Scudo Sports

İnceleme Salcano Assos 50 SLX

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
467
Tepki
316
Merhaba arkadaşlar yeni bir bisiklet aldım ama almadan önce tekrar hayal kırıklığına uğramamak için uzun araştırmalar yaptım ve bu modeli alma kararı aldım. Türkiye'de hemen hemen sormadığım bisikşetçi kalmadı bir türlü bulamadım, tam ümitlerimin tükendiği bir sırada bir internet sitesi takıldı gözümü (link) hemen aradım ve sordum, benimle konuşan kişi Erhan KOÇ oranın yetkilisi, hemen sipariş ettim ve ellerinde sadece 2 adet 16,5'inç kadro olduğunu söylediler, ben ise 18,5 kadrolu istiyordum ve benden 4 gün süre istedi erhan bey, ve naptı etti ve benim bulamadığım bisikleti buldu ve hemen bana ulaştırdı, kendilerine ve ekibine bu çabalarından dolayı tekrar teşekkür ederim. Sırada çoğu insanın beğenmediği bir numaralı servis SALCANO servisi var VARLIK MOTOR Halit VARLIK, kendisinede verdiği destekten dolayı ayrıca anlayışı ve alakası için teşekkür ederim. Sırada çoğu arkadaşın sağlamlığından şüphe duyduğu zorluk testi vardı, test ettim ve artık inceleme vaktinin geldiğini düşünüyorum.

Bisikleti alalı tam 14 gün oldu 350km yol katettim, dağ, bayır, toprak-taşlı-mıcırlı-kaya parçalarının bulunduğu yollardan geçtim, önceki bisikletimle bile zor tırmandığım ama SALCANO ile 1100 rakımlı genelde bayağı eğimle 60km'lik rahat bir kule tırmanışı sırasında ve ardından hiç bir sorunla karşılaşmadan gayet sağlam ve sorunsuz bir test süresini doldurdum, hafif bir temizlik yaptım ve eklediğim resimleri bugün çektim, daha önce çekseydim pek bir anlamı olmayacaktı bu şekilde daha sağlıklı olacanığını düşündüm, bu yüzden test sırasında kadronun ve bazı yerlerin taşlardan dolayı zarar görmemesi için sargı uyguladım. Maksat taşlar sıçradığında boyaya zarar vermesin. Bence sanılanın aksine SALCANO'nun MTB - Dağ bisikleti kategorisindeki orta ve üst seviye modelleri bir çok yabancı markadan iyi diyebilirim. Ben daha önce scott scale 70 2012 kullanıyordum ve bu bisiklet ondan hafif, seri, daha sağlam, kağıt'a çok para vermenin bir anlamı olmadığını düşünüyorum artık biraz geç oldu ama zararın neresinden dönülürse kardır.

Şimdide Bisikletimizin kullandığı donanımların teknik incelemere geçelim;

Kutu eve geldi ve bir merak ve heyecan sardı :)

14481 dosyayı görüntüle

14483 dosyayı görüntüle

14484 dosyayı görüntüle

Şu görüntü beni benden aldı, hemen 20dk içerisinde kurdum ve herşey hazırdı zaten, scott kadar 1-1,5 saat uğraştırmadığı için kendisine teşekkür ederim :)
Ek Not : kutu içerisinden pedal çıkmıyor.

Canavar ayağa kalktı ve artık kabuk atacak :)

14485 dosyayı görüntüle

14486 dosyayı görüntüle

http://o1306.hizliresim.com/1b/y/prq1x.jpg

http://o1306.hizliresim.com/1b/y/prgc3.jpg

14527 dosyayı görüntüle

14529 dosyayı görüntüle

RİTCHEY sel borusuna, gidon, gidon boğazına, furç takımına, seleye söylenecek bişey yok.

