Merhaba,
Geçtiğimiz günlerde başımdan geçen bir olayı anlatarak bisikletforum'da ilk mesajımı atmış olacağım. Umarım bu konuyu burada anlatmak doğru olur, eğer yanlış başlıkta yazıyorsam, şimdiden kusura bakmayın diyorum.
23 Ekim'de (link) sitesinden alışveriş yaptım. Aldığım ürün; (link)
Linki tıkladığınızda göreceğiniz gibi ürünün fiyatı 73,63 euro, yani 75 euro limitine takılmıyor. Üzerine hızlı kargo fiyatı olan 23,61 euro'nun eklenmesi ile 97,25 euro oluyor. Gümrük hesaplamalarında
kargo hariç tutar üzerinden hesaplama yapıldığı için hiç bir sorun olmadan alabilmem gerekiyordu. Ancak evdeki hesap çarşıya uymadı.
Gönderici firma, ürün ile ilgili beyan formunu doldururken bedelini 97,25 euro yazmış ve ürün gelir gelmez gümrüğe takılmış.
Kargo firması GLS, Türkiye'de ki ortağı MNG kargo. Yani, FedEx ile aynı bünyenin içindeler. Zaten GLS Türkiye yetkilisine ulaşmak için MNG kargoyu arayıp FedEx bölümüne bağlanıyorsunuz.
31 Ekim'de GLS- MNG Kargo'dan e-mail ile bir ihbarname geldi ve arkasından 1 saat süren telefon kavgası. Sonuç: Para ödemekten başka şansınız yok !!
Ürünün ekinde fatura var ve faturada 73,64 ile 23,61 kargo ücreti ayrı ayrı gözüküyor desem bile, beyanname de 97,25 yazılmış yapacak hiç bir şey yok cevabını aldım.
Toplam cebimden çıkacak parayı öğrenmek için sorduğumda;
150 TL Ardiye
53 TL Harç, damga vs..
150 TL Terminal hizmetleri bedeli (eskiden ordino diyırlardı, şimdi ismini değiştirmişler)
50 TL Ürün avrupa'dan geldiği için %18 vergi.
Toplam 403 TL.
Bunu duyduğumda alın sizin olsun, zaten bisiklet ayakkabısı hiç bir işinize yaramaz, soygun bu, dedim.
Şöyle bir yol deneyebiliriz, dedi. Ürünün beyannamesi yanlış yazılmış, kargo hariç tutara bakarsanız 75 euro'nun altındadır, gümrük işlemlerinden muaf tutulmasını istiyorum şeklinde bir dilekçe yazabilirsiniz, dedi.
Ama bu dilekçe kabul olsa bile, Ardiye ve harç bedelelrini (203 TL) kesinlikle ödemek zorundasınız dedi. Ben yine isyan ettim ama başka çarem olmadığı için dilekçeyi yazıp gönderdim. 1 hafta sonra cevap geldi ve kabul edildi, dedi.
Banka hesap numaralarını verdiler ve havale yapıp dekonutunu göndermemi istediler. Bu esnada ürünü istemiyorum geri göndericem, dedim. Tamam peki nasıl isterseniz, dedi. Geri gönderim ücretlerimiz biraz pahalıdır ama haberiniz olsun, dedi.
Ne kadar? dedim, 220 euro, dedi. Bende cevap olarak ya size para vericem ya da o ürünü cebe atacaksınız değil mi? dedim. Cevap vermedi sadece güldü. Sinirden telefonu kıracaktım
Sonuç olarak 205 TL havale yaptım, MNG kargo koliyi getirdi.
Aynı esnada, benim açımdan olumlu bir gelişme oldu, satıcı firma ile iletişime geçtim ve beyannamenin yanlış yazıldığını söyledim. Konuyu inceleyeceklerini ve yardımcı olmaya çalışacaklarını, söylediler. Benim pek bir ümidim yoktu ama, ertesi gün ödeme yaptığıma dair faturaları gönderirsem %50 sini geri ödeyerek yardımcı olacaklarını söylediler. 205 TL'lik faturaları gönderdim ve karşılığında 37,5 euro yu Paypal hesabıma yatırdılar. Bu sayede, toplam da cebimden 373 TL çıkmış oldu.
Konunun özeti olarak, Retto firmasından alışveriş yapabilirsiniz, ancak beyanname kısmını dolduruken kargo hariç tutarı yazmalarını söyleyin. Hatta, faturasında da kargo bedelini göstermesinler. Hatta belki yerel İspanyol postası ile göndermelerini isteyebilirsiniz. En azından PTT ile gelir, kafanız rahat olur.
GLS ve FedEx firmalarından kesinlikle uzak durun, aksi takdirde benim gibi 75 euro altında ürün alıp, telefonda sayısız kavga edip, sonunda 205 TL ödemek zorunda kalabilirsiniz. Alın sizin olsun demesem belki 400 TL ödeyecektim.
Bu 2 kargo firmasının iş yapış şekli şöyle özetleyebilirim ----> Ellerine birisi düşerse para ödemeden kurtulma imkanı yok!!