Scudo Sports

Single Speed Custom Bisikletler

@VollMonD konuyu ve içindeki mesajları okumalısınız. Böylelikle bilgi sahibi olursunuz. Mesela ben şu mesajımda biraz açıkladım ki, çok var böyle açıklama olarak. Tekrar değinecek olursak, Fixie için diyorsanız fren kavramı yok onlarda. Çünkü boş pedal kavramı yok ama onları durdurmanın bir taktiği var. Bunun için de deneyim ve tecrübeniz olması gerekir. Ama Single Speed için böyle bir şeye gerek yok. Normal v frenle işinizi görürsünüz yahut Contra yaparak.
 
Scudo
türkiye de bulabileceğiniz tek marka bu sanırım (link) ama sizin istediğiniz tarzda canlı renkli yok. böyle stok alırsanız daha ucuza gelir. beğenmediğiniz parçaları da değiştirirsiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: deniziko
Deniz hoş gelmişsin :)

İstediğin tarz gerçekten çok hoşmuş. Fotolara bayıldım. Bu single speedlerin böyle rengarenk olduklarını bilmiyordum ben :hhhhhh: Hele jant tellerinin ve zincirlerin bile renkli olabilmesi müthiş. Tam benlikmiş. Benim bisikletim gri renk, elle boyayarak rengarenk yapmayı düşünüyorum :p Yalnız bu single speedler epey korkutucuymuş da, yani fren olmaması !! Sen gerçi ön fren düşünüyorsun ki bence de kesinlikle gerekli. Merakla bekliyorum bisikletin oluşma aşamalarını. İnşallah istediğin gibi kusursuz güzellikte bir şey olur.

Bu arada bileğindeki dövme çok güzel. Aynı modelden bir bilekliğim var :harika:
 
@Burcuu


Yanlış anlaşılma için düzeltme yapmak istedim. Single speed bisikletlerde fren sistemi olmaz ise durmak mümkün değildir. Fren sisteminin kullanılmadığı tür fixed gear denilen sabit dişli bisikletler. Freehub olmadıkları için pedal kitlenerek veya farklı tekniklerle bisikleti durdurmak mümkün oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burcuu
@deniziko, aramıza hoş geldin. Bu alt forumun modu ben olduğum ve Single kullanıcısı olduğum için sana en çok benim yardımcı olmam lazımdı ama Perşembe'den beri izci kampında idim. :)
Single Speed bisikletler beni de çok cezbediyordu. Gördüğüm fotoğraflara hayranlıkla bakıp hayal kuruyordum. Derken netten hazır bir bisiklet almak fikrine tutunarak yaptığım araştırmada sonradan forum üyesi olduğunu öğrendiğim @dincer_colak 'tan hazır bir Single Speed aldım. Hazır dediysem de zaman içerisinde tekerleklerini, göbeklerini, aynakolunu (pedal ve ön dişli), gidon sargısını, zincirini ve maşasını değiştirdim. Bu haliyle bile beni uğraştırdı. :) Ama çok şey öğrenmiş oldum. Bir konu açıp yaptığım çalışmayı anlatmaya da çalıştım. Single Speed olayına ben de girdim. :)

Öncelikle kadro konusundaki tavsiyelere ben de katılıyorum. Her ne kadar Aero jantlar ilk bakışta göze çarpsa da bisikletin duruşunu belirleyen kadrodur. Mesela ilk bakılacak şey kadronun Single Speed için uyumlu olup olmadığıdır ki aşağıdaki görsel ile bir kaç sayfa önce gündeme gelmişti.
@Turan

İkinci olarak Single Speed istediğiniz için kadroda fren kablosunu geçirmek için uygun yuvanın olup olmadığına bakmalısınız.

