bir çözüm getirecektir.

IMG_20190706_194635.jpg
 
Scudo
@emir yakup bulut

Yarış günü Hopa'da 81,7 kg idim.Yarıştan geldiğimde ise ilginç bir şekilde yine 81,7 kg çıktım.:ssrtcbya:Yani sıfır. :D (İzmir ve Hopa arasındaki yerçekimi ivmesinden kaynaklı farkları saymıyoruz :D )Ancak istisnasız herkes ''zayıflamışsın'' diyor:okyrm:
 
@hamlet2006 Süleyman kardeşim, hakkımda yazdıkların için çok teşekkür ederim. Bunların en önemli nedeni bisiklet sporunu ve sizleri çok sevmemdir. Ben yarışın başlangıcından, bıraktığım Osmancık öğretmen evine kadar büyük bir huzursuzluk içinde pedal çevirdim. Sizlerin yanında olamayışım beni çok etkiledi ki tam bu sıralarda da sakatlığım dolayısıyla bırakıp sizlerin yanına döndüm. Bu tip yarışlarda tüm sporcu kardeşlerimin neler çektiğini bildiğim ve hissettiğim için sürüşleriniz esnasında yanınızda olmak, bana yarışmaktan daha çok zevk verir oldu. İnşaallah önümüzdeki yıl daha değişik bir konseptle yanınızda olacağım. Bu yine sizin yani tüm katılanların katkısıyla olacak. Tüm katılan arkadaşlarıma sevgiler gönderiyorum...
 
@hamlet2006 peki , bi sorum daha var, yarıştan evvel günlük en uzun mesafeniz 140 km 'idi sanırım, yarışın ilk günü 24 saatte 430 km pedallamayı nasıl başardınız, 430 km boyunca arkadan esen kuvvetli bir rüzgar falan, yooo ...hiç bir rüzgar o kadar uzun süre aynı yönde ve şiddette esmez,. nedir izahı?
 
@emir yakup bulut

Yarıştan önce
Bir defa İzmir-Denizli 208,67 km (link)
Bir defa da Denizli-İzmir 210 km (link)
yapmıştım.

Strava'ya çok sonradan daha bu haziran başında kayıt olduğum için arada bir de kayıtsız 160 kmlik bir turum vardı.

Yarışta başta takım arkadaşım vardı.Hava koridoru avantajı ile 430 km yapıldı.Hatta son kmlerde yanlışlıkla yokuşlu güzergaha girmeseydik 460 -470 kmlere çıkabilirdik.Bir de Karadeniz sahili neredeyse dümdüz.Ancak tek yardım etmeyen rüzgar oldu.Kuyruk rüzgarı yoktu,devamlı kafa rüzgarı vardı.

Önemli olan 430 km yapmak değil; gücü dengeli dağıtmakmış.430 km yapmak beni zorladı.Eğer ki 300-320 km civarında kalsaydım çok daha istikrarlı bir yarış geçirecektim ve gücümü dengeli dağıtabilecektim.
 
@hamlet2006
430 zorladı diyorsunuz, 300-320 İyi olurdu diyorsunuz ama ben "hadi 360 yapalım" diyince yan çiziyorsunuz sayın @hamlet2006 bey ?. Şaka şaka. Plan yapıldı, plana uyulacak. Anlaşıldı kaptan ?.
Bu arada yarışan, emeği geçen herkese teşekkürler. Bu işe başlamak bile bir cesaret bence.
 
@CmlCLK

Bir günde 360 km yapmak;
Rahmetlik Altın Elbiseli Adam'ın deyimiyle

Güç
Özveri
Tecrübe ister.

Yani öyle kolay değil.:booo:Antrenmansız ben yaparım,ben inatçıyım demeyle felan olacak işler değildir.Ben gidebileceğime inanmıyorum.Aynı şekilde senin de.
 
Trans Türkiye Ultra Bike Race'de eksiklerimiz nelerdi..? Ne yapmalıydık, ne yapamadık...?nasıl bir yarış ortaya koymalıyız ki daha verimli olsun, daha zevkli olsun....! Tüm yarışan arkadaşlarımdan yapıcı eleştiriler istiyorum. Önümüzdeki yıl çok daha iyi bir şeyler ortaya çıkarmak için...
 
Mümtaz Abi,
Öncelikle bu güzel organizasyon için teşekkürler. şimdiden önümüzdeki yılı dört gözle bekliyoruz.
Başlangıç anını daha coşkulu yapabilmek için bisikletçiler açısından popüler olan bir başlangıç noktası seçilebilir. Örneğin büyük şehirlerden birine başlangıç alınıp, o şehirdeki bir bisiklet mağazası başlangıç noktası seçilse, oraya hem yarışanlar hem destek olmak isteyenler geleceği için sponsorluk bile daha kolay ayarlanabilir. Hopa'da start anında bizbize idik. Buna benzer durumu bu seneki Transcontinental'de de görebiliriz, Belçika start noktası her sene cıvıl cıvıl iken bu seneki görüntülerde Bulgaristan startı gerçekten sönüktü.
Buna benzer şekilde kontrol noktalarından en az biri bisiklet mağazası olabilir hepimiz yarış esnasında ufak tefek sorunlar yaşadık, Samsun'da Decathlon arayan arkadaşlarımız oldu. bu şekilde gelen yarışmacı ihtiyaçlarını giderebilir. Aynı şekilde o bisiklet mağazası sponsor yapılabilir.
Daha fazla katılımcı çekmek için kısa ve uzun parkur şeklinde kategori ayrımı yapılabilir, özellikle performansına güvenmeyip bu sene katılmayan kişiler yarışa çekilebilir.
 
