Scudo Sports

Trans Türkiye Ultra Bike Race

Üikemizde ultra mesafe bike-packing yarışı yapılması durumunda katılır mısınız...?


  • Toplam katılım
    552
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
@Abdülkadir Ergin Projeye bakayım dedim 1 de ne göreyim benim ön ışığımın kırmızı renklisi varmış kişide :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Şeffaf
Scudo
Bugün rüzgara karşı Manisa'da Soma'ya 90 km. sürdüm, öldüm öldüm dirildim yav :hihi: Rüzgarda rüzgar değil fırtına mübarek, direkt kafadan esti hiç nefes aldırmadı kerata :D

192915

Mesafe: 94,4 km.
Ortalama: 21,7 km./h
Toplam irtifa kazanımı: 1209 m.
Pedallama süresi: 4:21:35

Check out my activity on Strava: (link)
 
@Abdülkadir Ergin
@Abdülkadir Ergin
Güzel antrenman olmuş, pedalına kuvvet... :)
 
Güzel yazılar güzel cevaplar burası git gite bilgiforum a dönüşüyor.
Aklınıza takılan her sorunun bir cevabını sanırım Mümtaz abi veriyor yada bilgi sahibi olan diğer arkadaşlar.
Bu yarışa hazırlanmak için bir kaç günlük antrenmana çıkın. İlk gün 100 sonra 150 ve sonra 200 km yapmaya çalışın. Vücudunuzu zor şartlara alistirin. Bazen aç bazen tok olun.
Örneğin ramazanda oruçluyken de bisiklet surerim.
Ama vücudu alistirarak. İlk gün 30 km ile başlarım. Son günler 200 km'ye çıkmış olurum. Ve bu beni hiç rahatsız etmez. Ramazan'ın ilk günü 200 km sürdüğüm hiç olmadi. Vücudunuz her şeye alışır yeter ki alıştıra alıştıra yapin. Geçen yıl Ramazanda İstanbul Ankara 550 kmyi 28 saatte tamamladım. İlk gun 230 km sürdüm iftarı Hereke civarında yapmıştım. Yolda sahur yapma imkanım olmadığı için ikinci gün tutmadın.
Aslında bu alışma hem fiziksel hemde ruhsal olmalıdır. İnanmadiginiz şeyi yapamazsınız. Öncelikle yapabileceğinize inanın. Bunun örnekleri var ve bu ornekler sizlere buradan bildiklerini yaptıklarını anlatıyorlar.

@Taze Fasulye sıcaktan korunmanın en iyi yolu hızlı gitmek. Hızlı gidemiyorsan en yakın çeşmede soluklanmak. Geçen yil sakar geçidini 42derecede çıktım. Artık o sicaka 10-15 km hızla o rampa neyse ki rampadan bir iki km sonra çeşme vardı girdim altına. Yani genelde bu yollarda çeşme bulabilirsin. Ayrıca meyve ve salatalık sicaklik konusunda bana en faydalı gıdalar oldu. Üç elma alırım ikisi cebimde biri elimde üç elmayi 3 saatte tüketirim. Yemek dışında yani.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
İzmir'de sağlam rüzgar vardı.Turumu kısa tutmak zorunda kaldım ve iki gün önceki antrenmanımı tekrarlamak ile yetindim.
Mesafe: 30 km(yaklaşık)
Süre:1 sa 25 dakika
Ortalama hız:21,17 km/sa
--------------------------------------------

Bilindiği gibi bisiklet vb ile yapılan dünyanın etrafını en kısa sürede dönme rekorları, sürekli rüzgarların varlığı ve yönü nedeniyle doğudan batıya doğru yapılır.

@Süper Dede Mümtaz Ağabey,
Biz de Hopa'dan Çanakkale'ye kadar doğudan batıya doğru hareket etmiş olacağız.Sence biz de rüzgarları arkamıza almış olacak mıyız?
Ya da şöyle sorayım.Trabzon'da doğudan batıya doğru giderken rüzgarlar arkadan mı esiyor yoksa kafa rüzgarı mı? Ya da değişken mi?

Bisikletçiye rüzgar hep karşıdan,kafadan eser orası ayrı?
 
@hamlet2006
Bizim buralarda rüzgar şans işi. Bir bakarsın kuzey doğudan poyraz yardırır, ertesi gün kuzey batıdan karayel yardırır. Hatta enteresan bir şey söyleyeyim, evden çıkıyorum, karayel den duvar gibi rüzgar, 30 km sonra tam tersten esmeye başlıyor ve bunu çok sık yaşıyorum. Yani kısaca Hopa startında ne çıkarsa bahtımıza. Samsuna kadar on defa yön değiştirir herhalde... ?
 
@Süper Dede Mümtaz Ağabey,

Rüzgara karşı yapılacak sürüşlerde belli bir taktiğin var mı?

Ben mesela rüzgara karşı gideceksem şöyle bir şey yapıyorum:
Belli bir ortalama hızı tutturacaksam; rüzgarın daha etkin olduğu açık alanlardan geçerken kendimi daha az zorlamaya çalışıyorum.Burada kaybettiğim zamanı rüzgarın daha az etkili olduğu ,rüzgardan mümkün mertebe korunabildiğim şehir içi,ağaçlı yol gibi yerlerde kendimi daha fazla zorlayarak kazanmaya çalışıyorum.
Bir de mümkün olduğunca narin vücudumla:D droplarda gidiyorum.
 
