Scudo Sports

Trafikte bisiklet kullanmanın güvenli yolları, tavsiye ve tecrübeler.

Dostum ben kaza yapmam diye bir iddianız varsa bir şey diyemem.
Ama kaldırımda bir yaya ya çarpar ve kişi de şikayetçi olursa direk suçlu siz olursunuz.

Benden söylemesi, cevabınız pek ciddiye alır gibi olmamış, belki şahsi fikrim olduğunu sanmışsınızdır diye söylüyorum.

@Emre Yönlüer
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Scudo
Eskişehir biraz garip yayalar araba yolundan bile gidiyor,o yüzden Istanbul gibi düşünmeyin.Bisiklet yolları da kaldırım kenarlarında zaten burada....

HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Gerçekten de şahsi düşüncem sanmışsınız, o kadar da yazdım halbuki,
hala İstanbul gibi düşünmeyin diyorsunuz.

Bisiklet için koyulmuş Trafik kuıralları Eskişehirde farklı mı ki ??

@Emre Yönlüer
 
@Çetin ŞAHİNÖZ
Ben de diyorum ki bisiklet yolu kaldırımda zaten nasıl şikayet edecek??? O benim yolumu işgal ediyor....:)
 
O zaman tamam, haklısın dostum.

Ben mesajınızı doğru dürüst okuyamamışım, yazmışsınız zaten pardon :utn:

@Emre Yönlüer
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Yönlüer
Tek şeritli yolda ortada gidin kenara geçersiniz arada kalırsınız.
 
1-Trafikte bisiklet sürmeye karar verdiyseniz, kalkıştığınız işin sebebi ve sonuçlarını iyi hazmedin.

2-Bisikleti kullanmak için sebep arayın, kullanmamak için değil Ben her fırsatta, kullanmama engel olabilecek sebepleri elemeye çalışıyorum.

3-Trafikte yaya ve araçların sizi kabullenmesine yönelik davranın, reddetmesine değil.

4-Güvenliğiniz için gerekli davranışlarınızı kafanızda oluşturun ve yaşadıklarınız ile bunları harmanlayın.

5-Taksilerin içinin boş olup olmadığına bakın, boş taksi yolun kenarında kafasını kaşıyan biri için aniden fren yapar veya önünüze kırar. Eğer yolcusu varsa da aniden en ufak sinyal, uyarı vs. vermeden yolcusunu indirmeye kalkışır.

6-Minibüsleri daima arkanıza alın, sağdaki yolcuları almak için karar vermelerini kolaylaştırın.

7-Yolcu alacak minibüslerin tercihen sizden sonra almasına çalışın, önünüzde dururlarsa hem sizi engeller, hem siz yaya binene kadar beklemek zorunda kalırsınız.

8-Sağ kaldırımda minibüse binme ihtimali olan kişileri siz de tanıyın. Tek bir el hareketine karşılık o yolcuyu almak için en olmayacak hareketi yapar minibüsler.

9-Yolun üzerinde seyir halinde iken hızınızı, yolun frene ne kadar müsait olduğunu, ani manevra yapabilecek halde olup olmadığınızı her an biliyor olun. Beklenmedik ihtimalleri bekliyor olun.

10-Kırmızı ışıklarda, geçmenin daha güvenli ve doğru olacağı birkaç nadir durum haricinde daima durun. Bu durum trafiği oluşturan diğer tüm araç ve yayalar ile aynı hak ve sorumluluklara
sahip olduğunuzun canlı bir göstergesidir.

11-Yanından geçeceğiniz araçların her iki yandaki tüm kapılarının da açılacağına eminmişsiniz gibi geçin. Açılmazsa ne iyi ama açılırsa beklenmedik olmasın.

12-Geçişine izin vereceğiniz yaya, araç vb için dibine kadar gelip durmayın. Taciz eder gibi yol vermeyin, arada güvenli geniş mesafe bırakın.

13-Otobüs duraklarından mümkün olduğunca uzak geçin, bekleyen yolcular tutarsızca yola çıkabileceği gibi, araçlar aniden durağa giriş yapabilir.

14-Her gün geçtiğiniz yolu ve zeminini ezberleyin. Bir süre sonra ışıkların yanıp sönme periyodunu bile ister istemez ezberleyeceksiniz.

