Scudo Sports

Trans Türkiye Ultra Bike Race

Üikemizde ultra mesafe bike-packing yarışı yapılması durumunda katılır mısınız...?


  • Toplam katılım
    552
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
@hamlet2006
Gerekli olanları değiştirin, mutlaka tüm değişenleri 200-300 km kullandıktan sonra yarışa girin...:)
 
Scudo
@hamlet2006

Diğer bir konu da zincir yağ bakımı. 2500 km boyunca defalarca yapmak zorunda kalınacaktır. Bisikletçiye gitmek serbest miydi? :)
 
@volkan ismail
Herkesin gidebileceği yerlere gidebilirsiniz..Bu konudaki kuralı bir gözden geçirelim : Herkesin faydalanabileceği tüm fırsatlardan yararlanabilirsiniz. Ancak size özel bir hizmetten yararlanamazsınız. Bir arkadaşınız arabasıyla veya başka bir şekilde size özel yardımda bulunamaz.
 
hocam göbekleri yağla. vallahi çok fark ediyor. Göbek içindeki rulman ya da adı her neyse işte o yarım rulman, bilyeli şeyler
 
@volkan ismail

Geçenlerde gördüğümde ilginç gelmişti,paylaşmıştım da.Bu bisiklet Transcontinental'de kullanılan bir bisiklet.Zincir yağını taşıdığı kap bile karbonfiber, diş fırçası bildiğimiz plastik:D
Ekran Görüntüsü (3).png

Ekran Görüntüsü (4).png
 
Aero bar almayacağım. Spd pedala da güç bela geçtim. Biraz geri kafalı bir insanım sanırım, bu şekilde daha çok hoşuma gidiyor. Lastik değişimi kaldı bisiklet komponenti olarak bir tek. Sele altı çantası alacağım kesin. Yanına ya gidon ya da kadro çantası alacağım. Bu kadar. Düşündükçe, ince eleyip sık dokudukça her bir şey gereksinim görünüyor gözüme. Hoş, alınsa yardımı olacak o kadar çok farklı ekipman var ki insanın iştahı kabarıyor.
Sonuç olarak çok minimalist ve tek düze şekilde yarışa katılacağım. Ufak tefek eksiklerimi yolda tamamlayacağımı düşünüyorum. Almadığım hangi ekipmanın, kıymadığım hangi paranın(olmayan paranın) eksikliğini hissedeceğim bakalım. Bende merak ediyorumo_O:hımm:
 
-Yol spdsinden Mtb spdsine geçtim
-28 mm lik lastik aldım
-Frenlerim zayıftı modifiye ettim
-Yüksek Psi basan pompa aldım
-Far ,sele,tayt, çanta aldım

Çok eksiğim vardı. Hep aldığım şeyler yarıştan sonra da kullanabileceğim ,kesinlikle boşa gitmeyecek,gerekli donanımlardı.

En son kendimi ''powermetrelere'' boş boş bakarken buldum:krktm: ve bu son noktaydı ve aklıma şu söz geldi:''Her kuşu hallettin bir leylek kaldı'':tskler:

Artık antrenmanları artırma vakti:harika:
 
@hamlet2006

Mümtaz abinin dediği gibi her ne yaptıysanız yarıştan önce 200 km alıştırma antrenmanlari yapın.
Her şeyden önce sakatlık çıkmasını engellersiniz.
Birde artık kendi tamirciniz kendiniz olun. Şurası bozulursa ne yapmalıyım diye araştırın öğrenin.
Ufak tefek kazalar olabilir olduğunda mesela kadro kulağı kırıldı ne yapacaksınız. Benim gibi tek vites yapıp devamını edeceksiniz.
Yanınızda yedek kadro kulağı bulundurun. Her yerde bulunan malzemeler değildir. Şimdiden bir tane temin edin. Yada sert bir çukura düştünüz ve jant firenlere sürecek kadar eğildi akort anahtariniz olsun illa ip gibi yapamazsınız bile yarışı bitirebilecek ayarları yapabilirsiniz.
Kadro kulağı ve akort anahtarı yer kaplayan ve çok pahalı malzemeler değiller. Kesinlikle birer tane bulundurun
 
@hamlet2006
Onu söylemedim çünkü pompa kadar önemli olduğundan herkes yanına alır diye düşündüm. ?
 
