Scudo Sports

Spd pedala yeni başlayanlar

@Sercan Şimşek

Yeni konu açmamanız daha iyi olmuş.Ayrıca çoğu kimse link verip almak istediği ürün hakkında bilgi talep ediyor.Kısacası sorun olmadığını düşünüyorum...

Öncelikle SPD kilidi dünya standartıdır.Farklı marka pedal ve ayakkabıların uyum sorunu yoktur.

Ben bu pedalı kullanmıyorum ama fiyat performans dengesi iyi gibi görünüyor.Bir üst modelde özellikler aynı olmakla birlikte sadece ağırlık 30 gr düşüyor ama fiyat 2 katına çıkıyor.Yani istediğin model bu kategoride iyi bir seçim diyebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Soloo
Scudo
@AYDIN DİRİCANLI

Bir üst model olarak Shimano 540'tan bahsediyorsunuz galiba. Aralarında ne fark olduğunu sorduğumda rulmanlarının farklı olduğunu söylemişlerdi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Soloo
Uzun zamandır spd ye geçmek istiyorum fakat şehir içi kullandığımdan diğer arkadaşlarda olduğu gibi en büyük korkum pedaldan kurtulamayıp düşmek.. Acaba bunun için gidondan kontrollü sistemler varmıdır? Aslında şöyle bişey olsa; frene dokunduğun anda spd kilidi açılacak, freni bıraktığında tekrar kilitleyecek. Böyle bir sistem mekanik olarak yapılabilir diye düşünüyorum. Yoksa sadece bir hayal mi? :)
 
@M. Alper YALINKILIÇ

zor gibi görünüyo :) en azından şimdilik..bilinmez belkide vardır:)
 
@M. Alper YALINKILIÇ

şehirçi kullanımda belki olabilir.
Yarışlarda olduğunu düşünsene. :D Üretiliş amacına ters olur. İlk ay spd ile zor geçer, sonra bir daha vazgeçemessin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aydın Diricanlı
arkadaşlar çok komik bir şey geldi başıma :) shimano m520 pedal aldım yeni. bugün montajını felan hallettim ve evde bir yerlere tutunup denemeler yapmaya başladım. fakat cleat'leri ayakkabıya bağlayan vidalardan biri çıktı ve ayakkabı pedala kilitli kaldı. şu an pedaldan ayakkabıyı çıkartamıyorum :) acaba bu sorunum için fikri olan var mı?

bir sorum daha var: cleat'leri ayakkabıya bağlayan vidaları tam mı sıkmak gerekiyor yoksa hafif gevşek mi bırakmalıyız? anlayabileceğiniz gibi ben fazlasıyla gevşek bırakmışım :eek:
 
Ayakkabinin altina taktigimiz kalleri sikica sabitlememiz gerekiyor. Sertlik ayarini pedalin uzerinden yapiyoruz.
 
@Ziya Yılmaz

m520 ile m540 arasındaki bir diğer fark ise m520 açık ağız anahtar vb anahtarla sokulup takılıyor. m540 ise sadece alyan ile resimlerden de dikkatli bakınca anlasılıyor.
 
Şehir içi kullanımlarda trafik ışıkları,dönüşler,yayalar,aniden önümüzde duran araçlar ve daha sayamayacağımız kadar sebeple durmak zorunda kalırız.Bu da Onlarca kez SPD çıkartmak ve takmak demek.Bu kadar durup kalkmak zorunda kalındığında yaşanabilecek düşme riski de cabası.SPD performans üzerine kuruludur.Saatlerce sürülüp bir kez bile çıkartmak zorunda kalmayacağınız sürüşler için tasarlanmıştır,şehir içi için değil.SPD kullanacağım diye işi bu kadar zorlamaya gerek yok.Şehir içi kısa binişlerde düz pedal kullanın.Böylelikle sürekli olarak kafaya pedalı takıp "Düşme zamanınızı" beklemek zorunda kalmazsınız.
 
derya bey, bi tarafı spd diğer tarafı normal olan pedallar için ne düşünüyorsunuz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan Demir
@CandanC

Onu görmedim.Kullananı da.Uzun binişler haricinde özellikle şehir içinde SPD yi son derece tehlikeli bulurum.Bahsettiğiniz pedalın kullanım amacını pek anlayamadım.Bir yol ya da biniş tarzı ya SPD ye uygundur ya da değildir.Örneğin Temelli-Polatlı-Kızılcahamam'a gideceksem tabii ki SPD ideal ancak Dışkapı-ulus-Çiftlik vb ise SPD tam bir zulüm olur.Şimdi gençler eleştiriye de işin gerçeğine de farklı tepkiler veriyor.Yollarda gereksiz yere SPD kullanan bir çok bisikletli görüyorum.Her neyse biz anlatalım isteyen alsın isteyen bildiğini yapsın.Şu unutulmasın.Her binişte onlarca kez çıkartıp takmak zorunda kalıyor/kalacak iseniz SPD kullanmanıza hiç gerek yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: CandanC
@Derya Keçeci

Derya abi haklı olduğun yerler var gereksiz yere kullanan cidden cok fazla ama senin söylediğin kadar da tak çıkar olayı yok emin olabilirsin.Yıllardır hem şehir içinde (Eskişehirin trafiği Ankaraya göre oldukça yoğundur 50 metreye trafik ışığı vardır :) ) hemde şehirler arası yollarda kullanıyorum hiç sıkıntı yaşamadım.Zaten Mtb kilitli pedalları çabuk çıkarmak ve kilitlenmek üzerine dizayn edilmişlerdir (yarışlarda anında çıkartıp yerden destek alıp yine anında takmak gerekiyor) bu yüzden kimse şehir tarafiğinde mtb yarışlarından daha ani manevralar, daha ıslak ve çamurlu yollar ve daha dar geçişler yapmadığından o kadar sıkıntı oluşturmaz diye düşünüyorum ve yaşıyorum.

Diğer mevzu bir tarafı kilitli pedallar ise kullanmışlığım var :) benim hoşuma gitmedi kullanan bir çok arkadaşım da aynı görüşte.Sebebi ise insan çok kısa bir süre içerisinde spd pedala alışıyor ve bakmadan ayağını pedala atar atmaz kilitleniyor.Bu tek taraflı pedallarda ise kilitlenebilmek için pedalın spd yüzeyinin üst tarafta olması gerekiyor bunun için de her seferinde ayağınızla ayarlamanız gerekiyor.İşte bu durum trafikte daha tehlikeli sonuçlar doğurabiliyor.ya pedala bakarken yada ters taraftaysa düzeltirken bisikletinizin kontrolünü yada bakmanız gereken trafiği kaçırabiliyorsunuz.Çift taraflılar da ise alışma süresi hariç pedala hiç bakmadan hatta hiç pedalı düşünmeden otomatik olarak ayağınızı pedala bastırıp kilitleniyorsunuz ve hiç sıkıntısız ayrılabiliyorsunuz.(alışma döneminden sonra)

Acizane kendi görüşlerimdir muhakkak farklı düşünceler olacaktır......Saygılar...
 
@CandanC

shimanonun ve welgonun bu şekilde pedalları mevcut. derya bey pedalın bir tarafı normal platform pedal olarak diger tarafı kilitli pedal olarak kullanıyor. kilit mekanizması sadece bir tarafta mevcut.

ayrıca şehir içi kullanım için kilitli pedala aparat takarakta aynı pedal şekline dönüştürülebiliyor.

bende bu tarz pedallar şehir içi kullanımı için biçilmiş kaftan uzun bir düzlük varsa spd yoksa platform tarafını kullan.
 
@ferhat köse

Ferhat abi konuyu iyi özetlemişsin.

Abi ayrıca sosyal paylaşım sitesinde mesajın var.
 
Ferhat kardeşim.Acemi otomobil sürücüsü şehirde önündekine sağındaki ya da solundakine tıklıyor.Sonra sigorta çözüyor mevzuyu.Bisikletlinin acemisinin ise tutunacak bir dalı yok.Cin olmadan çarpmaya kalkan bir yığın insan var.Bilen var bilmeyen var."Düşe düşe alışacağız" gibi bir öğrenme metodu olamaz.Düşersin soluna,acemi bir sürücü alıverir altına (Allah saklasın) bu işlerin şakası olmaz.Keşke her sürücü yeterince usta veya tecrübeli olsa.Bu uyarımın kapsama alanı gündelik ve kısa mesafe binicileriyle nispeten acemiler.Acemiliği bir kusur saymıyoruz elbette.Hepimiz bazı işlerin acemisi olabiliriz.Maharet kendi durumunu görüp değerlendirebilmekte.
Eskişehir trafiğinde spd kullanabiliyor olman (sorunsuzca) takdire şayan.Ben şehir içinde etkili kullanamadığımdan sadece uzun binişlerde kullanıyorum.Bugün sabah Ulus-Dışkapıya gittim.Hiç durmadıysam 20-30 kez durmuşumdur.Kaç kere fren yaptığımı (Ayağımı yere değdirmek zorunda kalarak) saymadım.Neyse böyle Ferhat kardeş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ferhat Köse
anladığım kadarıyla, spd'nin 2 avantajı, pedalı çekebilme ve pedalın ayaktan kaymaması.

benim takıldığım nokta 1.si... sormak istediğim şu:

normal pedalda da pedal çekebiliyoruz... ben kendimi bildim bileli hem iterim hem çekerim pedalı... normal pedalda da çekmeye alışmış biri için, spd gerçekten çok çok ciddi fark yaratıyor mu?

(EDIT: öööff... şu pedalı denemeden içim rahat etmiycek benim : ))) )
 
@CandanC

Norml pedal derken karpiyeli , yani ayağınızı pedalın ucunda bir hazneye sokabildiğiniz pedallardanmı bahsediyorsunuz?
 
kalpiye diil... sadece üstüne basılan... atalarımızın kullandığından :)
 
@Derya Keçeci

Abi ben seni zaten çok iyi anlıyorum ama arkadaşlarında korkmaması lazım o yüzden yazdım onları.Kesinlikle senin yazdıklarına yanlış anlamında değil.Yoksa kusuruma bakma.Benim şehir içi kullanımım biraz farklı, yol bisikleti olduğundan Eskişehirde de rampa yok aynı hızlarda seyir ediyoruz o yüzden arabalarla iyi anlaşıyorum :)

@CandanC

Candan normal pedal ile 360 derece pedala kuvvet uygulaman fiziksel olarak imkansız sen her ne kadar çekebiliyorum desende çekebildiğin kısım (180 derece çekilme mesafesinde) 60 derece bilemedin 90 derece (90 dereceyi ayak bileğinin ters dönmesi ile belki :) ancadır fazlası imkansız :) ayakkabının altından kilitlenen pedal da ise kontrol tamamen sendedir ne zaman istersen o zaman 360 derece kuvvet uygulayabilirsin.Bunu dengeli kullanmaya başladıgın an ise zaten spd vazgeçilmezin olmuştur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Derya Keçeci
Peki spd pedallarda fiyat farkı olmasının sebebi nedir ağırlık dışında ?

Mesela XTR'nin spd pedalıyla m520 gibi en düşük spd nini farkı ? Sonuçta kilit takıp çıkarıyoruz.
 
Geri