Yol bisikletimi değiştircem ve karbon kadro bisiklete geçeceğim. Bu noktada bir çok ayrıntıyı ilgili konuda (yol bisikleti tavsiyeleri) sordum ve sağolsun bilgisi olan arkadaşlar çok yardımcı oldu.
Geldigim noktada fiyatı belirleyen tek şey kaldı gibi.. o da 105 ya da ultegra setli olması.
Peugeot r11 karbon ultegra ve r12 karbon 105 setli seçenekler arasındayım. Aradaki fiyat farkı 2500 tl kadar. Uzun yıllar kullanma hedefim var. Değer mi diye düşünüyorum.
Dahası, trek emonda 105 setli karbon bir seçenek daha var önümde fakat bu durumda peugeot r11 ultegra üstüne dahi 2000 küsur eklemem gerekiyor. Yani 105 setin üstüne verdigim para tamamen trek in kadro ve komponentlere gidiyor. Sizlerin de fikirlerinizi almak isterim.
peugeot R11 carbon aero yol-yarış bisikletim var Gtr980 modeli,
5800 grupsetli olanını kullanıyorum...
Günlük antrenmanlarada, uzun turlarada çıkarım, granfondoyada katıldım. Bu bisikleti almak için tam 4 sene bekledim, sordum, okudum, araştırdım... sonrada tek atımlık kurşunumu bu bisiklet tercihinde kullandım...
çevremde di2 giantından-ultegra scott’a, BMC den cube’e kadar bir
Çok farklı marka model geometri ve grupsetli bisikleti olan arkadaşm var. R11 bu bisikletlerin hiçbirinden ne performans nede estetik olarak geride kalmıyor, hatta belki iddialı olacak ama bi çok 40-50 bin bandındaki aero bisikletten de sade ve şık...
Bu kısmı geçtiysek esas meseleye yani performansa gelelim, niyetiniz bu bisiklet ile 25 ortalama ile tura çıkmaksa; şimdiden vazgeçin! zira yapısı ve geometrisi gereği bisiklet haldır haldır yola gitmek için tasarlanmış, sizden istediği tek şey bara yatıp durmadan pedal çevirmeniz...
Kuvvetli bir kalp ve bacaklara sahipseniz, r11 5800 setle bile çok ciddi şekilde mutlu olabileceğiniz gibi 7000 grupset bence çok daha doğru bir tercih olur... ha imkan var ise ultegra hedefi 12 den vurmak olacaktır ancak, daha yeni di2 seti olan bir arkadaşım bakıma sokup; zincir, ruble, kablo, batarya derken 4 bin tl ile ancak kurtulabildi servisinden, 105 te bu durum olmazmı?
tamen size bağlı... Tabi yukardaki kadar insafsız olmaz.
Şöyleki;
yol bisikletlerinde yarış diye tabir ettiğimiz setlerin başlangıcı 105 tir dolayısıyla, 105 te alsanız, ultegrada, antrenmandan döndüğünüzde duşa girmeden önce yapmanız gereken ilk şey nemli bir bezle seti temizlemek olacaktır, yoksa her iki setide amatörce kullanıp temizlemeden ve yağlamadan binerseniz, (hangi yüklere maruz kaldığıda önemli olmakla birlikte) 3-4k km de bir, zincirle birlikte birde ruble değiştirmek zorunda kalırsınız. 105 sette bu size 5-600 tl ye patlarken, ultegrada 1000-1100 tl den aşağı olmayacaktır... ama bu ultegranın daha iyi bir set olduğu gerçeğini tabiki değiştirmez...
Ha ben temizlikle uğraşamam biner pedallarım diyorsanız tiagra öneririm, yarış setlerinde en önemli ve en çok gözden kaçan detay temizlik ve bakımdır...
Yapacağınız alım gerçekleşmemişse
Gönül rahatlığıyla r11 i tavsiye ederim, karbon kalitesi olarak ciddi rijit bir yapıya sahiptir memnun kalırsın, zira tam bir F/P ürünüdür...
Tabiki trek daha iyidir ancak ne karşılığında ne verdiğini sorgulamak gerekir zira ihtiyaçlar hiyerarşisinde istekleri imkanlar belirler...
Ben tepesindeyim para pul bunlarla işim yok dersen bunları hiç konuşmamak lazım zaten..
Şimdiden hayırlı olsun...