@hamlet2006
Antrenmanlarımda hep zor yolu seçiyorum. Hiç bir zaman rüzgardan saklanmıyorum. Direnç geliştiriyorum sürekli. Hiç bir zaman rüzgarı yenmeye çalışmıyorum, bacaklarımın sevdiği bir devirde ortalama bir nabızda ve sürekli dairesel çevirerek ilerliyorum. Ama yarışta durum farklı. Mümkün olduğunca rüzgardan saklanıyorum, droplardan tutarak veya aero bara kapanarak sürüyorum. Her zaman dairesel çevirmeye kendimi alıştırdım. Zaman aldı ve çok yordu ama alıştım. Yokuşlar veya rüzgara karşı sürüşler artık çok rahat.
Unutmadan, hiç bir zaman ortalama sürüşüme bakmıyorum, antrenmanın sonunda saat ne yazdıysa o...
 
Her ne kadar safkan bir ''lapacı'' olsam da bisiklet yarışı meraklısı olduğumu forumdaki birçok kişi iyi bilir.
Bisiklet yarışlarında gördüğüm kadarıyla kaçanların özellikle de solo yani tek kaçanların çoğunluğu aşağıdaki pozisyonu kullanıyor.Yani hoodlardan tutarak ve kollar yere paralel olacak şekilde tutuyorlar.Zira son yapılan araştırmalar bu pozisyonun en efektif,en verimli,en iyi arodinamik ,rüzgardan en iyi korunulan pozisyon olduğunu gösteriyor.Droplardan tutmaktan bile çok daha aerodinamik bir pozisyonmuş.
Bu pozisyondan daha iyi olan tek bir sürüş pozisyonu var:Aerobara kapanmak.Yani aerobar kullanmayacaksanız en düşük hava direnci,en efektif pozisyon hoodlardan tutup kolların yere paralel olduğu pozisyon.

Niki Tepstra, mümkün olduğunca yere paralel hoodlardan tutmuş.

192993

Bu pozisyonu çalışmakta fayda var.
 
Dün Poyrazla biraz sıkıntılar yaşamıştık. Kuzeye doğru ilerlerken beni bayağı hırpalamış, dövmekten beter etmişti. Bugün güneye Manisa'ya doğru dönerken dünü telafi etmek ister gibi arkamı habire sıvazladı durdu kerata :D Bende arkam sağlam deyip biraz tempo eyledim.

Mesafe: 94,1 km.
Ortalama: 33,4 km./h
Toplam irtifa kazanımı: 719 m.
Pedallama süresi: 2:49:03

(link)
 
Sayın @hamlet2006, "hood, drop" bunlar ney yav? Yol bisikletine bir hayli uzağım da ben. "Aerobar" denen şeyin ne olduğunu biliyorum ama ?.
 
Benim rüzgara karşı taktiğim çıkacağım günün azcık öncesinde hava durumuna bakıp hangi tarafa esiyorsa o tarafa gidip normal tempoda gidip gelirken rüzgarı arkama alırım. Yarışa kadar bende mtbli olarakl hoodlu mtbye sahip olacağım :D Yani rüzgar yönünde gideceğim yolun yarısı kadar acı çekip geri kalan kısmı rahat rahat sürerim :)
 
@Özcan
Cevap biraz geç oldu, filme dalmışım... :D
Dairesel çevirmek, tek bacağınızla nasıl pedal çevirirsiniz...? sorusunun cevabında var. sürekli olarak her iki bacağı da hiç boşlamadan pedalı çevirmek. Biri itip basarken diğeri çeker konumda olan bacaktan söz ediyorum. İlk zamanlarda çok zorlanırsınız, daha sonra alışır ve dairesel çevirmeye başlarsınız. Önceleri kısa mesafe ve yokuşlarla başlayabilirsiniz. alıştıkça çevirdiğiniz mesafeyi arttırabilirsiniz. alışması biraz zaman alır ama alıştın mı yokuşta uzarsın, rüzgara karşı rahat çevirirsin, gerektiğinde çabuk hızlanırsın....gibi gibi.

@hamlet2006
ultra mesafe sürerken hudlardan tutuş 5 km gitmeden beli ağrıtıyor, boynu ağrıtıyor, kolları yoruyor. Eğer hudlardan tutup dik pozisyonda sürerseniz en rahat pozisyonu yakalarsınız. Benimki öneri tabii, nasıl rahat ediyorsanız öyle sürünüz...?
 
@Basar Giderim

tabii oruç vesaire bunlar bize ters ama ramazanda oruçluyken antrenman yapan insanın iradesi önünde eğilirim!
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Yarışın ortalama 2500 km olduğunu gözönüne aldığımızda yarıştan önce mutlaka yapılması gereken bakım veya değiştirilmesi gerekenler neler olabilir?Mesela yarışa yeni set lastikle girmek önemli olabilir.Peki zinciri değiştirelim mi,yeni fren pabucu takalım mı?Buna benzer daha neler önemli olabilir?
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri