Scudo Sports

Tour de France 2020

Scudo
Perşembenin gelişi çarşambadan belli olabilir.
5. etapta yokuş çıkabilen birkaç kaçış uzmanı bilerek zaman kaybetti. Amaçları "bakın biz zaten gerideyiz, genel klasmancılara tehdit değiliz, bırakınız kaçalım" mesajı vermek.
Bugün Alexey Lutsenko, Nico Roche gibi iyi kaçışçılar, iyi yokuşçular bilinçli olarak geriden geldiler. Boş yere zaman bırakmazlar. Yarın kaçış uzmanlarının günü olabilir.
Kim bu arkadaşlar:
Alexey Lutsenko, Warren Burgil, Nico Roche, Thomas de Gendt, Ben Hermans, Kamna

Gerçekten de perşembenin gelişi çarşambadan belliydi.
Alexey Lutsenko elini açık oynadı, dünkü etapta bilinçli olarak zaman kaybetti.Çok hissettirdi. Hiç şaşırmadım.
Alexey Lutsenko etap sonrası röportajında şunları söylemiş: "Sabah otobüste bu etabın ihtimal dahilinde olduğundan bahsediyorduk, takım idaresi olarak da konuşmuştuk kaçış olabileceğini. Hedef olarak koymuştuk ve bundan önce genel klasmana tehdit olmamak için gereken zamanı da kaybettim, kaçış izni almak adına."
 
Dün Julian Alaphilippe son 20 km geçildikten sonra su bidonu aldı diye zaman cezası almıştı. Bugünde son 13km kala Roglic ve birisi daha su bidonu aldı ama ceza almadı. Bir ara spiker düz etap ile dağlık etapta kural farklılığı olduğunu söyledi, internette aradım ama bulamadım yada doğru şekilde aratamadım. Tam kural nedir bilgisi olan varmı acaba ?
 
Dün Julian Alaphilippe son 20 km geçildikten sonra su bidonu aldı diye zaman cezası almıştı. Bugünde son 13km kala Roglic ve birisi daha su bidonu aldı ama ceza almadı. Bir ara spiker düz etap ile dağlık etapta kural farklılığı olduğunu söyledi, internette aradım ama bulamadım yada doğru şekilde aratamadım. Tam kural nedir bilgisi olan varmı acaba ?
Bu sınırlamalar her etap öncesi yarış komiserleri tarafından belirlenir, genelde düz etaplarda son 20, tırmanış etaplarında son 10 km takım arabasından gıda desteği almak yasaklanır, bu mesafe kimi durumlarda son 30km ye çıkartılabilirken son 5km ye kadar düşebilir
 
Gerçekten de perşembenin gelişi çarşambadan belliydi.
Alexey Lutsenko elini açık oynadı, dünkü etapta bilinçli olarak zaman kaybetti.Çok hissettirdi. Hiç şaşırmadım.
Alexey Lutsenko etap sonrası röportajında şunları söylemiş: "Sabah otobüste bu etabın ihtimal dahilinde olduğundan bahsediyorduk, takım idaresi olarak da konuşmuştuk kaçış olabileceğini. Hedef olarak koymuştuk ve bundan önce genel klasmana tehdit olmamak için gereken zamanı da kaybettim, kaçış izni almak adına."

Demek bisiklet sporunda kazanmak için pedal çevirmek yerine bazen cevirmemek gerekiyormus. Sahada başka masada başkaymış. Politik bir yarışma demek ki...
 
Demek bisiklet sporunda kazanmak için pedal çevirmek yerine bazen cevirmemek gerekiyormus. Sahada başka masada başkaymış. Politik bir yarışma demek ki...

Bir bisikletçinin kaçabilmesi için o bisikletçinin ilk başta genel klasmanı tehdit etmiyor olması gereklidir.Dolayısıyla bir kaçış grubuna genel klasman iddialısı kaptanın girmesine de izin vermezler.Peki iyi bir rouleur değilsiniz zamana karşıyı alamayacaksınız,iyi bir yokuşçu değilsiniz tırmanışı alamayacaksınız, iyi bir sprinter değilsiniz sprinti alamayacaksınız,iyi bir puncheur değilsiniz kısa sert yokuşta patlayıcı özelliğiniz yok.Yani bir domestik olarak hayatınız öylesine geçsin mi sizin canınız püskevit çekmeyecek mi yani bir etap almak sizin hakkınız değil mi?Bunun için yapmanız gereken fırsatı değerlendirmeden önce genel klasman ve sprint takımlarının uzun yol kaptanlarına ben ''zararsızım'' benim kaçmama izin verin diyebilmeniz.

Ben bu durumu kurt sürüsüne benzetiyorum.Bunun karşılığı kurt sürülerindekine çok benzer, tamamen hiyerarşik ve doğal bir süreçtir.Bir domestiği ya da kaçışçıyı omega kurt gibi düşünün ,yemek yemesi lazım değil mi?Öncelikle yapması gereken alfa ve beta kurtlara biat ettiğini, daha zayıf ve güçsüz olduğunu göstermesidir.Böyle yaptığında alfalar omegalara müsade eder, lütfederler.

shutterstock_299796383-custom.jpg
 
Sayın @hamlet2006 özellikle bugünki yorumların bisiklet sporu yarışlarına ilgimi dahada arttırdı. Eurosport TR spikerleri 4 saat boyunca üzüm bağları, yemek yorumu yapıyor. Onlarıda anlayışla karışlıyorum bu kadar uzun süre bir şeyler anlatmak lazım ama Arada bir yarışın taktiksel yönlerinden bahsetseler benim gibi bu işi çözmeye çalışanları daha keyif alarak 4 saat ekran başında tutacaklar. Teşekkürler sayın @hamlet2006
 
@Santaruins Eurosport'daki dostlar , bu isin duayenleridir , kendileri de aktif olarak surdukleri icin ; hem teknik acidan hem de rotanin tarihseli acidan en iyiyi sunmaya calisiyiyorlar.
dolayisiyla , siz arkaniza yaslanin ve bu guzelligin tadina bakin , geri laf-i guzaf :):)
Eurosport yarış anlatıcıları yarışın geçtiği bir çok yerde daha önce sürmüşler sanırım. Ya cumartesi ya da pazar konuşuyorlardı. Hatta Nice taraflarına gitmeyi konuşuyorlardı sanırım.
 
Mesela dünkü etapta Team İneos son km’lere kadar peletonun ön grubunda olmasına rağmen bitişe yakın sprinte girmeden arkada kalmayı neden seçtiler.
 
  • Beğen
Tepkiler: karanbatu
Mesela dünkü etapta Team İneos son km’lere kadar peletonun ön grubunda olmasına rağmen bitişe yakın sprinte girmeden arkada kalmayı neden seçtiler.

Öncelikle Team İneos öz itibariyle bir genel klasman lideri etrafında şekillenen bir takım.Yani Team İneosun takımcak derdi tasası genel klasman liderleri Egan Bernali özellikle de dünkü gibi toplu sprint finishlerinde pamuklara sarıp kaza bela yaptırmadan finish çizgisinden geçirmek.
Dünkü etabın sonu çok çok hafif bir yokuşa karşı sprint idi.Bu tarz bir finishte hiçbir genel klasman iddaalısı diğer bir genel klasmancıya süre farkı açamaz.Çünkü sert bir yokuş yok.Sprintte öndeki grupların zamanı ''eşit'' kabul edilir.Zaman farkı açmanın tek bir yolu vardır o da finishten ilk üçte geçip zaman bonufikasyonu alabilmek.Bunu böyle bir etapta Egan Bernal istese de yapamaz.Bunu yapabilmesi için Bernal'in patlayıcı gücünün çok yüksek olması gerekir ki Bernal'de bu özellik neredeyse yok.
 
@hamlet2006 bu yarışçılar bireysel mi yoksa ekipce mi ? yarışıyor. Bu takımların patronu, kenardaki teknik yöneticisi ve yarışan takım lideri yok mu?
Karar mekanizmalari nasil? Yaris oncesi tüm takim ? , yaris ici telsizle teknik ekiple kenardan ? yaris ici yariscilar arasinda ?
 
6. etap tahmin ettiğimiz gibi kaçan gruba ve o grubun başedilmesi güç genç yokuşçusu (hanım tarafımdan hemşehrimiz de olan :) ) Aleksey Lutsenkoya gitti. Peşinden gidip kendini paralasa da Herrada'nın gücü yetmedi.
Genel klasmancıların birbirini kolladığı, kaçanların tehdit unsuru olarak görmedikleri için protokol kurallarına uyup toplu olarak gelip zaman farklarını yarına taşıdılar.
Tüm mayolarda sahipler değişmedi.

 
Dediklerinize katılsam da, bazı noktlara ayrıca değinmek istedim, bu spora öyle çok çok küçük yaşlarda başlamak gerekmiyor. Eklem sağlığı açısından zaten belli bir yaştan önce dişli oranları ve mesafeler antreman faydası sağlamayacak kadar hafif oluyor, sadece alışkanlık, hakimiyet vb. gibi konularda yardımcı olacaktır. Hatta peloton içerisinde bile, 16-18-20 yaşında bu spora başlayanlar var (tabi farklı sporlar ile uğraşıyorlar). Buradaki yeteneklilik/fizyolojik fark ise Vo2Max değerlerinden geçiyor, eğer değerleriniz yeterince iyiyse görece geç yaşta bile antremanla pelotona yetişme şansının olacağına inanıyorum.
Teşekkürler bilgilendirdiğiniz için. VO2 max değeri de genetik faktörlerle belirleniyor sanırım. Peki bir gencin bu spora olan yatkınlığını (vo2 maxının yüksek olması gibi) nasıl anlayabiliriz?
 
Teşekkürler bilgilendirdiğiniz için. VO2 max değeri de genetik faktörlerle belirleniyor sanırım. Peki bir gencin bu spora olan yatkınlığını (vo2 maxının yüksek olması gibi) nasıl anlayabiliriz?
EVet genetik faktörler bu değerin temeli düzgün antremanla az da olsa arttırılabiliyor. Vo2 max özelinde spesifik testler var, bu değer aslında tüm dayanıklılık sporları için geçerli çünkü oksijenin kaslara taşınması ve tüketilmesinin değeri.
Bisiklet özelinde ise "UCI's pro test"i var konsept hakkında fikir sahibi olmak için;
 
Bugünkü 7.etap 168 k.m.lık görece kısa ve acısız bir rotaya sahip. Kaçışa müsait ama dünkünden farkı; yaklaşık son 40 k.m dümdüz sayılabilecek bir yolda takımların toplu sprinte girebileceği bir finiş görünüyor.
Kaçış grubuna girecekler peletonun ortalama hızının son 40 k.m.de 55-60 k.m/saate ulaşacağının farkında (kazanmaları çok zor ama reklam ve sponsor göstermek de bu işin doğasında var).Tabi o saatlerde rüzgarın yönü ve şiddetine bağlı olarak +/ - değişebilir.
Tur organizasyonu ilk haftayı genel klasmanı "ısındıracak" bir 'giriş' güzergahı çizip, ikinci hafta Pirene zirveleri ile yarışın 'gelişme' kısmının startını verecek şekilde planlama yapmış. O nedenle bugün ile ilk haftayı şiş ve kebap yanmadan bitireceğiz gibi...



df49b.jpeg
Canlı yayın şu an başladı ...
 
Geri