Bence yarış adına en büyük eksiklerden biri de “sosyal medya” Birçok defa dile getirildi fakat tekrar tekrar yazmakta fayda var diye düşünüyorum. Günümüzde artık medyayı kullanmayan hiçbir firma, sektör vs kalmadı. İnstagram, twitter, facebook, bisikletforum ve hatta yabancı forumlarda dahi çok daha güzel bir şekilde yerini alabileceğini düşünüyorum bu yarışın.

Bunu düşünmemin pek çok sebebi var. Öncelik olarak bu topraklar inanılmaz bir kültürü barındırıyor. Her bir şehrin kendine özgü onlarca farklı dokusu var; yemek, şive/lisan, halk oyunları, mimarı yapılar... Bu ve bunun gibi öğeler iyi kullanılırsa yarışmanın kalitesi, karizması, çekiciliği inanılmaz derecede artacaktır. Yurt dışından katılım da hiç beklemediğimiz kadar fazla olabilir.

Bahsettiğim şeyler hayal değil. Bu sene bunların yapılamaması da yardımcı olacak bir ekibin olamamasıydı. 1 takip aracında oturan 2 arkadaşımız hem kontrol noktalarına gitti, hem video çekimleri için uğraşmaya çalıştı ki Mümtaz Abi sen yarışı bırakmadan önce hiçbir canlı yayın olmadı diye biliyorum. Bunları suçlamak için söylemiyorum. Lakin profesyonel 3/5 kişilik dahi olsa bir ekiple çalışılsa ortaya çok daha güzel bir arşiv çıkabilirdi diye düşünüyorum. Yine de herkesin ellerine emeklerine sağlık, ilk olmasına rağmen gayet güzel, düzgün bir yarış oldu her anlamda.

İkinci olarakta yarış başladıktan sonra ve başlamasına yakın, yarış içi değişiklikler bence yarışın yine kalitesini ve profesyonelliğini kötü anlamda etkiliyor. Mesela kontrol aracı belirlenen saatte olması gereken yerden daha erken ayrılmıştı yanlış hatırlamıyorsam. Bu da teknik eksikliklerden, finiş noktasında başka bir ekip bulunmamasından dolayı oldu doğru hatırlıyorsam.

Diyeceğim o ki yarışın iç dinamiği çok iyiydi, ritmi çok iyiydi, yarışmacıların her biri gerçekten bir maceraya katıldığını terinin son damlasına kadar hissettiler. Fakat yarışmanın karizması, dışarıdan bir gözle görülen kısmının çekiciliği ve albenisi bence bir kaç adım geride kaldı.

Bu gibi yarışlara katılmak isteyen bisikletçiler anladığım kadarıyla videolara, röportajlara bakarak inanılmaz şevke geliyorlar. O yüzden bu eksikleri kapatmak katılımcı sayısını, organizasyonun globalleşmesini; dolaylı olarakta medyayı ve ülkemizde bisiklet sporuna bakış açısını büyük ölçüde olumlu olarak etkiler diye düşünüyorum.
 
@cember3454
daha önceden olmayan bir diz sakatlığımı? ne oldu tam olarak dizinizde.. uzun tur planlıyorumda veri topluyorum:)... ona göre tedbirleri alıp şartlarımı olgunlaştırmaya çalışıyorum
 
@dryakup23
İyi antrenman yapamamaktan ötürü uyluk kaslarım yeteri kadar dayanıklı değildi. O yüzden çapraz bağlarıma ve menüsküslerime çok baskı oluşmuş. Bağlara da zarar verdim. Daha öncesinde sol dizimde de bir defa olmuş ve düzelmişti. Tekrarladı ve sağ dizimde de ortaya çıktı.
 
şimdi burda şu soru ortaya çıkıyor ....Acaba uyluk kaslarımızı squat vb.. yöntemlerlemi yoksa bisiklet süre süre mi güçlendiricez?? tartışmaya açık bir konu... bu sakatlıkları yaşamamak için demekki kas gücü gerekiyor anlattığınıza göre
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@dryakup23
Kas gücü derken yanlış anlaşılmasın. Futbol oynayan insanın da kas gücü yüksektir ancak kırmızı ve beyaz kas grubu hücreleri arasında ters orantı var bir bisikletçi ile bir futbolcu arasında.
Direkt olarak birinci ağızdan bir spor hekimiyle görüşürseniz sizin için daha iyi olacaktır. Buradan kısıtlı bilgilerle yanlış, eksik veya göreceli bir bilgi öğrenmeyin derim.
 