15-Yolda bulunan mazgalları, çukurları uygun bir fırsatta kontrol edin. Ben tehlikeli görünen açıklıkta bir mazgalı durup denedim sahiden tekerlek arasına sığıyormuş, artık ondan kesinlikle uzak duruyorum.

16-Yoldaki sizi kurtaracak açıklıkların yerini ezberleyin. Trafik sıkışınca veya başka acil bir durumda güvenle karşıya geçmenizi sağlar.

17-Etrafınızdaki araçlara ve sürücülerine daima neşeli görünün. Fazla cool, havalı, soğuk, sinirli vb. görünmeyin. Daima halktan biri olduğunuz mesajı verin etrafınıza.

18-Yardımcı olmanız mümkün olan her duruma yardım etme fırsatını kaçırmayın. Bisiklet olmasaydı sadece iyi bir insan olarak görünürdü. Ama bisiklet varken: AAA!! Bisikletliye bakın teyzeye yardım ediyor,
AAA!!! Bisikletli yavru kediyi kurtardı, AA!! Bisikletli üşenmedi durup okul çocuklarına yol verdi gibi görüntü verme fırsatlarını kaçırmayın..

19-Birçok defa bir araç sürücüsü gibi düşünüp, onların yapacağı ters hareketleri tahmin etmeye çalışın. Ben şu ana kadar minibüs şöförü gibi düşünmeye yaklaştım diyebilirim. Sadece yaklaştım, ama tam anlamı ile minibüs şöförü gibi düşünmek tehlikeli mazallah..

20-Fark edilmek için sadece ışık, korna vs. ye güvenmeyin Arada kırmızı ışıkta beklerken kollarınızı havaya kaldırıp esneyin, uzakta aslında hiç olmayan birine selam verin.(Belki selamı bir alan çıkabilir)

21-Sürüş esnasında trafikte limitleri zorlamayın, mutlaka pay bırakın. Bu pedal gücünüz, fren mesafeniz, keskin manevra alanınız vs. için geçerlidir.

22- Trafikte taşıt aralarını kullanan bir tek siz değilsiniz, aradan kaçmaya çalışan motosikletlere aman dikkat, ayrıca başka bisikletli veya yayalar da sıklıkla aniden araç aralarından geçiyorlar.

23- Size özellikle yol vermiyor olsa bile aradan bir yer bulup geçtiğinizde, aslında size yol vermesi gereken taşıta teşekkür selamı verin. Neden mi iki sebebi var;
O aracı kullanan kişiyi olumlu vicdan değerlendirmesi yapmak zorunda bırakmış olursunuz.
O araçta bazen başka bir sürü yolcular vardır, böylelikle onların da hoşgörüsünü alma ihtimaliniz artar ve sürücüyü bir çeşit onlara karşı onurlandırmış olursunuz.

24-Araçların arasından geçerken, kalan aralığı pedal genişliği olarak hesaplamayın (benim gibi), Gidon genişliğine göre hesaplayın yoksa sıkışırsınız.

25-Özellikle trafikte agresif kullanan kişiler;
Bisikletlerimizin %99 unda stop lambası ve sinyal yok. Bu demektir ki, işaret de kullanmıyor iseniz diğer araçlar sizin fren yapıp yavaşladığınızı da, sağa veya sola döneceğinizi de bilemeyecek ve buna göre yön ve hızlarını ayarlama şansları yok. Diğer araç ve yayalarında tahmin edebileceği hareketler yaparak sürmeliyiz.

26-Önünüzde giderken sağa dönen araçların arkasından dönüşünü tamamlamadan geçmeyin, her an geri gelebilir ve sizin geldiğiniz açı ölü noktası olacağından çarpabilir. Mutlaka geçecekseniz arkadan gelen trafik akışının müsaade ettiği kadar açıktan alın.
 
bisikletim yok ama eski tecrubelerime dayanarak dile getiriyorum, kesinlikle arkamızı kollamak için ayna kullanmalıyız sürekli arkamıza bakmak için kafamızı arkaya cevirdigimizde o anda önumüze ne cıkacagını bilemeyiz.
 