14519 dosyayı görüntüle

14520 dosyayı görüntüle

14521 dosyayı görüntüle

CS-HG81-10 Vites sistemi bir harika, deore'den sonra slx gerçekten insanın yorgunluğunu alıyor ve bir serilik kazandırıyor, doğası gereğide Dyna-Sys olduğundan vites geçişleri mükemmel ötesi,
Dyna-Sys teknolojisi, sadece kaset dişliden oluşmuyor tüm vites sistemini kapsıyor,
-Bu sayede daha akıcı vites değişimi
- Verimi ve dayanıklılığı arttıran ideal dişli kombinasyonlarıyla ilgili bir durumdur.

http://r1306.hizliresim.com/1b/y/prgdp.jpg

14522 dosyayı görüntüle

Yeni arka aktarıcı, RD-M675-SGS
Shadows RD+ teknolojisi sayesinde zincir vuruntusunu azaltıyor ve zincir gürültüsünü azaltıyor, resimdeki kol sayesinde zincir düşmesi zincir sallanması gibi sorunlar artık ortadan kalkıyor,

14488 dosyayı görüntüle

14489 dosyayı görüntüle

14490 dosyayı görüntüle

Bu değişimden ön aktarıcıda payını alıyor ve bizlere daha fazla zincir ve iç bakla açıklığı sunuyor, sadece üstten çektirmeli yeni link tasarımı artık geniş aralıklı ama buda bazı kadro ve lastikler arasındaki mesafeyi daralttığı için montajda sıkıntılar çıkartabilir.


http://p1306.hizliresim.com/1b/y/prghs.jpg

14491 dosyayı görüntüle

Yeni ayna kollarda içi boş, hafif ve güzel bir tasarım sunmuş bize, 24mm çaplı mil ve yatakla daha iyi ağırlık dağılımı ve daha fazla denge sağlamak amacıyla kadro dışına yatak konumunu ayarlayabilir,
Tamamen dayanıklılık ve güç üzerine kurulan bir sistem.

14492 dosyayı görüntüle

14493 dosyayı görüntüle

14503 dosyayı görüntüle

14494 dosyayı görüntüle


Maşa 80 ve 100mm seçenekleriyle çalışmakta yaylı maşaya göre daha seri çalışma sunuyor.

14495 dosyayı görüntüle

14496 dosyayı görüntüle

14497 dosyayı görüntüle

14498 dosyayı görüntüle

14499 dosyayı görüntüle

14500 dosyayı görüntüle

14501 dosyayı görüntüle

14502 dosyayı görüntüle

-WH-MT55 Jantlar ise 24,6mm geniş jantlı profil
- İç lastiksiz ve iç lastiklwe ile uyumlu
-15mm ön E içi boş sert mil, süspansiyon eğrilmesini düşürür
-Ayrıca çift temaslı yüksek kaliteli sızdırmazlık özelliği ile bilyaların ömrünü uzatır.

14504 dosyayı görüntüle

14505 dosyayı görüntüle

14506 dosyayı görüntüle

Lastikler daha önce kullandığım schwelbe rocket ron lastiklerden daha hafif ve daha dayanıklılar.

14507 dosyayı görüntüle

14487 dosyayı görüntüle

Yeni BL-M675 fren kolları, yeni kısa kurslu SERVO WAVE mekanizması ise daha yüksek kol girişi sayesinde hızlı kavrama yaparak daha iddalı fren sağlar

14509 dosyayı görüntüle

14510 dosyayı görüntüle

14511 dosyayı görüntüle

14513 dosyayı görüntüle

Sele borusu kelepçesinin alyan anahtar ile açılması bence bir artıdır, elle açılıp sele ve borusu çalınamaz :)

14514 dosyayı görüntüle

Yeni BR-M675 fren gövdesi, ICE TECHNOLOGIES destek vermektedir, gövde yüksek güçlü seramik pistonludur, yeni gövde sayesinde kolay ve temiz hava alma işlemi yapılabilir.


http://p1306.hizliresim.com/1b/y/prh36.jpg

14515 dosyayı görüntüle

14516 dosyayı görüntüle

14517 dosyayı görüntüle

14525 dosyayı görüntüle

Yeni HG-X zincir ise tamamen yenilenmiş ve özel yönlü 10 vites, sayesinde daha düzgün vites değişimi, düşük ağırlık sunuyor
Dış tarafı ön vites değişimi için, iç tarafı ise arka vites değişimi için yeniden düzenlemiştir. ÇAmur engelleme özelliği ilede çamur tutma olayı ortadan kalkmış.

14518 dosyayı görüntüle

14523 dosyayı görüntüle

14524 dosyayı görüntüle

http://o1306.hizliresim.com/1b/y/prhf1.jpg

NOT: Kadro içinde birşeyler söylemek gerekirse, daha önce kullandığım scott kadrosundan hem daha hafif hem daha sağlam. Ayrıca incelemeldeki teknik bilgilerin bir kısmı SHİMANO 2013 BİSİKLET KOMPONENTLERİ DESTEK KATALOĞUNDAN ALINMIŞTIR.
 
Scudo
hayırlı olsun. kazasız, bol pedallar dilerim :)
 
Hayırlı uğurlu olsun öncelikle Güle güle kullanın ve,
2800 tl diyor sitesinde bence bir bisiklet için çok fazla ve saçma bir rakam nasıl bir donanımı olursa olsun sonuçta insan gücüyle gidiyor eğer daha fazla performans istenirse yerine motor alınması daha iyi olur bu Paraya alt tarafı bisiklet 100.000 tl verince uçmaz ya bu alet.
 
@mustafa genç
Teşekkürler mustafa, 2800tl vermedim sitede görünen rakamlar seninde dediğin gibi çok fazla.
 
Hayırlı uğurlu olsun tekrardan :) Allah kaza bela göstermesin :)
 
Öncelikle Hayırlı olsun.

İncelemeye gelince Güzel bir inceleme olmuş ama biraz taraflı gibi geldi bana çünkü rakip bisikletlerine göre eksi yönleri yazmıyor.
İyi günler.
 
Teşekkürlere ertuğrul, eğimi tam bilmediğim için öyle yazmıştım ama değiştirdim, çok fazla derin incelemeye girmek istemedim, sade ve temiz olsun istedim, ayrıca taraflı bir durum yok ortada tamamen amatör ve bireysel bir incelemedir.
 
@BF Okuru

Bir şey değil görevimiz :) Peki o zaman ben sadece ufak eksi yönlerini açıklasaydınız iyi olurdu diye düşünmüştüm neyse Tekrar hayırlı olsun. :)
 
öncelikle hayırlı olsun.
ve gerçekten continental raceking lastiklerin schwelbe rocketronlara göre daha dayanıklı olduğunumu düşünüyorsunuz?
 
@Doğa Aslan
Teşekkürler, evet gerçekten continental raceking lastiklerin schwelbe rocket ron'lara göre daha sağlam olduğunu düşünmüyorum, biliyorum, geçtiğim yerleden schwelbe sınıfta kalmıştı ama continental raceking sorunsuz geçti o yüzden bunu rahatlıkla söyleyebilirim, fakat benim iyi dediğime sizin kötü demeniz gayet normaldir :)
Şunuda söylemeliyimki, raceking lastikler önceki seri değil yeni seri, arada fark var.
 
Acaba kaça aldınız sakıncası yoksa tabi?

Güle güle kullanın kazasız sürüşler dilerim tam bir canavar bu:)

2800 bencede çok ama donanım çok iyi .
 
hayırlı olsun iyi pedallamalar :) bende dediğiniz her iki lastiği kullanan biri olarak 2 siylede parkura girmiş biri olarak daha doğrusu iki lastiğinde verimi güzel ama yol tutuşu konusunda schwalbe biraz daha öne geçiyor
 
@Orhanalkaya
Teşekkürler orhan, fakat ben tam aksinin olduğunu gördüm, farklı tecrübeler insanları değişik düşüncelere götürür ve kararım böyle :)
 
maşallah güle güle kullanın keyifli sürüşler güzel bisiklet ...
 
Maşallah çok güzel görünüyor , Kapadokya Bisiklet Festivali ve yarışlarının fotoğraflarında Assos serisi bisikletleri görmüştüm her türlü arazide fotoğrafları vardı , forumda canlısını görmek ayrı bir keyif verdi hayırlı olsun :)
 
Teşekkürler Emre,
bende zaten türkiyede böyle bir bisikletin hiç bir yerde resimlerini ve detaylarını bulamadığım için böyle bir inceleme konusu açma gereği duydum, memnun olmana sevindim.
 
Geri