@Basar Giderim Birol Ağabey,
Mesela extreme bir durumla karşılaştık,bisikletin durumu kötü veya tamiri uzun sürecek durumda.Yeni bir bisiklet alıp ,bisikletimizi değiştirme şansımız bulunuyor mu?
 
@hamlet2006
Neden olmasın elbette olur ancak kural gereği siz gidip alacaksınız birileri size getiremez. Yani eğer dağ başında böyle bir durumda kalırsanız ya yürüme işi gerekecek yada en yakın bisikletçiye kadar sürecek hale getirmen gerekecek.
Zaten bu yarışın ruhuda budur.
Geçen yıl benim basima gelen sağlık sorunu yüzünden 10 km ye yakin rampada yürüdüm. Takip cihaz ve hiç kimseler yoktu. Beni takip eden sadece vicdanım vardı.
Vicdaninizin sesini dinleyin. :)
 
@Basar Giderim

Birol Ağabey,
Kuralı net anlamak adına soruyorum.
Dağın başında kaldık, sorunu kendi kendimize çözemiyoruz ve tamirciye veya bisiklet değişimine ihtiyacımız var.Bulunduğumuz noktadan pikapla tamirciye gittik ,sorunumuzu çözdük.Bu durumda tekrar sorunu yaşadığımız yere geri gelip kaldığımız yerden yarışa devam edebiliyor muyuz?(Tabi bunlar yarış yönetimine haber veriliyor)
 
@hamlet2006
Evet kaldığımız yere geri dönüp devam edebiliyoruz. Bu durumu yarış yetkililerine haber vererek yapıyoruz. Aynı durum yanlışlıkla çevre yoluna girerseniz de gecerli. Çevre yolundan bir şekilde çıktınız girdiğiniz noktaya geri dönüp yarışa devam ediyoruz.
Bunlar küçük şeyler veya mesafeler olabilir ancak adil olmak gerekli.
 
@Basar Giderim

Birol Ağabey,
Bir tünele geldik.Tünelde bisiklet giremez diyor,yani bisikletliye yasak.

-Birinci durum:Gözümüzü kararttık ,kuralı dinlemedik ve tüneli geçtik
-İkinci durum:Tünelin girişinde bir kamyonet veya pikapa otostop çektik ve sadece o tüneli araç yardımıyla geçtik.

Bu iki durumu yarış yöneticisi olarak nasıl değerlendirirsin?Umarım sorularımla sıkmıyorumdur:)
 
@Basar Giderim

Çevre yolu derken otobanları mı kastettiniz abi? Veya bisiklete yasak olan her türlü yolu? Örneğin Manisa'da çevre yolu herkese açık, antremanlarıma oradan başlarım hep. Bazı şehirlerde çevre yoluna giriş yasak diye biliyorum. Tüm çevre yolları da mı yasak? Yoksa otoban, girişi yasaklanmış çevre yolları, girişi yasaklanmış tüneller vb. gibi yollar mı?
 
@hamlet2006
Siz sorun biz cevaplayalim. Arkadaşlar her şeyden önce can sağlığı sağlıktan ötesi yok alternatif yol yoksa tünelden geçene kadar araçla gidebiliriz.

@Abdülkadir Ergin
Evet paralı yol yani otoban. Ayrıca İstanbul'da bazı bağlantı yollarinda yasak yok bunu en iyi strava rotaları gösteriyor stravayi kontrol edin rota oluşturun şayet o rotada gri yol var ise oralara giremezsiniz demektir.
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri