Merhaba arkadaşlar yeni bir bisiklet aldım ama almadan önce tekrar hayal kırıklığına uğramamak için uzun araştırmalar yaptım ve bu modeli alma kararı aldım. Türkiye'de hemen hemen sormadığım bisikşetçi kalmadı bir türlü bulamadım, tam ümitlerimin tükendiği bir sırada bir internet sitesi takıldı gözümü (link) hemen aradım ve sordum, benimle konuşan kişi Erhan KOÇ oranın yetkilisi, hemen sipariş ettim ve ellerinde sadece 2 adet 16,5'inç kadro olduğunu söylediler, ben ise 18,5 kadrolu istiyordum ve benden 4 gün süre istedi erhan bey, ve naptı etti ve benim bulamadığım bisikleti buldu ve hemen bana ulaştırdı, kendilerine ve ekibine bu çabalarından dolayı tekrar teşekkür ederim. Sırada çoğu insanın beğenmediği bir numaralı servis SALCANO servisi var VARLIK MOTOR Halit VARLIK, kendisinede verdiği destekten dolayı ayrıca anlayışı ve alakası için teşekkür ederim. Sırada çoğu arkadaşın sağlamlığından şüphe duyduğu zorluk testi vardı, test ettim ve artık inceleme vaktinin geldiğini düşünüyorum.
Bisikleti alalı tam 14 gün oldu 350km yol katettim, dağ, bayır, toprak-taşlı-mıcırlı-kaya parçalarının bulunduğu yollardan geçtim, önceki bisikletimle bile zor tırmandığım ama SALCANO ile 1100 rakımlı genelde bayağı eğimle 60km'lik rahat bir kule tırmanışı sırasında ve ardından hiç bir sorunla karşılaşmadan gayet sağlam ve sorunsuz bir test süresini doldurdum, hafif bir temizlik yaptım ve eklediğim resimleri bugün çektim, daha önce çekseydim pek bir anlamı olmayacaktı bu şekilde daha sağlıklı olacanığını düşündüm, bu yüzden test sırasında kadronun ve bazı yerlerin taşlardan dolayı zarar görmemesi için sargı uyguladım. Maksat taşlar sıçradığında boyaya zarar vermesin. Bence sanılanın aksine SALCANO'nun MTB - Dağ bisikleti kategorisindeki orta ve üst seviye modelleri bir çok yabancı markadan iyi diyebilirim. Ben daha önce scott scale 70 2012 kullanıyordum ve bu bisiklet ondan hafif, seri, daha sağlam, kağıt'a çok para vermenin bir anlamı olmadığını düşünüyorum artık biraz geç oldu ama zararın neresinden dönülürse kardır.
Şimdide Bisikletimizin kullandığı donanımların teknik incelemere geçelim;
Kutu eve geldi ve bir merak ve heyecan sardı
14481 dosyayı görüntüle
14483 dosyayı görüntüle
14484 dosyayı görüntüle
Şu görüntü beni benden aldı, hemen 20dk içerisinde kurdum ve herşey hazırdı zaten, scott kadar 1-1,5 saat uğraştırmadığı için kendisine teşekkür ederim
Ek Not : kutu içerisinden pedal çıkmıyor.
Canavar ayağa kalktı ve artık kabuk atacak
14485 dosyayı görüntüle
14486 dosyayı görüntüle
http://o1306.hizliresim.com/1b/y/prq1x.jpg
http://o1306.hizliresim.com/1b/y/prgc3.jpg
14527 dosyayı görüntüle
14529 dosyayı görüntüle
RİTCHEY sel borusuna, gidon, gidon boğazına, furç takımına, seleye söylenecek bişey yok.
14519 dosyayı görüntüle
14520 dosyayı görüntüle
14521 dosyayı görüntüle
CS-HG81-10 Vites sistemi bir harika, deore'den sonra slx gerçekten insanın yorgunluğunu alıyor ve bir serilik kazandırıyor, doğası gereğide Dyna-Sys olduğundan vites geçişleri mükemmel ötesi,
Dyna-Sys teknolojisi, sadece kaset dişliden oluşmuyor tüm vites sistemini kapsıyor,
-Bu sayede daha akıcı vites değişimi
- Verimi ve dayanıklılığı arttıran ideal dişli kombinasyonlarıyla ilgili bir durumdur.
http://r1306.hizliresim.com/1b/y/prgdp.jpg
14522 dosyayı görüntüle
Yeni arka aktarıcı, RD-M675-SGS
Shadows RD+ teknolojisi sayesinde zincir vuruntusunu azaltıyor ve zincir gürültüsünü azaltıyor, resimdeki kol sayesinde zincir düşmesi zincir sallanması gibi sorunlar artık ortadan kalkıyor,
14488 dosyayı görüntüle
14489 dosyayı görüntüle
14490 dosyayı görüntüle
Bu değişimden ön aktarıcıda payını alıyor ve bizlere daha fazla zincir ve iç bakla açıklığı sunuyor, sadece üstten çektirmeli yeni link tasarımı artık geniş aralıklı ama buda bazı kadro ve lastikler arasındaki mesafeyi daralttığı için montajda sıkıntılar çıkartabilir.
http://p1306.hizliresim.com/1b/y/prghs.jpg
14491 dosyayı görüntüle
Yeni ayna kollarda içi boş, hafif ve güzel bir tasarım sunmuş bize, 24mm çaplı mil ve yatakla daha iyi ağırlık dağılımı ve daha fazla denge sağlamak amacıyla kadro dışına yatak konumunu ayarlayabilir,
Tamamen dayanıklılık ve güç üzerine kurulan bir sistem.
14492 dosyayı görüntüle
14493 dosyayı görüntüle
14503 dosyayı görüntüle
14494 dosyayı görüntüle
Maşa 80 ve 100mm seçenekleriyle çalışmakta yaylı maşaya göre daha seri çalışma sunuyor.
14495 dosyayı görüntüle
14496 dosyayı görüntüle
14497 dosyayı görüntüle
14498 dosyayı görüntüle
14499 dosyayı görüntüle
14500 dosyayı görüntüle
14501 dosyayı görüntüle
14502 dosyayı görüntüle
-WH-MT55 Jantlar ise 24,6mm geniş jantlı profil
- İç lastiksiz ve iç lastiklwe ile uyumlu
-15mm ön E içi boş sert mil, süspansiyon eğrilmesini düşürür
-Ayrıca çift temaslı yüksek kaliteli sızdırmazlık özelliği ile bilyaların ömrünü uzatır.
14504 dosyayı görüntüle
14505 dosyayı görüntüle
14506 dosyayı görüntüle
Lastikler daha önce kullandığım schwelbe rocket ron lastiklerden daha hafif ve daha dayanıklılar.
14507 dosyayı görüntüle
14487 dosyayı görüntüle
Yeni BL-M675 fren kolları, yeni kısa kurslu SERVO WAVE mekanizması ise daha yüksek kol girişi sayesinde hızlı kavrama yaparak daha iddalı fren sağlar
14509 dosyayı görüntüle
14510 dosyayı görüntüle
14511 dosyayı görüntüle
14513 dosyayı görüntüle
Sele borusu kelepçesinin alyan anahtar ile açılması bence bir artıdır, elle açılıp sele ve borusu çalınamaz
14514 dosyayı görüntüle
Yeni BR-M675 fren gövdesi, ICE TECHNOLOGIES destek vermektedir, gövde yüksek güçlü seramik pistonludur, yeni gövde sayesinde kolay ve temiz hava alma işlemi yapılabilir.
http://p1306.hizliresim.com/1b/y/prh36.jpg
14515 dosyayı görüntüle
14516 dosyayı görüntüle
14517 dosyayı görüntüle
14525 dosyayı görüntüle
Yeni HG-X zincir ise tamamen yenilenmiş ve özel yönlü 10 vites, sayesinde daha düzgün vites değişimi, düşük ağırlık sunuyor
Dış tarafı ön vites değişimi için, iç tarafı ise arka vites değişimi için yeniden düzenlemiştir. ÇAmur engelleme özelliği ilede çamur tutma olayı ortadan kalkmış.
14518 dosyayı görüntüle
14523 dosyayı görüntüle
14524 dosyayı görüntüle
http://o1306.hizliresim.com/1b/y/prhf1.jpg
NOT: Kadro içinde birşeyler söylemek gerekirse, daha önce kullandığım scott kadrosundan hem daha hafif hem daha sağlam. Ayrıca incelemeldeki teknik bilgilerin bir kısmı SHİMANO 2013 BİSİKLET KOMPONENTLERİ DESTEK KATALOĞUNDAN ALINMIŞTIR.
Bisikleti alalı tam 14 gün oldu 350km yol katettim, dağ, bayır, toprak-taşlı-mıcırlı-kaya parçalarının bulunduğu yollardan geçtim, önceki bisikletimle bile zor tırmandığım ama SALCANO ile 1100 rakımlı genelde bayağı eğimle 60km'lik rahat bir kule tırmanışı sırasında ve ardından hiç bir sorunla karşılaşmadan gayet sağlam ve sorunsuz bir test süresini doldurdum, hafif bir temizlik yaptım ve eklediğim resimleri bugün çektim, daha önce çekseydim pek bir anlamı olmayacaktı bu şekilde daha sağlıklı olacanığını düşündüm, bu yüzden test sırasında kadronun ve bazı yerlerin taşlardan dolayı zarar görmemesi için sargı uyguladım. Maksat taşlar sıçradığında boyaya zarar vermesin. Bence sanılanın aksine SALCANO'nun MTB - Dağ bisikleti kategorisindeki orta ve üst seviye modelleri bir çok yabancı markadan iyi diyebilirim. Ben daha önce scott scale 70 2012 kullanıyordum ve bu bisiklet ondan hafif, seri, daha sağlam, kağıt'a çok para vermenin bir anlamı olmadığını düşünüyorum artık biraz geç oldu ama zararın neresinden dönülürse kardır.
Şimdide Bisikletimizin kullandığı donanımların teknik incelemere geçelim;
Kutu eve geldi ve bir merak ve heyecan sardı
14481 dosyayı görüntüle
14483 dosyayı görüntüle
14484 dosyayı görüntüle
Şu görüntü beni benden aldı, hemen 20dk içerisinde kurdum ve herşey hazırdı zaten, scott kadar 1-1,5 saat uğraştırmadığı için kendisine teşekkür ederim
Ek Not : kutu içerisinden pedal çıkmıyor.
Canavar ayağa kalktı ve artık kabuk atacak
14485 dosyayı görüntüle
14486 dosyayı görüntüle
http://o1306.hizliresim.com/1b/y/prq1x.jpg
http://o1306.hizliresim.com/1b/y/prgc3.jpg
14527 dosyayı görüntüle
14529 dosyayı görüntüle
RİTCHEY sel borusuna, gidon, gidon boğazına, furç takımına, seleye söylenecek bişey yok.
14519 dosyayı görüntüle
14520 dosyayı görüntüle
14521 dosyayı görüntüle
CS-HG81-10 Vites sistemi bir harika, deore'den sonra slx gerçekten insanın yorgunluğunu alıyor ve bir serilik kazandırıyor, doğası gereğide Dyna-Sys olduğundan vites geçişleri mükemmel ötesi,
Dyna-Sys teknolojisi, sadece kaset dişliden oluşmuyor tüm vites sistemini kapsıyor,
-Bu sayede daha akıcı vites değişimi
- Verimi ve dayanıklılığı arttıran ideal dişli kombinasyonlarıyla ilgili bir durumdur.
http://r1306.hizliresim.com/1b/y/prgdp.jpg
14522 dosyayı görüntüle
Yeni arka aktarıcı, RD-M675-SGS
Shadows RD+ teknolojisi sayesinde zincir vuruntusunu azaltıyor ve zincir gürültüsünü azaltıyor, resimdeki kol sayesinde zincir düşmesi zincir sallanması gibi sorunlar artık ortadan kalkıyor,
14488 dosyayı görüntüle
14489 dosyayı görüntüle
14490 dosyayı görüntüle
Bu değişimden ön aktarıcıda payını alıyor ve bizlere daha fazla zincir ve iç bakla açıklığı sunuyor, sadece üstten çektirmeli yeni link tasarımı artık geniş aralıklı ama buda bazı kadro ve lastikler arasındaki mesafeyi daralttığı için montajda sıkıntılar çıkartabilir.
http://p1306.hizliresim.com/1b/y/prghs.jpg
14491 dosyayı görüntüle
Yeni ayna kollarda içi boş, hafif ve güzel bir tasarım sunmuş bize, 24mm çaplı mil ve yatakla daha iyi ağırlık dağılımı ve daha fazla denge sağlamak amacıyla kadro dışına yatak konumunu ayarlayabilir,
Tamamen dayanıklılık ve güç üzerine kurulan bir sistem.
14492 dosyayı görüntüle
14493 dosyayı görüntüle
14503 dosyayı görüntüle
14494 dosyayı görüntüle
Maşa 80 ve 100mm seçenekleriyle çalışmakta yaylı maşaya göre daha seri çalışma sunuyor.
14495 dosyayı görüntüle
14496 dosyayı görüntüle
14497 dosyayı görüntüle
14498 dosyayı görüntüle
14499 dosyayı görüntüle
14500 dosyayı görüntüle
14501 dosyayı görüntüle
14502 dosyayı görüntüle
-WH-MT55 Jantlar ise 24,6mm geniş jantlı profil
- İç lastiksiz ve iç lastiklwe ile uyumlu
-15mm ön E içi boş sert mil, süspansiyon eğrilmesini düşürür
-Ayrıca çift temaslı yüksek kaliteli sızdırmazlık özelliği ile bilyaların ömrünü uzatır.
14504 dosyayı görüntüle
14505 dosyayı görüntüle
14506 dosyayı görüntüle
Lastikler daha önce kullandığım schwelbe rocket ron lastiklerden daha hafif ve daha dayanıklılar.
14507 dosyayı görüntüle
14487 dosyayı görüntüle
Yeni BL-M675 fren kolları, yeni kısa kurslu SERVO WAVE mekanizması ise daha yüksek kol girişi sayesinde hızlı kavrama yaparak daha iddalı fren sağlar
14509 dosyayı görüntüle
14510 dosyayı görüntüle
14511 dosyayı görüntüle
14513 dosyayı görüntüle
Sele borusu kelepçesinin alyan anahtar ile açılması bence bir artıdır, elle açılıp sele ve borusu çalınamaz
14514 dosyayı görüntüle
Yeni BR-M675 fren gövdesi, ICE TECHNOLOGIES destek vermektedir, gövde yüksek güçlü seramik pistonludur, yeni gövde sayesinde kolay ve temiz hava alma işlemi yapılabilir.
http://p1306.hizliresim.com/1b/y/prh36.jpg
14515 dosyayı görüntüle
14516 dosyayı görüntüle
14517 dosyayı görüntüle
14525 dosyayı görüntüle
Yeni HG-X zincir ise tamamen yenilenmiş ve özel yönlü 10 vites, sayesinde daha düzgün vites değişimi, düşük ağırlık sunuyor
Dış tarafı ön vites değişimi için, iç tarafı ise arka vites değişimi için yeniden düzenlemiştir. ÇAmur engelleme özelliği ilede çamur tutma olayı ortadan kalkmış.
14518 dosyayı görüntüle
14523 dosyayı görüntüle
14524 dosyayı görüntüle
http://o1306.hizliresim.com/1b/y/prhf1.jpg
NOT: Kadro içinde birşeyler söylemek gerekirse, daha önce kullandığım scott kadrosundan hem daha hafif hem daha sağlam. Ayrıca incelemeldeki teknik bilgilerin bir kısmı SHİMANO 2013 BİSİKLET KOMPONENTLERİ DESTEK KATALOĞUNDAN ALINMIŞTIR.


