Scudo Sports

Trafikte bisiklet kullanmanın güvenli yolları, tavsiye ve tecrübeler.

bugün beni adam arabasıyla kovaladı tabi adam denilirse.ara sokaklara falan girdim en sonda okul bahçesine daldım oraya giremedi bende arka kapasından çıktım gittim. hem suçlu hem güçlü ters yönden geliyordu üstüme sürüyordu bide içinden el kol yapıyo bana bisikletlilere hiç saygısı yok bunların. arkadaş yol sanamı ait. !! bende yaklaşık 6 aydan beri şehir içi olsun dışı olsun bisiklet sürüyorum tecrübeler kazandığımı düşünüyorum iyi kötü :)
 
Scudo
Baştan alıp ekleyerek devam ediyorum;

1-Trafikte bisiklet sürmeye karar verdiyseniz, kalkıştığınız işin sebebi ve sonuçlarını iyi hazmedin.
2-Bisikleti kullanmak için sebep arayın, kullanmamak için değil Ben her fırsatta, kullanmama engel olabilecek sebepleri elemeye çalışıyorum.
3-Trafikte yaya ve araçların sizi kabullenmesine yönelik davranın, reddetmesine değil.
4-Güvenliğiniz için gerekli davranışlarınızı kafanızda oluşturun ve yaşadıklarınız ile bunları harmanlayın.
5-Taksilerin içinin boş olup olmadığına bakın, boş taksi yolun kenarında kafasını kaşıyan biri için aniden fren yapar veya önünüze kırar.
6-Minibüsleri daima arkanıza alın, sağdaki yolcuları almak için karar vermelerini kolaylaştırın.
7-Yolcu alacak minibüslerin tercihen sizden sonra almasına çalışın, önünüzde dururlarsa hem sizi engeller, hem siz yaya binene kadar beklemek zorunda kalırsınız.
8-Sağ kaldırımda minibüse binme ihtimali olan kişileri siz de tanıyın. Tek bir el hareketina karşılık o yolcuyu almak için en olmayacak hareketi yapar minibüsler.
9-Yolun üzerinde syir halinde iken hızınızı, yolun frene ne kadar müsait olduğunu her an biliyor olun. Beklenmedik ihtimalleri bekleyin.
10-Kırmızı ışıklarda, geçmenin daha güvenli ve doğru olacağı birkaç nadir durum haricinde daima durun. Bu durum trafiği oluşturan diğer tüm araç ve yayalar ile aynı hak ve sorumluluklara
sahip olduğunuzun canlı bir göstergesidir.
11-Yanından geçeceğiniz araçların her iki yandaki tüm kapılarının da açılacağına eminmişsiniz gibi geçin. Açılmazsa ne iyi ama açılırsa beklenmedik olmasın.
12-Geçişine izen vereceğiniz yaya, araç vb için dibine kadar gelip durmayın. Taciz eder gibi yol vermeyin, arada güvenli geniş mesafe bırakın.
13-Otobüs duraklarından mümkün olduğunca uzak geçin, bekleyen yolcular tutarsızca yola çıkabileceği gibi, araçlar aniden durağa giriş yapabilir.
14-Hergün geçtiğiniz yolu ve zeminini ezberleyin. Bir süre sonra ışıkların yanıp sönme periyodunu bile ister istemez ezberleyeceksiniz.
15-Yolda bulunan mazgalları, çukurları uygun bir fırsatta kontrol edin. Ben tehlikeli görünen açıklıkta bir mazgalı durup denedim sahiden tekerlek arasına sığıyormuş, artık ondan kesinlikle uzak duruyorum.
16-Yoldaki sizi kurtaracak açıklıkların yerini ezberleyin. Trafik sıkışınca veya başka acil bir durumda güvenle karşıya geçmenizi sağlar.
17-Etrafınızdaki araçlara ve sürücülerine daima neşeli görünün. Fazla cool, havalı, soğuk, sinirli vb. görünmeyin. Daima halktan biri olduğunuz mesajı verin etrafınıza.
18-Yardımcı olmanız mümkün olan her duruma yardım etme fırsatını kaçırmayın. Bisiklet olmas idi sadece iyi bir insan olarak görünürdü. Ama bisiklet varken: AAA Bisikletliye bakın teyzeye yardım ediyor,
AAA Bisikletli yavru kediyi kurtardı, AA Bisikletli üşenmedi durup okul çocuklarına yol verdi. gibi görüntü verme fırsatlarını kaçırmayın..
19-Birçok defa bir araç sürücüsü gibi düşünüp, onların yapacağı ters hareketleri tahmin etmeye çalışın. Ben şu ana kadar minibüs şöförü gibi düşünmeye yaklaştım diyebilirim.
Sadece yaklaştım, ama tam anlamı ile minibüs şöförü gibi düşünmek tehlikeli mazallah..
20-Fark edilmek için sadece ışık, korna vs. ye güvenmeyin Arada kırmızı ışıkta beklerken kollarınızı havaya kaldırıp esneyin, uzakta aslında hiç olmayan birine selam verin.(Belki selamı bir alan çıkabilir)
21-Sürüş esnasında trafikte limitleri zorlamayın, mutlaka pay bırakın. Bu pedal gücünüz, fren mesafeniz, keskin manevra alanınız vs. için geçerlidir.
22- Trafikte taşıt aralarını kullanan bir tek siz değilsiniz, aradan kaçmaya çalışan motosikletlere aman dikkat, ayrıca başka bisikletli veya yaya lar da sıklıkla aniden araç aralarından geçiyorlar.
23- Size özellikle yol vermiyor olsa bile aradan bir yer bulup geçtiğinizde, aslında size yol vermesi gereken taşıta teşekkür selamı verin. Neden mi iki sebebi var;
O aracı kullanan kişiyi olumlu vicdan değerlendirmesi yapmak zorunda bırakmış olursunuz.
O araçta bazen başka bir sürü yolcular vardır, böylelikle onların da hoşgörüsünü alma ihtimaliniz artar ve sürücüyü bir çeşit onlara karşı onurlandırmış olursunuz.
24-
 
@Melih Çolak

Bu tür yaratıklar yüzünden,insanlar rahat edemeyecek anlaşılan,bunun bir örneği taksicinin biri,camıma kar topu değdi diye çocuğun hayatını kaybetmesine neden olmuştu,sonunda yakalandı ve şuan hapiste,gün yüzü görmesin böyle adi yaratıklar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Melih Çolak
Asla araçların sağından geçmeyin. Bugün işe geç kaldım. Ufaklığın gazını çıkarma görevi verdi hanım :) . Mecbur arabayla gittim. Işıklarda arkamda duron motorsikletli ışık yanınca yanımdaki yarım metre civarı boşluktan geçmeye kalktı ben hareket halindeyken. Sağa dönüş sinyali verdiğim halde üstüne. Aynadan görmesem alıyordum altıma. Allah'tan farkedebildim. Kör noktalardan mümkün olduğunca araçlara yaklaşmayın ve asla bir arabanın yanında ışıkta beklemeyin. Ben ışıkta sıramda yer tutuyorum şeridi ortalayıp. Aksi halde birileri gelip sizi sıkıştırabiliyor.
 
Yolun sağında park halinda olan araçların sollarından geçmek için acele etmeyin,yolun en boş olduğu anda geçin.Geç geldi desinler,geçmiş olsun demesinler...
 
Saygılı olmak. Belki kısa vadede guvenliginize bir katkısı olmaz, ama bisiklet kültürünün yerleşmesinde ve bisikletliyi trafikte kabullenmeye uzun vadeli etkisi kaçınılmaz. Her bisikletlinin, sürüşün her anında bir topluluğu temsil ettiğini unutmaması gerekli. Ne yazık ki özellikle azınlıklar söz konusu olduğunda bireyin bir yanlışı, tüm gruba itham ediliyor. Tabi aksi durum da geçerli. Dolayısıyla geçiş üstünlüğü sizde olsa dahi bir yayaya yol vermek, kırmızıda karşıya geçen yayaların arasından surmemek yada yol veren bir araç sürücüsüne verilecek teşekkür babında bir selamlama gibi ufak jestler insanların aklındaki "bisikletli" imajına pozitif katkı yapacaktır. Bu da zamanla daha güvenli bir sürüş demektir. Yalnızca yerel açıdan baksak dahi, trafikte karşılaştığımız insanların çoğu bizim gibi rutin rotaları takip eden kişiler. Yalnızca lokal ahali üzerinde olumlu imaj bırakmak bile hem oradan geçen diğer bisikletlilere hem de size olumlu yansıyacaktır.
 
Çetin bey açtığınız bu başlık için bir bisiklet sever olarak teşekkürederim.Katkısı olan ve olacak arkadaşlar için de duyarlılıklarından dolayı ayrıca bir bisikletli olarak bisikletliler adına sevinçliyim.Aklıma gelen diğer seçenekler ise ; 1-Bisklet üzerinde iken başımızı hafifçe sağa ve sola döndürüp görüş açımızı genişleterek arkamızı kontrol edebiliriz.
2-Yine arkamızdaki trafiği görmediğimiz anlarda mutlaka dinleme yetimizi daha da etkin şekilde kullanarak bütün sesleri önemseyip trafiği dinleyelim. Trafikte dolaşan tüm insanlara ve canlılara kazasız ve belasız bir ulaşım diliyorum.
 
Herkes bir şeyler yazmış, kendi adıma söyleyebileceğim tek şey, Kemerburgaz, Ayazağa köyü arasındaki Cendere yoluna asla bisikletle girmeyin, zira başıboş köpekler çok ciddi bir tehlike...

Mecbursanız Kemerburgaz dan Ayazağaya doğru gidin zira biraz aşağıya meyilli...
 
  • Beğen
Tepkiler: aycan turan
Her ne kadar yolum oralara pek düşmese de bilgi için çok teşekkürler.
Zaten kuçu kuçular olmadan bile oldukça sakat bir yer oralar.

@Hakan Gencer
 
Çetin Bey çok yerinde ve faydalı bir konu açmışsınız, teşekkürler...
Hepimizin hem fikir olduğu bir çok madde tecrübelere dayanılarak anlaşılır biçimde sıralanmış, harika :)
Trafikte kendi yaşadığım tecrübelere dayanarak toplu taşıma araçlarından durak harici inen yolculara da dikkat ettiğimi ve faydasını gördüğümü söyleyebilirim.
Durakta duruyorsa otobüs veya minibüsün sağ tarafından zaten ya geçmemeli ya da durum müsaitse kapıların açık olup olmadığını kontrol ederek ve yolcu inip inmediğini kontrol ederek çok yavaş ve dikkatli geçmeli fakat asıl dikkat çekmek istediğim durum otobüs veya minibüs trafik sıkışıklığı vb sebeple durak harici bir yerde duruyor olsa bile sağ tarafından geçerken mutlaka durakta duruyormuş kadar dikkatli bir şekilde geçmeli, zira durakta olmasa da yanından geçmekte olduğunuz otobüsten her an üzerinize bir yolcu atlayabilir...
 
  • Beğen
Tepkiler: Çetin ŞAHİNÖZ
Sizler sağolun dostum, hepimize faydalı olduysa anlamı var zaten.
Benim delikanlı artık 10 yaşında ama sizin küçük hanım sanırım hala arka bisiklet koltuğunun tadını çıkarabiliyor:in:

Bazen hep minik kalsalar diye düşünmüyor değilim..

@taskin
 
Kaçıncı maddeye denk geldiysek artık: Gece sürüşlerinde ön aydınlatmanız kademeli olan bir model ise, şehir içi trafikte daha parlak olan moda getirin. Araçların geneli sönük yanan far görünce nasıl olsa bisiklet diyerek ara yoldan sizin gitmekte olduğunuz ana yola pat diye dalabiliyor ama parlak farda durup bakınıyorlar (bu ne acaba diyorlardır belki de) ve o arada siz yolunuza devam ediyorsunuz. Tabi farı araçların gözünü alacak şekilde tepeye kaldırmadan yapın bunu. Sadece önünüzdeki 3-5 metreyi bile aydınlatsa yan yoldan önünüze çıkacak aracı durdurmaya parlak bir far genelde etkili oluyor. Bu maddeye çok da güvenmeyin, zira gemi projektörü de taksanız yine de önünüze pat diye dalabilirler. Sadece önlem olarak düşünün...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
Çok dikkatli olunması gerekiyor. Geçen 15-20km arasında bir hızla giderken önümdeki aracın önü bomboş olmasına rağmen fren yaptı. Arka fren basılı gidiyordum adam frene basınca ön frene fazla asıldım arka teker kalktı. Dengeyi falan kaybettim ama nasıl olduysa düşmedim. Başımda kaskta yoktu :( Çok çok dikkat edilmesi gerekiyor.
 
Hem sakin hem de müteyakkız(uyanık, tetikte) olursanız olağanüstü durumlar haricinde kazasız uzun yıllar pedallarsınız...
 
@Serden Us

ben flaşörde tutuyorum, akşamları trafik sıkışık olduğundan oldukça dar bir mesafe kalıyor geçiş için, artık ensesi kalın abilerden mi sanıyorlar yoksa bana alıştılar mı bilmiyorum geçebilmem için hemen hafifçe sola çekiyorlar arabayı. :)
 
Baştan alıp ekleyerek devam ediyorum;

1-Trafikte bisiklet sürmeye karar verdiyseniz, kalkıştığınız işin sebebi ve sonuçlarını iyi hazmedin.
2-Bisikleti kullanmak için sebep arayın, kullanmamak için değil Ben her fırsatta, kullanmama engel olabilecek sebepleri elemeye çalışıyorum.
3-Trafikte yaya ve araçların sizi kabullenmesine yönelik davranın, reddetmesine değil.
4-Güvenliğiniz için gerekli davranışlarınızı kafanızda oluşturun ve yaşadıklarınız ile bunları harmanlayın.
5-Taksilerin içinin boş olup olmadığına bakın, boş taksi yolun kenarında kafasını kaşıyan biri için aniden fren yapar veya önünüze kırar.
6-Minibüsleri daima arkanıza alın, sağdaki yolcuları almak için karar vermelerini kolaylaştırın.
7-Yolcu alacak minibüslerin tercihen sizden sonra almasına çalışın, önünüzde dururlarsa hem sizi engeller, hem siz yaya binene kadar beklemek zorunda kalırsınız.
8-Sağ kaldırımda minibüse binme ihtimali olan kişileri siz de tanıyın. Tek bir el hareketina karşılık o yolcuyu almak için en olmayacak hareketi yapar minibüsler.
9-Yolun üzerinde syir halinde iken hızınızı, yolun frene ne kadar müsait olduğunu her an biliyor olun. Beklenmedik ihtimalleri bekleyin.
10-Kırmızı ışıklarda, geçmenin daha güvenli ve doğru olacağı birkaç nadir durum haricinde daima durun. Bu durum trafiği oluşturan diğer tüm araç ve yayalar ile aynı hak ve sorumluluklara
sahip olduğunuzun canlı bir göstergesidir.
11-Yanından geçeceğiniz araçların her iki yandaki tüm kapılarının da açılacağına eminmişsiniz gibi geçin. Açılmazsa ne iyi ama açılırsa beklenmedik olmasın.
12-Geçişine izen vereceğiniz yaya, araç vb için dibine kadar gelip durmayın. Taciz eder gibi yol vermeyin, arada güvenli geniş mesafe bırakın.
13-Otobüs duraklarından mümkün olduğunca uzak geçin, bekleyen yolcular tutarsızca yola çıkabileceği gibi, araçlar aniden durağa giriş yapabilir.
14-Hergün geçtiğiniz yolu ve zeminini ezberleyin. Bir süre sonra ışıkların yanıp sönme periyodunu bile ister istemez ezberleyeceksiniz.
15-Yolda bulunan mazgalları, çukurları uygun bir fırsatta kontrol edin. Ben tehlikeli görünen açıklıkta bir mazgalı durup denedim sahiden tekerlek arasına sığıyormuş, artık ondan kesinlikle uzak duruyorum.
16-Yoldaki sizi kurtaracak açıklıkların yerini ezberleyin. Trafik sıkışınca veya başka acil bir durumda güvenle karşıya geçmenizi sağlar.
17-Etrafınızdaki araçlara ve sürücülerine daima neşeli görünün. Fazla cool, havalı, soğuk, sinirli vb. görünmeyin. Daima halktan biri olduğunuz mesajı verin etrafınıza.
18-Yardımcı olmanız mümkün olan her duruma yardım etme fırsatını kaçırmayın. Bisiklet olmas idi sadece iyi bir insan olarak görünürdü. Ama bisiklet varken: AAA Bisikletliye bakın teyzeye yardım ediyor,
AAA Bisikletli yavru kediyi kurtardı, AA Bisikletli üşenmedi durup okul çocuklarına yol verdi. gibi görüntü verme fırsatlarını kaçırmayın..
19-Birçok defa bir araç sürücüsü gibi düşünüp, onların yapacağı ters hareketleri tahmin etmeye çalışın. Ben şu ana kadar minibüs şöförü gibi düşünmeye yaklaştım diyebilirim.
Sadece yaklaştım, ama tam anlamı ile minibüs şöförü gibi düşünmek tehlikeli mazallah..
20-Fark edilmek için sadece ışık, korna vs. ye güvenmeyin Arada kırmızı ışıkta beklerken kollarınızı havaya kaldırıp esneyin, uzakta aslında hiç olmayan birine selam verin.(Belki selamı bir alan çıkabilir)
21-Sürüş esnasında trafikte limitleri zorlamayın, mutlaka pay bırakın. Bu pedal gücünüz, fren mesafeniz, keskin manevra alanınız vs. için geçerlidir.
22- Trafikte taşıt aralarını kullanan bir tek siz değilsiniz, aradan kaçmaya çalışan motosikletlere aman dikkat, ayrıca başka bisikletli veya yaya lar da sıklıkla aniden araç aralarından geçiyorlar.
23- Size özellikle yol vermiyor olsa bile aradan bir yer bulup geçtiğinizde, aslında size yol vermesi gereken taşıta teşekkür selamı verin. Neden mi iki sebebi var;
O aracı kullanan kişiyi olumlu vicdan değerlendirmesi yapmak zorunda bırakmış olursunuz.
O araçta bazen başka bir sürü yolcular vardır, böylelikle onların da hoşgörüsünü alma ihtimaliniz artar ve sürücüyü bir çeşit onlara karşı onurlandırmış olursunuz.
24-Araçların arasından geçerken, kalan aralığı pedal genişliği olarak hesaplamayın (benim gibi), Gidon genişliğine göre hesaplayın yoksa sıkışırsınız.
25-
 
