Scudo Sports

Specialized vs. Trek (alüminyum yol bisikleti) öneri

@Mert Bağcılar
Fiyat beni biraz aşıyor.
Birçok karbon kadrodan daha iyi olduğu doğrudur ama fiyat olarak da bir çok karbon kadrodan pahalı.
Ama yiğidi öldürüp hakkını teslim edelim güzel bisiklet.
 
Scudo
@Mert Bağcılar
Fiyat beni biraz aşıyor.
Birçok karbon kadrodan daha iyi olduğu doğrudur ama fiyat olarak da bir çok karbon kadrodan pahalı.
Ama yiğidi öldürüp hakkını teslim edelim güzel bisiklet.
 
@Cyclist999
Saydığınız bisikletler arasında Allez var benim alabileceğim düzeyde onun yerine ona yakın standartlarda Secteur'a yöneldim.
Bir kullanana ya da varsa sahibine rastlayamadık ama iyi görünüyor.
Hayırlısıyla.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cyclist999
Arkadaşlar scott ve giant bisikletlere baktım.
Son durak specialized'lara baktım. Specialized'ın diverge modeli için bütçeyi biraz arttırabilir misin dediler arttırmaya karar verdim ama kadronun tek renk gri olması disk fren olması hoşuma gitmedi yine başa döndüm 58 kadro specialized secteur da karar kıldım.
Baştan beri karbon düşünmemiştim. Yol bisikletine yeni başlayacağım için en başta da yönlendirilmemiştim.
Secteur kadrosu görsel olarak hoşuma gitmişti festivallere gitmeyi düşündüğüm için arkadaki bagaj delikleri ve 700*25 lastikler de fonksiyoneldi, canlı görünce daha da çok etkilendim. Aklımda bir takım kuşkular vardı secteur ile ilgili specialized markasının sulandırılmış, düşük bütçe ile alınsın diye yapılmış bir modeli olabilir mi acaba diye ama böyle bir kuşkunun yersiz olduğunu Allez, Tarmac, rubaix modellerine de bakarak ve Cadde Bostan Aktif Pedaldaki Cihan Bey'in verdiği bilgiler doğrultusunda atlattım. Specialized donanım ve bileşen olarak modeller arasında bütçe farkı uygulamış fakat mühendislik ve kadro geometrisi olarak amaca yönelik her modelde gerekli özveriyi vermiş.
Japonyadan tr'dekinden daha uygun ultegra seti alırsam montaj Konusunda tabiki ücretini ödemem şartı ile servis verecekler.
Oradan alacağım ultegra sette farkını vermek gibi bir durum olmayacağından, yani orda ultegra set taktırmak istesem sora sistemin çöp olacağından, alır almaz değişim yapmayalım aradaki farki anlayacak kadar kullan, belki hiç ihtiyaç hissetmezsin, belki de satıp başka bir specialized almak isteyebilirsin dediler.(Uzun süre satmak isteyeceğimi zannetmiyorum)
Onların dedikleri doğrultuda hareket etmeye karar verdim.
Pazartesi ön kurulum, ayarları yapıp kargolayacaklar, en geç salı - çarşamba dedilerse de bence perşembe cuma gibi bisiket bana yalnızca sele gidon ve pedallar monte edilmemiş halde gelecek ve geri kalanı bana bakıyor.
İçimde en ufak acaba şunu mu alsaydım kuşkusu kalmadan ben de artık bir yol bisikleti sahibi oldum.
Baştan beri yardımı olan tüm siz değerli forumdaşlarıma teşekkürü bir borç bilirim.
Önümüzdeki hafta yeni yol arkadaşımla yollardayız.
(link)
 
@Eibec @Kazuya
Çok teşekkürler.

Arkadaşlar dün akşam itibarı ile ürün elime ulaştı.
Bugün bisikleti sürmek için can attım ama malesef hafta içi yoğunluğu nedeniyle hala daha kullanamadım.
Ürün %95 ölçüde kurulmuş halde geldi. Ben ön teker, sele, gidon ve pedalları taktım yalnızca.
58 kadro Pedalsız evdeki tartı ile 9.6 pedallar ile 10.0 kg geliyor.
Frenler hoşuma gitti ama vites kumandaları biraz sert muhtemelen sora'nın başlangıç seviyesi olmasından.
bir kaç resim.
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
 
@eren konu hayirli ugurlu olsun, cok guzel, iyi gunlerde kullanin, yorumlari bekliyoruz kullandiktam sonra
 
  • Beğen
Tepkiler: eren konu
Hayırlı olsun, kazasız belasız.
 
  • Beğen
Tepkiler: eren konu
Güle güle kullanın, fotoğraflara baktıkça kendi bisikletimi aldıgımdaki anları yaşadım...şansımıza kış geldi 3-4 kez binebildik
 