bende bir kaç şey ekliyeyim;
tarifkte bisiklet kullanıyor isem kesinlikle kulaklıkla müzik dinlemiyorum,
sağa çekmiş masum gibi duran arabaların stop lambalarına, aynalarının açık olup olmadığına sürücü koltuğunda oturan biiri olup olmadığına refleks olarak bakıyorum :) birden yola çıkma ihtimaline karşı,
kırmızı ışıkta duran araçlarda kapıyı açanlarada rastladım hatta bu sebebden takla atmışlığım var bunada dikkat etmek lazım :)
bisiklet kullanırken pür dikkat olmak lazım arasıra düşüncelere dalıp gidiyor insan ama bunu trafikte yapmamak lazım sürekli tetikte olmak ve gözünü yoldan ayırmamak en iyisi,
 
Dostum, ben daima kullandığım halde ayna konusunu unutmuşum, eklediğin için sağol. Bu çok önemli bir konu.
Kime nasıl kolay ve pratik gelirse kask, gidon neresi olursa ayna şart bence trafikte..

@aycan turan
 
1-Trafikte bisiklet sürmeye karar verdiyseniz, kalkıştığınız işin sebebi ve sonuçlarını iyi hazmedin.

2-Bisikleti kullanmak için sebep arayın, kullanmamak için değil Ben her fırsatta, kullanmama engel olabilecek sebepleri elemeye çalışıyorum.

3-Trafikte yaya ve araçların sizi kabullenmesine yönelik davranın, reddetmesine değil.

4-Güvenliğiniz için gerekli davranışlarınızı kafanızda oluşturun ve yaşadıklarınız ile bunları harmanlayın.

5-Taksilerin içinin boş olup olmadığına bakın, boş taksi yolun kenarında kafasını kaşıyan biri için aniden fren yapar veya önünüze kırar. Eğer yolcusu varsa da aniden en ufak sinyal, uyarı vs. vermeden yolcusunu indirmeye kalkışır.

6-Minibüsleri daima arkanıza alın, sağdaki yolcuları almak için karar vermelerini kolaylaştırın.

7-Yolcu alacak minibüslerin tercihen sizden sonra almasına çalışın, önünüzde dururlarsa hem sizi engeller, hem siz yaya binene kadar beklemek zorunda kalırsınız.

8-Sağ kaldırımda minibüse binme ihtimali olan kişileri siz de tanıyın. Tek bir el hareketine karşılık o yolcuyu almak için en olmayacak hareketi yapar minibüsler.

9-Yolun üzerinde seyir halinde iken hızınızı, yolun frene ne kadar müsait olduğunu, ani manevra yapabilecek halde olup olmadığınızı her an biliyor olun. Beklenmedik ihtimalleri bekliyor olun.

10-Kırmızı ışıklarda, geçmenin daha güvenli ve doğru olacağı birkaç nadir durum haricinde daima durun. Bu durum trafiği oluşturan diğer tüm araç ve yayalar ile aynı hak ve sorumluluklara
sahip olduğunuzun canlı bir göstergesidir.

11-Yanından geçeceğiniz araçların her iki yandaki tüm kapılarının da açılacağına eminmişsiniz gibi geçin. Açılmazsa ne iyi ama açılırsa beklenmedik olmasın.

12-Geçişine izin vereceğiniz yaya, araç vb için dibine kadar gelip durmayın. Taciz eder gibi yol vermeyin, arada güvenli geniş mesafe bırakın.

13-Otobüs duraklarından mümkün olduğunca uzak geçin, bekleyen yolcular tutarsızca yola çıkabileceği gibi, araçlar aniden durağa giriş yapabilir.

14-Her gün geçtiğiniz yolu ve zeminini ezberleyin. Bir süre sonra ışıkların yanıp sönme periyodunu bile ister istemez ezberleyeceksiniz.

15-Yolda bulunan mazgalları, çukurları uygun bir fırsatta kontrol edin. Ben tehlikeli görünen açıklıkta bir mazgalı durup denedim sahiden tekerlek arasına sığıyormuş, artık ondan kesinlikle uzak duruyorum.

16-Yoldaki sizi kurtaracak açıklıkların yerini ezberleyin. Trafik sıkışınca veya başka acil bir durumda güvenle karşıya geçmenizi sağlar.

