Scudo Sports

Şu an içinizden ne geçiyorsa yazın

Yok canım o kadar arap turist ve onları taşıyan siyah vip mercedes minibüsçü müsaade eder mi böyle bişeye 😒
90'larda o turist otobüslerinden az çekmedim Sultanahmet'e gelince tramvay yoluna giren otobüsler trafiği tıkar yol açılmayınca kapıları açıyorum inmek isteyen insin anonsu yapılırdı.

Sabah bunu izleyince anılar canlandı.

 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Scudo
Hızlıyken ölmemis yavaşken ölmüş, hayat bazen böyle iste :/
Sürat zaten başlı başına bir hata da,sürüşleri süratten ziyade hatalarla dolu,zaten ölümünede araçları sağdan geçerken tıra arkadan girerek olmuş,dedim ya çok bile yaşamış rahmetli,demekki kaybedecek birşeyi yokmuş.
 
329387 dosyayı görüntüle

Gazze'nin son durumu... İsrail önce bombardıman, sonra da enkaz kaldırma bahanesiyle dümdüz etmiş Gazze'yi...

Tüm bu yaşananlara sebep olan, destek olan, sessiz kalan, karşı çıkıyormuş gibi görünüp de el altından İsrail'in savaş makinesine yakıt taşıyan herkesin Allah bin belasını versin.
Atom bombası sonrası Japon şehirleri gibi. Dualarınıza yürekten amin diyorum.
İkisi de insan sonuçta. "Kavruk doğulu tipi", "mavi gözlü kumral saçlı avrupa tipi" diye başlıklar açılmasına karşıyım. Irkçılığa hayır.
Lütfen, saç hassas olduğumuz bir konu :):D
 
Hızlıyken ölmemis yavaşken ölmüş, hayat bazen böyle iste :/
Michael Schumacher yıllarca F1'de 300 km/s hızlarda yarıştı 20 km/s hızla kayak kayarken kafayı taşa vurup felç kaldı. Allah'ın işi işte.
 
  • Beğen
Tepkiler: brk34
Sürat zaten başlı başına bir hata da,sürüşleri süratten ziyade hatalarla dolu,zaten ölümünede araçları sağdan geçerken tıra arkadan girerek olmuş,dedim ya çok bile yaşamış rahmetli,demekki kaybedecek birşeyi yokmuş.
Hayır sağ şeritten 80 le giderken telefon ve ya benzeri bir seyle uğraşırken girmiş tıra. Sağda araç geçerken ölmüyor

Ayrıca çok bile yaşamış lafı bize düşmez. Kimsenin ömrünün uzunluğuna biz karar vermiyoruz.

Hareketlerini onaylamiyorum ama usta bir sürücü imiş belli. Yaptıkları hatalı tabi o kadar hız ve akrabosiyi kimse doğru kabul edemez
 
Benim emektar araba okul çağına çoktan geldi. (2017 Kia Niro HEV) Servis bakım ücreti olarak bir böbreği isteyince acaba değişim zamanı geldi mi diye düşünmeye başladım.

Geçen gün evin etrafında deneme için yollara salınan Togg T10F araçlardan birini de görünce kafamdaki soru işareti (yok ampül değil) büyüdü.

Hibrit araç kullanıcısı olarak belirli hızlara kadar sadece elektrik desteği ile gitmek, uzun inişlerde rejeneratif enerjiyi kullanmak yakıt ekonomisi olarak çok memnun etmişti.

İşyeri E5 kenarında olunca gün içinde yoldan geçen arabaları gözlemleme imkanım oluyor. Birçok Tesla ve Togg T10X görüyorum. Şarj istasyonu sayısında da belirgin bir artış var gözlemlediğim kadarıyla.

Togg markasına sırf şu bıyıklı kertenkele yüzünden soğuk baktım uzun süredir:
329798 dosyayı görüntüle

Lakin T10F modeli gerçekten güzel görünüyor. Önümüzdeli ay satışa çıkıyormuş. Eğer lansman için uygun kredi imkanı da sunarlarsa belki kertenkeleyi görmezden gelebilirim. (Ö.Çerçioğlu mode)

Yeşilli beyazlı şikayet platformunda yığınla şikayet görmek biraz tedirgin etse de, ata sporumuz şikayet olduğu için gerçek durum ne derece kötü bilemedim.

Bisiklet forumunda araba tavsiyesi ne alaka diye düşünenlere benim evden iş yerine bisikletle gelmeyi denemelerini öneriyorum. Ezilmeden gelmeyi başarana izrail destekçisi starf.cks'tan birer filtre kahve benden.

Forumda elektrikli araç kullananıcısı varsa deneyimlerini dinlemek isterim. Özellikle Togg hakkındaki yorumlar altın değerinde.
Bizde 2. araç olarak mokka e var, özellikle evinizde ve veya işinizde şarj imkanı varsa elektrikli araçları kullanması düşünüldüğü kadar zor değil. Togglarda ısı pompası yok ki bence termal ısı yönetimi elektrikli araçlarda çok önemli. ek olarak sıfırı çok uygun krediyle satıldığı için 2. eli değerini korumuyor ancak uzun yıllar bnecekseniz tercih edilebilir. Şu an için o fiyat bandında en mantıklı araç Tesla bence, onun yanından grandland e ve Kia ev'ere de bakabilirsiniz. Eşim beğense ben de Tesla alacaktım mesela. Mini copper da çok avantajlıydı ama son ötv ile fiyatlar zamlandı. Bu arada şimdi evler 800v altyapısına geçiyor onu da bir değerlendirmenizide fayda var çünkü menziller 800lere doğru kayarken hızlı kullanımda da düşük tüketim hızlı şarj gibi imkanlar cidd farklar yaratacak ve eski nesillerin 2. el değerlerini düşürecek. Tabi evlerin 2. elleri her zaman hızlı düşüyor bunu en baştan kabullenmeniz lazım
 
  • Beğen
Tepkiler: Sadettin Z.
  • Hahaha
Tepkiler: Cemal Ç.
Buradan görüş bildirenlere de, başlığı meşgul etmemek için özel mesaj gönderenlere de teşekkürler.

Aldığım yorumlara, okuduğum/izlediğim incelemelere ve yaptığım hesaplara göre EV araçlar konusunda Tesla ve diğerleri diye bariz bir ayrım var. Bu nedenle elimdeki Kia Niro'ya iyi bakmaya karar verdim. %25 ötv ile Tesla alamıyorum, bir sene bekleyip %50 olması muhtemel ötv ile hiç alamamayı düşünüyorum. :)
 
acaba değişim zamanı geldi mi diye düşünmeye başladım.

Elektrikli araç olayına ben de pozitif bakıyorum. Ekonomik durumum yakın zamanda sıfır araba almaya müsait değil ama ciddi ciddi elektrikli araç düşünüyorum.

12 yıllık bulaşık makinesi bozuldu.

Benim hanım da mesela, şu makine çiziyor, bu iyi yıkamıyor tarzı yorumlar yapar... Oysa ki, temeline inildiği zaman bulaşık makinesi su püskürten bir makinedir, su püskürtme olayını kaç farklı şekilde yapabiliriz ki?

Markalar arasında ufak tefek kalite farkları tabi ki vardır ama kullanıcı alışkanlıklarının daha önemli olduğunu düşünüyorum.
 
Elektrikli araç olayına ben de pozitif bakıyorum. Ekonomik durumum yakın zamanda sıfır araba almaya müsait değil ama ciddi ciddi elektrikli araç düşünüyorum.



Benim hanım da mesela, şu makine çiziyor, bu iyi yıkamıyor tarzı yorumlar yapar... Oysa ki, temeline inildiği zaman bulaşık makinesi su püskürten bir makinedir, su püskürtme olayını kaç farklı şekilde yapabiliriz ki?

Markalar arasında ufak tefek kalite farkları tabi ki vardır ama kullanıcı alışkanlıklarının daha önemli olduğunu düşünüyorum.
Bence bu doğru yaklaşım olmaz.

En yeni konu araba. Araba a noktasından b noktasına ne kadar farklı şekilde götürebilir ki?

Bu soru olmaz bence. Gerçekten fark edebiliyor. Fiyatlandırma kaliteye göredir.

En basit örnek egea-golf kıyaslayın. Egea daha iyi diyecek var mı? Sanmam. O zaman Golf neden daha pahalı da diyemez kimse. Çünkü daha iyi.

Bir yanlışım varsa atış serbest düzeltin lütfen yoruma açığım
 
(link)

Daniel Kahneman'ın Barbara Fredrickson ile birlikte formüle ettiği zirve-son kuralına göre, insanlar yaşadıkları olumlu veya olumsuz deneyimleri, deneyimlerin süresinden bağımsız olarak süreçteki zirve noktası ile sürecin son döneminde hissettiklerinin ortalaması kadar hatırlıyorlar.

Örneğin iktidardaki bir siyasetçi, 5 yıllık görev süresinin 4 yılı boyunca halka eziyet çektirsin, halk ağır vergiler altında eziliyor olsun, seçimlere 1 yıl kala kesenin ağzını açıp bol keseden ücret artışları, vergi indirimleri, düşük faizli krediler falan dağıttığı zaman, seçmenler oy verme kabinine girdiklerinde 4 yıl boyunca çektikleri eziyeti değil de son 1 yılda yaşadıkları sanal refah ortamını hatırlıyorlar ve mührü yine gavura vurur gibi aynı siyasetçinin ismine vuruyorlar...
 
Hayır sağ şeritten 80 le giderken telefon ve ya benzeri bir seyle uğraşırken girmiş tıra. Sağda araç geçerken ölmüyor

Ayrıca çok bile yaşamış lafı bize düşmez. Kimsenin ömrünün uzunluğuna biz karar vermiyoruz.

Hareketlerini onaylamiyorum ama usta bir sürücü imiş belli. Yaptıkları hatalı tabi o kadar hız ve akrabosiyi kimse doğru kabul edemez
Usta şoför en az hatayla araç kullanan,kurallara harfiyen uyan şofördür! hemen hemen bütün sürüşleri kuraldışı olduğu için benim gözümde usta şoför olmuyor.Başkalrının canını yakmaması önemli,kendi zaten bir şekilde
 
Usta şoför en az hatayla araç kullanan,kurallara harfiyen uyan şofördür! hemen hemen bütün sürüşleri kuraldışı olduğu için benim gözümde usta şoför olmuyor.Başkalrının canını yakmaması önemli,kendi zaten bir şekilde
O kısma kesinlikle katılıyorum. Ama kurallara uymaması usta olmadığı anlamına gelmez. Gerçekten direksiyonu çok becerikli idi.

Dediğiniz gibi insanların canını riske atıyordu. Bunu destekleyen yoktur. Yaptığı koşulsuz şartsız yanlıştı evet.

En son aklıma geldi. Kadın sürücüler kurallara nerdeyse komple uyuyorlar da noluyor? Usta şoför mü oluyorlar? Bı de böyle bakın.
 
Bence bu doğru yaklaşım olmaz.

En yeni konu araba. Araba a noktasından b noktasına ne kadar farklı şekilde götürebilir ki?

Bu soru olmaz bence. Gerçekten fark edebiliyor. Fiyatlandırma kaliteye göredir.

En basit örnek egea-golf kıyaslayın. Egea daha iyi diyecek var mı? Sanmam. O zaman Golf neden daha pahalı da diyemez kimse. Çünkü daha iyi.

Bir yanlışım varsa atış serbest düzeltin lütfen yoruma açığım

Basit ve karmaşık makineleri karşılaştırmayın.

Araba -> karmaşık makine ve o karmaşık yapıda ciddi kalite farkı ortaya çıkar

Bulaşık makinesi -> basit makine. İçinde bir basma pompası, bir tahliye pompası ve bir su seviye anahtarı var.. bu 3 parçayı kullanarak çok farklı bir katma değer elde edemezsiniz. Temel olarak bulaşık makinesi çok basit bir makine, herkes üretebilir.

Dikkat ettiseniz, bulaşık makinelerinde kalite farkı vardır diyorum, fiyatına göre parça kalitesi. Ama fark sanıldığı kadar büyük değil, kullanıcı alışkanlığı kalitenin önüne geçer.
 
Son düzenleme:
  • Üzgün
Tepkiler: Atasoy
Bir de ''neyi'' diyor. :D
Cemalciğim 56 kadro bisikletten 54 kadroya geçmişsin.Küçülmüş olmalısın ki daha küçük bisiklete geçmiş olasın. ''Çektin mi'' yani küçüldün mü diye sordum.
Küçülmedim de zaten 56'nın alt, 54'ün üst sınırındaydım. O yüzden bilmediğimden forumun ve sizin tavsiyenizle uzun yol gideceğimden 56 alıp ufak tefek ayarlamalarla kendime uydurmuştum.
Ancak 54'ü kullanınca benim sürüş şeklime daha uygun olduğunu anladım. Ben biraz! hoyrat bir bisiklet kullanıcısıyım. 😁
Bu kazanın sebebi ne neden gidon hakimiyetini kaybediyor en başta

Dikkat!!! Sonda kan var

Yoldan kaynaklanıyor sanırım. 🙄
 
  • Beğen
Tepkiler: hamlet2006
Bu kazanın sebebi ne neden gidon hakimiyetini kaybediyor en başta

Dikkat!!! Sonda kan var

ilk anda tankslap denilen motorlarda da görülen titreme var. Karbon da süspansiyon gibi belli bi noktada serbest hareket etmek istiyor. Çok sıkı tutarsanız biriken stresle böyle bişey yaşamanız olası. Bir kere inişte amortisörlü bisikletle başıma gelmişti. Yani teknik olarak ne yapacağımı bilmesem de sağ kurtulmuştum. Ufak tefek ayar bozuklukları da bu tarz şeylere neden olabiliyor. Frenleme yine başka bir etken.

Kontrolü kaybettikten sonra da zaten bakışını artık yol kenarına çeviriyor gibi. Orada boşluk olması biraz talihsiz olmuş, tabi bu kadar yüksek hızda görmek zor. Neyse ki ucuz atlatmış.

Açıkça inişlerde bisiklete pek güvenemiyorum. Ani lastik patlaması sonrası bisikletin hakimiyetinin nasıl kaybolduğunu deneyimleyen herkes anlar ne demek istediğimi. Bi kaç saniyede lastiğin havası indiğinde resmen buz pateni yapıyormuş gibi oluyor. Altınızda sadece dengesiz bi şekilde kayan bi alet var. Geçen sahil yolunda 40-45km hızda patladı, düz yolda bile çok zorlandım tutarken.

Tubeless ve tubular lastikler bu tarz durumlarda biraz daha güvenilir sanırım. Yarışta olmadığımızdan inmekten ziyade tırmanırken veya düzlükte performans göstermeye çalışıyorum. Ölüm ve adrenalini zirvede yaşama arasında ince bi çizgi var. Zorlamaya gerek yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanerg
Tubeless ve tubular lastikler bu tarz durumlarda biraz daha güvenilir sanırım.
Mantık çerçevesinde bakınca pek bir fark yok. Birinde iç lastik var, diğerinde yok. Jantın yerden yüksekliği 3 cm falandır.
Tabi yol bisikletleri için geçerli.
 
Geri