Scudo Sports

Trans Türkiye Ultra Bike Race

Üikemizde ultra mesafe bike-packing yarışı yapılması durumunda katılır mısınız...?


  • Toplam katılım
    552
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Çadır alacak mısınız?Yoksa uyku tulumu ile mi yetineceksiniz?Çadır alacaksanız marka ve modeli ne olacak?

Bahar geldi, antrenmaları bir üst boyuta çıkarmanın tam zamanı:harika:

''Eser bahar yelleri, gevşer gönül(bisiklet) telleri'':D
 
Scudo
Antrenmanlarınızı genelde sadece bisiklet ile yani yüksüz yapıyorsunuz galiba. Acaba yüklü olarak deneyen oldu mu? 300-500 gramın hesabı yapılırken fazladan eklenen 5kg fark yaratacaktır. Ayrıca aerodinamik yapıyı ne kadar etkiler özellikle yandan esen rüzgarlarda, deneyen var mı ?
 
@MakRo

Çok mantıklı.:harika:
Ben denemeyi planlıyorum.
Özellikle de iki şeyi çok merak ediyorum:
Birincisi sele altı çantanın sallanıp sallanmadığını
192710

İkincisi de gidon çantasının aerodinamik sürüklenmeye(drag) etkisini.Birkaç yerde gidon çantalarının aerodinamik olarak çok fazla kayba neden olduğunu okumuştum. Eğer eşyalarımı diğer çantalrıma sığdırabilirsem gidon çantasını kullanmamayı planlıyorum.
192711
 
@hamlet2006
Mantık olarak bu çanta harbiden aerodinamik kayıbı büyük olacaktır.
Not: Bilgisi olmadan fikir sahibi olanlardan biriyim.
 
Bikepacking çantaları ile tur yapmak panniers ile tur yapmaktan aerodinamik olarak çok daha avantajlı imiş.
200 km lik düz bir rotada panniers yerine bikepacking çantası kullanmak 24 dakika tasarruf sağlıyormuş.Bu tasarruf yokuşlu rotalarda ise aerodinaminin etkisinin azalması nedeniyle biraz daha az oluyormuş.
 
Tamam artık bilgi sahibi de oldum
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
@Süper Dede
Benim asıl merak ettiğim aerobarlar.
Aerobarların drag etkisini düşürdüğü ve aero kuvvetlere maruz kalınan yüzey alanını azalttığını dolayısıyla hızımızı yükselttiğini biliyoruz.
Aerobarların asıl avantajlarının ''komforu artırmak'' olduğunu ultra mesafeciler söylüyor.
Mümtaz Ağabey,aerobar kullanıcısı ve ultracı olarak bu konu hakkındaki düşüncelerin neler.Gerçekten faydası bu kadar çok mu ve alışması kolay mı?Bu aeobarlar çeşit çeşit olduğundan hangi tipini almak mantıklı?
 
bisikletteki en büyük aero engel kocaman, dikine duran bir insan. Ekipmanların aerodinamik endişelerle üretilmiş olması elbette katkı sağlayacaktır. Fakat bununla birlikte, bizim sürüş pozisyonumuz asıl büyük etkendir. Yani hocam, günde 10 saat haftada 7 gün gibi uzun süreler boyunca aero pozisyonda sürmek ne kadar mümkün olacaktır? Biraz da buna eğilmek gerekir. Elbette aero yapalım her şey hem güzel duruyor hem işlevsel oluyor. Özellikle jantlar ki, onların da saatte 20 km hız ve üstüne çıkınca faydası olduğunu, aksine yanal rüzgarlardan da çok fazla etkilendiğini okumuştum.
 
Bana aerobarın uç kısmına takılan şu zımbırtıdan lazım. Ön aydınlatmayı buraya monte edeceğim. Adı nedir bilen var mı?

192716
 
Hafif bayırlarda fayda sağladığı kendi pozisyonunu bulduğunda kolları dinlendirmek için güzel olması dışında fayda görmedim
 
  • Beğen
Tepkiler: hamlet2006
@hamlet2006
Aerobar kullanımı, ultra mesafelerde sürüş şeklini değiştirip vücudu dinlendirmesi açısından çok faydalı. Bileklerini, sırtını, boynunu ve sırtını dinlendirirsin. Ancak esas amacı olan " Aero " kısmı ultra yarışta pek gerekmiyor. Çünkü sürdüğün hız 20 km civarlarında olduğundan hız artımı için uzun süre kullanman gerekli ve en fazla 10' kullanabiliyorsun, sonra vücut o şekilden de yoruluyor. Bir de ön bagaj yerine kullanabiliyorsun. Ben geçen sene uyku tulumunu bağlamıştım. Kısaca işe yarıyor ama uzun süre üstüne yatarım hız kazanırım diyorsan pek mümkün olmuyor. Bisikletin üzerinde belli bir saatten sonra sürekli şekil değiştirmek zorunda kalıyorsun. Bu sebepten herkese bisikletin üzerinde geçirdiğiniz saatleri arrtırın tavsiyesinde bulunuyorum. O çok sevdiğiniz bisikletten nefret ettiğiniz bile oluyor... :)
 
Sağ patellam uyari verdi. Dün farkettim yürümede sıkıntı yok, hafif çömelme kalkmalarda az bişi var, direkt basida bisiklet ustünde ağri var. Belki de ısınmadan yüklenmiş olduğumdan ya da haftasonu yaptigim egim antremanindan kaynakli.