17-Etrafınızdaki araçlara ve sürücülerine daima neşeli görünün. Fazla cool, havalı, soğuk, sinirli vb. görünmeyin. Daima halktan biri olduğunuz mesajı verin etrafınıza.

18-Yardımcı olmanız mümkün olan her duruma yardım etme fırsatını kaçırmayın. Bisiklet olmasaydı sadece iyi bir insan olarak görünürdü. Ama bisiklet varken: AAA!! Bisikletliye bakın teyzeye yardım ediyor,
AAA!!! Bisikletli yavru kediyi kurtardı, AA!! Bisikletli üşenmedi durup okul çocuklarına yol verdi gibi görüntü verme fırsatlarını kaçırmayın..

19-Birçok defa bir araç sürücüsü gibi düşünüp, onların yapacağı ters hareketleri tahmin etmeye çalışın. Ben şu ana kadar minibüs şöförü gibi düşünmeye yaklaştım diyebilirim. Sadece yaklaştım, ama tam anlamı ile minibüs şöförü gibi düşünmek tehlikeli mazallah..

20-Fark edilmek için sadece ışık, korna vs. ye güvenmeyin Arada kırmızı ışıkta beklerken kollarınızı havaya kaldırıp esneyin, uzakta aslında hiç olmayan birine selam verin.(Belki selamı bir alan çıkabilir)

21-Sürüş esnasında trafikte limitleri zorlamayın, mutlaka pay bırakın. Bu pedal gücünüz, fren mesafeniz, keskin manevra alanınız vs. için geçerlidir.

22- Trafikte taşıt aralarını kullanan bir tek siz değilsiniz, aradan kaçmaya çalışan motosikletlere aman dikkat, ayrıca başka bisikletli veya yayalar da sıklıkla aniden araç aralarından geçiyorlar.

23- Size özellikle yol vermiyor olsa bile aradan bir yer bulup geçtiğinizde, aslında size yol vermesi gereken taşıta teşekkür selamı verin. Neden mi iki sebebi var;
O aracı kullanan kişiyi olumlu vicdan değerlendirmesi yapmak zorunda bırakmış olursunuz.
O araçta bazen başka bir sürü yolcular vardır, böylelikle onların da hoşgörüsünü alma ihtimaliniz artar ve sürücüyü bir çeşit onlara karşı onurlandırmış olursunuz.

24-Araçların arasından geçerken, kalan aralığı pedal genişliği olarak hesaplamayın (benim gibi), Gidon genişliğine göre hesaplayın yoksa sıkışırsınız.

25-Özellikle trafikte agresif kullanan kişiler;
Bisikletlerimizin %99 unda stop lambası ve sinyal yok. Bu demektir ki, işaret de kullanmıyor iseniz diğer araçlar sizin fren yapıp yavaşladığınızı da, sağa veya sola döneceğinizi de bilemeyecek ve buna göre yön ve hızlarını ayarlama şansları yok. Diğer araç ve yayalarında tahmin edebileceği hareketler yaparak sürmeliyiz.

26-Önünüzde giderken sağa dönen araçların arkasından dönüşünü tamamlamadan geçmeyin, her an geri gelebilir ve sizin geldiğiniz açı ölü noktası olacağından çarpabilir. Mutlaka geçecekseniz arkadan gelen trafik akışının müsaade ettiği kadar açıktan alın.

27-Özellikle uzun araçların, otobüs ve bir dereceye kadar minibüslerin sağından-solundan geçerken aracın dönüş açısının çok geniş olup aniden daralacağını ve sıkışacağınızı hesap edin. Ya hızlıca geçin, yada geçebileceğinizden emin değilseniz geride kalın.
 
yoncalarda sağa dönüşlerde, en sağa yaklaşınca arkadan gelen aracın bizi görme mesafesini azaltmış oluyoruz... bi de sürücüler böyle yollarda genellikle sağa ve içeri yaklaşırlar ya... o yüzden artık en sağdan gitmiyorum.. yolun genişliğine ve şeritlerin durumuna bağlı olarak biraz sola kayıyorum... yaklaşık yarım şerit diyelim... böylece araçlara beni daha önce fark etme şansı tanımış oluyorum... yavaşlamaya niyeti olan yavaşlıyo, bi de sağa çok yaklaşmıyorlar...
 
