Scudo Sports

ng 650 düşünüyorum ne dersiniz?

@deniz çelik



adam bisikleti almış olabilir mi artık?

1aydan fazla oldu da, üstüne de 18 sayfa yazılar yazıldı
 
Scudo
@celil.mayaoglu


Evet arkadaşlar,

sonunda sele borusunu değiştirttim yaklaşık 6cm daha uzun ve daha hafif olanıyla, inanın o kadar rahat ettim ki, bu arada salcanosu olup merak edenlere bilgi veriyorum: sele boru 27.2lik bizimki.

Yani marka almak isteyen olursa amoeba vitra marka ve model sele borusu uyumludur. yaklaşık kendileri 25$ civarı tutuyo, ben 10liraya değiştirdim.

Uygun fiyata bulabilseydim alsam alsam amoeba vitra'yı takardım, gerçekten çok güzel ama o paraya daha değişik planlarım var ilerde.

Yorulmadım bugün 9km yol aldım, normalde yarısını alırken ilk sürüşlerimde vücut spordan uzak olduğundan hemen kesilirdim. Pedal göbeği bağırıyo resmen değiştir beni diye. Göbeklere saklıyorum parayı...

Bazen tam hızımı almışım hızlan pedalı çeviriyorum, çat diye kayıyo pedal bir anda, buna anlam veremiyorum, emin de değilim. Gerçekten o pedaldaki göbekle mi ilgili? Yani tam hızlanmışım, tam kıvamına varıyo her şey derken çat çut oluyo pedal.. Bu konuda bilgisi olan varsa lütfen yetişsin..
 
yoksa zincir dişlilerden kayıyo mu? şimdi aklıma geldi bu da.

eğer öyleyse o zincirin geçtiği dişli çarklar bir süre sonra yalama yaparsa hayır gelmez o bisikletten bir süre sonra yeni ekipman şart olucak..

çünkü ön göbek kaysa o zincir arka 7li dişli rubleyi de döndürürdü o anda.


sebebi neden olabilir, doğru düzgün adam gibi anlatabilecek arkadaş varsa biraz zahmet edip açıklarsa çok sevinirim..
 
@emiryuksel

pedala tam asılıyorum, boş dönüyo aynakol sanırım, anlam verebilmiş değilim.ya da zincir dişlilerin üstünden kayıyor belki de, o an bakamıyorum o hızla, baksam direğe ya da arabaya girerim o an.
yavaş gidince olmuyo o sorun ama.

zaten o an psikolojikman ayağımı çekiyorum. sesler geliyo çatır çıtır, boşalıyo pedallar o an sanki, uzayda çevirir gibi oluyorum o ses varken, ama parça marça kırarım diye endişelenip anında çekiyorum ayağımı.
 
arka dişliden olabilir, sıranın birinde eğiklik varsa kendi kendine üste atlamaya çalışıyor olabilir, benim başıma gelmişti..
aynı durum vites ayarından da kaynaklanabilir, ince bir ayarlama ile geçebilir de..ama dediğin gibi zincir dişlilerin üstünden kayıp gidemez, mutlaka dişlerin yanından kayıyordur.
 
  • Beğen
Tepkiler: celil.mayaoglu
@emiryuksel

anladım şimdi,

Yani "ruble" dediğimiz o yedili arka kaset dişlide sorun olabilir. yani vites de değiştirmiyorum hızla pedal çevirirken.

Yani içim rahatladı bir nebze çok saolasın, yani parçayı çöpe atıp yenisini almaya zorlayacak bir durum yok sanırım bu durumda.. ama yamulma sözkonusu da olabilir heralde?

saolasın ilgiyle okuyup cevap verdiğin için..


hatta ekliyorum, bu bisiklet bana Sivas'tan ptt ile paldır küldür geldi..
 
@celil.mayaoglu

evet 2 seçenek var diye düşünüyorum,

1) vites ayarı, özellikle telin gerginliği ile ilgili
2) rublede sıkıntı olabilir. ben de yüksek devirli pedal çevirirken durduk yerde bisiklet vites atardı, dişli ömrünü tamamlama noktasındaydı o zaman. sağlam bir ustaya baktırırsan, ama seni kazıklamayacak, durumu hemen anlar. ama sen sıkıntının nereden kaynaklandığını düşündüğünü söyleme, o şuradan kaynaklanıyor olabilir desin. aksi halde ruble dediğin anda para kazanmak için boş yere değiştirecek esnaflar ne yazık ki var.

bu arada zincirin temizliğine dikkat et, eğer toz kir çok birikmişse dönmesi gereken noktalarda dönmez düz kalır ve sıkıntı oluşturabilir. en kısa zamanda çözersin umarım.
 
hatta vites 4teyken, veya 8deyken, veya 12deyken

yani sol vites kolu göstergesi 4ü gösterdiğinde arka çarka bakıyorum zincir 5. çarka geçmeye çalışıyo gibi.hızlı çevirince pedalı hoplamaya çalışıyo yukarı iyice.
 
@celil.mayaoglu

bu son söylediğin ayrsızlıktan kaynaklanıyor..
mtbtr'de çok güzel bir yazı var bir bak istersen;


(link)
 
@emiryuksel


bir ara tek elimle kadroyu havaya kaldırdım, diğer elimde seri biçimde pedalı çevirince fark etmiştim o hoplamayı.

bugün parçacıdan yedek iç lastik aldım bisikletime de şimdi baktım yazılara da, o vida gevşetme olayına yandan biraz giriştim de o beni aşar, mahvetmiyim de vitesi iyice.

tek sorunum saatte 40km/sa hızı fazla aşamıyorum, aşmasam da olur şimdi.

bu hız bana deniz kenarlarındaki sahipsiz sokak köpeklerinden kaçabilmem için yeterli.

belamı aramıyım da sorunum yokken çok şükür. :)

ne göbek alırım ne bir şey taktırırım beni götürür yine şu ana kadar gittiğim her yere sorunsuz biçimde.
 
Salcano ng650 benim gibi kısa sürede uzun yola adapte olan biri için tam anlamıyla yeterli değil. Gun performans ortalamamı oldukça yükselterek. u
Bu gun bu kararı verdim.

1 ay 2 haftada 1250 km yi tamamladım.

Bisikletimin jantları akord edilecek.

Amörtisör sökülecek temizlenecek. ( bu arada ayarlı amörtisör alıcam)

Sele uzun sürüşlerde çok can acıtıyor.

5saat 38 dakika / 110 km yol denememde son 1 saati nerdeyse ağlayarak pedal çevircektim.(Kıç açısından)

Bu bisikleti uzun yola uygun hale getiricem.

Tourney vites sisteminden pek şikayetim yok.

Akşam 4-5 km eğimlerle dolu tırmanış denememde hızlı pedal çevirme yontemi ve megarange RUBLE vites sistemi etkisini gordum. 1. vites dişlisi büyük. ve hızlı pedal çevirerek koskoca yokusları deliler gibi çıkıyorum.

Aşağıdan bisikletli arkadaslar bana bakıp helal olsun diye de bağardılar :))

Eğer istediğim saydığım deişiklikleri yapabilirsem bu bisikletle hemen hemen her turlu yolu giderim.

Önce iyi bir sele

Ön arka ve orta göbekleri, rulmanlı ile değiştirmek.(jant değişikliği) Kesinlikle iyi jant setleri oldugunda yol performansıma çok buyuk etki edecek eminim.
saçma span yalpalayarak dönmeyen bir çift tekerlek kadar guzel bişey yok.

Ayna kol diye tabir edilen kısım Shimano ile değiştirmek.

Kilitli amörtisör. Kullanıcam.

simdilik aklımdan geçen bunlar.

250-300 ytlye patlicak. Bazı parçalarıda ikinci el alıcam. Harika bir bisiklet ortaya getirip bununla 200-250 km/gun ultra maraton denemesi yapıcam.

Belki hiç bişey yapmadan 154 km gun ultra maraton denemesini yaparım.

duruma göre.

saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: celil.mayaoglu
ng 650nin kaç kilogram olduğu hakkında bir bilgisi olan varmı acaba?
 
Salcano'nun 2009 modelleri de çıkıyor,

bizimki yanlarında sönük kalacak resmen :(
 
kardesim senin yerinde olsan sedona borla alırdım fakat biraz zorlaman lazım lımıtını
 
inan borladan çok daha iyi bir bisiklet bende ngf 27 var aynı donanım ve malzeme kalitesi başka markada olsa en az 500 l fark verirdim ng 650 ödediğin para ve sana dönüşümünü düşünürsen harika bir bisiklet
 
  • Beğen
Tepkiler: celil.mayaoglu
bende de salcona ng 650 var.gecen sene yine buradaki yorumları oluyarak almaya karar vermiştim.bence fiyatına göre gayet güzel, gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim.
 
Geri