Bizde Bayraklı Küçükpark ve Alsancak tarafında çok sık bisiklete biniyoruz herkes gerçekten çok saygılı davranıyor İzmirde bisikletlilere...

Ayrıca geçen gün İzmir CAT grubundaki sürücülerde kırmızılı yeşilli ledler gördüm onlardan almanızı tavsiye ederim
Arkadan gelen aracın farketmemesi için %70 körlüğü olması lazım :cool:

Kolay gelsin
 
@Çetin ŞAHİNÖZ

Doğru diyorsun da, adamlar yan sokaktan 30 - 40 metre mesafeden koşarak gelenleri bile nasıl oluyorsa tanıyorlar. Radar gibi algılıyıcıları var. Ben özellikle ağır giden minibüslerin sağından geçmeme taraftarıyım. Sizi görmeyip sağa atabilirler. :)
 
10. Maddeyi değiştirin ve aşağıdakini yazın:
"Kırmızı ışıkta her ne surette olursa olsun durun"

Böylelikle kanuna aykırı yazmamış olursunuz ve sürücü de olası dalgın bir yayayı da ezme ihtimalini engellemiş olur


Tapatalktan gonderdim Turkce karakter varsa "tepetaklak" olmus olabilir
 
@Ahmet Ayaz

Flaşörde bırakınca benim geçmek istediğimi anlayan sürücüler de var seviyorum onları. :) Hafifçe sağa veya sola kırıp yol veriyorlar ben de selamımı verip yoluma devam ediyorum.
 
Geri