Bulunduğunuz yol otoban gibi hızlı araçların bulunduğu bir yol ise, yolun sağında ve güvenlik şeridindesiniz demektir. Bu yola katılan ve ayrılan yollarda da katılım ve ayrılım hızı yüksek olduğundan buralardan geçişlerde çok dikkatli olmak gerekir mümkünse bisikletten inerek geçmek daha doğrudur. çünkü herşey çok hızlı gelişir.
 
- yolun bir tarafına yanaşık gidiyorsanız ve pedal çevirmiyorsanız pedalın kaldırıma çarpmaması için yolun o tarafındaki pedal yukarıda olsun.
- sağdan trafiğe çıkış yaparken yalnızca büyük taşıtları değil aynı zamanda sağ şeridin en sağından çok hızlı seyredebilecek motosiklet ve hatta bisiklet gibi küçük araçları da dikkate alın.
 
Dostum, yazdığın her iki durumu da yaşamıştım bende, katkın için teşekkürler.

@ozgur908
 
Arkadaşlar konuyu güncelliyorum, trafikte süren dostlarımın artması beni sevindiriyor.
Ama aynı zamanda her kaza yada kazacık içimi burkuyor.

Lütfen dikkat, sizi güvenli tutacak şey trafik kuralıdır..
 
Birkaç yağmur eklemesi,forumdaşlarımdan da karkı bekliyorum..


1-Trafikte bisiklet sürmeye karar verdiyseniz, kalkıştığınız işin sebebi ve sonuçlarını iyi hazmedin.

2-Bisikleti kullanmak için sebep arayın, kullanmamak için değil Ben her fırsatta, kullanmama engel olabilecek sebepleri elemeye çalışıyorum.

3-Trafikte yaya ve araçların sizi kabullenmesine yönelik davranın, reddetmesine değil.

4-Güvenliğiniz için gerekli davranışlarınızı kafanızda oluşturun ve yaşadıklarınız ile bunları harmanlayın.

5-Taksilerin içinin boş olup olmadığına bakın, boş taksi yolun kenarında kafasını kaşıyan biri için aniden fren yapar veya önünüze kırar. Eğer yolcusu varsa da aniden en ufak sinyal, uyarı vs. vermeden yolcusunu indirmeye kalkışır.

6-Minibüsleri daima arkanıza alın, sağdaki yolcuları almak için karar vermelerini kolaylaştırın.

7-Yolcu alacak minibüslerin tercihen sizden sonra almasına çalışın, önünüzde dururlarsa hem sizi engeller, hem siz yaya binene kadar beklemek zorunda kalırsınız.

8-Sağ kaldırımda minibüse binme ihtimali olan kişileri siz de tanıyın. Tek bir el hareketine karşılık o yolcuyu almak için en olmayacak hareketi yapar minibüsler.

9-Yolun üzerinde seyir halinde iken hızınızı, yolun frene ne kadar müsait olduğunu, ani manevra yapabilecek halde olup olmadığınızı her an biliyor olun. Beklenmedik ihtimalleri bekliyor olun.

10-Kırmızı ışıklarda, geçmenin daha güvenli ve doğru olacağı birkaç nadir durum haricinde daima durun. Bu durum trafiği oluşturan diğer tüm araç ve yayalar ile aynı hak ve sorumluluklara
sahip olduğunuzun canlı bir göstergesidir.

11-Yanından geçeceğiniz araçların her iki yandaki tüm kapılarının da açılacağına eminmişsiniz gibi geçin. Açılmazsa ne iyi ama açılırsa beklenmedik olmasın.

12-Geçişine izin vereceğiniz yaya, araç vb için dibine kadar gelip durmayın. Taciz eder gibi yol vermeyin, arada güvenli geniş mesafe bırakın.

13-Otobüs duraklarından mümkün olduğunca uzak geçin, bekleyen yolcular tutarsızca yola çıkabileceği gibi, araçlar aniden durağa giriş yapabilir.

14-Her gün geçtiğiniz yolu ve zeminini ezberleyin. Bir süre sonra ışıkların yanıp sönme periyodunu bile ister istemez ezberleyeceksiniz.

