Scudo Sports

Neden dağ bisikleti alıp şehirde kullanıyoruz?

Merhaba arkadaşlar , bu konuda herkesin kendine göre bir düşüncesi ve benimsediği bir görüş var ama burda esas önemli olan husus bence herkesin kendini bisiklet üstünde nasıl en rahat hissettiği, amacına yönelik kullanımın ne derece max. karşılığını alabildiği ,nasıl performansı'nın en üstünü elde ettiği ve bunu tur içinde nasıl kullandığı ..Benim bisikletim Sedona 741 dağ bisikleti ,alalı 7 ay oldu şuan 1500km yi çoktan geçti aldığımda üstüne blakjack dağ tekeri vardı ,ilk turlarımı hatırlıyorum İzmir'den Seferihisar'a gitmiştim bilen bilir bu yolu, çoğu yeri düz 2-3 tane tatlı rampa var, toplamda 90km mesafede zorluk çekmedim ama rampalarda ki performans bisikletin düz asfaltta dahi seri şekilde gitmemekte direnmesi ve tekerlerin çıkardığı ses (daha önceden yol bisikleti kullandığım için akıcılığı,performansı biliyorum ) beni etkiledi..Daha sonra aynı olayı 2-3 sefer daha yaşadım ,nitekim bisiklete schwalbe marathon 1.50 lastik aldım .Evim İzmir/Aliağa'da , burdan bisiklet gurubumuzla yeri geliyor düz yol gidiyoruz yeri geliyor 600-700 metrelere çıkıyoruz günlük 7-8 saatlik aktif bisiklet üstünde pedal bastığımız turlarımız oluyor Manisa çevresi ,köylerini dolaşıyoruz....Diyeceğim şu kısa keseyim :)) . Yaptığım 1500km'nin 1300 'ü çapı 1.50 lik patlamaz schwalbe lastiklerle gerçekleşti (patlama derdi ,tasası yok),performans olarak geldiğim nokta günlük 2000m metre yükseklere rahatlıkla çıkabiliyorum , Manisa spil dağı(rakım 1517) çocuk oyuncağı kalıyor , bu performansları city bike/hybrid ile yapmanız gerçekten çok zordur, rampa tırmanmak gerçekten performans istiyorsanız kesinlikle benim yaptığım gibi dağ bisikleti alıp 1.50'lik teker takmanızı öneririm .Bu hafta triathon sporcu lisansı çıkarıyorum , ne demek istediğim biraz daha kolay anlaşılır umarım :)) ,Mart'ta İzmir/Çiğli'de duatlon var(koşu+bisiklet) ona hazırlanıyorum , bisikleti aldığımla şuan ki arası dağlar, uçurumlar fark var ,geçen gün city bike/hybrid kullanan bir arkadaşım aldı benim bisikleti ,''bu bisiklet nasıl bu kadar seri gidebiliyor?'' diye soruyor ...Umarım size bu konuda biraz olsun fikir verebilmiş kendi tecrübelerimi anlatabilmişimdir, Saygılar.
 
Scudo
ben de 2011'den beri mtb kullanıyorum. bilmeden almıştım ilk zamanlarda. bulunduğum yerde zaten görerek alabileceğim bisiklet sayısı bir elin parmağını geçmezdi o zamanlarda. şimdi yine iyi. genelde işe gidiş geliş için kullanıyorum. hatta spor olsun diye çevre yolundan yolumu uzatarak gidiyorum. bu nedenle sürekli asfalt üzerindeyim. ilk zamanlar amortisör açık şekilde kullanıyordum. oldukça konforlu oluyordu o haliyle. sonradan kilitlemeye başladım ve daha rahat hızlandığımı yokuşları daha rahat çıktığımı fark ettim. pompamın üzerinde basınç göstergesi olmadığından parmakla yoklayarak basıncı yeterli görüp sürüyordum. bugün ilk defa benzin istasyonundakileri kullandım ve 55 psi bi basayım dedim. sonuç karşısında şok oldum çünkü bugüne kadar ben kendime eziyet etmişim dedim. Continental race king 2.2 lastik var üzerinde ve geçtiğim su birikintisinden sonra oldukça ince bir yüzeyin zeminle temas ettiğini fark ettim. Her zamanki hafta sonu parkurumu daha bir keyifle tamamladım. Ancak 2.2 olmasına rağmen kilitli maşa ile bozuk zeminlerde oldukça rahatsız oldum bugün.

Şansıma fark etmeden de olsa arka bagaj takılabilmesi için delikleri olan bir model almışım da heybe takıp ihtiyacımı taşıyorum yanımda. yoksa sırt çantası ile filan olacak iş değil. sırtınız su içerisinde kalıyor. Bir süre sonra da ağrıyor zaten.

uzun zamandır şehir/tur bisikletine dönsem mi diye düşünenlerdenim ben de... bu başlık bana da faydalı olacak gibi.
 
Yurt dışında ben şunu gördüm şehirde yol ve şehir bisikletleri kullanılıyor mtb ler de uygun doğa şartlarının olduğu ortamlarda kullanılıyor ben doğa koşullarında hiç sürmedim o yüzden bilmiyorum.Yalnız orada şöyle bir durum var insanların birden fazla bisikletleri var o kesin. Bizdeki sorun bizim - çoğumuzun diyelim-bir atımlık barutumuz var.O yüzden mtb- şehir veya yol ikilemi yaşıyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: melekalptekin
@ERTUNGA Bu yorum durumu gayet iyi özetliyor. Ne mutlu size iki bisikletiniz var. İki bisikletiniz olursa sorun ortadan kalkar.
 
@aliburak

Benim durumumu da özetlemissiniz tamamen aynı.
Kaldığım şehrin ormana yakınlığı, etrafımdaki bisiklet grubu olarak bende mtb almıştım.
Daha çok asfaltta sürüyorum fakat arazi yollarından, patikalardan, parkurlardan da mahrum kalmak istemiyorum
Bu mesaj mobilden gönderildi.
 
@sezer16

Sezer abi, ben bu durumu almanyada baska gördüm ve insanlarin birden fazla bisikleti de kesin yok almanyadada türkiye de oldugu gibi bütceyle ilgili birsey bu. Söyle bir sey daha var orada MTB hardtail ve fully'ler sadece doga sartlarinin oldugu ortamda degil gayet sehir ve turlardada kullaniyorlar.
Böyle yazarak yurtdisini (ben sadece almanya icin konusuyorum) överek türkiyeyi kücümsemeyin. Sartlar %70 aynidir.
 
@Murat Alaaddinoğlu

Yolların düzgün olmadığı bir gerçek o nedenle mtb kullananlar da var zaten herkes demedim bir çoğu demiştim.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Aslında gayet basit, tur yada yol bisikleti ile araziye giremesin ama bir dağ bisikletin varsa her yerde kullanabilirsin. Benim dağ bisikleti kullanmaktaki amacım budur. Bütçesi uygun olan zaten hem dağ hemde yol bisikleti alıp kullanıyor.
 
@sezer16

Iki farkli ülkede ve ona yakin sehirde pedalladim. Insallah bu sene bu sayiyi arttirma hedefim var. Genel bir profil cikaracak kadar genis bir deneyim elbette degil ama yine de birkac ekleme yapayim. Tanidigim ve tanistigim cogu kisi tek bisiklet sahibi. Iki bisikleti olanlarin cogunda da söyle bir ayrim söz konusu daha cok: Günlük isleri görecek basit, genellikle yasli ve calinirsa dert edilmeyecek bir bisiklet ve hobi olarak kullanilan diger bisiklet: Fully bir MTB, yol bisikleti. vs. Sehir bisikleti türü Türkiye'de oldugundan daha yaygin ama anlasilabilir bir durum. Adamlar, babalarinin sehir bisikletlerinde bisiklet sürmeyi ögreniyorlar. Biz, komsu oglunun MTBsinde ögrendik. :D
 
Bir çok bisiklet kullanıcısı, bisiklet almadan önce şunları düşünüyor;
-Türkiye'de yolların durumu ortada düşüncesi ile,
-Yol ve şehir bisiklet'lerine göre daha sağlam düşüncesi ile,
-Estetik açıdan diğer bisiklet türlerine göre gözlerine hoş geldiği düşüncesi ile
bu düşünceler doğrultusunda dağ bisiklet'i kullanılıyor şehirlerde. Bu olgular görünüşde doğru gibi görünsede aslında doğru değildir. Bisiklet alırken bisiklet'in yapısının yanısıra üzerindeki komponentlerdir bisiklet'i hareket ettiren, bir MTB'ye ne kadar şehir bisiklet'i süsü versenizde o bisiklet MTB'dir, şehir bisiklet'ini MTB süsü versenizde o bir şehir bisiklet'i dir sonuç'ta. Komponent üreticileri uzun ve yorucu çalışmalar sonucunda her koşul için ayrı bir sistem geliştirirler ve bu donanım'lar kullanım şartlarda göre üretilirler. Bir bisiklet'i MTB,yol, dağ, downhill vs. yapan üzerindeki komponentlerdir. Bisiklet kullanıcılarının en çok şikayet ettikleri durumlar bisiklet donanımlarıdır. Çünkü bilinçsiz kullanım sonucunda oluşan sorunlar'ı hep firmalara bağlamaktalar, aslında işin iç yüzüne bakıldığı zaman şehir ve yol bisiklet'ini arazide, MTB bisiklet'i downhill için kullanan ama bunların amaçlarının bu olmadığının farkında olmadan kullanan kullanıcılar var. Bu gibi forumlarında amacı insanları doğru bilgiye ulaştırmak'tır. Bu konuda daha çok yazarım ama donanım ve bisiklet çeşitleri matruşka gibi içten içe uzar gider.
 
Şehir bisikletleri direkt olarak amaca yönelik üretiliyor. Yani şehirde asfalt veya betonda ulaşım ve gezi amaçlı.

Ama bu amacın az da olsa dışına çıkınca işte orada sorun başlıyor. En başta lastikler, mazgal sorunu zaten klasik oldu.
MTB ler çocuğunuza ilk alacağınız bisiklet olarak da, kendinizin keyif veya ulaşımında da size hizmet veriyor.

Tahminimce bisiklet aksesuarları diye bir sektör var ise bu %80 MTB ler yüzünden.
 
@Murat CömezTürkiyeyi küçümsemek gibi bir amacım asla yok orada bisiklet çok fazla hayatın içinde evde herkesin bisikleti var. Dolayısıyla evde bir çeşitlilik söz konusu o yüzden öyle söyledim.Yoksa bizim ülkemizde bu aletler henüz emekleme aşamasında sizin annenizin(veya benim annemin) bisikleti var mı örneğin? benimkinin yok, orada var herkesin değil tabii ama birçoğunun, buda ister istemez evdeki bisiklet sayısında bir artış getiriyor kişinin bir tane mtb si varsa evdeki city bike atlayıp işini görüyor tam tersi de söz konusu tabii.
 
En iyisi yol yada hibrit olabilir ince tekerin tek dezavantaji donuslerde filan biraz hizli girince arkasi kayiyor yada ben daha alisamadim.Suanda mtb kullandim sehir kullandim en iyisi yol biraz alisinca mazgal mis yukseklilmis korkmaya gerek yok oyle narin bir bisiklet degil :)

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bana gore mtb, yol bisikletinin gittigi yerde gidebilir ama yol bisikleti mtb nin gittigi bir arazide %50 saplanir kalir asiri pro kullananlar var show amacli arazide gidiyolar su meshur martinmidir nedir devamli her konuda videosu olan herif gibi neyse konuyu dagitmayalim. Yani mtb butun hepsini kapsiyor. Bir bisiklet yeri gelince hepsi oluyor buda kisitli butceli insanlar icin mtb demek oluyor. varsa paran birde yol al, varsa paran birde sehir al, varsa paran birde katlanir al ama yoksa paran bir mtb al ister asfalt ister toprak ister camur ister arnavut kaldirimi durma devam.
 
@sezer16

Neyse konu uzamasin, siz hangi hangi devlet de bulundunuz bilemem ama ben almanya icin böyle diyemem. Almanyada bisikleti seven kisiler kadar bisikleti sevmeyen ve dalga gecenler de var. Sevmeyenlerin görüsleri... Bisikleti cocuklar kullanir diye dalga gecerler, arabayi sana carpmadan ve etrafa caktirmadan yolda gidiyor ve trafigi aksatiyorsun diye üzerine sürenler vs. vs. Bisikletin cok ve hayatin icin de olduguna katiliyorum ama herkesin bisikleti yok.

NOT: Senin annenin (annenin ellerinden öperim) olmadigi gibi benim annemin hatda rahmetli babamin bile hic olmadi. :)
 
@Murat CömezElbette anlamsız bir şekilde uzamasın ben bulunduğum Avrupa ülkelerinde hiç bisikletlinin üzerine araba süren insanlar görmedim.Almanya ,İsviçre Avusturya nın muhtelif şehirlerinde ve değişik zamanlarda bulundum, değişik gözlemlerde bulunmuşuz demek ki.Ben herkesin bisikleti de var demedim zaten öyle istatistiki bir bilgim yok.İyi akşamlar.
 
bende mtb alip asfaltta bisiklet surenlerden birisiyim as 2000km sayacim var ölçümü yanlış degilse 45km hizi yaptim duz yolda bir arkadaşın garmin sayacla denedik olcum doğru idi antrenman yapan bir yol bisikletci ile arada bir metre mesafe ile takip edebiliyorum rahatca.bisikletim salcano astro 270srd lastikler raceking2.2 bu lastiklerin her yeri asfalta degmiyor islak bir yerden geçince lastigin ne kadarinin islandigini gireceksiniz.her gun 44km gidis geliş yol giden birisiyim ortalama hizim 25 30.mtb yi seçme sebeblerim öncelikle gösterişli amortisörlu olmalari konforlu olmalari hidrolik frenli olmalari ve hem asfalt hemde arazide gidebilir olmasi çukur tumseklerden rahat geçebilmesi yol bisikletine göre sağlam olduğu için mtb aldim tekrar mtb alacağım nadip olursa siparisi verdim tabiki kullandigimin daha üstü bir mtb.başka bir nedeni ise sabah eve iş çıkışı gittiğim için uykusuz biniyorum akşamda işe gelirken uyku sersemligi olduğu için mtb kalin lastikler sayesinde yolda karsilastigin suprizlerden etkilenmiyorum.da orman turlarini çok seven birisiyim.bir arkadaş demiski yolda mtb ye binenler hafta sonu bir iki saat biniciler bunkarda bisikletten anlamayanlar demiş merak etmeyin kendi çapımuzda anliyoruz bir seyler xtr xt iyi olduğunu x9 dan xo daha iyi olduğu gibi bu arada havasiz lastikler dende haberimiz var.pro olmayan mtb ile yol bisikleti yarışına olan varsa bir deneyelim derim
 
Geri