Üçüncü olarak kadronun arka tekere bakan kısmında ve maşada takmak istediğiniz fren türüne uygun delikler olup olmadığına bakmalısınız.
V Fren şöyle görünecektir.
vfren.jpg

Kaliper Fren ise şöyle:
kaliper.jpg
Ben olsam kaliper tercih ederdim. Ki öyle de yaptım. :)

Teker boyu / Jant boyunu da kadroyu alırken belirlemek gerekiyor. @Murat Cömez'in dediği gibi kadroyu aldıktan sonra teker boyunu değiştirmek pek mümkün olmuyor.
Teker boyu demişken 28 jantın daha verimli olacağını ve sizin boyunuzla da bu boyun rahatlıkla kullanılacağını belirtmek isterim. 27" jantlar 29" jantlardan daha büyükleri hatta 27.5" hepsinden büyük buradaki karışıklık ölçüm şeklinden kaynaklanıyor. 26, 27 ve 29 jantlar dıştan dışa ölçülürken 27 ve 27.5 jantlar içten içe ölçülüyor. :) Biraz karışık yani. :)

Kadroyu belirleme konusunda bizler size destek olmaya çalışalım. Sonraki süreçte yine desteği esirgemeden diğer parçalar konusunda size yardımcı olmaya çalışırız. Fakat bu süreç aylar alabilir, hatta aksaklıklardan dolayı bu yaz Single Speed'inize binemeyebilirsiniz bile. Bu kadar sabırlı olmayı göze alıyorsanız toplama işine girelim birlikte, yoksa Carraro, Fuji veya Purefix'ten beğendiğiniz modeli alıp zaman içerisinde özelleştirme yoluna gidelim derim. :)

Kendi bisikletimin fotoğrafı profilimde kapak fotoğrafı olarak duruyor. Benim bisikletimde sizin aldığınız kırmızı KMC zincir takılı.
 
@Angel Buradan alıp parçaları değiştirebilirim evet.

teşekkür ederim. :)

@Burcuu
Begenmene çok sevindim Burcu,

Ben zincirden başladım toplamaya ama sıra en onemli parcaya geldi Kadro'ya :)

Bakalım umarım sansım da yaver giderse renkli bir single speedim olacak

yorumlarını bekliyorum :)

@Tahir Keskin

Çok teşekkür ederim,

Fren konusunda bile deli gibi ayrıntılar oldugunu farkettim.

Bu yüzden şuan arastırıyorum.

2 yol var onumde ya hazır bir biisklet alıp (purefix) kendime göre yapacağım.
ya da sıfırdan toplayacagım.

Sizce purefixden alıp sonra buna jant vesaire toplamak obur halinden daha pahalıya gelir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Tahir Keskin
Dediğiniz gibi iki yol var.

İlk yol, sıfırdan bisiklet alıp toplamak, biraz zordur ama yorucu ve bezdirici de olabilir. Neticede insanız ve bizi motive edici bazı şeylerin olması lazım. Uzunca uğraşlar sonucu hala bisikletin binilemeyecek halde olması şevkinizi kırabilir.

İkinci yol, hazır bir bisiklet alıp üzerinde değişiklik yapmak, kolayca gözünüze kestirdiğiniz Single'a binip tadına varmanızı sağlar ama tam olarak istediğinizi alamamanıza ya da çok para harcamanıza da sebep olabilir.

Henüz bisiklet hakkında yeterli teknik bilginiz olmadığından ben ikinci yolu tavsiye ederim. Lakin Purefix biraz pahalı geldi gözüme. Fuji Feather veya Carraro alabilirsiniz beğenirseniz. Sonrasında gönlünüze göre eller, kurcalar istediğiniz değişikilği yaparsınız. Hatta isterseniz edindiğiniz tecrübeye göre başka bir proje ye başlar, sıfır yeni bir bisiklet toplarsınız. Eskisini de satarsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: enqinHLC
@Tahir Keskin
Teşekkür ederim, şu an purefix e mail attım belki opsiyonel olarak modifkasyon yapabiliyorumdur.

Misal, renk secenegi yapabiliyorsam en azından lastik ve jantların rengini secerim böylelikle kendi yapacagım değişiklik daha aza indirgenebilir.

Diğer sitelere de bakacagım simdi ama carraro da cok secenek yoktu sanırım.

Sevgiler,
 
Eğer Purefix düzenleme imkanı veriyorsa çok güzel olur. Bu arada pembe lastik takmazlarsa da lastik rengini değiştirmek kolay. Önemli olan kadro ve jantın istediğiniz renkte olması. :)
 
@Tahir Keskin

Jant için %100 kararım Aerospoke olması ve 1K TL civarında .

2.500 e kadar bir bütçeyi ben zaten gozden cıkardım.

Fakat ben bu bisiklete 1.500 verirsem, ardından Aerospoke ile birlikte zatenbu butceyi asmıs olucam muhtemelen.

Çünkü ben sonrasında gidonu da bullhorn istiyorum, o var bu var derken ...

Of bi mucize falan olsa.
 
@deniziko kendi düşüncem dogrultusunda yorum yapıyuorum (singe ve fixed hakkında çok bilgim olmasada düşüncemi belirteyim .)

hazır bır bısıklet aldınız örnegın 1500 odedınız jantarı sok lastıgı sok gıdonu sok al yenılerını tak bır okadar da masraf edeceksınız bana gore gereksız bır harcama olacak uygun bır kadro bulun yada bu ısle ılgılenen bır yer ıle çalısın bence daha az malıyetllı ıstedıgınız tur bır ıs cıkar
 
@deniziko hoşgeldin. Şimdi, anlaşıldığı üzere bu iş zor bir iş :) Özellikle uygun bir 48 cm kadro bulmak pek kolay değil ama sonuçta başlaman gereken nokta da burası. Madem ince borulu modelleri beğeniyorsun ve aldıktan sonra boyatmayı düşünüyorsun, şu değerlendirilebilir belki: (link)
 
Selamlar @Berk Karaca
Bu 71 bucuk iç bacak boyu içimn uygun mu acaba? @Anonim sence?
(link)

@Turan sizin paylaştıgınız fotograftaki ek yeri bu linkteki frame ile uygun gorunuyor degil mi?

alabiliriim bu benim için uygunsa suan?

Sevgiler,:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Turan
@deniziko Aslında bu da tam olarak 48 cm değil. Üst borunun ortasına kadar olan mesafe için o ölçüyü vermişler. Sele dikmesi o noktadan sonra bir miktar daha devam ettiği için totalde 51- 52 cm muhtemelen. Kısaca; 1.60 boy ve 71 cm bacak boyu için bire bir bir ölçü değil ama bundan daha küçük bir track frame bulabileceğini sanmıyorum. Uzanma mesafesini kısa tutmak için gidon boğazını da kısa kullanman kontrol açısından iyi olacaktır. Gidon olarak da bullhorn denmiş sanırım fakat o tarz gidon uzanma mesafesini çok arttırır. Bullhorn kullanmak için üst borusu çok kısa bir frame bulman lazım ki; track modellerde ben o kadar kısa üst boru hiç görmedim. Boynuz kısımlarına ulaşman muhtemelen konforsuz olur ama sadece düz kısmından tutarak kullanırım diyorsan uyabilir. Ben yine de standart bir riser gidon öneririm.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tahir Keskin
Kendi bisikletim diye söylemiyorum bende çok memnunum sonuna kadar tavsiye ederim.
 

Dosyalar

  • IMG_5987.JPG
    IMG_5987.JPG
    145,7 KB · Okunma: 57
  • image12.JPG
    image12.JPG
    120,7 KB · Okunma: 61
daha önce yazan olmuş mudur bilmiyorum.. pinterest' ten 'fixie bike' veya 'fixed gear' yazdığınızda, muhakkak size ilham verecek bazı görseller karşınıza çıkacaktır. bisiklet kafe fikrimde ve el boyaması yaptığımız bisikletlerde bize güzel fikirler vermişti.. ayrıca kadro alımı için, şubat ayının sonlarına doğru 'moto bike' fuarına giderseniz, belki orada fixie kadro ve fixie ile ilgili işinize yarayacak bilgileri toplayabilirsiniz.. aynı şekilde ben de fixie kadro arayışına geçeceğim yakında..
 
Geri