15-Yolda bulunan mazgalları, çukurları uygun bir fırsatta kontrol edin. Ben tehlikeli görünen açıklıkta bir mazgalı durup denedim sahiden tekerlek arasına sığıyormuş, artık ondan kesinlikle uzak duruyorum.

16-Yoldaki sizi kurtaracak açıklıkların yerini ezberleyin. Trafik sıkışınca veya başka acil bir durumda güvenle karşıya geçmenizi sağlar.

17-Etrafınızdaki araçlara ve sürücülerine daima neşeli görünün. Fazla cool, havalı, soğuk, sinirli vb. görünmeyin. Daima halktan biri olduğunuz mesajı verin etrafınıza.

18-Yardımcı olmanız mümkün olan her duruma yardım etme fırsatını kaçırmayın. Bisiklet olmasaydı sadece iyi bir insan olarak görünürdü. Ama bisiklet varken: AAA!! Bisikletliye bakın teyzeye yardım ediyor,
AAA!!! Bisikletli yavru kediyi kurtardı, AA!! Bisikletli üşenmedi durup okul çocuklarına yol verdi gibi görüntü verme fırsatlarını kaçırmayın..

19-Birçok defa bir araç sürücüsü gibi düşünüp, onların yapacağı ters hareketleri tahmin etmeye çalışın. Ben şu ana kadar minibüs şöförü gibi düşünmeye yaklaştım diyebilirim. Sadece yaklaştım, ama tam anlamı ile minibüs şöförü gibi düşünmek tehlikeli mazallah..

20-Fark edilmek için sadece ışık, korna vs. ye güvenmeyin Arada kırmızı ışıkta beklerken kollarınızı havaya kaldırıp esneyin, uzakta aslında hiç olmayan birine selam verin.(Belki selamı bir alan çıkabilir)

21-Sürüş esnasında trafikte limitleri zorlamayın, mutlaka pay bırakın. Bu pedal gücünüz, fren mesafeniz, keskin manevra alanınız vs. için geçerlidir.

22- Trafikte taşıt aralarını kullanan bir tek siz değilsiniz, aradan kaçmaya çalışan motosikletlere aman dikkat, ayrıca başka bisikletli veya yayalar da sıklıkla aniden araç aralarından geçiyorlar.

23- Size özellikle yol vermiyor olsa bile aradan bir yer bulup geçtiğinizde, aslında size yol vermesi gereken taşıta teşekkür selamı verin. Neden mi iki sebebi var;
O aracı kullanan kişiyi olumlu vicdan değerlendirmesi yapmak zorunda bırakmış olursunuz.
O araçta bazen başka bir sürü yolcular vardır, böylelikle onların da hoşgörüsünü alma ihtimaliniz artar ve sürücüyü bir çeşit onlara karşı onurlandırmış olursunuz.

24-Araçların arasından geçerken, kalan aralığı pedal genişliği olarak hesaplamayın (benim gibi), Gidon genişliğine göre hesaplayın yoksa sıkışırsınız.

25-Özellikle trafikte agresif kullanan kişiler;
Bisikletlerimizin %99 unda stop lambası ve sinyal yok. Bu demektir ki, işaret de kullanmıyor iseniz diğer araçlar sizin fren yapıp yavaşladığınızı da, sağa veya sola döneceğinizi de bilemeyecek ve buna göre yön ve hızlarını ayarlama şansları yok. Diğer araç ve yayalarında tahmin edebileceği hareketler yaparak sürmeliyiz.

26-Önünüzde giderken sağa dönen araçların arkasından dönüşünü tamamlamadan geçmeyin, her an geri gelebilir ve sizin geldiğiniz açı ölü noktası olacağından çarpabilir. Mutlaka geçecekseniz arkadan gelen trafik akışının müsaade ettiği kadar açıktan alın.

27-Özellikle uzun araçların, otobüs ve bir dereceye kadar minibüslerin sağından-solundan geçerken aracın dönüş açısının çok geniş olup aniden daralacağını ve sıkışacağınızı hesap edin. Ya hızlıca geçin, yada geçebileceğinizden emin değilseniz geride kalın.

28- Özellikle yağmurlu havalarda yerlerin ıslak-nemli olması ile beraber fren mesafenizin hem disk frenler için hemde klasik V-Brake için kısalacağını unutmayın.