Haddim değil ama bir fikrimi söylemek istiyorum.
Önce bu organizasyona yarışma demekten vazgeçin bence farkındalılığını artıracak bir tema ile sosyal bir proje haline getirin.
Bu alemde yarışmalar,egoların ve ödüllerin ölçeklendirdigi insanları hırsa ve garip hallere sokan anlamsız seyler oldu.
bence yarışmayın
farkındalık yaratın
 
@cember3454
çok basic bir bilgi için spor hekimine müraccata gerek yok beyaz lif kırmızı lif olayı değil burda bir kere uylukta beyaz kas lifi yoktur yani istemli çalışır tüm kas grubu... beyaz lif nedir kalp lifidir mesela onun çalışması sizin elinizde değildir... konuyla ne alakası var onu anlamaya çalıştım... bir futbolcununda bisikletçininde bakkalında manavında ayşe teyzeninde uyluk kas lifleri aynıdır ... sadece mevcudu nasıl şekillendiricez nasıl güçlendiricez esas tartışma konusu bu...
 
@Süper Dede

Tanıtım ayağı çok zayıf kaldı maalesef. Yukarıda bir arkadaş da vurgulamış, sosyal medya yarış öncesinde ve sırasında çok etkin kullanılmalı, belki de bir arkadaş sırf bu iş için gönüllü olmalı. Yarış sırasında kim nerede, ne yapıyor, bir muhabir gibi bilgilendirmek gerekiyor insanları. İşte o zaman heyecan tamamlanmış olacak. Emeği geçen herkesi kutlarım bu arada.
 
@dryakup23
Sakin olun ne bu şiddet bu celal:) Basit bir bilgi olduğunu söylüyorsunuz lakin soruyorsunuz, öyle olsun... Umarım aradığınız sorunun cevabını en doğru şekilde bulursunuz. Kolay gelsin.
 
Merhabalar Mümtaz abi. Emeği geçen tüm dostlara öncelikle çok teşekkür ediyorum. İlk olmasına rağmen bence güzel bir organizasyondu. Yarış anında en çok zorlandığım, sürekli olarak GPS şarj etmek durumunda kalmamdı. Acaba sinyal alırmı, almazmı diyede çanta içine koymadan direk gidona da takmıştık. Bu kezde yağmurlu havada acaba su alırmı bozulurmu vs diye sürekli insanın aklını meşgul etmesinden dolayı insanın motivasyonunu etkilediğini düşünüyorum. Gidondan kablo ile sırtıma powerbank takıp bazen hareket halinde şarj etmek zorunda kaldım. Çok çabuk bitiyordu şarjı. Hele güneşte giderken 1 günü bile tam görmüyordu. Basit bir konu gibi görünsede yarış anında kendi adıma beni bayağı meşgul etti. Kısacası, şarj süresi ne kadar uzun bir tracker cihazımız olursa her bakımdan bizler için daha iyi olacağı görüşündeyim. Kendi adıma yalnızca bu konuda naçizane öneride bulunuyorum. Onun dışında zaten bu tip yarışların doğası gereği yola çıkıyorsunuz ve sürüyorsunuz. Aslında tamamen kendiniz, sınırlılıklarınız ve doğa ile baş başasınız. Tamamen bir yüzleşme... Yani organizasyon anlamında daha neler yapılabilirdi düşündüm ama pekte bir şey gelmedi açıkcası aklıma. Arkadaşların yazdığı bazı yorumlara istinaden de şunları söyleyebilirim. Kadans gerçekten çok ama önemli. 1 dakika içerisinde çevirdiğimiz pedal sayısı 80-90 altına düşmemeli. Bu diz sağlığı açısından çok ama çok önemli. Sele konusu ise yine kendimden örnek verirsem Brooks B17 tek geçerim. İlk ve hala kullandığım selemdir. Yıllardır sorun yaşamam. Birde şunu söylemeliyim. Böyle bir yarışa katılacaksa insan minimum 8-10 ay öncesinden hazırlanmalı. Bir kere az çok demeden her gün istisnasız seleye oturmalı. En az 1 saat sürmeli. Boş zamanlarında da yapabildiği kadar kademeli artışlarla uzun kilometreler yapmalı. Kendi adıma ilk defa bu kadar uzun bir yarışa katıldım ama hiçbir konuda sıkıntı çekmedim çünkü yıl içerisinde ve geçmişimde her zaman uzun kilometreler oldu. Eğer böyle bir hazırlık olmazsa maalesef ki maalesef yarış anında ciddi zorluklar yaşanıyor. Birçok arkadaşımız yarıştan kısa bir süre sonra maalesef çekilmek zorunda kaldı. Kendi adıma benim için çok iyi bir deneyim oldu. Yapabileceklerimi ve yapamayacaklarımı gördüm. Seneye bireysel olarak dahil olmayı planlıyorum. Sizlere ve emeği geçen herkese tekrar teşekkür ederim. Böyle bir yarışa başlamaya cesaret edip başlama noktasında olmak bile gerçekten müthiş bir başarı benim nazarımda. Birlikte pedallamaya başladığımız tüm dostlara selamlar, sevgiler ??‍♂️??‍♂️??‍♂️??‍♂️??‍♂️??‍♂️
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri