Scudo Sports

Sorumsuz şoförün durak dışında kapısını açması

Birde arkadaşlar otobüsler gibi uzun araçların sağ arkasında kalmayın. Otobüs duraktan ayrılırken ve sola dönerken sağ arkasında bulunmayın, beklemeyin. Ön tekerler döndükçe arka bölge sıkışıyor. 2013 yılında kayseride otobüs durağında bulunan ağacın önünde bekleyen genç otobüs duraktan çıkarken bu şekilde ezilmiş ve ölmüştü. Dikkatli olun her zaman. Büyük araçlardan özellikle kaçın.
 
Scudo
Güzel video olmuş geçmiş olsun👍

Yasalar, şartlar, kurallar demeden önce yaşadığımız ülkeyi ve bu ülkede zor şartlarda bisikletle yollarda olduğumuzu hatırlayalım, iş kurallara gelmeden önce kendi canımızı düşünelim ona göre davranalım sonra kurallar nedir onları da bilelim.

Hani bir söz vardır "daş düşebülü ayı çıkabülü" :) Burada her şey gerçek her an her şey olabilir. Şimdi çoğu kişi ben burada bu hızı yapmazdım , orada sağa geçmezdim vs diyebilir. Ama kendimizi kandırmaya gerek yok zamanla daha riskli durumlardan çoğu bisikletli geçmiştir. Burada araç ile kaza yapma şansı olmadığı için hasar az olmuş ve bize de güzel ders olmuş. "Yolcu inebülü motor çıkabülü" :)

O hız otobüs önünden geçerken azalmayacaksa daha tehlikeli sonuçlar çıkabilirdi sonuçta koca otobüs görüş açısının yarısını kapatıp tam çıkarken açacaktı, otobüsü geçme anında da ne olur belli olmaz başkasının hatası can bile alabilir.

Galiba kimse savunmamış ben burada şoförü savunmak istiyorum. Sağlık personeli korona filan mücadele demiş inisiyatif alıp kapıyı açmış ama inen arkadaş da bir sağa bakmayı ihmal etmiş. Şoförün yolcu inmeden önce "kardeş burası durak değil, ben seni indiriyorum ama sen inerken sağına soluna bak" demesi de pek mümkün değil .. Kim uğraşacak bu kadar zaten adam yolda sağ sol baymıştır artık.

Sonuç olarak şoför inen yolcudan dikkat istemiş, inen yolcu artık buradan da birisi geçmez daracık yol demiş , konu sahibi arkadaş da "ben bilmem kardeş burası durak değil" demiş basmış gitmiş . Sonrası malum 🤗 iyi ki bisikletli şoföre, yolcu bisikletliye sonra hepsi yolcuya durumu olmamış . O yolcu yerine elinde pazar poşetleri olan 60 lık teyze olacaktı bakalım o bisiklet oradan o kadar hasarla ayrılabilir miydi acaba 😂
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan ve Burak B.
Paylaşmadan duramayacagım.. Ön yargılarınızı kırma amaçlı bugunku işten eve donuşum, trafiğin en yoğun kısmını editleyip yükledim youtubeye. ÖNYARGILARI hiç sevmem..

Bu arada bende poligon tarafında oturuyordum. Eski Dolunay pastanesinin hemen orda :)

Siz hergün Limontepeye tırmanmak için çevreyolunu mu kullanıyorusunuz? Yoksa Eski İzmir tarafından gecekonduların arasından mı çıkıyorsunuz Limontepeye?

Benim çok sık kullandığım güzergah, ama işe giderken değil antrenman amacı ile. Hergün hergün çevreyolu kullanıyor iseniz riski maksimize ediyorsunuz.
Aman dikkat.

öncelikle dileğiniz için teşekkür ederim. Yazdıklarnıza katılıyorum, tek el muhabbetine gelirsek tamamen şans işi. 15le giderken matarayı alıp su içerkende başıma gelebilirdi. Limontepe seniye hasan saray ilkokulun oraya kadar çıkıp kavşaktan u donuşu yaparak, temiz bir inişle poligona iniyorum :) İnonu caddesinden devam ederek (Poligon-üçyol segmentte 1.sıradayım) üçyol-eşrefpaşa-yağhaneler-nato-şirinyer-heykel (şirinyer-heykel segmentte 1.ci sıradayım) ordan tınaztepe. Güç patlamaları seviyorum, bu yüzden tarmac sl tercihim oldu :) Çevreyolunu kullanıyorum oda arabamla :D bisikletle geçiceksem intihar etmeyi planlamış olmalıyım.. İşe giderken antreman yapmak zorundayım 6 gunçalışıyorum, bu yüzden tek fırsatım işe gidiş antremanları. Sonuç güzel 98kilodan 72kiloya düştüm. Kas kütlesi arttı :)
 
Son düzenleme:
ne güzel hızlandı makina. bağımlılık yapar bu.
 
Galiba kimse savunmamış ben burada şoförü savunmak istiyorum. Sağlık personeli korona filan mücadele demiş inisiyatif alıp kapıyı açmış

E bende sağlık çalışanıyım ne var bunda :) Pandeminin tavan yaptıgı gunlerde, hastanede çalışmak, yoğun bakımda nefes almakla zorlanan hastaların ventiator cihazlarına baktım. Koronaya yakalandım, çevremdekileri koruma amaçlı yıllık iznimden 2 haftamı yakarak evde yattım. Koronayı atlattım, zor nefes alarak, saçma sapan yanarak.. Kıpkırmızı gözler, hırıltılı gogus.. Neyse bunu geçelim, sağlık çalışanıyım diyerek kapıyı açtırmadım. Durağı bekledim her zaman, Sevmem şoförü zorlayıp açtırmayı. Arkadaş 200metre yürümekten üşenmiş, şoförde açmış e bende sağa döncem diye otobusun sağından.. olaylar zinciri işte. Çarptıgım arkadaşın durumu gordugum için vicdan azabı çekiyorum. Morarmış, enfekte olmuş. bünyesi zayıfmış. Arkadaşta şoförü şikayet edicek, beni güvenle indirmedi uyarmadı diyecek..
ne güzel hızlandı makina. bağımlılık yapar bu.

Deneme yaptım 15saniyede 55km hıza çıkabildim :) Tam ısınmış vucutla, 10kilo fazla yağlarımı atmış halde denemek lazım.. Baharda gorucez :)
 
@Burak B. Selam, şehir içi, ulaşım amaçlı kullanmadığım için görüntüler bana çok ürkütücü geldi açıkçası. Cesaret işi vallahi, tebrikler. Bu kadar sıkışık trafikte, arabalar bile birbirine sürtecekken, insanın korumasi yok ki, et, kemik. Pek cesaret edemem ben doğrusu. Siz 3 senedir bu şekilde kullandiginizi yazmistiniz:krktm:. Bravo!

Bu şekilde kullanan tüm arkadaşlara da bravo!!!

Ben de, akşam antrenmanı için çıktığım boş yolları tehlikeli diye düşünüp, korkuyordum:ssrtcbya:
 
Son düzenleme:
@_Madmexx _ şehir içi trafik de, bu tip trafik de sürmek şehir içi açısından sürüş tekniğini çok daha hızlı geliştiriyor.
 
Paylaşmadan duramayacagım.. Ön yargılarınızı kırma amaçlı bugunku işten eve donuşum, trafiğin en yoğun kısmını editleyip yükledim youtubeye. ÖNYARGILARI hiç sevmem..



öncelikle dileğiniz için teşekkür ederim. Yazdıklarnıza katılıyorum, tek el muhabbetine gelirsek tamamen şans işi. 15le giderken matarayı alıp su içerkende başıma gelebilirdi. Limontepe seniye hasan saray ilkokulun oraya kadar çıkıp kavşaktan u donuşu yaparak, temiz bir inişle poligona iniyorum :) İnonu caddesinden devam ederek (Poligon-üçyol segmentte 1.sıradayım) üçyol-eşrefpaşa-yağhaneler-nato-şirinyer-heykel (şirinyer-heykel segmentte 1.ci sıradayım) ordan tınaztepe. Güç patlamaları seviyorum, bu yüzden tarmac sl tercihim oldu :) Çevreyolunu kullanıyorum oda arabamla :D bisikletle geçiceksem intihar etmeyi planlamış olmalıyım.. İşe giderken antreman yapmak zorundayım 6 gunçalışıyorum, bu yüzden tek fırsatım işe gidiş antremanları. Sonuç güzel 98kilodan 72kiloya düştüm. Kas kütlesi arttı :)

