Scudo Sports

Sevdiğiniz araba firmaları ve arabalar

@zafer sidal


Sebep mercedes'de çift turbo olması, (Etkisini aşağıda açıklayacağım) turboların basınçlarının yüksek olması ve sahip olduğu çok güçlü intercoolarlar.

Bilindiği gibi çift turbonun kullanım amacı iki turbodan birinin çok alt devirlerden itibaren devreye girerek, düşük devirlerde de yüksek tork üretip, turbo gecikmesini önlemek.

Devreye girecek ilk turbo, çok düşük devirlerde devreye gireceği için ve bu devirlerde de egzoz gazı basıncı düşük olduğu için, gaz çıkışını engellemeyecek yapıda olurlar. Devir arttıkça da ikinci turboya eşlik edip müthiş bir tork üretimi sağlamaktalar. Tam emin olmamakla birlikte ilk turbo belli devire kadar çalışmakta, sonrasında diğer güçlü turbo görevi devralmakta. Ve tabi ki o da uç devirlere gelmeden basıncını düşürerek, motoru atmosferik basınçla yalnız bırakarak kaderine terketmekte.

(Dip not: Turbo, gücünü egzoz gazından bir çeşit pervane:) ile alıp motora basınçlı hava pompalayan aşırı besleme sistemidir.)
(Dipnot2: İntercooler: Motora giden bu basınçlı havayı soğutarak, havanın özkütlesini arttırır yani yoğunlaştırır ve silindir içlerindeki patlamanın daha güçlü olmasını sağlayarak gücü ve özellikle torku arttırır.Turbonun destekleyicisidir denilebilir. )
(Dip not3: Kompresör: Bu da benden olsun.:) Kompresör de turbo gibi bir çeşit aşırı beslemedir. Turbodan farkı gücünü egzoz gazının ataletinden değil, direk motordan alır. Turboya göre avantajı: Düşük devirlerden itibaren devrede olduğundan, turbo gecikmesi gibi bir oluşuma sebebiyet vermez.)
Mercedes'lerin genelde konfor odaklı bir otomobil olması birçok modelinde kompresör kullanmasının en büyük sebeplerindendir.

Bu arada laf lafı açıyor:) Bmw'nin yeni 3 litre çift turbo motoru (335i'de kullanılan)çift turbonun etkisiyle atmosferik bir motor gibi müthiş geniş bir tork grafiğine sahip. Son yıllardaki en iyi motorlardan bence. Çok verimli, neredeyse hiç turbo gecikmesi yok, 1300-5800 arası 400nm ve 306 hp.
 
Scudo
@Onur Kula

bütün olay çift turbo ve intercooler da bitiyor o zaman,
peki bu mercedeslerde kullanılan kompresör ile supercharger ın farkı varmı? bildiğim kadarıyla supercharger da motordan güç alarak çalışıyor.
birde bu intercooler da nerdeyse nos'la aynı işi yapıyor fakat birazdaha güçsüz olarak değilmi? temel prensip havayı soğut yoğunluğu arttır, ne kadar çok oksijen okadar çok güç:rolleyes:
 
@zafer sidal

Evet bildiğim kadarıyla Kompresör ile supercharger aynı şeyer.

İntercooler ve Nos ise benzer işe yarıyorlar ama farklı amaçları olan düzenekler. Şöyle ki: Turbo havayı sıkıştırıp yollarken, yüksek basınçta hava ısınır ve intercooler bu ısınan havayı soğutur.
Ama nos, motora tamamen soğuk ve yoğun gaz yollama amaçlı çalışır.
 
@Onur Kula

İkiside aynı şey evet , almanların tabiridir kompresör (compressor).
Gücünü bir kayış vasıtasıyla motordan alır.
 
bir ingiliz otomobilleri hayranı olarak FARBOUD GT

http://michaelcarnell.palmettobug.com/wp-content/uploads/2007/09/farboud-gts.jpg
 
@Mehmet Keten


Resimdeki araç Farboud GTS , GT değil,sanırım gözünden kaçtı. : )
Lotus Elise'yi çok andırıyor bu model;

6 silindirli ikiz turbolu bir Audi motoru var üzerinde 2800cc, 5000 devir dakika da 580 beygir güç hiç fena olmasa gerek : ) 320 km maksimum hıza sahip,0 dan 100 km hıza 3.3 saniyede ulaşıyor olmasıda inanılmaz : )


buda Farboud GT

motoru hakkında pek bilgim yok açıkcası.

(link)
 
bu tarz arabalardan en çok mclaren f1 lm ve gtr modellerini seviyorum
 
2005 yılında bugatti veyron piyasaya çıkmadan önce hız rekorunu elinde bulunduran ve McLaren F1 in rekorunu kıran otomobil mükemmel bir aerodinamiğe sahip ve en çok sevdiğim tarafı kapılarının açılış şekli:rolleyes:
motor: 4,7l ford modular V8
güç: 6900rpm de 806bhp
tork: 7500rpm de 920 N·m (680 ft·lbf)
http://img244.imageshack.us/img244/3945/koenigseggccr25.jpg
http://galeri.ihlassondakika.com/FotoGaleri/5(184).jpg

ve bugatti veyronun 408.47 km/h lik rekorunu kırmayı başaran otomobil ssc ultimate aero TT ve 9 Ekim 2007 de 413km/h lik hızla guinness rekorlar kitabına giriş yapmıştır. 2008 de geliştirdeki ultimate aero teoride 430km/h hız yapabilmektedir.
motor: 6350 cc supercharger ve twin turbocharger
güç: 6950rpm de 1183bhp
tork: 6150rpm de 1,094 lb·ft (1,483 N·m):eek:
http://img2.blogcu.com/images/a/r/a/arabaresimlerii/ssc_ultimate_aero_tt_0001.jpg
 
Bunlarda oyundan bazı kareler bu arada underground (3 )bekliyoruz
206
(link)
350 z yanlama

(link)
acura poz

(link)
Hareketler bizzat tarafımdan yapılmıştır araba yarışı olarak underground 2 heyecanı bence hiç bir oyunda yok
 
bir ingiliz klasiği MARCOS

http://robson.m3rlin.org/cars/wp-content/uploads/2008/02/marcos-tso-t50-gt-4.jpg
 
@sPinErGy_26

Sanırım hiç gelmeyecek gibi görünüyor. Undercover gibi gereksiz bir sürümü çıkartana kadar Underground serisine bi III gelseydi çok daha iyi olucaktı sanırım :D
 
Buyrun birkaç otomobilde benden olsun

Mercedes CLK-GTR

http://www.1resimler.com/data/media/1107/spor_mercedes.jpg

http://www.resims.net./data/media/99/mercedes-clk-gtr-1.jpg

Bu da Aytaç için bir diecast model olsun :)

http://i582.photobucket.com/albums/ss264/comunix/MercedesSClasstransversal.jpg

BMW 2002 tii modelidir ki yeri bir başkadır...
Bir 2002'ye Turbo beslemeli 3.20 motorunun takılmasına bizzat şahit oldum. Çıkan sonuç mükemmeldi :) O günden beri bu otomobile hastayım
http://www.motorbase.com/pictures/contributions/990330-european/std_1973_bmw_2002_turbo.jpg

Bu başlık altına eklenebilicek çok fazla otomobil var ama şimdilik bu kadar :D
 
clk-gtr sanırım 99 lemans yarışında takla attıktan sonra Mercedes'in prestijine biraz gölge düşürdü ve daha sonra sanırım üretilmiyor veya özel sipariş üzerine üretiliyor olması lazım ama bence Mercedes'in en iyi lemas aracı c-9 işte buyrun

C-9

http://i42.tinypic.com/214bgy8.jpg

bu c-9 yabancı bir abimizden tamamen kartondan üretilmiş bir model bence çok güzel modellenmiş kartondan.

http://i41.tinypic.com/dyw0o3.jpg
 
Sevdiğiniz arabalar diyince BMW 645 falan derdim aslında, ama bugün Ortaköy'de bakın ne gördüm: :eek:

(link)


(link)


Hala gördüğüme inanamıyorum aslında :)
Ayrıca trafiğe takılmış olması olayın trajiKomik yanı:p

"Bugatti firmasının, Bugatti Veyron olarak bilinen Veyron 16.4 modeli; dünyanın en yüksek üçüncü hızına 9ff 409 Km -SSC Aeron-412 Km ulaşabilen (407 km/sa.), en fazla ikinci motor gücüne sahip (1001 bg) ve en pahalı (1.5 milyon Avro) seri üretim halindeki otomobili. Veyron, ismini, Bugatti yarış pilotu ve 24 saatlik Le Mans Yarışı'nı 1939'da kazanan Pierre Veyron'dan alır."

Vikipedi, özgür ansiklopedi
(link)
 
Geri