Scudo Sports

Shimano 105 mi yoksa Ultegra mı?

Benim bildiğim kadarıyla 105, Ultegra dan daha ağır ama daha dayanıklı bir set. Ultegra 6800 kullanıcısıyım şuan set alacak olsam 105 R7000 alırım.
Ultegra set yanlış hatırlamıyorsam 105 setten sadece 280 gram daha hafif. İşe gidip geldiğim bisikletimde 105 R7000 set mevcut, diğer bisikletim Di2, mekanik ultegra kullanmadım bu nedenle aradaki farkı tam bilemiyorum ama 105 set gayet iyi çalışıyor. Fiyat performans için alınacaksa bence 105 set tam ideal. Ağırlık takıntısı olan Ultegra almalı :)
 
Scudo
Yol bisikletimi değiştircem ve karbon kadro bisiklete geçeceğim. Bu noktada bir çok ayrıntıyı ilgili konuda (yol bisikleti tavsiyeleri) sordum ve sağolsun bilgisi olan arkadaşlar çok yardımcı oldu.

Geldigim noktada fiyatı belirleyen tek şey kaldı gibi.. o da 105 ya da ultegra setli olması.

Peugeot r11 karbon ultegra ve r12 karbon 105 setli seçenekler arasındayım. Aradaki fiyat farkı 2500 tl kadar. Uzun yıllar kullanma hedefim var. Değer mi diye düşünüyorum.

Dahası, trek emonda 105 setli karbon bir seçenek daha var önümde fakat bu durumda peugeot r11 ultegra üstüne dahi 2000 küsur eklemem gerekiyor. Yani 105 setin üstüne verdigim para tamamen trek in kadro ve komponentlere gidiyor. Sizlerin de fikirlerinizi almak isterim.

peugeot R11 carbon aero yol-yarış bisikletim var Gtr980 modeli,
5800 grupsetli olanını kullanıyorum...
Günlük antrenmanlarada, uzun turlarada çıkarım, granfondoyada katıldım. Bu bisikleti almak için tam 4 sene bekledim, sordum, okudum, araştırdım... sonrada tek atımlık kurşunumu bu bisiklet tercihinde kullandım...
çevremde di2 giantından-ultegra scott’a, BMC den cube’e kadar bir
Çok farklı marka model geometri ve grupsetli bisikleti olan arkadaşm var. R11 bu bisikletlerin hiçbirinden ne performans nede estetik olarak geride kalmıyor, hatta belki iddialı olacak ama bi çok 40-50 bin bandındaki aero bisikletten de sade ve şık...
Bu kısmı geçtiysek esas meseleye yani performansa gelelim, niyetiniz bu bisiklet ile 25 ortalama ile tura çıkmaksa; şimdiden vazgeçin! zira yapısı ve geometrisi gereği bisiklet haldır haldır yola gitmek için tasarlanmış, sizden istediği tek şey bara yatıp durmadan pedal çevirmeniz...
Kuvvetli bir kalp ve bacaklara sahipseniz, r11 5800 setle bile çok ciddi şekilde mutlu olabileceğiniz gibi 7000 grupset bence çok daha doğru bir tercih olur... ha imkan var ise ultegra hedefi 12 den vurmak olacaktır ancak, daha yeni di2 seti olan bir arkadaşım bakıma sokup; zincir, ruble, kablo, batarya derken 4 bin tl ile ancak kurtulabildi servisinden, 105 te bu durum olmazmı?
tamen size bağlı... Tabi yukardaki kadar insafsız olmaz.
Şöyleki;
yol bisikletlerinde yarış diye tabir ettiğimiz setlerin başlangıcı 105 tir dolayısıyla, 105 te alsanız, ultegrada, antrenmandan döndüğünüzde duşa girmeden önce yapmanız gereken ilk şey nemli bir bezle seti temizlemek olacaktır, yoksa her iki setide amatörce kullanıp temizlemeden ve yağlamadan binerseniz, (hangi yüklere maruz kaldığıda önemli olmakla birlikte) 3-4k km de bir, zincirle birlikte birde ruble değiştirmek zorunda kalırsınız. 105 sette bu size 5-600 tl ye patlarken, ultegrada 1000-1100 tl den aşağı olmayacaktır... ama bu ultegranın daha iyi bir set olduğu gerçeğini tabiki değiştirmez...
Ha ben temizlikle uğraşamam biner pedallarım diyorsanız tiagra öneririm, yarış setlerinde en önemli ve en çok gözden kaçan detay temizlik ve bakımdır...
Yapacağınız alım gerçekleşmemişse
Gönül rahatlığıyla r11 i tavsiye ederim, karbon kalitesi olarak ciddi rijit bir yapıya sahiptir memnun kalırsın, zira tam bir F/P ürünüdür...
Tabiki trek daha iyidir ancak ne karşılığında ne verdiğini sorgulamak gerekir zira ihtiyaçlar hiyerarşisinde istekleri imkanlar belirler...
Ben tepesindeyim para pul bunlarla işim yok dersen bunları hiç konuşmamak lazım zaten..
Şimdiden hayırlı olsun...
 
peugeot R11 carbon aero yol-yarış bisikletim var Gtr980 modeli,
5800 grupsetli olanını kullanıyorum...
Günlük antrenmanlarada, uzun turlarada çıkarım, granfondoyada katıldım. Bu bisikleti almak için tam 4 sene bekledim, sordum, okudum, araştırdım... sonrada tek atımlık kurşunumu bu bisiklet tercihinde kullandım...
çevremde di2 giantından-ultegra scott’a, BMC den cube’e kadar bir
Çok farklı marka model geometri ve grupsetli bisikleti olan arkadaşm var. R11 bu bisikletlerin hiçbirinden ne performans nede estetik olarak geride kalmıyor, hatta belki iddialı olacak ama bi çok 40-50 bin bandındaki aero bisikletten de sade ve şık...
Bu kısmı geçtiysek esas meseleye yani performansa gelelim, niyetiniz bu bisiklet ile 25 ortalama ile tura çıkmaksa; şimdiden vazgeçin! zira yapısı ve geometrisi gereği bisiklet haldır haldır yola gitmek için tasarlanmış, sizden istediği tek şey bara yatıp durmadan pedal çevirmeniz...
Kuvvetli bir kalp ve bacaklara sahipseniz, r11 5800 setle bile çok ciddi şekilde mutlu olabileceğiniz gibi 7000 grupset bence çok daha doğru bir tercih olur... ha imkan var ise ultegra hedefi 12 den vurmak olacaktır ancak, daha yeni di2 seti olan bir arkadaşım bakıma sokup; zincir, ruble, kablo, batarya derken 4 bin tl ile ancak kurtulabildi servisinden, 105 te bu durum olmazmı?
tamen size bağlı... Tabi yukardaki kadar insafsız olmaz.
Şöyleki;
yol bisikletlerinde yarış diye tabir ettiğimiz setlerin başlangıcı 105 tir dolayısıyla, 105 te alsanız, ultegrada, antrenmandan döndüğünüzde duşa girmeden önce yapmanız gereken ilk şey nemli bir bezle seti temizlemek olacaktır, yoksa her iki setide amatörce kullanıp temizlemeden ve yağlamadan binerseniz, (hangi yüklere maruz kaldığıda önemli olmakla birlikte) 3-4k km de bir, zincirle birlikte birde ruble değiştirmek zorunda kalırsınız. 105 sette bu size 5-600 tl ye patlarken, ultegrada 1000-1100 tl den aşağı olmayacaktır... ama bu ultegranın daha iyi bir set olduğu gerçeğini tabiki değiştirmez...
Ha ben temizlikle uğraşamam biner pedallarım diyorsanız tiagra öneririm, yarış setlerinde en önemli ve en çok gözden kaçan detay temizlik ve bakımdır...
Yapacağınız alım gerçekleşmemişse
Gönül rahatlığıyla r11 i tavsiye ederim, karbon kalitesi olarak ciddi rijit bir yapıya sahiptir memnun kalırsın, zira tam bir F/P ürünüdür...
Tabiki trek daha iyidir ancak ne karşılığında ne verdiğini sorgulamak gerekir zira ihtiyaçlar hiyerarşisinde istekleri imkanlar belirler...
Ben tepesindeyim para pul bunlarla işim yok dersen bunları hiç konuşmamak lazım zaten..
Şimdiden hayırlı olsun...

Hocam ben mesajı attıktan kısa süre sonra 105 set bir r12 aldım. Peugeot bisikletimi çok severek kullandım. 105 setten de memnundum. Peugeot kadroları gerçekten kaliteli. Çok keyifle kullandım. Geçen ay zincir sökme aparatı almaya gitmiştim, Peugeot'u satmaya hiç niyetim yokken son kalan ve boyu boyuma uygun, fiyati henüz zam görmemiş bir Bianchi Aria Ultegra görünce birden kendimi bir hesap kitap hengamesinde buldum ve aldım. Sonrasında Peugeot'yu sattım. Ama işin doğrusu şu, seçme şansım olsaydı normal frenli Ultegra setli Aria yerine 105 setli disk frenli Aria'yı tercih ederdim.

Peugeot gerçekten güzel bisiklet yapmış. Zamsız son bir modeli kalmış r12'nin nette, düşünen kaçırmasın derim. Henüz 105 set ile Ultegra seti karşılaştıramıyorum, çünkü aldıktan sonra henüz deneme fırsatı bile bulamadim. Trainer'da Peugeot yu kullanıyordum, dışarda sürmüyorum kışın. Fakat yeri gelmişken ufaktan değineyim, Peugeot'nun kadroları çok büyük. Yani 56 idi benimkisi ama standart bir 56'ya göre daha iri olduğunu düşünüyorum.

Siz set temizliği konusuna değinmişsiniz, onu biraz ayrıntılı anlatır mısınız? Ben temiz bakmaya çalışır, 200 250 km'de bir yağlarım. Kuru havada kullanmama rağmen.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Di2 değilse neyleyim Ultegra'yı. 105'den farkı var diyenler kendini kandırır. 3, 5gr farkı var diyene hayırlı olsun.
Istenirse di2 olur Ultegra
 
@TrEddieMercury di2 olmasi icin , yanlis bilmiyorsam , arka/on aktarici ve kollarin elektronik sistem yani di2 olmasi lazim. shimano da en dusuk sistem de ultegra. sadece arka disli ve ayna kol 105 olacaksa da , sistemin alt yapisi ultegra olacaktir. kisaca zaten buyuk bir yatirim yapilmasi gerekmekte. Ayrica , yine yanlis bilmiyorsam , di2 sistem , kendi icinde de her parcayi desteklemiyor . bu arada bisikletin kadrosunun da di2 ozellikle olmasi lazim.
 
@TrEddieMercury di2 olmasi icin , yanlis bilmiyorsam , arka/on aktarici ve kollarin elektronik sistem yani di2 olmasi lazim. shimano da en dusuk sistem de ultegra. sadece arka disli ve ayna kol 105 olacaksa da , sistemin alt yapisi ultegra olacaktir. kisaca zaten buyuk bir yatirim yapilmasi gerekmekte. Ayrica , yine yanlis bilmiyorsam , di2 sistem , kendi icinde de her parcayi desteklemiyor . bu arada bisikletin kadrosunun da di2 ozellikle olmasi lazim.

Kesinlikle haklısınız, aktarıcılar ve vites kollarının değişmesi gerekiyor ki bunlar grupsette en pahalı parçalar zaten. 1000€ civarı bir meblaya geliyor hepsi sıfır almak istendiğinde. (Türkiye'deki fiyatlara hakim değilim ne yazık ki)

Bahsetmek istediğim şey, alınan bisikleti gelecekte Di2'ye güncelleme gibi bir hayal varsa, bisikletin temelinde 105 veyahut Ultegra olması bir şeyi değiştirmiyor. Çünkü ikisi de (105in 7000 serisinden bahsediyorum) 11-speed.

Kadronun Di2 uyumlu olması, kozmetik bir sınırlama sanırım. Sonuçta Di2 sistem, kablolar bağlanınca kadrosuz bile çalışıyor :) O yüzden ilginç çözümlerle her kadroya Di2 eklemek mümkün.
 
Bütçe meselesi bir konu arkadaşlar tabiki Ultegra daha iyi ama günlük kullanımda 105 daha dayanıklı bunu nerden mi biliyorum. Tabiki fiyatından 😬
 
Di2 leri bilemem, ama bilişim işi ile uğraşan biri olarak en sorunlu cihazlar yazıcılardır. Elektronikle mekaniği harmanlayan yeni nesil ürünler olgunlaşmadan almam. Mekanik sorunu, yazılım sorunu, elektronik sorunu ile uğraşmamak için söylüyorum bunu. Japon yapmış abi demeyin, yazıcıların en pahalıları japon. Neler çektik ellerinden.
 
Hem elektronik hem de mekanik ultegra kullanıyorum. Di2 gerçekten çok konforlu , yokuşun başı sonu istediğiniz viteste anında olabiliyorsunuz . Ama benim gibi keyif kullanıcısına gereksiz, 105 hatta tiagra yarışmayan bu işi keyif olsun diye yapanlar için yeterli ,
 
4700 tiagra kullandım 2 sene , açıkçası 5800 105 ile arada fark göremedim. Üçüncü bisikletimi de ikinci el aldım ve mekanik ultegra 6800 denk geldi. Frenler fark yaratıyor çift pivotlu olması ile. Ve vites geçişleri bir tık daha iyi. Ama Atla deve değil yani. Yeni r7000 105 çok yeterlidir diye düşünüyorum.
Bence 1. Kadro 2 jant seti 3 grup set diyebilirim.
 
Sis ve tourney den sonra Altus bende ultegra etkisi yarattı. Kurtulmak istemiyorum , Tarkan ve Kara Murat çağından. Tabi yazılanları okuyup gelişen sistemleri takip ediyorum. :harika:
 
Daha öncedende söylemişimdir mutlaka. Bisiklet, grupset, Jant yerine aynısını koyabileceğim ölçüde pahalı olmalı. Ucu ucuna di2 lu bisiklet alıp arka aktarıcı kırılınca yerine yenisini aynısını koyamayacak durumdaysam almamayı tercih ederim. Kullandığım bisiklet, Jant seti bunların göstergesidir. Türkiye şartlarında artık onu bile yapmak zor olsada kırılan malzemeyi nasıl yerine koyacağım diye kara kara düşünmemeliyim.
 
Daha öncedende söylemişimdir mutlaka. Bisiklet, grupset, Jant yerine aynısını koyabileceğim ölçüde pahalı olmalı. Ucu ucuna di2 lu bisiklet alıp arka aktarıcı kırılınca yerine yenisini aynısını koyamayacak durumdaysam almamayı tercih ederim. Kullandığım bisiklet, Jant seti bunların göstergesidir. Türkiye şartlarında artık onu bile yapmak zor olsada kırılan malzemeyi nasıl yerine koyacağım diye kara kara düşünmemeliyim.
Mekanik candır , disk frene bile tahammülüm yok😀
 
O zaman şunu diyebilirmiyiz. Sıradan bir kullanıcı için vites sistemlerinde yapilan yatırım gereksiz onun yerine bisikletin jantına, lastiklerine,orta göbek, jant göbeklerine yada sele ve gidona veya ön maşaya, yatırım yapmak dahamı iyi olur? Bu düşüncemi tiagra ve üzeri için baz alabiliriz =)
 
O zaman şunu diyebilirmiyiz. Sıradan bir kullanıcı için vites sistemlerinde yapilan yatırım gereksiz onun yerine bisikletin jantına, lastiklerine,orta göbek, jant göbeklerine yada sele ve gidona veya ön maşaya, yatırım yapmak dahamı iyi olur? Bu düşüncemi tiagra ve üzeri için baz alabiliriz =)
Ben aynı bisikleti (Scultura 300) 3 farklı grupset ile kullandım pedalsız 9.02 kg 340 gr PDR 540 ile kullandım.
(aslında hafif bir bisiklet ama 6800 grupsetli haline göre kıyaslarsak)

1. tiagra 4700 vites sistemi merida comp frenler
Bisiklet ağırdı
2. Ultegra 6800 Groupset
Bisiklet hafif
3. Tiagra 4700 vites sistemi R7000 frenler
Bisiklet ağır

Çok tecrübeli olmayan 85 kilo binicinin hissettikleri
Yorumsuz
 
Geri