Paslanıp sıkışmış sele borusu nasıl çıkartılır?

Scudo

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.408
Tepki
7.001
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
Başımıza geldi bolca Wd 40 kullanıp 1 Gün bekledikten sonra, sele bağlantı yerinden ters bir şekilde mengeneye sıkıca sabitleyip kadroyu çevire çevire çıkarmıştık.
WD-40 gibi sıvılar tatbik etmek nafile bir çaba. Sizin boru çok sıkışık değilmiş, WD-40 sıkmadan da çıkarmış yani. Bazı borular o kadar sıkışmış oluyor ki, kadro borusunu arkadan yarmaktan başka çare kalmıyor boruyu çıkartmak için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
B

BF Okuru

Misafir
WD-40 gibi sıvılar tatbik etmek nafile bir çaba. Sizin boru çok sıkışık değilmiş, WD-40 sıkmadan da çıkarmış yani. Bazı borular o kadar sıkışmış oluyor ki, kadro borusunu arkadan yarmaktan başka çare kalmıyor boruyu çıkartmak için.
WD-40 sanırım pası sökerek ayırıyor. İngilizcesi de penetrating oil, içine işleyici yağ demek. Havayla oksijen temasını kesiyor. Anladığım kadarıyla yüzeydeki pası da sağlamından ayırıyor. Bir nevi pası durduruyor.
 

Townsend

Üye
Kayıt
18 Aralık 2023
Mesaj
10
Tepki
17
Yaş
36
Şehir
Bükreş
İsim
Joshua M.
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Single Speed
Selamlar, Ama bazı borular o kadar sıkışmış olabiliyor ki, WD-40 bile yeterli olmayabiliyor. Bu durumda, Atasoy'un da dediği gibi, kadro borusunu arkadan yarmaktan başka çare kalmıyor.
 

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.408
Tepki
7.001
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
WD-40 sanırım pası sökerek ayırıyor. İngilizcesi de penetrating oil, içine işleyici yağ demek. Havayla oksijen temasını kesiyor. Anladığım kadarıyla yüzeydeki pası da sağlamından ayırıyor. Bir nevi pası durduruyor.
WD-40, parfüm eklenmiş motorin. Pasın sadece üst yüzeyini alır. Zaten pası tamamen söken mucizevi bi kimyasal henüz bulunamadı. Birbirine sıkışmış iki parçanın arasına nüfuz ederek rahatlama sağlayamaz. Arka borunun (ing. seattube) ağzından içeri doğru 1 mm anca girer.
 

SerdarCYCoo2Bursa

Jiroskopik Kararlılık
Kayıt
4 Nisan 2021
Mesaj
1.243
Tepki
3.300
Yaş
34
Şehir
Bursa
İsim
Serdar
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Pinarello
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Benim de gxp orta göbek çıkmıyor 😒 bir iki tık fazla asılsam, anahtar bükülecek ya da dişler yenecek.. Pek çok şeyde yapmam hayvan gibi sıkmayı, bisiklette hiç yapmam, tatlı sert sıkar, bırakırım, en son götürdüğüm mekanikçi nasıl asılmışsa, kadroyla göbek bütünleşmiş..şimdi Orta göbeğe lokal bakım yaparak geçiştiriyorum.. Var mı önerisi olan? 😩
 

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.408
Tepki
7.001
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@SerdarCYCoo2Bursa Uzun süre takılı kalmış her dişli orta göbek sıkışıyor. (Çelik iskelette ölümüne oluyor). Diş yönleri o şekilde çünkü. Dişler tersi yöne olsaydı, o zaman da sürerken çözülürdü göbekler. Arası yok yani.

Burada önemli olan, bir civatayı veya somunu çözerkenki ana kuralı uygulamak. Anahtara çözme yönünde kuvvet uygularken, aynı zamanda anahtarı kadroya doğru bastırmak. Bunu yapmak için, göbeğin hangi tarafı çözülecekse, diğer tarafı sağlam bir yere dayamak lazım ki anahtarı kadroya doğru basabilelim, bu sayede kadro ve çanağın dişleri arasındaki sürtünme kuvveti azalsın ve daha az kuvvetle çözülme sağlayabilelim.

Dayayacak bir yer bulunamıyorsa, bir saplama yardımı ile iki göbeğin kadroya doğru basılması sağlanabilir. Bu sayede en kaynamış göbekler bile anahtara ve göbeğe zarar vermeden ayrılır. Videodaki HT değil klasik göbek söküyor ama fikir aynı. Ayrıca, anahtarın göbekteki olukları tam dolduran, sıyırmayan tipte olması lazım. 3 mm sacdan basılma hollowtech anahtarlar çok kötü bu bakımdan. (link) bahsetmişim aldığım anahtardan. Bunun gibi, lokma tipinde olması lazım anahtarın.

 
Son düzenleme:

SerdarCYCoo2Bursa

Jiroskopik Kararlılık
Kayıt
4 Nisan 2021
Mesaj
1.243
Tepki
3.300
Yaş
34
Şehir
Bursa
İsim
Serdar
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Pinarello
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Can Çelik abi yine döktürmüşsün, sağol 🤩
 

awakening

Hayatta en hakiki mürşit ilimdir.
Kayıt
15 Temmuz 2022
Mesaj
335
Tepki
395
Yaş
46
Şehir
İstanbul
İsim
Murat
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Isıtmaya verilen tepki bu durumda işinize yarar malzemelerin ısıya verecekleri tepki farklı olacağı için ısı tabancası ve wd40 işe yarayacaktır. Aynı zamanda lastik tokmakla kilit noktalara vurmak pası sökmek için iyi bir yöntemdir.
 

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.408
Tepki
7.001
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@awakening Genleşme katsayısı farkından yararlanmak, "çeliğin alü'nün içinde olduğu durumlar"da kullanılabiliyor. Mesela sıkışmış pedal mili. Alü çelikten daha çok genleştiği için ısıtıldığında aynakol pedal milini bırakıyor. Ama alü kadro - alü hollowtech göbeğinde veya alü sele borusunu çıkarmaya çalışırken işe yaramaz. Dişinin erkekten daha çok genleşen bir malzeme olması lazım. WD-40 ise hiç bir işe yaramaz. Penetrating oil bir yalan.