Scudo Sports

Soruyorum size Lastik patlamasın diye

Merhabalar,
Benim tecrübeme göre en iyi çözüm, sibobu çıkan iç lastiklerden edinip (scwalbe) içine stans sıvısı koymaktır lastik başına yaklaşık 60 gr maliyetle deliklere karşı son derece etkin bir çözüm olmaktadır. Ben yarıştığım iç lastiklere koymuştum, denemek içinde bir kaç tane kalın iğne batırdıydım, iğneleri çektim pıss diye ses geldi lastiğin çevirip delikleri aşağı getirince stans sıvı tıp diye kapattı delikleri tavsiye ederim... Bilgi için www.notubes.com a bakabilirsiniz...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ender Alıcıoğlu
Scudo
Tubeless lastik bir miktar ağırlaştırıyor bisikleti ama şu an kullandığım yöntemden bıkmazsam geçerim bende. Dış lastiğin içine yaptığım bildiğiniz iç lastik takviyesi sayesinde hergün 60-70 km lik tura çıkmama rağmen ayda en fazla 2 kez lastiğim patlıyor buna da katlanabiliyorum. Diğer türlü haftada 2-3 kez başıma geliyordu...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ender Alıcıoğlu
@Ender Alıcıoğlu


Merhabalar Ender Bey,

Siz her ne kadar lastiklerinizi yeni almış olsanız bile lastiklerinizin raf ömrü dolmuş olabilir. :eek:

İç lastik ve dış lastiğin arasına koyacağınız malzemeyi herhangi bir solüsyonla yapıştırmamanızı tavsiye ederim.

Patlak önleyici şeritlerin ucuz versiyonundan kullandım, ve çok kısa süre sonra (max.3 ay) lastiklerim diken çivi olmaksızın ve üstelik iç lastiğimde Slime patlak önleme sıvısı olduğu halde patlamaya başladı. Elimle dış lastiğim içini temizlerken, granül halinde kauçuk parçalarına rastladım. Ve anladım ki şerit, iç lastiğe sürtünerek zımpara etkisi yaratmış.

Ben size ; normal lastikler için olan yeşil renkli Slime anti patlama sıvısı tavsiye ederim. 3 sene önceki Bisan bisikletime uygulamış ve 5 kere arka ve 2 kere ön lastik patlatmış olmama rağmen, lastiği yerinden hiç sökmeden, şişirerek yola devam edebilmiştim. :D :D :D
Slime uygulamalı vede patlak önleyici şeritleride yeni bisikletime taktıktan sonra lastik söküp takmayı vede yamamayı öğrenmek zorunda kaldım.
Bu gün için sele altına takmış olduğum minik çantamda yedek iç lastik, lastik sökme aparatları ve yama takımı mutlaka taşımaktayım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ender Alıcıoğlu
Herkese merhaba

Ben bu lastik patlama konusunu açalı baya olmuştu şimdi yeniden gördüm. Ben benim bisikletteki sorunu nihayet buldum ve çözdüm.Sizlere de aktarayım aklınızda bulunsun

Benim tandem' e iki kişi biniyoruz ve her binişimizde hiçbir dışardan cisim girmeden lastik patlıyordu. Ben de cantın içindeki telleri kapatan lastik şeridin yenisini ve biraz büyüğünü kestim . Baya faydalı oldu . Bunun yanında da birşey daha dikkatimi çekti . Benim tellerim bayağı bir gevşemiş. Hemen telleri akord yaptırarak sıktık. tabi teller gevşek olunca cant, ağırlık, yolların dümdüz olmaması gibi etkenlerle devamlı oynuyormuş . Cantın bu minik hareketleride bizim iç lastiği ısırıyormuş. tabi bizde her gezide dikensiz , çivisiz lastik patlatıyorduk.

Demek ki belli bir kullanımdan sonra cant tellerini sıktırtmak ve akord ettirmek lazımmış diye düşündüm.

Belki bunu çoğunuz biliyorsunuz ama, benim gibi deneme ,yanılma yöntemiyle uğraşmayın diye , bir fikir vermek istedim.

Hepinize, neşeli, mutlu,lastik patlamasız, bol pedallı günler dilerim.

Hoşçakalın
 
Evet tel başlarının o deliklerden lastiği patlatması muhtemel yada o deliklerin etrafında çapak olması sebebiyle jantta lastiği patlatabilir...
 
@alpinist
selam ben ikisinide kullandım ikiside güzel ama iki mağzadada su an yok bildiğim kadarı ile birde ben yasilbisiklet bölümüne olup olmadıgı hakkında yazı yazdım ama gürsel abi turda imiş sanırm o yüzden cevap gelmedi henüz
 
@beverlyrisk tabiki azalıyor ama sıfır degil lastiğin patlamasına yol açan sey lastikde kaldıgı süerce havası iniyor çıkarttıgımız zaman inmiyor
 
Merhaba,

Benim önerim dışlastikte silikonlu lastık kullanmanız,
lastiğin profilinden sonra mavi bir silikon tabakası olan lastik tipleri mevcut.
8 aydır kullanıyorum, yaklaşık 1000Km yol yaptım ( çoğunluğu arazı) ve henüz patlak yaşamadım.
Tavsiye ederim.
 
Geri