29- Lastikleriniz ne kadar kaliteli olursa olsun kuru havadaki kıvraklığınızı yağmurlu havada unutun.

30- Yağmurun şiddetine bağlı olarak görüş ve dikkatinizin etkileneceğini hesaplayın, aynı sebep ile yaya ve diğer araçların da size ve birbirlerine karşı dikkatleri zayıflayacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fanonn
30'a ilave: Yağmurlu havalarda diğer araçlar tarafından görünürlüğü arttırmak için fosforlu kıyafetler giyin ve ışıklarınızı yakın, aynı karanlıkta yaptığınız gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: CandanC
Tahir dostuma teşekkürler, güncellendi.



1-Trafikte bisiklet sürmeye karar verdiyseniz, kalkıştığınız işin sebebi ve sonuçlarını iyi hazmedin.

2-Bisikleti kullanmak için sebep arayın, kullanmamak için değil Ben her fırsatta, kullanmama engel olabilecek sebepleri elemeye çalışıyorum.

3-Trafikte yaya ve araçların sizi kabullenmesine yönelik davranın, reddetmesine değil.

4-Güvenliğiniz için gerekli davranışlarınızı kafanızda oluşturun ve yaşadıklarınız ile bunları harmanlayın.

5-Taksilerin içinin boş olup olmadığına bakın, boş taksi yolun kenarında kafasını kaşıyan biri için aniden fren yapar veya önünüze kırar. Eğer yolcusu varsa da aniden en ufak sinyal, uyarı vs. vermeden yolcusunu indirmeye kalkışır.

6-Minibüsleri daima arkanıza alın, sağdaki yolcuları almak için karar vermelerini kolaylaştırın.

7-Yolcu alacak minibüslerin tercihen sizden sonra almasına çalışın, önünüzde dururlarsa hem sizi engeller, hem siz yaya binene kadar beklemek zorunda kalırsınız.

8-Sağ kaldırımda minibüse binme ihtimali olan kişileri siz de tanıyın. Tek bir el hareketine karşılık o yolcuyu almak için en olmayacak hareketi yapar minibüsler.

9-Yolun üzerinde seyir halinde iken hızınızı, yolun frene ne kadar müsait olduğunu, ani manevra yapabilecek halde olup olmadığınızı her an biliyor olun. Beklenmedik ihtimalleri bekliyor olun.

10-Kırmızı ışıklarda, geçmenin daha güvenli ve doğru olacağı birkaç nadir durum haricinde daima durun. Bu durum trafiği oluşturan diğer tüm araç ve yayalar ile aynı hak ve sorumluluklara
sahip olduğunuzun canlı bir göstergesidir.

11-Yanından geçeceğiniz araçların her iki yandaki tüm kapılarının da açılacağına eminmişsiniz gibi geçin. Açılmazsa ne iyi ama açılırsa beklenmedik olmasın.

12-Geçişine izin vereceğiniz yaya, araç vb için dibine kadar gelip durmayın. Taciz eder gibi yol vermeyin, arada güvenli geniş mesafe bırakın.

13-Otobüs duraklarından mümkün olduğunca uzak geçin, bekleyen yolcular tutarsızca yola çıkabileceği gibi, araçlar aniden durağa giriş yapabilir.

14-Her gün geçtiğiniz yolu ve zeminini ezberleyin. Bir süre sonra ışıkların yanıp sönme periyodunu bile ister istemez ezberleyeceksiniz.

15-Yolda bulunan mazgalları, çukurları uygun bir fırsatta kontrol edin. Ben tehlikeli görünen açıklıkta bir mazgalı durup denedim sahiden tekerlek arasına sığıyormuş, artık ondan kesinlikle uzak duruyorum.

16-Yoldaki sizi kurtaracak açıklıkların yerini ezberleyin. Trafik sıkışınca veya başka acil bir durumda güvenle karşıya geçmenizi sağlar.

17-Etrafınızdaki araçlara ve sürücülerine daima neşeli görünün. Fazla cool, havalı, soğuk, sinirli vb. görünmeyin. Daima halktan biri olduğunuz mesajı verin etrafınıza.

