Ruble - Aynakol - Zincir - Arka Aktarıcı Uyumu

Oklüzal Builder

bisiklet
Kayıt
1 Aralık 2019
Mesaj
667
Tepki
1.843
Şehir
Muğla
İsim
İsa
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
benim yol bisikletimde de aynı kombinasyon var. Salcano xrs40 sora. tabi ki dik yokuşlarda zorluyor, belki 11-28 ruble daha rahat olabilir ama asla daha byük 11-32, 11-34 ruble takılmaz anlamsız. Onlar mtb rublesi. o zaman neden yol bisikletine binelim ki mtb veya şehir bisikleti al bin.
Ne alaka bilader neresi anlamsız anlayamadım ? yol bisikleti demek yokuşa gücğn yetiyorsa çık yetmiyorsa bırakacak mısın mı demek? herkes kendi zevkine göre modifiye eder bisikletini. yani anlamsız diyorsun da ne alaka onu anlamadım. adamlar yol bisikleti için 11 30 11 34 ruble üretiyorsa bi anlamı vardır. ayrıca mtb ile yokuş çıkmak ve yok bisikleti ile yokuş çıkmak arasında dağlar kadar fark var?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ride Alone
Scudo

celilcetiner

Forum Demirbaşı
Kayıt
22 Ekim 2007
Mesaj
546
Tepki
1.106
Şehir
ALANYA
İsim
Celil ÇETİNER
Başlangıç
1964—65
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
benim yol bisikletimde de aynı kombinasyon var. Salcano xrs40 sora. tabi ki dik yokuşlarda zorluyor, belki 11-28 ruble daha rahat olabilir ama asla daha byük 11-32, 11-34 ruble takılmaz anlamsız. Onlar mtb rublesi. o zaman neden yol bisikletine binelim ki mtb veya şehir bisikleti al bin.
Sesli güldüm
 

borsert

Üye
Kayıt
9 Nisan 2015
Mesaj
50
Tepki
27
Yaş
51
Şehir
tekirdağ
Kardeş 11-34 ruble takarsan vites aralıkları çok artacağından geçişlerde kadansınız birden artacak ya da düşecektir. bu nedenle sürüş konforu da düşer. yol bisikleti performansa ve hıza yönelik olduğundan, "hem maçam zorlanmasın, hem de çay molasında karbon bisikletim var deyip hava atayım olmaz"
 

gezgin gezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Nisan 2018
Mesaj
923
Tepki
1.599
Yaş
42
Şehir
balıkesir edremit
İsim
mehmet emin
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
Kardeş 11-34 ruble takarsan vites aralıkları çok artacağından geçişlerde kadansınız birden artacak ya da düşecektir. bu nedenle sürüş konforu da düşer. yol bisikleti performansa ve hıza yönelik olduğundan, "hem maçam zorlanmasın, hem de çay molasında karbon bisikletim var deyip hava atayım olmaz"
11-25t dişliler ile dizlerini çok zorlayıp daha sonra diz sorunlarıyla karşılaşması daha iyi mi yani?
Yol bisikletlerine 11-34t dişli takılır.
Yarışçı bir bisikletçinin ihtiyaçları ile sadece hobi olarak süren bisikletçinin ihtiyaçları farklıdır. İhtiyaca göre dişli takılır.
 

suyunsesi

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Mart 2007
Mesaj
1.414
Tepki
5.885
Yaş
50
Şehir
İstanbul
İsim
Turgay
Başlangıç
1979—80
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Arkadaşlar, sizlere diğer bir bakış açısı sunayım. Her yol bisikleti kullanıcısını performans yarışçısı gibi görmemek gerekiyor. Bir yol bisikleti tadını almak, yol bisikletine giriş yapmak için bile kullanmak isteyebilir insanlar. Yani benim gibi düşünen diğer bisiklet türü kullanıcıları, kendi bisikletlerinden daha hafif ve hızlı bir bisiklet sürmesin mi? :)
Mesela benim geçen yıllara kadar tüm bisikletlerim dağ ya da şehir bisikletleriydi. Ancak artık bir yol bisikleti de kullanmak istiyordum. Çünkü daha hafif ve daha hızlı bir bisiklet istemeye başlamıştım. Hem şekli şemali ile de daha bi gösterişli ve keyifli görünüyordu. Bu forumdan paylaşımlar da cabasıydı. Gayet etkilendim, imrendim ve gaza geldim. Bir tane edinmeye karar vermiştim ama forumdan arkadaşlar, dişli oranlarının yokuşlarda zorlayıcı olabileceğini, konfor olarak ta aşırı sert olduğunu anlatıyorlardı. Tam vaz geçecektim, içimde kalacaktı ki, yine forumdan bir arkadaş; hem konfor olarak çok aşırı sert olmayan, hem de çok yormayacak dişli oranlarına sahip yol bisikletleri olduğundan bahsetmişti. Vaz mı geçmeliydim? Bu keyfi tatmasa mıydım? Tabi ki, ben de bu keyfi tatmak istedim. Daha konfora dayalı ve agresif olmayan Endurance kadrolu, karbon maşalı, 50/34 - 11/32 dişli oranlı, 28 mm genişlikte lastikleri olan bir yol bisikleti bulduğum gibi alıverdim. Dişli oranları beni yokuşta zorlamazken, 10 kg ağırlığı ile de daha kolay tırmanmamı sağladı. Şehir bisikletimden çok daha hafif olmasının tek avantajını yokuşlarda değil, düz yol ve inişlerde de daha seri ve hızlı giderek yaşadım. Şimdi ben pro bir sürücü değilim. Bu tercihimden dolayı gayet mutluyum. Kadans geçişlerindeki ufacık farkı da hissetmiyorum bile. :) Ola ki vites geçişlerindeki mili saniyeler benim için önemli olur; o zaman bacakları güçlendirecek antrenmanlar yapar, yokuşları çok daha kolay tırmanırsam, belki o zaman rubleyi de daha hızlı oranlara güncellerim.
 

caglara.

Aktif Üye
Kayıt
31 Temmuz 2018
Mesaj
182
Tepki
676
Yaş
36
Şehir
İstanbul
İsim
Çağlar A.
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
benim yol bisikletimde de aynı kombinasyon var. Salcano xrs40 sora. tabi ki dik yokuşlarda zorluyor, belki 11-28 ruble daha rahat olabilir ama asla daha byük 11-32, 11-34 ruble takılmaz anlamsız. Onlar mtb rublesi. o zaman neden yol bisikletine binelim ki mtb veya şehir bisikleti al bin.
Alafilip'in hali hazırda 11-30 kullandığını biliyorum. Şincik 11-28'i aştığı için mtbci mi sayacağız kendisini? Terbiyesiz alafilip. Babasını da sevmezdim zaten. Bu arada yeni çıkacak duraaceler de yol bisikletinde ilk kez 1-1 oranına ulaşacaklar. Velhasılıkelam kendimizi gereksiz yere zorlamanın anlamı yok.

Neyse ben niye gelmiştim başlığa? Hah. Şincik bende duraace 39-53 / 11-23 10V kombinasyonu var. Tahmin edebileceğiniz üzere yokuşlarda ağlıyorum. Hatta bazen nefesimin kesildiği durakladığım falan oluyor. Ultegra'nın 11-34 11V rublesini alsam mantıken zincire ekleme yapmam gerek. Orası tamam ancak Shimano sitesinde 10V ruble'nin 11V ruble ile uyumsuz olduğunu yazmış. Redditte falan kontrol ettiğimde ise cayır cayır kullandıklarını hiçbir sorun yaşamadıklarını yazmışlar.

1) Aramızda bu tarz bir değişikliğe gitmiş olan birisi var mı? Yoksa 10V rubleyi 11V ruble ile değiştirmiş sorun yaşamamış birisini tanıyor musunuz?
2) Bu işlemi İstanbul'da yaptırabileceğim bir bisikletçi önerisi alabilir miyim? (lastik tamiri falan neyse de bu biraz alengirli işlem gibi geldi. Zincire ek yapılcak falan. Riske atmayayım. Hem öğrenmiş olurum)
3) Bacak değişimi de yapmam gerekip gerekmediğini nasıl öğrenebilirim?
4) 11-34 hiç olmuyor ise maksimum çıkabileceğim Ultegra 11-30 10V mi oluyor demektir? 11-32 11V'yi kurtaramaz mıyım en azından?
 
Son düzenleme:

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.282
Tepki
6.723
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
arkadaslar merhaba herkese.
eski bir yol bisikletim var. aynakol 52/42 ve bisikletde agir olunca cok yordu rampalarda. yeni bir shimano aynakol alip goruntusunu bozmak istemiyorum. pedal kamali tip.bana oneriniz ne olur? kamali tip pedal takilabilen 3 disli varmidir 28/38/48 tadinda? mevcut on aktaricim 3 disliye de gezer mi gezmezmi birde.
Aynakolu küçültmek için 110 BCD'ye geçmeniz gerekiyor. Ama maalesef 110 BCD gümüş renk aynakol yok piyasada. Bu yüzden SRAM'ın 53/39 elita modelini kullanıyorum çelik bisikletimde. Gümüş renk ve yaprakları 5 civatalı olduğu için retro bisikletlerle uyumlu bir görüntü veriyor. 32T veya 36T bir rubleye geçerseniz tırmanış vitesi 1'e yakın bir oran olur, sizi oldukça rahatlatır. Kamalı milin hiç bir avantajı yok. Yerinizde olsam aynakolu değiştirmişken rulmanlı orta göbeğe geçerdim. Zaten dediğim aynakol da sadece rulmanlı orta göbekle çalışıyor.
 

mcyavuz

Üye
Kayıt
7 Eylül 2021
Mesaj
50
Tepki
92
Yaş
46
Şehir
istanbul
İsim
mehmet yavuz
Başlangıç
1987—88
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Cyclocross
Aynakolu küçültmek için 110 BCD'ye geçmeniz gerekiyor. Ama maalesef 110 BCD gümüş renk aynakol yok piyasada. Bu yüzden SRAM'ın 53/39 elita modelini kullanıyorum çelik bisikletimde. Gümüş renk ve yaprakları 5 civatalı olduğu için retro bisikletlerle uyumlu bir görüntü veriyor. 32T veya 36T bir rubleye geçerseniz tırmanış vitesi 1'e yakın bir oran olur, sizi oldukça rahatlatır. Kamalı milin hiç bir avantajı yok. Yerinizde olsam aynakolu değiştirmişken rulmanlı orta göbeğe geçerdim. Zaten dediğim aynakol da sadece rulmanlı orta göbekle çalışıyor.
cok tesekkur ederim hocam. ben kadroyu modern donatirim diyordum ama uyum problemleri cok ciddiymis.
sanirim bunu duvara asip yeni nesil bir yol makina alacagim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ride Alone

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.282
Tepki
6.723
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@mcyavuz Çelik bisikletlerin uyum problemi diye bir şey yok. İsteyen bir yolunu buluyor her türlü.
 

mcyavuz

Üye
Kayıt
7 Eylül 2021
Mesaj
50
Tepki
92
Yaş
46
Şehir
istanbul
İsim
mehmet yavuz
Başlangıç
1987—88
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Cyclocross
@mcyavuz Çelik bisikletlerin uyum problemi diye bir şey yok. İsteyen bir yolunu buluyor her türlü.
rulmanli orta gobek mevcut gobek yuvasina oturur mu peki hocam orda da ebat,dis vs degisiklikler varmidir acaba?
Alafilip'in hali hazırda 11-30 kullandığını biliyorum. Şincik 11-28'i aştığı için mtbci mi sayacağız kendisini? Terbiyesiz alafilip. Babasını da sevmezdim zaten. Bu arada yeni çıkacak duraaceler de yol bisikletinde ilk kez 1-1 oranına ulaşacaklar. Velhasılıkelam kendimizi gereksiz yere zorlamanın anlamı yok.

Neyse ben niye gelmiştim başlığa? Hah. Şincik bende duraace 39-53 / 11-23 10V kombinasyonu var. Tahmin edebileceğiniz üzere yokuşlarda ağlıyorum. Hatta bazen nefesimin kesildiği durakladığım falan oluyor. Ultegra'nın 11-34 11V rublesini alsam mantıken zincire ekleme yapmam gerek. Orası tamam ancak Shimano sitesinde 10V ruble'nin 11V ruble ile uyumsuz olduğunu yazmış. Redditte falan kontrol ettiğimde ise cayır cayır kullandıklarını hiçbir sorun yaşamadıklarını yazmışlar.

1) Aramızda bu tarz bir değişikliğe gitmiş olan birisi var mı? Yoksa 10V rubleyi 11V ruble ile değiştirmiş sorun yaşamamış birisini tanıyor musunuz?
2) Bu işlemi İstanbul'da yaptırabileceğim bir bisikletçi önerisi alabilir miyim? (lastik tamiri falan neyse de bu biraz alengirli işlem gibi geldi. Zincire ek yapılcak falan. Riske atmayayım. Hem öğrenmiş olurum)
3) Bacak değişimi de yapmam gerekip gerekmediğini nasıl öğrenebilirim?
4) 11-34 hiç olmuyor ise maksimum çıkabileceğim Ultegra 11-30 10V mi oluyor demektir? 11-32 11V'yi kurtaramaz mıyım en azından?
pendik istasyon yakinindaki ht bisiklette gonul rahatligi ile yaptirabilirsiniz.
ben decathlon katlaniri one 28/38/48 aynakol koydurup 18 vitesli hale getirttim orda gayet guzel is cikardilar :)
 

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.282
Tepki
6.723
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@mcyavuz Çelik bisikletler için rulmanlı orta göbekler var. Hepsi standart. Ondan alacaksınız.
 

bohemamca

Üye
Kayıt
16 Ağustos 2020
Mesaj
72
Tepki
120
Yaş
33
Şehir
İstanbul
İsim
Arda
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bilgili abilerimden ufak bir yardım alayım.
Tiagra 4700 setim var arka aktarıcım kısa bacak aynakol ise 52/36. Yeni taşındığım şehirde yokuşlar beni epey zorluyor ruble olarak en yüksek ne takabilirim?
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan

M.Hamza.Afacan

ikcu.bisiklet
Kayıt
21 Nisan 2021
Mesaj
718
Tepki
1.169
Yaş
36
Şehir
İzmir
İsim
Hamza Afacan
Başlangıç
1996—97
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bilgili abilerimden ufak bir yardım alayım.
Tiagra 4700 setim var arka aktarıcım kısa bacak aynakol ise 52/36. Yeni taşındığım şehirde yokuşlar beni epey zorluyor ruble olarak en yüksek ne takabilirim?
merhaba kardeşim. kısa bacak olduğu için en fazla 11.28 ruble ile kullanabilirsiniz . tavsiyem aynakol dişlilerini 50.34 ile değiştirin . yine yokuşlarda yetmiyorsa arka aktarıcıyı tiagra nin uzun bacak olan modeliyle değiştirip 11.34 ruble takabilirsiniz
benim evimde sahilden baya yüksekte kalıyor. tiagra uzun arka aktarıcı , 11.32 ruble ve 50.34 aynakolla çok rahat tırmanıyorum
 

SerdarCYCoo2Bursa

Jiroskopik Kararlılık
Kayıt
4 Nisan 2021
Mesaj
1.217
Tepki
3.211
Yaş
33
Şehir
Bursa
İsim
Serdar
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Pinarello
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Arkadaşlar herkese keyifli forumlar.. Kullanan illaki vardır. Bazı vites grup setlerinde denk geliyorum, arka aktarıcıyı harici bir karbon kompozit ve seramik rulmanlı olanlar ile değiştirildiklerini gördüm. Bu olayın temel manası nedir? Örn 105 5700 var ama arka aktarıcı x bir firmanın komple değişik aktarıcısı? Yani ruble sabit kalmak şartıyla 2 arka aktarıcı arasında ne fark var? İşin içine seramik girince ne getiriyor ne götürüyor?

Bu arada 11 x2 li vites ve 53/39 ayna kol ile arka ruble ve aktarıcı uyumuna nasıl karar vermeliyim?
 

Terk edilmiş hesplap

Forum Demirbaşı
Kayıt
18 Temmuz 2020
Mesaj
403
Tepki
465
Şehir
Samsun
İsim
Y. K.
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Arkadaşlar herkese keyifli forumlar.. Kullanan illaki vardır. Bazı vites grup setlerinde denk geliyorum, arka aktarıcıyı harici bir karbon kompozit ve seramik rulmanlı olanlar ile değiştirildiklerini gördüm. Bu olayın temel manası nedir? Örn 105 5700 var ama arka aktarıcı x bir firmanın komple değişik aktarıcısı? Yani ruble sabit kalmak şartıyla 2 arka aktarıcı arasında ne fark var? İşin içine seramik girince ne getiriyor ne götürüyor?

Sanırım şunlardan bahsediyorsunuz
Bildiğim kadarıyla aktarıcıdaki dişliler büyüdüğünden zincir daha az bükülüyor ve daha az sürtünmeye sağlıyor
 

SerdarCYCoo2Bursa

Jiroskopik Kararlılık
Kayıt
4 Nisan 2021
Mesaj
1.217
Tepki
3.211
Yaş
33
Şehir
Bursa
İsim
Serdar
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Pinarello
Bisiklet türü
Yol bisikleti

Sanırım şunlardan bahsediyorsunuz
Bildiğim kadarıyla aktarıcıdaki dişliler büyüdüğünden zincir daha az bükülüyor ve daha az sürtünmeye sağlıyor
👍 Evet, doğru.. Dişli sayıları da önemli oluyor.. Bazıları eşit bazılarında alt makara 17 li.. Tercih ederken daha fazla olan mı daha az olan mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin

Terk edilmiş hesplap

Forum Demirbaşı
Kayıt
18 Temmuz 2020
Mesaj
403
Tepki
465
Şehir
Samsun
İsim
Y. K.
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
👍 Evet, doğru.. Dişli sayıları da önemli oluyor.. Bazıları eşit bazılarında alt makara 17 li.. Tercih ederken daha fazla olan mı daha az olan mı?
Tercih ederken dişli sayısının fazla olması daha iyi olur diye düşünüyorum sonuçta alma sebebimiz bu.
 

kyucel

Daimi Üye
Kayıt
31 Mart 2021
Mesaj
212
Tepki
688
Yaş
52
Şehir
Ankara
İsim
Kamuran YÜCEL
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Pedal çevirirken arka değiştirici kolu videoda olduğu gibi hareket ediyor. Bunun sebebi ne olabilir.
Kontrol ettiklerim;
- Kadro kulağı düzgün
- Vites alt limit üst limit ve geçişlerdeki tel gerginliği ayarlandı
- Zincir uzunluğu ve baklalarda sıkışma olup olmadığı kontrol edildi

Bunlar dışında sebep ne olabilir.

(link)

(link)

Not: Arka aktarıcı claris rd2000 gs ruble hg50 claris 11-34T zincir cn hg71 6/7/8
 

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.282
Tepki
6.723
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@kyucel
- Ruble yalpalıyor olabilir.
- Aynakol yaprağı yalpalıyor olabilir.

Pedalın açısına göre çevirme kuvvetinde bir fark hissetmiyorsanız çok büyük sorun değil. Ruble yalpalıyorsa sorunu çözmeniz gerekiyor göbeğin ömrünü arttırmak bakımından. Rublenin videosunu da atarsanız iyi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: kyucel