Onur Kula
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 23 Eylül 2006
- Mesaj
- 994
- Tepki
- 797
- Yaş
- 42
- Şehir
- Alanya
- İsim
- Onur Kula
- Bisiklet
- Specialized
@zafer sidal
Sebep mercedes'de çift turbo olması, (Etkisini aşağıda açıklayacağım) turboların basınçlarının yüksek olması ve sahip olduğu çok güçlü intercoolarlar.
Bilindiği gibi çift turbonun kullanım amacı iki turbodan birinin çok alt devirlerden itibaren devreye girerek, düşük devirlerde de yüksek tork üretip, turbo gecikmesini önlemek.
Devreye girecek ilk turbo, çok düşük devirlerde devreye gireceği için ve bu devirlerde de egzoz gazı basıncı düşük olduğu için, gaz çıkışını engellemeyecek yapıda olurlar. Devir arttıkça da ikinci turboya eşlik edip müthiş bir tork üretimi sağlamaktalar. Tam emin olmamakla birlikte ilk turbo belli devire kadar çalışmakta, sonrasında diğer güçlü turbo görevi devralmakta. Ve tabi ki o da uç devirlere gelmeden basıncını düşürerek, motoru atmosferik basınçla yalnız bırakarak kaderine terketmekte.
(Dip not: Turbo, gücünü egzoz gazından bir çeşit pervane
ile alıp motora basınçlı hava pompalayan aşırı besleme sistemidir.)
(Dipnot2: İntercooler: Motora giden bu basınçlı havayı soğutarak, havanın özkütlesini arttırır yani yoğunlaştırır ve silindir içlerindeki patlamanın daha güçlü olmasını sağlayarak gücü ve özellikle torku arttırır.Turbonun destekleyicisidir denilebilir. )
(Dip not3: Kompresör: Bu da benden olsun.
Kompresör de turbo gibi bir çeşit aşırı beslemedir. Turbodan farkı gücünü egzoz gazının ataletinden değil, direk motordan alır. Turboya göre avantajı: Düşük devirlerden itibaren devrede olduğundan, turbo gecikmesi gibi bir oluşuma sebebiyet vermez.)
Mercedes'lerin genelde konfor odaklı bir otomobil olması birçok modelinde kompresör kullanmasının en büyük sebeplerindendir.
Bu arada laf lafı açıyor
Bmw'nin yeni 3 litre çift turbo motoru (335i'de kullanılan)çift turbonun etkisiyle atmosferik bir motor gibi müthiş geniş bir tork grafiğine sahip. Son yıllardaki en iyi motorlardan bence. Çok verimli, neredeyse hiç turbo gecikmesi yok, 1300-5800 arası 400nm ve 306 hp.
Sebep mercedes'de çift turbo olması, (Etkisini aşağıda açıklayacağım) turboların basınçlarının yüksek olması ve sahip olduğu çok güçlü intercoolarlar.
Bilindiği gibi çift turbonun kullanım amacı iki turbodan birinin çok alt devirlerden itibaren devreye girerek, düşük devirlerde de yüksek tork üretip, turbo gecikmesini önlemek.
Devreye girecek ilk turbo, çok düşük devirlerde devreye gireceği için ve bu devirlerde de egzoz gazı basıncı düşük olduğu için, gaz çıkışını engellemeyecek yapıda olurlar. Devir arttıkça da ikinci turboya eşlik edip müthiş bir tork üretimi sağlamaktalar. Tam emin olmamakla birlikte ilk turbo belli devire kadar çalışmakta, sonrasında diğer güçlü turbo görevi devralmakta. Ve tabi ki o da uç devirlere gelmeden basıncını düşürerek, motoru atmosferik basınçla yalnız bırakarak kaderine terketmekte.
(Dip not: Turbo, gücünü egzoz gazından bir çeşit pervane
(Dipnot2: İntercooler: Motora giden bu basınçlı havayı soğutarak, havanın özkütlesini arttırır yani yoğunlaştırır ve silindir içlerindeki patlamanın daha güçlü olmasını sağlayarak gücü ve özellikle torku arttırır.Turbonun destekleyicisidir denilebilir. )
(Dip not3: Kompresör: Bu da benden olsun.
Mercedes'lerin genelde konfor odaklı bir otomobil olması birçok modelinde kompresör kullanmasının en büyük sebeplerindendir.
Bu arada laf lafı açıyor


