Scudo Sports

Paslanıp sıkışmış sele borusu nasıl çıkartılır?

Cosmic camel

Aktif Üye
Kayıt
18 Nisan 2014
Mesaj
134
Tepki
71
Şehir
istanbul
Bisiklet
Diğer
Merhaba arkadaşlar bisikletimin sele borusu paslanıp sıkıştığı için seleyi kaldıramıyorum bunun bir yolu var mı ? Daha önce madeni yağ döküp çıkarmayı denedik olmadı sonra pas sökücü sıvı döküp çıkartmayı denedik o da olmadı en son sele borusunu matkapla delip içinden ince uzun bir demir parçası geçirerek iki kişi çevirmeye çalıştık gene olmadı. Bu işin bi kolayını bilen var mı ya da bisikletin kadrosunu demirciye götürsem genleşinceye kadar iyice ısıtsak çıkartabilir miyiz sizce ? Şimdiden teşekkürler iyi forumlar.
 
Scudo
Sele borusunu mengeneye sıkıştırın ve kadroyu yavas yavas cevirin. Her ne olursa olsun kesinlikle isitarak cikarmayin, sonra sele borusunun girdigi yer deforme olur.
%95 mengene isinizi görecektir.:harika:
 
Arkadaşımın eski bisikletini boyayıp elden geçirmeye karar vermiştik.Ve sele borusu çıkmıyordu.Her yolu denedik.(Mengene fikri hariç)En son çare tornavida çekiç yöntemiyle sele borusunun girdiği yeri yardık.Zaten bisikleti gözden çıkarmıştık.Yarılan yeri de sanayide kaynattırdık belli bile olmuyor.Ama imkanınız varsa ilk yukarıdaki mengene fikrini uygulamaya çalışın derim.Kolay gelsin.
 
kadronuzu ısıtın ocak veya o tarz birşeyle sele borunuz kadronuza göre daha soğuk olmasını sağlayın genleşmeden dolayı boyutları değişecektir böylece çokta zorlanmadan çıkarabilirsiniz, fizikte herşeyin bir kolayı vardır :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Cosmic camel
Aynı durumdaki bisikletimi mengene kurtarmıştı :) Başka şeylerle vakit kaybetmeyin, sanayi bölgesinde bir atölyeye rica edin; mengenesine kadroyu sıkıştırıp sele borusunu sağa sola çevire çevire kolaylıkla çıkartabilirsiniz.

Düzeltme: Pazar sabahı mahmurluğu :) Sele borusunu mengeneye sıkıştırıp kadroyu çevirmek lazım tabii ki :) Düzeltme yapan arkadaşa teşekkürler...
 
Mengeneye sele borusunu sıkıştırıp kadroyu döndürerek çıkartmanız gerekir.
Bu arada würth pas sökücü sprey de wd40'tan daha etkili, sorun pastan kaynaklanıyorsa işe yarayabilir.
Kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cosmic camel
Herkes yazmis zaten. Kadronuz mu kiymetli sele borunuz mu ona gore karar verin :)
Kadroyu isitmak veya kadroyu mengeye takmak kadroda deformasyon ve boya bozulmasina neden olur. Sele borusunu mengeneye takarsaniz en kotu ihtimal yeni sele borusuna mal olur ancak bisikletin kalanini kurtarirsiniz. Isleme baslamadan sele borusunun kadroya gierdigi yere WD40 vb. pas sokucu sıkmak ve biraz beklemek islemi belki bir parca daha kolay hale getirir. Durumun ne kadar kotu olduguna bagli.
Bu sorunu yasamamak icin yagmur camur sonrasi veya birkac ayda bir gibi periyotlarda sele borusunu cikarin silin tekrar takin.
Su parcada kadroya sele borusu ve tekerden gelen sivilarin girmesini engeller.

saddle protect.jpg saddle protect1.jpg

Not: Bu parca sele borusunu MTB tarzi bisikletlerde yukari asagi ayarladiginiz zaman pratiktir. Yoksa sabit sele borusu kullaniyorsaniz kotu havalarda elektrik bandi veya strec folyo sararakta sele borusu kadro arasina sivi / camur vb. girmesini engelleyerek kilitlenme nedenlerini minimize edebilirsiniz...
 
denemediğim ama uydurduğum bir yöntem, bir ihtimal işe yarayabileceğini düşünüyorum. eğer sele borusunu kestiyseniz yine wd40 türü bir ürün kullanıp bir süre bekledikten sonra mengeneyle işlem yapmadan önce sele borusunun içine kuru buz (katı co2) doldurmayı deneyin, kuru buz çok soğuk olduğu için belki borunun az da olsa büzüşmesini sağlayabilir, sonra uç takılmamış bir matkabı birleşme yerinin yakınına yaslayıp çalıştırın oluşacak titreşim aradaki bağın miktar kopmasını sağlayabilir. sonra elle ya da yine olmadıysa mengeneyle çıkartmaya çalışın.
 
@ozgur908

Ne yazık ki pek mümkün değil. Zira aynı metalden yapılmışlarsa daha ince et kalınlığı ve daha geniş çapa sahip olan kadro sıcaklık değişimlerine daha duyarlı olacağı için selenin borusundan daha hızlı bi şekilde büzüşüp daha da çok sıkışacaktır.

Çok duyuyorum etrafımda hemen azcık sıkışmış şeyleri ısıtıp birbirinden kurtaranları. Yanlış anlamayın, sözüm meclisten dışarı, bahsettiğim tipler bunu alışkanlık haline getirenler. Şahsen ben bu gibi bilinçsiz ısıtma veya soğutma işlemleriyle yapısını deforme ettiğim bi parçanın hayati organlarıma bu kadar yakın olmasını pek istemem :)

Ayrıca kendinizi bunun dökümcüsü, tornacısı, taşlamacısı yerine koyun, sizin arasında milimetrenin yüzdelik, bindelik dilimlerinde boşluk kalsın diye ellerinizle işlediğiniz parçayı biri gelsin çakmakla ısıtıp sokup çıkarsın. İş arkadaşının parmağından çıkartamadığı yüzüğü ısıtarak çıkartırız diyen sözümona montaj ustası gördü bu gözler yahu :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cosmic camel
@Murat Cömez
Teşekkür ederim murat bey deneyeceğim olmazsa gidon borusunu vurarak kadroya gömmeyi planlıyorum

@Mehmet Altuğ
Tamamen benim hatam çok erken saatte sormuşum soruyu yardımınız için teşekkürler :)

@suat akman
bisikletin sele borusunu sabitleyen şey pas mı yoksa kötü boyanmış olması mı tam emin değilim çünkü bisikletimin eski sahibi bisikleti parçalamadan basit bir şekilde boyamış. Bu nedenle boya sele borusunu yapıştırmış olabilir. Bu durumda önerebileceğiniz bir kimyasal var mı ?

@ozgur908

Bu yöntemi de düşüneceğim çok teşekkürler :)
 
Bir musluk tamircisine gidip boru anahtarını öndünç al, bir de çekiç. 2 kişi olması lazımi biri boru anahtarı ile zorlarken diğeri sele borusunun üzerinden çekiçle vurarak açmaya çalışır.Bizzat denedim 1 saat uğraştım ve alü boruyu çelik kadrodan çıkartmayı başardım.Birde pas sökücü işe yaramadı yerine bulaşık deterjanı kullanmıştım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cosmic camel
@D.Mustafa

Bu yöntem mengene yöntemine göre biraz daha zahmetli duruyor ama sele borusuna daha az zarar verir heralde teşekkürler yardımınız için :)
 
  • Beğen
Tepkiler: D.Mustafa
Aynı sorun bende de var bianchi speed 2000 bisikletim 2 gündür ne yapsam diye düsünüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Cosmic camel
@fatihgkteke
Yorumunuzu biraz geç gördüm kusura bakmayın umarım sorununuz çözülmüştür ama ben gene de nasıl hallettiğimi yazayım. Sıkışan sele borusunu matkapla delip içinden kalın bir tornavida geçirdik. Ardından sıvı gres ile sürekli müdahalede bulunarak tornavida yardımıyla sele borusunu sağa sola oynatmaya çalıştık. Yaklaşık 15 20 dakikalık bir uğraş sonucunda seleyi çıkarmayı başardık. Kilit nokta sıvı gres
 
Gecen youtubede biri Sele borusuna Cola döküp 1 gün bekletip , ertesi gün cikardi? Kendim denemedim, söyledini paylasayim dedim.
 
Söylediğiniz sorundan dolayı çok kadro mahvettim maalesef. Bunlardan en önemlisi bugün piyasa değeri 2500£ pound'a kadar çıkan peugeot px10 maalesef dediklerinizin bir cogunu denedim fakat sele borusunu boru anahtariyla döndürürken sele borusu parçalandı. Ve bende bisikletin degerini bile bile bir anlık sinir kırizyle altboruyu uzunca yardım. Sonradan kendi imkanlarimla ne yaptıysam. Eski haline getiremedim. Ne atmaya kiyabildim nede yapabildim. Bisiklet bende durdukça maalesef acı çekiyorudum. Sonunda benden daha iyi bakacağını düşündüğüm Doğukan Aksu'ya teslim ettim. Şuan ne durumdadır. Bilmiyorum ama en azından hergün acı cekmekten yeğdir. Demem o ki sabırlı olun. :) bu sorun nediyle diğer mahvettigim kadrolar cabası.
 
WD40 bu konuyu çözer gibi geliyor bana..
 
Ha bu arada şimdi en babası gelse Üstesinden gelirim. Tecrübe ucuza olmuyor.;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cosmic camel
Geri