Çok şekil. Aynı zamanda 10' da 8 riskli. Kendinize dikkat edin. Otobüs muhabbetine dahil olmayacağım. Sağlıklı huzurlu günler, uzun sürüşler dilerim.
 
@monder33 dogrudur tabii, muhakkak bir etkisi vardır ama bu işin teknik kısmı, benim hedeflerimin dışında kaliyor.

Benim için, yol bisikletimi kullanmak bir amaç, bir araç değil ve böyle de kalmasını tercih ediyorum. Antrenmani veya sürüşü de diyebiliriz buna (antrenman, çok daha disiplinli kalıyor benimkinin yaninda:)) ayrı bir zaman ayırıp, spor aktivitesi olarak yapıyorum. 2 sürüş, 1 koşu ve zamanım olursa 1 tane de egzersiz yapıyorum haftada. Amaç, formu korumak:harika:
 
@_Madmexx _ Tabi ki kullanım amacına göre konu değişir. Ama bisikleti şehir içinde benim gibi ulaşım aracı olarak kullanalar için iş bu şekilde ilerliyor. Şehir içinde ulaşımımı tamamen bisiklet ile yaparak hem rahat bir ulaşım gerçekleştiriyorum, hem de formu korumak ve spor için fazla dan bir zaman harcamak durumunda kalmıyorum.
 
Arkadaşta şoförü şikayet edicek, beni güvenle indirmedi uyarmadı diyecek..
Hah işte.
Arkadaşınıza şuradan okkalı bir "hadi leyn oradan".Uyarmamışmış, güvenli olduğunu bilmiyormuşmuş. :snzdglsn: :ssrtcbya: Orada değildim ama adım gibi biliyorum arkadaşınızla şoför arasında geçen diyoloğu:
Arkadaşınız:Kaptan(şoför bey bile dememiştir) Hastanenimin önüne geldikti ben de sağlıkçıyım. Beni şurada atar mısın?Buna benzeyen rica minnet sözleri,hayal gücünüzle artırabilirsiniz.
Bunun üzerine şoför iki ihtimali olan bir cevap vermiştir. 1.ihtimalde şoför:Beyefendi burası durak değil, indirmem yasak.
Arkadaşınız:Bi şey olmaz. Hazır gelmişim indiriver
2.ihtimalde Şoför:Buyur kardeşim, in.
Arkadaşınız(Mutlu ve keyifli aynı zamanda güvensiz olduğunu bilmeden iniyor tabi ki yerseniz):Eyvallah dayı diyor şoförö


Şimdi bu kazadan çıkarılacak ders; araçların sağından gitmek, tek el bisiklet kullanmak, hızlı olmak felan değil.
Bu dersi ilk o şoför ve genç arkadaşlarımız çıkarsın. Siz siz olan her zaman kuralcı olun, kendinizce iyilik yapmaya çalışmayın ve şunu asla unutmayın. Mehmet Akif Ersoy'un da dediği gibi
"Yüzsüzdür insanoğlu kimse bilmez fendini kime iyilik yaptıysan ondan koru kendini"
 
Böyle olaylar olduğunda her zaman Hollanda gibi ülkeleri örnek veririz. Ama başta değil olay olduktan sonra. Ters el ile kapı açma kuralını ben 25 yaşımda öğrendim. Bu ders Avrupa ülkelerinde bizdeki hayat bilgisi gibi olan ilk 3 sene içerisinde veriliyor. En azından kuzenimin yalancısıyım. Bu ve benzeri hiçbir kuralı bilmiyor uygulamıyoruz. Her ne kadar ülkemizde kurallar hep çiğnenmek içindir algısı olsa da ben uymaya çalışıyorum. Çünkü biz bu kuralları kendimiz koymayıp genelde AB yasaları çerçevesinde devşirdik. Yani adam durakta inmeyi şart koymuşsa var bi bildiği yada dönüşe yakın yerde kaldırıma yakın gitme diyorsa teker izini biliyor ki koymuş o kuralı. Bu kurallar uzar gider. Herkes bir kural ihlal etse gördüğünüz gibi kaza kaçınılmaz oluyor.
 
