Ön vites ayarı

furkantrojka

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Mart 2016
Mesaj
701
Tepki
1.142
Yaş
32
Şehir
Antalya
İsim
Furkan
Bisiklet
Diğer
@Taxonera
Tel gerginliği fazla olduğu için vites kolu 2'deyken aktarıcı bir miktar daha yukarı kayıyor ve iç taraftan sürtünme yapıyor. Tel gerginliğinizi bir miktar azaltmalısınız.

 
Scudo

Taxonera

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Temmuz 2015
Mesaj
1.361
Tepki
823
Yaş
46
Şehir
İzmit
İsim
Gökhan
Bisiklet
Mosso
@furkantrojka
Uzun bir zaman sonra da olsa cevap için teşekkür ederim. Aynakol zincir ön aktarıcı yı değiştirme fikri içindeyim. Bakalım kısmet

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

furkantrojka

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Mart 2016
Mesaj
701
Tepki
1.142
Yaş
32
Şehir
Antalya
İsim
Furkan
Bisiklet
Diğer
@Taxonera
Değiştirseniz de ayar bilgileri aklınızda olsun hep. [emoji5]

 

Cenk Akbulut

Daimi Üye
Kayıt
19 Mayıs 2013
Mesaj
219
Tepki
255
Şehir
İstanbul
Bisiklet
b'Twin
Geçenlerde normal bir şekilde çalışan ön aktarıcım vitesi orta dişliden küçük dişliye düşürürken bi anda ilginç bir ses çıkardı ve tekere fena halde sürtmeye başladı. Öyle ki tekeri hareket ettirmek imkansıza yakındı, ben de fazla zorlamadım orta ve üst dişlileri kullanarak eve döndüm.

En küçük dişliye geçirince pedalı döndüremediğim için vidaların ayarını yapamadım. Ön aktarıcı hafif yamuk duruyor gibi gözüktü bana ama onu da ellemedim, buraya bi danışmak istedim.

Fotoğraflardan belli olduğu kadarıyla bi yorum yapabilirseniz sevinirim.
 

Dosyalar

mfmayliba

Daimi Üye
Kayıt
6 Nisan 2016
Mesaj
274
Tepki
200
Şehir
Bursa
İsim
Mustafa Ferruh
Bisiklet
Bianchi
Ne kadar sıklıkla vites ayarı yapıyorsunuz ?
 

calpg

Üye
Kayıt
5 Eylül 2016
Mesaj
31
Tepki
57
Yaş
38
Şehir
istanbul
İsim
alp
Bisiklet
Giant
@Ufuk Şahin resimler artık görünmüyor,
resimleri görünecek şekilde güncelleme şansınız var mı acaba? ön vites ayarım bozuk kendimce yapmak istiyorum.
ya da mesajımı gören başka arkadaşlar başka bir kaynak önerebilir mi? ingilizce de olur.
 

Luccini

Üye
Kayıt
1 Eylül 2015
Mesaj
39
Tepki
14
Şehir
BURSA
İsim
Fatih A.
Başlangıç
1992—93
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Yönetici arkadaşlar, lütfen ön vites ayarı fotoğraflarını tekrar yükleme şansınız var mı acaba ?
 
Kayıt
27 Nisan 2015
Mesaj
25
Tepki
3
Yaş
34
Şehir
Kocaeli
İsim
Mehmet
Genel olarak aynakoldaki vites ayarını yapıyorum. Ama bir sorun var ki hep karşıma çıkıyor ve bunu çözemiyorum.

Aynakolu sıfırdan taktığınızı düşünün. Yani aynakol teli yeni takılmış ve aynakol dişlilere paralel değil. Teli takıp dişlileri paralel konuma getirdik.

İkinci aşamada tel gerginliği var. Öncelikle rubleyi 4 e yakın bir değere alıp aynakolda tüm viteslere geçtiğine bakıyorum ve geçiyor.

sonrasında rublenin konumuna göre aynakolda ki attırıcıya sürtüp sürtmediğine bakıyorum. Problemim şurda,

1-)aynakolda 2 deyken ruble 1 e yakın değerlerde iken zincir aynakoldaki aktarıcının low kısmı demirine sürtüyor.

2-)Bunu düzeltmek için öncelikle tel gerginliğini oynuyorum. aynakol 2 için sorunu çözüyorum.

3-)sonra aynakolu 3 e aldığımda ruble en sondayken 8-9 zincir bu seferde high kısmının demirine sürtüyor.

4-)bunun içinde high low vidalarından highı gevşeytiyorum ama high gevşerken aynakol hiç oynamıyor bunun nedeni nedir?

5-)Oynama olmayınca da vites telini aynakol aktarıcısından gevşetip çekiyorum.

6-)3 te düzelme oluyor ama 2 hafif sürtüyor.

7-)Fakat hiç sorun olmayan 1 de sürtmeye başlıyor.


Problem burda başlıyor. Nasıl bir yöntem izlenmeli ki nerden başlanmalı ki bu sorunlar tekrarlamasın.
 

ahmetmbul

Üye
Kayıt
13 Eylül 2016
Mesaj
12
Tepki
2
Yaş
33
Şehir
BURSA
İsim
Ahmet TOMBUL
Bisiklet
Carraro
Yol bisikletimde ön vitesi(105) büyük dişliden küçük dişliye alıyorum zincir, aktarıcıya sürtüyor. Ancak ön vites değiştiriciye tekrar düşürme hareketi yaptırdığımda orta vites aktarıcı kendini salıp zincirle sürtünmeyi kesiyor.(Sanki ön aynakol 2 dişli çemberinden oluşmasına rağmen vites değiştiricinin 3'lü aynakol sistemleri için tasarlanmış gibi) Bu normalmidir.
 

mtbrhnkc

Daimi Üye
Kayıt
27 Ocak 2015
Mesaj
331
Tepki
355
Yaş
33
Şehir
İstanbul
İsim
Burhan Küçükoğlu
Bisiklet
Merida
@ahmetmbul 105/5800 setlerde, ve muhtemelen ultegra, dura-ace gibi üstlerinde trim ayarı diye bi mevzu var. Bahsettiğin gibi ön aktarıcı her iki vitesteyken de; vites değişmeyecek ama sürtünme engellenecek kadar yer değişimi yapıyor. 2'li aynakol 11'li ruble de zincir sürtme olayını azaltmak için böyle bir teknik geliştirildi.
 

ahmetmbul

Üye
Kayıt
13 Eylül 2016
Mesaj
12
Tepki
2
Yaş
33
Şehir
BURSA
İsim
Ahmet TOMBUL
Bisiklet
Carraro
@mtbrhnkc çok teşekkür ederim. Ben yol bisikletinde yeni sayılırım vites sistemleri hakkında fazla bir bilgim var sayılmaz. Acaba vites kolu tutukluk mu yapıyor mekanik bir problem mi var diye korkmuştum.
 

barsimon

Üye
Kayıt
12 Aralık 2016
Mesaj
2
Tepki
0
Yaş
41
Şehir
Mersin
Bisiklet
Bianchi
Merhaba,
Ön vitesi düşürmek istediğimde 3'ten 2'ye geçeceğine arada sırada 1 ve 2 arasında bir yere geçiyor. aynı şekilde 1'den 2'ye yükseltmek istediğim zaman 1 ve 2 arasında kalıyor. düzgün geçiş için ayar nasıl yapılır? H ve L 'den hangisini ne tarafa çevirmek gerekiyor? teşekkürler.
 

Praxis

Aktif Üye
Kayıt
1 Kasım 2016
Mesaj
198
Tepki
442
Şehir
Adana
Bu başlık altında çok fazla dezenformasyon var (doğru bilgi verenleri tenzih ederim). Ben çocukken internet yoktu, youtube yoktu tamam eyvallah, o zaman kimse bilmiyordu, bisikleti götürdüğümüz sözüm ona usta bir iki vida ile oynayıp en son o da beceremeyince "canım sen de o vitese geçmeyiver" diyip para alıp yollardı. Fakat artık internette her şeyi öğrenmek mümkün. Tabi bu bir miktar ingilizcce bilgisi de gerektiriyor sanırım ama Türkçe kaynak olmamasının suçlusu da yine biziz. Yine de ne olursa olsun bir bisiklet forumunda aktarıcı ayarları konusunun hala bu kadar muamma olmaması lazım. Dünyanın en basit mekanizmalarından biri. İki vida var, bir de tel gerginliği ayarı. Hepsi bu.

Öncelikle ön aktarıcının yüksekliği ve açısı konusunu açıklığa kavuşturalım. Ön aktarıcı yatağının dıştaki yanağı ile en büyük dişli arasında 1 ila 3 mm arasında bir boşluk kalması gerekiyor. Dişlinin üstüne bozuk para koyup bu ayarı yapabilirsiniz (50 kuruş 3mm sanırım). Ayrıca ön aktarıcının açısını asla zincire göre ayarlamıyoruz. Dişlilere tam paralel olacak.

İlk yapmanız gereken, ön aktarıcıyı en ufak dişliye, arkayı da en büyük dişliye almak ve ön aktarıcının tel somununu gevşetmek. Ayrıca vites kolunda telin çıktığı yerdeki (bazı bisikletlerde kablonun ortasında olur) vidayı da saat yönünde çevirip en dibe getirin. Daha sonra "L" isimli vidayı sıkarak/gevşeterek, aktarıcı yatağının bisiklete yakın olan "iç" tarafının zincire değmekle değmemek arasında bi yerde, zincire sürtmemeye başladığı yere kadar çevirin. Ne çok uzak olacak, ne de zincire değecek kadar yakın. Bu vidaların fonksiyonu aktarıcının aşağı ve yukarı (H-high, L-low) gidebileceği sınırları belirlemektir. Bu sayede zincir atması (içeri ya da dışarı) önlenmiş olur. Zincir sesi kesildiğinde L ayarı ile işiniz bitmiş demektir. Bi daha bu vidayı kurcalamaya gerek yoktur. Şimdi aktarıcıya gelen teli gerip somununu sıkın. Teli gererken çok abanmayın, ama çok da gevşek kalmasın. Sonra ön aktarıcıyı kullanmaya başlayın. En büyük dişliye geçin. Eğer geçemezseniz, ya da vites geçişleri problemli ise, biraz önce diplediğiniz vites kolundaki vidayı bir iki tur saat yönünün tersine çevirip tekrar deneyin, hala en büyük dişliye geçemiyorsa tel gerginliğini doğru ayarlamamış olabilirsiniz. Somunu gevşetip teli iyice çekip tekrar sıkın. Bi daha deneyin. Son ihtimal "H" ayar vidası ile aktarıcının hareketinin fazla sınırlandırılmış olması olabilir. "H" ayar vidasını sıkarak/gevşeterek tekrar deneyin.

Bütün bunları yaptıktan sonra eğer mekanik bir arıza söz konusu değil ise en büyük dişliye geçebiliyor olmanız lazım. En büyük dişliye geçin, ve arkayı da en küçüğe getirin. Sıra geldi "H" vidasına. H vidasını sıkarak/gevşeterek, bu kez de aktarıcı yatağının "dış" yanağının pedal dönerken zincire değmek ile değmemek arasında bir noktada zincir sesi kesilene kadar ayarlıyoruz. Bu ayarı da yaptıktan sonra işimiz bitti.

Shimano bu H ve L vidaları için Çin'den en ucuz en dandik vidaları aldığı için eğer yanlış bir tornavida ile uğraşırsanız vidaların ağızları gider, yalama olur. Doğru tornavida kullanın.

Arka aktarıcı ayarı da aslında tamamen aynı mantık. Tek fark, arka aktarıcının tel gerginlik ayarının vites kolunda değil, aktarıcının üzerinde olması. H ve L vidalarının fonksiyonu tamamen aynı. Ha arka aktarıcıda fazladan bir vida daha var o da aktarıcının öne arkaya olan eğimini ayarlıyor. Ama bu sadece bir kere yapılması gereken bir şey.

Bu işleri öğrenin, bisikletçiye para vermeyin, açık söylüyorum. Çoğu beceremiyor ya da uğraşmak istemiyor.

Yazdıklarımı okurken şu videoları izlerseniz sanırım her şeyi anlamış olacaksınız.


 

Orkun KnighTR34

Kara atlı prens
Kayıt
14 Ocak 2017
Mesaj
1.012
Tepki
2.038
Yaş
25
Şehir
İstanbul
İsim
Orkun
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Peugeot
Merhaba Arkadaşlar !
Shimano tourney ön vitesimle 1' den 2'ye, 2' den 3'e çıkabiliyorum. Ama 3'den 2'ye düşemiyorum. Vites düşürme koluna 2 kez bastığımda 3'den direk 1'e düşüyor. Ayrıca 2. ve 3. viteslerde giderken zincir resimlerdeki gibi aktarıcıya hafif sürtüyor. Aktarıcıyı geriye almam gerekiyor galiba ama nasıl alacağımı bilmiyorum. Vites düşme ayar vidasıyla biraz oynadım ama sorunu çözemedim. Ne yapmam gerekiyor arkadaşlar?IMG_20170114_162253.jpgIMG_20170114_162235.jpg
 

Terogra

Üye
Kayıt
5 Şubat 2017
Mesaj
1
Tepki
0
Yaş
27
Şehir
Bursa
İsim
Yusuf
Bisiklet
Beldeyama
Arkadaşlar ben bisikletten çok anlamıyorum.Önviteste sayı yok arka vites gibi çalışıyor.Ses çıkarmadığı için ortada kullanıyorum.Bisikletim 21 vites.Önvitesi nasıl kullanmam gerek ?
 

Semih34

Üye
Kayıt
26 Ocak 2017
Mesaj
57
Tepki
26
Şehir
İstanbul
İsim
Semih
Bisiklet
Scott
@Ufuk Şahin Bilgilendirmeleriniz illaki yardımcı olacaktır başta benim gibi acemiler için.Çok teşekkürler...
 

Noi92

Üye
Kayıt
6 Mart 2017
Mesaj
31
Tepki
33
Yaş
31
Şehir
Izmir
Merhaba, bisikletçim vites tellerini çapraz atmış düz olması gerekirken.Sizce bir sıkıntı teşkil eder mi yoksa böyle kalsın mı?
 

Liberi Spiritu

Hüseyin EROL
Kayıt
14 Ekim 2016
Mesaj
247
Tepki
775
Yaş
37
Şehir
Manisa & İzmir
İsim
Hüseyin
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
b'Twin
Her şeyin bir usulü vardır. Çok büyük sıkıntı değil ama gereksiz yere gerginlik oluşur. Ayrıca ayar için kola giren tel başında olması gereken parça neden orada onu da anlamadım. o_O Nacizane tavsiyem önce o bisikletçiden uzaklaş daha sonra telleri düzelttir. :harika: