Scudo Sports

Sorumsuz şoförün durak dışında kapısını açması

İki yanlış bir doğru etmez. Burada bisikletlilerin sıklıkla yaptığı ceza sahasındaki altı kusurlu hareketten biri yer alıyor. Ceza sahası diyorum agır tonajlı araçların trafikte durur halde yanında yöresinde bulunmak ciddi bir tehlike. Bisiklet kullanıcılarına bu olay bir ibret vesikası olarak izletilmeli. Otobüsün kör noktasında hareket ediyorsun; denge kaybı, lastigin kayması, dikkatsizlik veya çarpışma sonucu daha trajik bir son ile karşılasman pek mümkün.

e o zaman, otobus gorunce ne yapalım bekliyelimmi?
Specialized Tarmac Sl de uçuyor maşallah, yağ gibi.
Yokuşlar düz gibi :D
Hocam çok geçmiş olsun.

Kurallara göre şöför belki hatalıdır, ayrıntısını bilmiyorum. Ama tamamen arkadaşça söylüyorum ki mecbur kalmadıkça otobüslerin, minibüslerin sağından geçmemelisiniz. Ben de bunu benzer bir kazayı son anda atlattıktan sonra farkettim. Geçmeye mecbur kalırsam da hızımı çok düşürüp öyle geçiyorum artık.

Öncelikle dilekleriniz için teşekkür ederim arkadaşlar.. Bazıları tek elle kullandıgımı düşünmüşler, YANLIŞ! Diz termallerimi düzelttiğim anda denk geldi, 2 el olsaydı bu sefer sert fren nedeniyle, bisiklet beni atardı. Yolcuya çarpmam hava yastığı etkisi gösterdi, ayrıca orası kavşak, otobusu geçince sağa donucektim, videoda elektrikli motorluyu gordugunuz gibi orda sağa donuş var. Duraklarda hiçbir zaman sağından GİTMEM! Trafikte ayda 750-800 km yol yapıyorum 4 mevsim. Durak yok ve kırmızı ışık. Sağa donmem gereken yolda otobusun solundan geçip, onunden sağa donup, şöfor beni gormeyip ezebilirdi. Bu şekilde düşünelim,
 
Scudo
Geçmiş olsun. Maalesef herkes hatalı. Ama biz bisikletci tarafında olduğumuzdan o yönden bakalım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak B.
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Öncelikle dilekleriniz için teşekkür ederim arkadaşlar.. Bazıları tek elle kullandıgımı düşünmüşler, YANLIŞ! Diz termallerimi düzelttiğim anda denk geldi, 2 el olsaydı bu sefer sert fren nedeniyle, bisiklet beni atardı. Yolcuya çarpmam hava yastığı etkisi gösterdi, ayrıca orası kavşak, otobusu geçince sağa donucektim, videoda elektrikli motorluyu gordugunuz gibi orda sağa donuş var. Duraklarda hiçbir zaman sağından GİTMEM! Trafikte ayda 750-800 km yol yapıyorum 4 mevsim. Durak yok ve kırmızı ışık. Sağa donmem gereken yolda otobusun solundan geçip, onunden sağa donup, şöfor beni gormeyip ezebilirdi. Bu şekilde düşünelim,
Anlıyorum ama durma hızına yakın yol alan otobüs duracakmış gibi önlem alırım ben. Solundan geçiş mümkün değilse (sizin örneğinizdeki gibi) otobüsün kapılarına bakarak yavaşça giderim. Her an durmaya hazır olarak.

Bunu yapmamın nedeni de orta şeritte yolcu indiren bir şöför. Evimin yakınında üç şeritli ve gece ıssız olan bir yol var. Oradan geçerken otobüs şöförü durağa yaklaşmaya tenezzül bile etmeden orta şeritte yolcu indirdi. Ben de sağından geçiyordum ve yaşlı birisine hızla çarpmama çok az kalmıştı. Neyse ki alan vardı sağa kırdım. Anlatmak istediğim şu ki şöförler en saçma şeyleri yapabilirler. %100 haklı olabiliriz. Ama bizler olası bir kazada en büyük zararı görecek kişileriz. Başkalarının hatalarını da öngörmek şart.
 
Bu arada yolcunun tavrı ne güzeldi. Çocuk sakince ilk diğer kazazedeye "iyi misiniz?" diye sordu. Sonuçta onun açısından bakarsak o da tamamen suçsuz ve neye uğradığını şaşırmıştır ama sakinliğini korumuş.

Ona da geçmiş olsun diyelim, umarım bir şeyi yoktur.
Aynı hastanede çalışıyoruz, Ameliyathane hemşiresi oldukça sakin biri. Ayağa kalkıp ilk iş şöföre gittim, sorun kaynağı şöför. Yolcu ne yapsın?
@qtay İlk kazam değil :)) Asfaltta yatarken içimden hay şöförun @@@ diye soylenip kalktım. Kalp ritmim yavaştır, oturdugum yerde 45-50 atıyor, antremanlarımın sonucu. Durdummu ritim düşer direk
 
e o zaman, otobus gorunce ne yapalım bekliyelimmi?

Yokuşlar düz gibi :D
Akış halindeki trafikte arkadan gelen özellikle agır tonajlı aracların -ki onların yapacağı bir hatanın telafisi yok- bir buçuk metre kuralına uygun hareket etmesi gerekiyor. Aksi halde sürücü kusurlu. Duran trafikte, (bazı serdengecti cevval genc dostlarımızın akan trafikte araçları sollaması mevzusuna hic girmiyorum bile) özellikle ışıklarda araçların sağından hızlıca geçme durumunda kusur sende. Trafik kurallarında bisikletlilere yönelik pozitif ayrımcılık varmıdır bilmiyorum. Trafik kuralları bir bütündür ve diğer forumların aksine bu forumun en çok iğneyi başta kendine batırabilme olgunluğunu seviyorum.
Hoş zaman zaman aynı hatayı bizlerde yapıyoruz.
 
Anlıyorum ama durma hızına yakın yol alan otobüs duracakmış gibi önlem alırım ben. Solundan geçiş mümkün değilse (sizin örneğinizdeki gibi) otobüsün kapılarına bakarak yavaşça giderim. Her an durmaya hazır olarak.

Bunu yapmamın nedeni de orta şeritte yolcu indiren bir şöför. Evimin yakınında üç şeritli ve gece ıssız olan bir yol var. Oradan geçerken otobüs şöförü durağa yaklaşmaya tenezzül bile etmeden orta şeritte yolcu indirdi. Ben de sağından geçiyordum ve yaşlı birisine hızla çarpmama çok az kalmıştı. Neyse ki alan vardı sağa kırdım. Anlatmak istediğim şu ki şöförler en saçma şeyleri yapabilirler. %100 haklı olabiliriz. Ama bizler olası bir kazada en büyük zararı görecek kişileriz. Başkalarının hatalarını da öngörmek şart.

Geçmiş olsun sanada. Yaşlı birine çarpmak daha sıkıntılı durum, bi yerleri kırılcak toparlanamıcak onun ailesi sana bulaşıcak vs.. Genç birine çaptıgım için şanslıyım..
 
  • Beğen
Tepkiler: portakallimon
@Burak B. geçmiş olsun. Mümkün olduğunca soldan geçiş yapmak daha iyi. Sağdan gitmek zorunluluğu olunca hıza dikkat etmek gerek böyle talihsiz durumlar olmaması açısından.

Benim otobüs v.s. konularında çok kıl olduğum 2 durum var.

Birincisi İstanbul'da yolcu alırken durağa yanaşmayan halk otobüsleri. O durum da otobüsü soldan geçmek yerine sağından yavaşça girip kendimi ve inen bineni tehlikeye atmadan tepki vermek. Tepki veren biri olursa da otobüsü işaret edip bak nerede duruyor demek için. (Maalesef hiç tepki gelmedi. Neyse son dönem de bu tip ihlaller azaldı.)

İkincisi yolda giderken taksiye el eden vatandaş ve arkamdan gelen taksinin sırf 5-10 saniye için küt önüme atlaması. O tip durumda da yine sağa girip bunu yapan taksi ve müşterisine tepkimi aynı şekilde veriyorum.
 
Akış halindeki trafikte arkadan gelen özellikle agır tonajlı aracların -ki onların yapacağı bir hatanın telafisi yok- bir buçuk metre kuralına uygun hareket etmesi gerekiyor. Aksi halde sürücü kusurlu. Duran trafikte, (bazı serdengecti cevval genc dostlarımızın akan trafikte araçları sollaması mevzusuna hic girmiyorum bile) özellikle ışıklarda araçların sağından hızlıca geçme durumunda kusur sende. Trafik kurallarında bisikletlilere yönelik pozitif ayrımcılık varmıdır bilmiyorum. Trafik kuralları bir bütündür ve diğer forumların aksine bu forumun en çok iğneyi başta kendine batırabilme olgunluğunu seviyorum.
Hoş zaman zaman aynı hatayı bizlerde yapıyoruz.
Sağından geçiyoruz .çünkü sol tarafta yer yok. Yer bırakmıyorlar, millet onundeki arabasını sollamak için fırsat arıyor. Soldan geçtiğimde, karşıdan gelen araçlar sıkıştırıyor, aynaları çarpacak kadar. fakat gel gorki sag taraf 1-1.5 metre boş. Mecburen ordan gitmek zorunda kalıyoruz.. Yoksa bizde biliriz soldan gitmeyi.. Videonun akışını yavaşlatıp, hız bilgileri koymamak lazımmış bunuda öğrendim. Kamera geni açı çektiği için çok hızlı gibi duruyor, bisiklet üstündeyken 30km hız normal geliyor. Araçlar ilk kalkış hızı bile 20-25 olduguna göre
 
  • Hahaha
Tepkiler: Cemal Ç.
Çok geçmiş olsun hocam, büyük talihsizlik olmuş
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@Burak B. Hocam ustte yazdigim mesajda demek istedigim , bisikletciler olarak bu video üzerinde etud yaparak yeni seyler öğrenmek, riskleri yeniden hatırlamak ...vb beyin cimnastiği yaparak yeni düşünce ve davranır değişikleri kazanmaktı. Konu siz değilsiniz. Hedef siz değilsiniz yani 😀😀😀


Artık konu , videodaki bisikletci üzerinden bizleriz. Yanı anonim olmuş bir video üzerinden konuşuyoruz. Alinmaca yada savunmaya geçmeye gerek yok. Olan olmuş. Kaldı ki hatasız , kurallara uygun sürüş bile bizim burada fayda etmiyor. O yüzden motto olarak " Kaza yaptıysan hatalisin " kabul etmek gerek. Çünkü önemli olan hayatta kalabilmek . Haklı ve ölü olmanın bir anlamı yok. Binek araç kullanıcıları bile kendilerini gerek diğer araba , kamyon,... gerek bıçaklı tabancalı sürücü ..vb den koruyabilmek için yüksek araçları , jipleri hatta zırhlı araçları tercih ettikleri bir ülkede çok daha fazla ön görülü, dikkatli ve hızlı reflekslere ihtiyacımız var. Sizi kurallara uymamak yada haksız olmakla itham etmek yerine dikkat etmemekle itham ederim . Önemli olan zarar görmemeniz. Sağlıcakla pedallayın.👍👍👍
 
@Çağdaş78 Ve şikayetlerde edildi, en kotu ihtimalde şöförumuz uyarı alır. Şöför aynadan vahiy indiğini gordugunde kapıyı açmaz :D
 
Arkadaşlar yazılanları okudum. Durakta yolcu indiren otobüs ,solu kontrol etmeden de yola çıkabilirdi. Burak soldan devam etseydi Allah muhafaza daha ağır bir sonuçta olabilirdi. Sağdan geçmeye kalkması ise @Burak B gibi iyi bir sürücünün yapacağı hata değil. Ama yaptı. Kader olayın Allah tarafından yer ve zamanının bilinmesidir. Kaza ise olayın meydana gelmesidir.
Burak kavşaktan sağa döneceğini söylemiş. İnsanı ölümden eceli korurmuş. Belki soldan geçseydi veya bu kaza yaşanmasaydı daha ağır bir bedeli olabilirdi. Gaybı Allah bilir . Önemli olan bundan ders çıkartmamız ve bu tarz olması muhtemel kazalara karşı tedbir almaktır. @mehmetsunu ağabeyin yeni açmış olduğu başlıkta korkularımızdan biride kaza olayı idi.
Yine Burak kardeşimiz kameralı sürüşü ile olayı kayıt altına alarak ve bunu forumda paylaşarak bizlere çok kıymetli bir ders verdi. RİSK herzaman var. Geçmiş olsun dileklerimizi ilettik. Olayı analiz eden ve faydalı eleştiriler yapan tüm arkadaşlar sağolsun varolsunlar. Burak kardeşim sende sağolasın varolasın paylaşımın için. Çok şükür canın sağ ve hafif hasarla atlattın. Allah beterinden korusun.
 
Arkadaşlar yazmış ama ben de yazayım. 2 kusurun var bence:
1 - çok hızlısın. motor gibi gidiyorsun. ben şahsen benzer durumlarda çok yavaşlarım (41 yaşımda iki çocukluyum). temkinli olmak lazım. zaten bisikletinde hızlanma sorunu yok, bir dahaki sefere umarım yavaşlarsın.
2 - beni daha da şaşırtan ise kısa bir an için bile olsa böyle bir geçiş sırasında tek el kalmış olman. her ne yapacaktıysan otobüsü geçince yapabilirdin.
Son olarak paylaşımın için teşekkür ederiz. Güzel bir eğitim tartışması oldu. Bu tür şeyler zaten yazıyor sağda solda ama görüntülü olunca daha iyi anlaşılıyor. Haftasonu sen çeşme ye doğru biraz bas bence.
 
@Burak B.
Geçmiş olsun. Kaza sırasındaki hızınız ve otobüs yolcusunun reaksyon göstermenize olanak vermeyecek kadar yakınken atladığı göz önüne alınırsa bence ucuz atlatmışsınız.

@Burak B. Geçmiş olsun hemşehrim.
--------------------------------------------------
@Murat B.
Üstad merhaba,
Tam sizin uzmanlık alanınıza giren bir sorum var. Cevaplarsanız sevinirim.
Duran trafikte biz bisikletliler duran bir aracın sağından geçebilir miyiz?
Bisiklet sağ şeridi kullanır biliyorum ama duran bir aracı geçerken bisiklet de bir araç olduğundan sağlayamaz ancak sollayabilir diye biliyorum. Bu doğru mu? İşin doğrusunu yazar mısın:harika:

Bu şekilde sağdan gitmek elbette kurallara aykırı ve tehlikeli. Ancak bunu her söylediğimde uzaylı muamelesi görüp "sen her kırmızı yandığında duruyor musun?", "hiç mi kaldırımdan gitmiyorsun" benzeri sorulara maruz kalıyorum.
Karayolları Trafik Kanunu'ndan (Madde 54):
Araçların sağından veya banketlerden yararlanmak suretiyle geçmek yasaktır.

Duran trafikte araçların arasından veya en soldan geçmek de ülkemizde yasal değil bu arada. Yolda şerit düzenlemesi varsa, bir şeridi bir araç kullanır (yan yana giden iki bisiklet veya motosiklet bunun istisnasıdır), başka aracın işgal ettiği şeritte gitmeye çalışmak şerit ihlalidir.
 
Otobüsün önünde bir yaya karşıya geçiyor da olabilirdi. Duran aracın yanından gereksiz bir biçimde hızlı gitmişsiniz.
 
Otobüsün önünde bir yaya karşıya geçiyor da olabilirdi. Duran aracın yanından gereksiz bir biçimde hızlı gitmişsiniz.

Yalnız orası otoban çıkışı anayol, karşıdan karşıya yaya geçişi mümkün değil. 3er şeritli ve arası kapalı yol. Dediğinizi şehiriçi trafiğinde yapıyorum, her zamanki gibi gereksiz yere suçlandım gene
@Burak B.
Geçmiş olsun. Kaza sırasındaki hızınız ve otobüs yolcusunun reaksyon göstermenize olanak vermeyecek kadar yakınken atladığı göz önüne alınırsa bence ucuz atlatmışsınız.

Teşekkür ederim.. Frene basmaya zaman bile olmadı malesef..
1 - çok hızlısın. motor gibi gidiyorsun. ben şahsen benzer durumlarda çok yavaşlarım (41 yaşımda iki çocukluyum). temkinli olmak lazım. zaten bisikletinde hızlanma sorunu yok, bir dahaki sefere umarım yavaşlarsın.
2 - beni daha da şaşırtan ise kısa bir an için bile olsa böyle bir geçiş sırasında tek el kalmış olman. her ne yapacaktıysan otobüsü geçince yapabilirdin.

1. Motor alsam bu sefer bisiklet gibi gidiyorsun denilir :) 30km çok hızlı bir rakam değil, bisikleti geometrisi ve bisikletin yol bisikleti göz onune alınırsa o hız sana hiçbişey. Katlanır ile 30 yaparsam korkarım o ayrı mesele. Şöforu unuttuk ibreler gene bana dondu..
2. 1 sat boyunca 2 elle surelim o zaman, su bile içmeyelim :D
Haftasonu çeşmeye bas.. Şimdi burda duralım, bende evli adamım, işim gücüm var cmtleride çalışıyorum. Haftanın 6 gunu tırmanış, düz yol antremanı yapıyorum. Pazar gunu oldumu çeşmeye gidip gelmek. ne bilim gereksiz :)
@necmeddin Güzel konuşmanız için teşekkür ederim.. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
hocam aslinda ayni seridi paylasmamak lazim da,

bisikletle cikan bizler sunu cok iyi biliyoruz ki, herhangi bir seritten giderken araclar cok zaman, korna ile bizi saga itmektedirler, yani

hizli geliyorum, sol serit bos, ama sola da gecmiyorum, yolumdan cekil yoksa ezerim tavri

bisikletlilerin cokca maruz kaldigi bir durum... yani yakin zamanda baska bir forumda karsilastigim hos bir yazidan alinti yapmak istiyorum, sizinle alakali degil, yanlis anlamayin, yorum su:

bazen gelen elestiriler, ikinci dunya savasi almanyasinda, yahudilerin, bizim de almanlara karsi hatalarimiz olmustur diye birbirlerini suclamasina

benziyor...

bence otobusun sagindan gecerken biraz daha yavas gitmekte fayda var.
 
Geri