  • Beğen
Tepkiler: eren konu
Arkadaşlar bisiklet ilgili tüm iyi dilekleriniz için tekrardan teşekür ederim.
Sonunda geçen pazar yola çıktık.
İlk tur Demre Finike.
toplam 56,7km gibi bir yoldu.
(link)
bu strava detayları.
2 arkadaş gittik arkadaşım 60 yaşlarında olduğu için ona ayak uydurdum hız testi yapamadım.
ilk izlenim olarak bisiklet çok hafif ve deyim yerindeyse 700C'ye kıyasen uçuyor.
Tabi brooks'a alışmış bir "bünye" tur kısa olmasına rağmen sonunda yerini belli etti.
2. tur bu gün sabahtı 4 kişi başladık ama bir yerden sonra 2 kişiye düştük tur arkadaşım yine 50'lili yaşlarda ve ilk kez bisiklet turuna katılıyordu ama çok iyi ve kondisyonlu bir futbolcu olduğu için nispeten daha hızlı gidebildik.
91,4km yol yaptık Demre Kumluca Demre olarak.
(link)
İyiki bu bisikleti almışım çünkü biraz daha konforsuz bir yol bisikleti olsa sanırım çoğunlukla 700C'den devam ederdim ki yine de brooks b17 seleyi takmayı düşünmüyor değilim.
Sele dışında bisikletle çok iyi anlaşıyoruz.
Bisikleti ilk aldığımda Sora seti yükseltmek gibi bir niyetim vardı.
Şimdi götürdüğü yere kadar gidebiliriz diyorum.
Sora orta dişli grubu 2'den 1'e inerken sti kolda iki hamle yada güçlü tek hamlede çift çıt sesi ile geçiyor aldığımdan beri ama çok kafama takmadım.
(küçük bir hata olduğu için).
Bunun dışında orta dişli grubu değişirken pedalda hissedilen sartsıntılı güç değişimi olmuyor. bu iyi ama arka dişliler değişirken soranın düşük sınıfı kendini belli ediyor çat çat diye pedalda güç olarak çok hissedilir bir sarsıntı oluyor.
Sabahleyin dünkü yağmurdan ötürü asfalt yollar yer yer ıslaktı fren performansının bu koşulda çok zayıflayabildiğini gördüm. Hidrolik diske alışmış birisini kaza yaptırabilir.
Sonuç olarak ben bisikletten orta değiştirici koldaki küçük arızaya rağmen çok ama çok memnunum.
Ha şu var kadro ve maşayı hiçbir şartta değiştirmeyi düşünmem yani bisiklet son nefesine kadar bende, fakat ultegra set planım tabiki hala var ama çok yakın zamanda olmayacak en az 1 sene idare ederim.
Bir kaç resim.
(link)
(link)
(link)
(link)
 
@eren konu hayırlı olsun tekrar. Kadro nasıl? Gerisi hallolur. Problemleri aktif pedal ile paylaşın. Daha önce bir iki kere servise işim düştü çok ilgili ve yardım sever davranıyorlar. kesinlikle mağdur olmazsınız. Öncelikle parçaların sorunlu olduğundan emin olun sonra hazır havalar soğukken bir ara ara kargo yaparsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: eren konu
Hayırlı olsun
naçizane fikrim ( kemik ölçünüzü bilmiyorum ancak ) b17 yerine iyi bir tayt almanız ya da c17 leri araştırmanız yol bisikletinde b17 kullandım gerçekten hoş durmuyor
Ve diğer kullananları bilmiyorum b17 bende 120 130 km den sonrasında ön tarafa çok baskı yapıyordu
 
  • Beğen
Tepkiler: eren konu
@İbrahim A.
Kadro renk şekil tam olarak içime sindi hatta öyle ki arızayı bile dert etmiyorum.
Aktif pedalın yardımcı olacağını biliyorum ama kolun sökülmesini istemiyorum.
Kol yenisi ile değişse o jelli gidon sargısı el ile yapılacak orjinalini tutmayacak.
Bu şekilde idare edip ileri bir zamanda - gerekli bulduğumda - tek bir operasyonla donanımı ultegraya upgrade etmek istiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim A.
@hüseyingürgah
Taytla bisiklet sürmek hoşuma gitmiyor.Rahat edemiyorum, özellikle uzun turda sele acısını tercih ederim.
b17'yi kendime alıştırdım.
ne kadar km yaparsam yapayım sıkıntı yok şuan.
Yol bisikleti için brooks'ta c 17 kullanıldığını biliyorum ama yapabilirsem specialized'in orjinal selesine alışayım demiştim o da olmayacak gibi.
Olmazsa b17'yi taksam pozisyon olarak çok sıkıntı olmayacağını biliyorum ama şekil olarak uygun olsun diye belki c17'ye gidebilirim.(tabi bisiklette donanım dışında çok fazla orjinalin dışına çıkmak istemem.)
 
Arkadaşlar ultegra 6800 operasyonu başladı.(ne çabuk diyeceksiniz)
Çok acele ettiğim bir durum yok.
ama şuan için fren kaliperleri ön ve arka değiştiricileri edindim.(takmadım)
önümde aldıklarımın dışında merlin fiyatlarıyla yaklaşık 2100TL+kdv'lik bir ihtiyaç listem var.(neden bu kadar fazla derseniz sanırım orjinal jantlarım da 11 kasete uygun değiller.)
Gönül isterdi ki jantlarım ve aynakolum yapacağım yükseltmeye uygun olsun ama malesef öyle değillermiş.
ilk olarak yakın zamanda kaseti almayı düşünüyorum
Arka değiştiricim uzun bacak yokuş çıkabilmek için 11-32 kaset almayı düşünüyorum.(ciddi ağır olmasına rağmen)
aynakolun ne olması gerekiyor bu durumda?
acaba jantta göbek değişimi yada benzeri bir uygulama ile ve aynakolda yaprak değişimi yada benzeri bir uygulama ile bu parçaları 6800 sisteme adapte edebilir miyim?
bu sorularımın, iyimser yanıtının beni bu operasyonda ciddi bir külfiyetten kurtarması da varsa özellikle aynakola müdahale etmek hiç istemiyorum.
janttı, lastikti, kaliperdi değişir ama göbek ve aynakol benim için sanki bisikletin beyni yani bu noktada sonradan takılacak aynakol dura ace bile olsa uyumlu olabilen orjinal fsa tempo'yu tercih ederim diye düşünüyorum.
Tecrübe sahibi arkadaşları fikirleri ve yardımları için bekliyorum.
 
Geri