Paylaşmadan duramayacagım.. Ön yargılarınızı kırma amaçlı bugunku işten eve donuşum, trafiğin en yoğun kısmını editleyip yükledim youtubeye. ÖNYARGILARI hiç sevmem..



öncelikle dileğiniz için teşekkür ederim. Yazdıklarnıza katılıyorum, tek el muhabbetine gelirsek tamamen şans işi. 15le giderken matarayı alıp su içerkende başıma gelebilirdi. Limontepe seniye hasan saray ilkokulun oraya kadar çıkıp kavşaktan u donuşu yaparak, temiz bir inişle poligona iniyorum :) İnonu caddesinden devam ederek (Poligon-üçyol segmentte 1.sıradayım) üçyol-eşrefpaşa-yağhaneler-nato-şirinyer-heykel (şirinyer-heykel segmentte 1.ci sıradayım) ordan tınaztepe. Güç patlamaları seviyorum, bu yüzden tarmac sl tercihim oldu :) Çevreyolunu kullanıyorum oda arabamla :D bisikletle geçiceksem intihar etmeyi planlamış olmalıyım.. İşe giderken antreman yapmak zorundayım 6 gunçalışıyorum, bu yüzden tek fırsatım işe gidiş antremanları. Sonuç güzel 98kilodan 72kiloya düştüm. Kas kütlesi arttı :)
Yaw arkadaş Büyükşehirleri sevmiyorum işte. Yaşadığın yer 50 binden az olacak. O nasıl bir sürüş tırstım imanıma.:kötü: O kadar trafikte bisiklet sürmek her babayiğidin harcı değil.
Son videoyu izledikten sonra kalahari çölünde aslanların arasında sürmek daha güvenli geldi. @hamlet2006 kalaharide aslan yok ağabey hikayesine girme.😍
Bende kendimi Orta Karadenizin ufak bir ilçesinde bisikletçiden sayıyorum. Siz büyükşehirlerdeki bisikletçiler gözü kapalı sürersiniz bizim buralarda. @Burak B. Sen sürdükçe benim oradaki araçlara kafa atasım geldi. O nasıl bir trafik öyle Allah yardımcınız olsun.:harika:
 
Yaw arkadaş Büyükşehirleri sevmiyorum işte. Yaşadığın yer 50 binden az olacak. O nasıl bir sürüş tırstım imanıma.:kötü: O kadar trafikte bisiklet sürmek her babayiğidin harcı değil.
Son videoyu izledikten sonra kalahari çölünde aslanların arasında sürmek daha güvenli geldi. @hamlet2006 kalaharide aslan yok ağabey hikayesine girme.😍
Bende kendimi Orta Karadenizin ufak bir ilçesinde bisikletçiden sayıyorum. Siz büyükşehirlerdeki bisikletçiler gözü kapalı sürersiniz bizim buralarda. @Burak B. Sen sürdükçe benim oradaki araçlara kafa atasım geldi. O nasıl bir trafik öyle Allah yardımcınız olsun.:harika:
Öyle demeyin sayın @necmeddin . Bisikletli ve oluşabilecek olumsuzlukları gülerek karşılıyorsanız lunapark gibi oluyor.
Ben dahil bir çok kişi öyle, o şekilde gitmesinin yanlış olduğunu yazdığı için sayın @Burak B. üşenmeyip o trafiğin içine pür dikkat, 10 km/sa hızlarla girmiş.
Yalan yok, ben ya daha hızlı gitmeye çalışırdım ya da daha sakin bir rota arardım.😅 Çünkü ben güler geçerim be, "hatalıydın" diyen olursa "eyvAllah" derim.
 
Son düzenleme:
Öyle demeyin sayın @necmeddin . Bisikletli ve oluşabilecek olumsuzlukları gülerek karşılıyorsanız lunapark gibi oluyor.
Ben dahil bir çok kişi öyle, o şekilde gitmesinin yanlış olduğunu yazdığı için sayın @Burak B. üşenmeyip o trafiğin içine pür dikkat, 10 km/sa hızlarla girmiş.
Yalan yok, ben ya daha hızlı gitmeye çalışırdım ya da daha sakin bir rota arardım.😅 Çünkü ben güler geçerim be, "hatalıydın" diyen olursa "eyvAllah" derim.
Gardaşım anlatmaya çalıştığım olay senin söylediklerin di zaten. O trafikte o şekilde bisiklet süreceksen hele hele bizim yüksek bisiklet kültürü olan şehirlerimizde kazaya davetiye çıkartmaktır. O yüzden bilmem şu çölde aslanların arasında sürmek daha güvenlidir dedim. :)
 
Siz 3 senedir bu şekilde kullandiginizi yazmistiniz:krktm:

Malesef :D Trafikle içiçe olmaya alıştık artık, sürekli kafamdan tahmin ediyorum, şu araba şuraya gecicek, bu araba sol şeride gecicek gibi. Duran trafikte aralardan geçmek daha güvenli, hareket etmeyen araç şerit değiştiremez. Tabiki aradan geçerken araç, büyük araç olsun her zaman onundeki 3-4 aracın durumuna bakarım eğer harekete geçmişlerse ondeki 3-4 araç o zaman aradan çıkıp, şeride geçiyorum. Videoda gördüğün gibi, Trafiğin akışına göre davrandıkça, araçlarda seni bir araç olarak goruyor.

@_Madmexx _ şehir içi trafik de, bu tip trafik de sürmek şehir içi açısından sürüş tekniğini çok daha hızlı geliştiriyor.

Katılıyorum :) İnanın çok büyük katkısı oluyor. Denge kabiliyetin, dogru vites, ön-arka fren kombinasyonu sayamadıgım bir çok tekniği geliştirdi. Kask aynası trafikte önemli bir demirbaşıdır.. Trafikte adeta bisikletinle bütünleşiyorsun
 
Paylaşmadan duramayacagım.. Ön yargılarınızı kırma amaçlı bugunku işten eve donuşum, trafiğin en yoğun kısmını editleyip yükledim youtubeye. ÖNYARGILARI hiç sevmem..



öncelikle dileğiniz için teşekkür ederim. Yazdıklarnıza katılıyorum, tek el muhabbetine gelirsek tamamen şans işi. 15le giderken matarayı alıp su içerkende başıma gelebilirdi. Limontepe seniye hasan saray ilkokulun oraya kadar çıkıp kavşaktan u donuşu yaparak, temiz bir inişle poligona iniyorum :) İnonu caddesinden devam ederek (Poligon-üçyol segmentte 1.sıradayım) üçyol-eşrefpaşa-yağhaneler-nato-şirinyer-heykel (şirinyer-heykel segmentte 1.ci sıradayım) ordan tınaztepe. Güç patlamaları seviyorum, bu yüzden tarmac sl tercihim oldu :) Çevreyolunu kullanıyorum oda arabamla :D bisikletle geçiceksem intihar etmeyi planlamış olmalıyım.. İşe giderken antreman yapmak zorundayım 6 gunçalışıyorum, bu yüzden tek fırsatım işe gidiş antremanları. Sonuç güzel 98kilodan 72kiloya düştüm. Kas kütlesi arttı :)

Terkrar gecmis olsun.

Yuklediginiz videoyu izlerken ben cok gerildim. Belki uzun zamandir Turkiye'de bisiklet kullanmadigim icin artik tatli su bisikletcisi kivamina geldimdendir.
Kimseye nasil bisiklet surmesi gerektigini soylemek haddim degil, yetiskin insansiniz akil sagliginiz da yerinde cok sukur ama haddim olmayarak soyleyecegim ki trafikte bu kadar risk alarak simdiye kadar yaptiginiz kazalari ucuz atlatmissiniz.
Trafikte araclarin arasindan gitmeniz cok buyuk risk, bu riski yaratan da buyuk olcude aynalarini kontrol etmeyen arac suruculeri. Trafikteki araclarin buyuk kismi serit degistirirken aynalarinda diger araclari dahi gormez, umursamazken bisikletliyi farketmeleri cok zor. Boyle bir arac surucusune denk gelirseniz sizin icin yine uzucu sonuclari olacaktir.
Siz serit degistirirken diger araclarin da bundan haberi olmuyor. Turkiye'de uygumala nedir bilmiyorum ama dunyanin genelinde bisiklet surucusu serit degistirirken, donecegi taraftaki kolunu kaldirir sinyal vermek icin ki arkadan gelen diger araclar ya da bisikletlilerin haber olsun. Yol bisikleti kullanirken bunu yapmak da cok rahat degil, farkindayim ama 1-2 saniye dahi kolunuzu kaldirmaniz diger araclarin sizin ne yapacaginizi anlamasi ve buna gore tedbir almasini saglayabilir, sizin riskinizi de buyuk olcude dusurur.

Eger Turkiye'de bisikletle ise gidip gelen herkes bu videodaki gibi surmek zorunda kaliyorsa, trafikteki araclar hep boyle davraniyorsa allah hepinize sabir versin.
 
Çok şekil. Aynı zamanda 10' da 8 riskli. Kendinize dikkat edin. Otobüs muhabbetine dahil olmayacağım. Sağlıklı huzurlu günler, uzun sürüşler dilerim.

Kullanırken normal ama aksiyondan izleyince şekilli oluyor :) Dilekleriniz için teşekkür ederim

Böyle olaylar olduğunda her zaman Hollanda gibi ülkeleri örnek veririz. Ama başta değil olay olduktan sonra. Ters el ile kapı açma kuralını ben 25 yaşımda öğrendim.

Kapı açmayı ters elle değil hep aynayı kontrol ederek açıyorum. 14yıldır aktif araç kullanıyorum 1 kez bile aynadan kontrol etmeden kapı açmadım ve yolcular varsa onları hep uyardım. Bekle, tamam aç kapıyı gibi. Eşimde hep aynadan kontrol eder açar, babamda annemde. Teker izi muhabbetine gelirsek, bisikletle trafikte ilk gitmeye başladıgımda, ağır vasıtaların ve otobuslerin teker izlerine hep dikkat ettim. Bir arkadaşımız uyarmış otobusun en arka kıçında durmayın diye evet, otobus sağa yada sola dondugunde o koca kıç bi anda 2 metre kayıveriyor. Araç kullanırkende buna hep dikkat ettim.

Yaşadığın yer 50 binden az olacak. O nasıl bir sürüş tırstım imanıma.:kötü: O kadar trafikte bisiklet sürmek her babayiğidin harcı değil.
Son videoyu izledikten sonra kalahari çölünde aslanların arasında sürmek daha güvenli geldi.

Kalahari çölü be diye baktım cidden :D Aslanlar varmış ama :D Africa twin lazım anca kaçarsın :D Büyükşehire alışıyorsun, bu video bi kısmı sadece, konak-çankaya-halkapınar-bornova-bayraklı ordaki trafiği gorsen kıpırdamıyor.. Durgun trafikte bisikletle aralardan yavaş hızla geçmek emin ol daha güvenlidir. Duran araç şerit değiştiremez ama kapı açabilir, araladan yaya fırlayabilir. Videoda yayanın fırladıgı görmüşündür, hep oluyor. Trafik hareket ediceğini anladıgın zaman o zaman şeride geçmen lazım. Kendine güveniyorsan, çevik ve iyi bir şekilde hızlanabiliyorsan sol şeride geçip önündeki aracın hareketini beklersin.. 50binden az demiştin valla bayıyo o tarz yerler :D Uyku basıyor giderken :D

Bisikletli ve oluşabilecek olumsuzlukları gülerek karşılıyorsanız lunapark gibi oluyor.
Ben dahil bir çok kişi öyle, o şekilde gitmesinin yanlış olduğunu yazdığı için sayın @Burak B. üşenmeyip o trafiğin içine pür dikkat, 10 km/sa hızlarla girmiş.

Trafik arasında videodaki gibi gidiyorum zaten :) Hafiften ön yargı seziyorum 'bir çok kişi uyardı diye burak hızını düşürmüş vs' Üşenmekle alakası yok, hayatımı sevdiğim için, eşimi sevdiğim için, evde bekleyen eşim, beni seven anne ve baba oldugu için, trafiğe bisikletle ilk çıktıgımdan beri bu şekilde kullanıyorum. Arabayıda yavaş kullanıyorum 14 yıldır aktif araç kullanıyorum 1 kez kazaya karışmadım, ilk ve son ceza sigortamı zamanında yatırmayıp polisa yakalanmaktı :)


@umutcelik Neden gerildinki? Aksine gayet huzurlu şekilde ilerliyorum, diğer arkadaşlara bahsettiğim gibi duran trafikte aralardan, kontrol edebileceğin hızlarda geçilmesi gayet güvenli. Trafiğin harekete geçiceğin gördüğünde şeridine girip ve akışına göre ilerlemek önemli. Zaten kullandıgım arka flasor knogg r70, on far 1600lümenlik. Görmemeleri imkansız :) Farı goren surucu yer açıyor geçmem için. Kol kaldırıp sinyal verme olayında sadece trafik aktıgında, kask aynasından aracın sabırsızlıgı gördüğümde sinyal veriyorum, aksilik çıkmadı yer verdiler. Fakat sürekli sinyal verirsem bu sefer gidonu tek elle kullanma muhabbetine dönecek.

''Eger Turkiye'de bisikletle ise gidip gelen herkes bu videodaki gibi surmek zorunda kaliyorsa''

Malesef türkiyede bisiklet kullanım şekli bu. Hindistandaki motorsiklet trafiği düşünün çok karışıktır nasıl çarpışmıyorlar deriz değilmi? Onlara göre normal geliyorsa, bizim türkiyedeki trafik normal geliyor. Avrupaya geçsek bende alışamam ne sakinmiş derim.
 
@Burak B. Önyargı yok!😕 Yanlış anladınız. Üşenmeden o trafiğe girmiş demek istedim.
20 yıl İzmir'de yaşadım ve takıldığınız yerde trafiğin işe giriş ve çıkış saatlerinde aktığını hiç görmedim.🙂
Ben olsam ya sahile iner akardım ya da ara mahallelerden çıkardım.
Bakın özellikle eve dönerken Zerek Petrolden aşağıya sallanmak daha zevkli olur.😉
 
@Cemal Ç. Yanlış anlaşılma için kusuruma bakmayın o zaman :) Nem kaptım çünkü bu olaydan :D Daha önce hep varyanttan sahile inerdim 2.5 yıl.. Varyant yolu iyice bozuldu artık, dalgalı ve seke seke iniyorsun hele o keskin virajlarda, seken bisikletle viraja girmek çok riskli. En son varyant inişinde suya denk geldim, kayıp dik yokuş aşağı 15 metre sürüklendim. Videosunu paylaşmıştım sizlerle, O gunden beri varyanttan geçmiyorum, ne zaman geçerim? asfaltı yeniledikleri zaman. Asfalt cam gibi olmuş artık, kuru olsada güven vermiyor.

Zerek petrol neresi diye baktım.. Tırmanış antremanlarımda poligondan limontepeye çıkarken :) orada bir okul var hasan seyrek mi ne, o kavşaktan donup inişi temiz oluyor, asfalt yeni ve 3 şeritli yol. Zerek petrolun oldugu yerde inişi ve çıkış çok dik olan yüzde 20 eğim olması lazım yaklaşık, bir kaç kez tırmanış yaptım çok keyifli fakat asfalt o kadar bozukki, karbonumu çatlatır diye rotadan çıkardım artık.
 
Geri