3 gün havuz programi düsünüyorum. Inş incinmiştir sadece, geçer. Öneri var midir başka havuz yerine şu da olur bu da olur yat felan. 2 gündür boş duruyor haftasonu da dinlendirmeyi düsünuyordum.

Tecrubelerinizden faydalanmak isterim.Sadece kisa sürede rahatlatmak için.:(
 
@mmakif
Mutlaka dizin alışık olmadığı bir hareket ve yükten kaynaklı gözüküyor. Biraz dinlendirmek ve bisiklet sürmeye başlarken çok yumuşak bir sürüşle ısınmak, bir de bir müddet dizlikle sürmek çözüm olabilir. Asla çömelme pozisyonuna gelmeyin. Geçmiş olsun...
 
@Süper Dede

''O çok sevdiğiniz bisikletten nefret ettiğiniz bile oluyor...'' @Süper Dede Bu cümlenize o kadar hak veriyorum ki! Amatörce yorum yapıyorum; fakat bu dediğinizi yolda hissettiğim oldu. O andan sonra bir süre bisikleti kullanmayı bıraktım ve bisikletle yürüdüm... Kendimi biraz daha iyi hissettiğim zaman, yola bisikleti kullanarak devam ettim. Bu yarışa hazırlık süresince her bilginin, tecrübenin dikkate alınması gerektiğini düşünüyorum, bunların başında da sizin tavsiyeleriniz geliyor.

@mmakif

Mehmet bey, geçmiş olsun. İstirahatle beraber dizinizin altına rulo yaptığınız bir havlu vb. koyduktan sonra, günde 10 - 15 dk buz uygulayabilirsiniz. Hamstring kaslarını (uyluğun arka kısmında yer alan kas grubu) esnetme ve güçlendirme egzersizleri yapabilirsiniz. Bu ve benzeri yaralanmalar aşırı kullanım (Overuse) yaralanmaları olarak adlandırılıyor. Aşırı yüklenmeye bağlı ödem olabilir; istirahatle ağrınız azalacaktır. İstirahatle geçmeyen veya devam eden ağrınız olursa, ihmal etmeden bir doktora görünmenizde fayda var. Keyifli sürüşler. :)
 
Geçen yıl bu zamanlar, meşhur Paris-Roubaix yarışının bir kısmını "dağ bisikleti" ile geçmiştim. Niye tırnak içinde yazdım? Çünkü o dev gibi tekerlerin, yayların işe yarayacağını düşünmüştüm. Sonuç sağ dizimin iç kısmında bir ağrı oluştu. Aynı siz gibi çömelemiyordum bile. Bir artıyor, bir geçiyordu. Zamanla geçer dedim, geçmedi ?.
10 mayısta 150 km.'lik bir maceraya çıktım. Düzelir gibi olmuştu. İyileşti sandım. 80 km. sonra ne olduğumu bilemedim. Dönsem saçmalık olacak (bence ?). Kalan yolu topal topal bitirdim. Acaba o mu beni bitirdi ??
Ertesi sabah uyandığımda sağ bacağımı açamıyordum. Biraz ısınma hareketi falan, biraz düzeldi. Atladım trene eve kaçtım ?.
Şu an iyiyim şükür ama siz siz olun olmuyorsa zorlamayın ?.
 
Son düzenleme:
@Süper Dede Mümtaz Ağabey,
Antrenman veya yarış esnasında beslenme zamanımızı gösteren bir işaret var mı?Yani hangi değere göre beslenme yapalım?
-Pedallama süresine göre mi
-Gidilen kilometreye göre mi
-Nabız değerlerine göre mi
-Yakılan kalori miktarına göre mi
-Yolun yokuş ya da düz olmasına göre mi yapalım?Ya da bunların kombinasyonuna göre mi? Ya da içgüdüsel mi?

Not:Nabıza dayalı antrenmanlarımı yapıyorum.Cevaplarını ve yorumlarını uygulamaya çalışıyorum.
 
@hamlet2006
@hamlet2006
Sorular güzel. Cevaplamaya çalışayım. Susamadan su içilmeli ancak acıkmadan yenmesi biraz şişkinlik yapabileceğinden acıkmayı beklemeli. Şimdi : burası çok önemli, organizmamız 3 saat civarında duvara çarpıyor. Tabii bu durum hiç bir şey yenmemesi durumunda oluşuyor. Sürüş esnasında karnımızı doyurmak gibi bir yanlış asla yapmıyoruz. Bunun yerine, yanımızda bulundurduğumuz kuru yemiş, simit, poğaça, açma ve bisküvit gibi gıdalarla gerekli enerjiyi sağlayıp çorbacı gördüğümüzde duble porsiyona bırakıyoruz kendimizi. Ben genellikle mercimek ve paça çorbasına hücum etmiştim. Ancak paça içerken sarımsak asla yok. Korkunç susatıyor ve ne içersen iç geçmiyor susuzluk. Ekmek arası helva ve süt desteği çok iyi geliyor. Tahin pekmez diyeceğim ama sıcakta iyi düşünmek lazım resmen yakıyor. Bulursanız makarna ( ben bulamadım). Bol miktarda maden suyu ve meyve ( karpuz, kavun, üzüm)...Unutmadan, acıkma hissinden sonra en geç yarım saat içinde enerji yüklemesi yapılmalı, yoksa kan şekeri düşüklüğü sıkıntı yaratabilir. Kan şekerini çok çabuk yükselten kuru üzümdür. Yanınızda zor zamanlar için bulundurun.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri