Scudo Sports

Pınarello Gerçeği

o son pedala basmayacaktı :D
 
Scudo
@Yiğit Alp Okyaylı
Öncelikle şunu belirteyim Pinarello fanı ya da kullanıcısı değilim.
Pinarello ya da Salcano olayı değil bu. Kadro dediğiniz yalnızca üstüste karbonları geçirip pişirip ortalama bir şey çıkartmak değildir. İlla ki hepsi kırılır da esner de. Bir kadronun iyiliği ne yalnızca ağırlıkla ölçülür, ne yalnızca esnemeyle ölçülür, ne yalnızca geometri ile ölçülür ne de yalnızca kullanılan malzeme ile ölçülür.

Anthony'nin kazasının daha kötüsünü yaşadığızı söylüyorsunuz. Saatte 50km hızla giderken ön jant tellerinizin arasına 30x2cm büyüklüğünde bir metalin girmesi ve bu metalin o hızla maşaya ve kadroya çarpıp ön tekeri kilitleyerek sizi yere bisikleti ise yaklaşık 3 metre yukarıya fırlatmasından daha kötü nasıl bir kaza geçirdiğinizi ve böyle bir kazada hangi karbon materyalin kırılmadığını merak ediyorum. Bu kaza aşırı ekstrem olduğu için bütün dünyada tanındı. Herhangi bir karbon bisikletin o kazadan sağlam çıkma ihtimali yok ki aluminyum bile olsa kadronun kaynak yerlerinden kırılması çok olası. Ben de şu resmi ekleyeyim. Geçen seneki kazasından sonra Cantador'un bisikleti. Contador'un S-Works'ü dandik mi şimdi? Hem de düz yolda giderken düşmüştü.
http://cdn.velonews.competitor.com/files/2014/07/000_DV1821303-659x440.jpg

Bir mühendislik ürünü ancak AR-GE ile iyileştirilebilir. Piyasada iyi bildiğimiz markaların tahmin ediyorum yalnızca Ar-Ge bütçeleri Salcano'nun tüm bütçesinden fazladır. Piyasa ve ürünler devamlı gelişim gösterirler. Siz de aynı şekilde ürününüzü geliştirmezseniz eğer çok meşhur bir markaysanız bir kaç sene bu marka prestiji ile ürün satmaya devam edip sonunda yok olursunuz.

Keşke bir Türk markası çıksa ve "Ben dünya standartlarında bisiklet ürettim. Alın bakın test edin" dese. Bu bisikleti dünyada bu testleri yapan kişilere, organizasyonlara, dergilere gönderse, denemeleri için profesyonel takımlara gönderse ve adını duyurabilse. Benim açıkçası güvendiğim bir malım olsa yaparım bunu. Eğer sen Pinarello, Focus, Specialized, Cannondale vs. kalitesinde bisiklet üretebiliyorsan göster bunu bütün dünya görsün. I AM Cycling gelsin desin ki ben bu sene world tour'a giriyorum, tercihim de Salcano. Ama şu anda görülen o ki bunu yapabilecek ürün yok. Bu yüzden kötüyü iyiyle kıyaslamak gereksiz. Hem de aynı fiyatlara satılırken...

Bir Pinarello ile Salcano'nun da aynı donanıma sahip olacağını düşünmüyorum o tamamen ayrı bir konu. Donanım sadece grupset değildir. Kadro harici her şey donanımdır. Jantın içindeki rulman bile donanımdır ve fiyatı etkiler. "İyi" markalar da yıllar içinde "iyi marka" oldukları için bu prestiji de doğal olarak fiyatlarına yansıtırlar.

Kırılan kadro kulağına gelince. Bu resimde o kırılan parça nasıl kırıldı onu bilmek lazım öncelikle. Sadece kopmuş bir parça görüyoruz. Nasıl koptu o parça? Yukarıda da örneği olduğu gibi kırılmayacak kadro yoktur. Granitten bile yapsan doğru yere yeterli güç ile kırabilirsin.

@Gökhan Toros kırılan kadro kulağı karbon dropout. O yüzden bu kadro değişecek herhalde. Yanlış mıyım acaca?
 
@Çağrı Soylu Çağrı Bey kırılan bisiklet Contador'un üzerinde olduğu bisiklet değil takım arabasındaki yedek bisikletiydi.Zaten üzerinde leke çamur vb. olmamasından anlayabilirsiniz.Zaten bisiklet de kargaşada Belkin takım arabasının ezmesi sonucu kırılmıştı.


Ha bu arada madem Pinarello'ya çakıyoruz. O zaman araba alırken abi almandan şaşmayacaksın diyenlere, salcano iyidir deyip casper telefon yerine ithal telefon kullananlara kaç puan?

Son olarak arkadaşlar bu işi bütün firmalar para kazanmak için yapıyor. Ne Salcano ben dünya çapında bir Türk üreticisi olayım, Türklere de ucuza satarım diyor ne de yabancı üreticiler şöyle şekilli bisiklet üreteyim de şu Türklerin parasını kapayım diyor.Onun için herkes cebindeki paraya ne uyuyorsa onu almak durumunda.
 
@Çağrı Soylu Contador'un bisikletinin üzerinden takım arabası geçtiği için kırılması çok normal.

Yine de dayanıklıymış tuzla buz olmamış...
 
Sevim koş acaip güzel bir muhabbet dönüyor.
@Murat B.

Sevim koş murat bey milli gelir 19000 dolar olmuş diyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: x-rayted
@Recep-Şahin

aynen öyle; hayranlıklarımız mantık sınırlarını geçiyor bazen. hepsi ticari kuruluş; varlık amaçları belli, vakıf değiller, aşevi de değiller! ama para kazanma stratejileri farklı.. araba örneğinizden yola çıkarsak fiat der ki; ben hiç de öyle aman aman mükemmel araçlar yapmam ama güzel fiyat sunarım, daha geniş kitleye ulaşırım ve sürümden kazanırım. sonuç tatminkarsa, bunun başarı olduğunu kim inkar edebilir ki?

fiat bu arada ferrari nin sahibi bir markadır.

bisikletteki komplikeliğin araba ya da akıllı telefon ile aynı seviyelerde olduğunu pek düşünmüyorum ama tabii yine de sırf kadro artı komponentler den de ibaret değil. detaylar, hesaplar ve geliştirmeler var kesinlikle.. dolayısıyla doğru casper in da, fiat ın da, salcanonun da alıcıları olacaktır ve var da...
 
@Çağrı Soylu
Contador'un S-Worksü düştüğü için kırılmadı. Bu aracın üstündeki yedek bisikletiydi. Yandan geçen takım arabasındaki bisikletlere takıldığı için kırıldı. Takım bu fotoğraf ile açıklama yaptı kaza sonrası.
tinkoff-tweet-copy.jpg

Kadro da kulakta sorun var gibi geliyor bana hala. Ya da kulağı tutan vidalardan. Kadroda bir kırık göremedim ben.
Vidalar fazla torklandıysa patlamış olabilir. Ya da az torklanmış, zamanla gevşemiştir. Bilmiyorum. Bu 3 fotoğraftan kesin bir şey diyemiyorum, ama sorun kulakta gibi.

Diğer konuya gelirsek.
Ben yaklaşık 5 yıldır bu forumdayım. Bana laf söyleyen bütün kullanıcıların toplamından daha uzun süre geçirdim forumda.
Her ay, düzenli olarak bu foruma bir kullanıcı gelir. Bisiklet üstünde toplam yarım saat vakit harcamıştır. Yukarıda kendisinin de yazdığı gibi, 5 kere vites değiştirdim diyen kullanıcı Sora ile Ultegra arasında fark yok der. Karbon kadro kırılır der. Alüminyum en sağlamı der.
Neden der bilmiyorum. Ya bahsettiği gibi bir bisiklet alamadığı için kendini avutuyor bu şekilde. Ya da trollük yapıyor. Ya ben karşı çıkarım buna, ya da başka bir kullanıcı. Tartışılır, sonra diğer üye gider. Bu hep böyle oldu.
Amaç ne mi? O yazıyı dışarıdan okuyan, hiç bir fikre sahip olmayan kişinin yanlış bilgi edinmesini önlemek.
Ben bu forumda ilk geldiğim zaman insanlar yol bisikletini camdan yapılmış zannediyordu. Yoldaki tümsekten geçerken 2ye ayrılacağını düşünen üyeler forumun çoğunluğunu oluşturuyordu. Her bisiklet tavsiyesi konusunda, "sakın yol bisikleti alma, kırılır, dayanıksız. İnce lastik patlar" diyor. Sonra "Dağ bisikleti al, ince lastik tak" diyorlardı.
İşe gidip geleceğim bisiklet tavsiyesi - dağ bisikleti.
Uzun tura gideceğim - dağ bisikleti.
Sahilde çocuğumu gezdireceğim - dağ bisikleti.
Okula gideceğim, yol sırf asfalt - dağ bisikleti... Bu şekildeydi bisiklet tavsiyeleri.
Kavga - gürültü, onlarca başlıkla, mesajla insanların kafasındaki algı değişti. Artık yol bisikleti kullanımı daha yaygın. 1000 liralık dağ bisikleti tavsiyesi konuları yerine 1000 liralık yol bisikleti tavsiyesi konuları açılıyor forumda. Çünkü insanların korkusu ortadan kalktı. Neden kalktı, bizim yazdığımız mesajlar sayesinde. İnsanlar amacına uygun bisiklet seçmeyi öğrendi.

Bu konu da aynı şekilde.
Tamam yol bisikleti konusunda kafalar daha rahat, ama şimdi de karbon ekipman konusunda bu korku devam ediyor.
Bu mesajları cevapsız bırakırsak, insanların kafasında yanlış bir algı oluşacak. Karbon kırılır korkusuyla daha iyi bisiklet alamayacak insanlar olacak. Neden insanları yanlış yönlendirelim? Yanlış bilgilendirelim. Yanlış tercih yapan bisikletçi 2 ayda bisikletten soğuyor. Yollarda daha az bisiklet olması araçların "bisiklet de bir taşıt" algısı edinmesini geciktiriyor. Sonuç her şekilde yine bizi etkiliyor...

Üslubuma gelirsek. Ben böyleyim. Yanlış gördüğümün karşısına geçerim. Sert geçerim. Komik bulduğumu yüzüne söylerim, yanlışını yüzüne vururum. Kahve'de 3 kişi arasında "Abi Amerika'lılar aya gitmedi yeaa" tartışması yapılmıyor burada. Binlerce kişi okuyor bu konuları, fikir ediniyor. Ona göre tercihlerini yapıyor.
 
Ben yanlış biliyordum doğrusunu öğrendim teşekkür ederim ama sonuçta söylemek istediğim mesajı değiştirmiyor :) Hangi bisiklet olursa olsun doğru yere yeteri kadar güç ile kırabilirsiniz. Üzerinden araba geçmesi de olabilir kaza yapmak da. Bu kötü olduğunu ya da iyi olduğunun göstergesi değil. @Recep-Şahin @Gün A. @Gökhan Toros
 
@Çağrı Soylu

Aynen öyle.
O fotoğrafı da özellikle paylaştım. Bu çakma kadro satan 3-5 satıcı, o fotoğrafı gördükten sonra "bakın orijinali de kırılıyor düz yolda" gibi reklam yapmaya çalıştılar. O zaman da paylaşmıştım forumda, kaza sonucu kırılmadı diye. Şimdi yeri gelince tekrar paylaşayım dedim...
 
Sizin yada arkadaşınızın aldığı bisikletin kulağı kırıldı diye Pinarello ve salconoyu aynı kefeye koymak veya Pinarello kötüdür demek doğru değil.
Pinarello salcanoyu cebinden çıkartır.
 
Cancellara 500 watt güç üretiyor da bisiklet kırılmıyor, Boonen 1.90 boyu ile parke yollardan 40 ile geçiyor kırılmıyor, Sagan bisikleti arabanın tepesine çıkarıyorda kırılmıyorda biz kullanıcılar yüzünden mi kırılıyor bu karbonlar ? Bu 3 'lüden birisi karbon bisiklet kırana kadar ben karbonlara güvenicem param olursa alırım. Bir yere takılmak,çarpmak,kaza onlar zaten apayrı şeyler.
 
Daha önce aynı noktaya değinilmş ama canlı sayfasını da koyalım
(link)

Diyor ki:
2004 yılından sonra üretilmiş her Cervelo bisikleti işçilik ve malzeme kaynaklı problemlere/hasarlara karşı(boya ve çıkartmalar hariç) ilk sahibi tarafından kullandığı sürece garanti altındadır. Bu garanti tüm Cervelo kadrolarını kapsar. Garanti kadronun tamiri ya da değişimi ile sınırlıdır.

Yani diyor ki arkadaş sen benim bisikletimi aldığın zaman kaza veya normal aşınmalar/eskimeler harici başına bir şey gelmez. Gelirse eğer tamir edebilirsem ederim yoksa kadronu değiştiririm.

Bu garantiyi verebilmek de kalite gerektirir.
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
PINARELLO GERÇEĞİ

Giovanni Pinarello aslında İkinci Dünya Savaşı'nda hayatını kaybetmiş, yerini savaş bittikten sonra kendisine çok benzeyen Yossi Kohen almıştır. Yossi Kohen ise İngiliz asıllı Yahudi iş adamıdır. Pinarello'nun bugün bu kadar ünlü olmasını sağladığı gibi, çakma kadrolarının da üretilmesine sebep olmuştur. Sebebi içten içe markayı bitirmek istemesidir. Kırılan kadroların nedeni budur. Hepsi Amerika'nın oyunudur. Oyuna gelmeyelim arkadaşlar.
 
@Zekeriya Çab

nazardan olur o, insanlar kem gözle bakınca karbon aniden kırılır, otobüsün altında kalırsınız.
 
bi gun nasreddin hocayla torunu, binmisler ikisi bir pinarelloya, fiti fiti geliyolar kasabadan. bunu goren ahali hemen kuruyor mahalle baskisini.

- hoca o karbon bisiklet tasir mi onca yuku?

hoca hak veriyor. kendi iniyor, torunu kaliyor bisiklette. ahali bu sefer:

- hoca ufacik velete karbon kadrolu bisiklet almis, nerden geliyo bu para?

hoca hak vermis yine. torunu indirmis, kendi binmis. ahali bu sefer:

- yasindan basindan utan! sen karbona bin, su sabiiye bi salcano alma!

hoca mahalle baskisi altinda kendi de inmis artik. bu sefer anarsist ahali:

- vay enayiler, karbon bisikletleri var ama binmiyolar!

hoca iyice kizmis. demis bunu satip ikimize birer katlanir dahon alalim. vermis sahibinden'e ilani.

mahalleli bu sefe bisikletforum'da baslik acmis:

"sahibinden'deki dolandirici ilanlari"

kissadan hisse; iyi bisikletin mi var, derdin var.
 
Geri