18-Yardımcı olmanız mümkün olan her duruma yardım etme fırsatını kaçırmayın. Bisiklet olmasaydı sadece iyi bir insan olarak görünürdü. Ama bisiklet varken: AAA!! Bisikletliye bakın teyzeye yardım ediyor,
AAA!!! Bisikletli yavru kediyi kurtardı, AA!! Bisikletli üşenmedi durup okul çocuklarına yol verdi gibi görüntü verme fırsatlarını kaçırmayın..

19-Birçok defa bir araç sürücüsü gibi düşünüp, onların yapacağı ters hareketleri tahmin etmeye çalışın. Ben şu ana kadar minibüs şöförü gibi düşünmeye yaklaştım diyebilirim. Sadece yaklaştım, ama tam anlamı ile minibüs şöförü gibi düşünmek tehlikeli mazallah..

20-Fark edilmek için sadece ışık, korna vs. ye güvenmeyin Arada kırmızı ışıkta beklerken kollarınızı havaya kaldırıp esneyin, uzakta aslında hiç olmayan birine selam verin.(Belki selamı bir alan çıkabilir)

21-Sürüş esnasında trafikte limitleri zorlamayın, mutlaka pay bırakın. Bu pedal gücünüz, fren mesafeniz, keskin manevra alanınız vs. için geçerlidir.

22- Trafikte taşıt aralarını kullanan bir tek siz değilsiniz, aradan kaçmaya çalışan motosikletlere aman dikkat, ayrıca başka bisikletli veya yayalar da sıklıkla aniden araç aralarından geçiyorlar.

23- Size özellikle yol vermiyor olsa bile aradan bir yer bulup geçtiğinizde, aslında size yol vermesi gereken taşıta teşekkür selamı verin. Neden mi iki sebebi var;
O aracı kullanan kişiyi olumlu vicdan değerlendirmesi yapmak zorunda bırakmış olursunuz.
O araçta bazen başka bir sürü yolcular vardır, böylelikle onların da hoşgörüsünü alma ihtimaliniz artar ve sürücüyü bir çeşit onlara karşı onurlandırmış olursunuz.

24-Araçların arasından geçerken, kalan aralığı pedal genişliği olarak hesaplamayın (benim gibi), Gidon genişliğine göre hesaplayın yoksa sıkışırsınız.

25-Özellikle trafikte agresif kullanan kişiler;
Bisikletlerimizin %99 unda stop lambası ve sinyal yok. Bu demektir ki, işaret de kullanmıyor iseniz diğer araçlar sizin fren yapıp yavaşladığınızı da, sağa veya sola döneceğinizi de bilemeyecek ve buna göre yön ve hızlarını ayarlama şansları yok. Diğer araç ve yayalarında tahmin edebileceği hareketler yaparak sürmeliyiz.

26-Önünüzde giderken sağa dönen araçların arkasından dönüşünü tamamlamadan geçmeyin, her an geri gelebilir ve sizin geldiğiniz açı ölü noktası olacağından çarpabilir. Mutlaka geçecekseniz arkadan gelen trafik akışının müsaade ettiği kadar açıktan alın.

27-Özellikle uzun araçların, otobüs ve bir dereceye kadar minibüslerin sağından-solundan geçerken aracın dönüş açısının çok geniş olup aniden daralacağını ve sıkışacağınızı hesap edin. Ya hızlıca geçin, yada geçebileceğinizden emin değilseniz geride kalın.

28- Özellikle yağmurlu havalarda yerlerin ıslak-nemli olması ile beraber fren mesafenizin hem disk frenler için hemde klasik V-Brake için kısalacağını unutmayın.

29- Lastikleriniz ne kadar kaliteli olursa olsun kuru havadaki kıvraklığınızı yağmurlu havada unutun.

30- Yağmurun şiddetine bağlı olarak görüş ve dikkatinizin etkileneceğini hesaplayın, aynı sebep ile yaya ve diğer araçların da size ve birbirlerine karşı dikkatleri zayıflayacaktır.

31. Yağışlı havalarda yaya ve araçların sizi görmeleri, fark etmeleri de daha da zorlaşacağı için sintal, ışık, fosforlu kıyafet, reflektör gibi görsel uyarıları asla ihmal etmeyin.
 
@Çetin ŞAHİNÖZ
Kask aynası olmadan trafiğe cikamaz oldum. Arkanızda ne oluyor bilmek çok önemli.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanH
Geri