Scudo Sports

Mtb ile yol-yarış bisikleti kovalamak

@Ahsen Okyay

üzerindeki lastiklerle evet. ancak bana göre ince slick lastik ile mtb de yeterince seri olabilir, neredeyse bir yarış bisikleti kadar hızlanabilir.(maşası da kilitli iken)
yol bisikletlerinin geometrisi ve duruş açısı da fark edilir bir performans etkisi yaratıyor ancak en büyük farkı oluşturan lastikler oluyor, ve ben yol tutuşunu ve dengeyi daha çok önemsediğimden mtb'ye daha sıcak bakıyorum.

uzun yola çıkacak olursam alırım bir çift ince lastik, rahat rahat giderim :)
 
Scudo
Aerodinami diyorum sadece.Yüksek son sürat=Düşük hava sürtünmesi.

Gerisi boştur.Eğimsiz düz zeminden bahsediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert C.
@Sertaç EKİCİ

ben de etkilemez demiyorum, farklı birşey değil söylediğim. ancak lastiğin yola olan sürtünmesi hava sürtünmesinden çok daha etkilidir. aradaki performans farkının yarısından fazlası ince ve düz lastiklerden kaynaklanır.
 
@Mert C.

@Mert C.

Sevgili Mert;bildiğini sandığın pek çok şeyi malesef yanlış biliyorsun.MTB ile ilgili olanları da,yol ile ilgili olanları da.Kıyaslamaların çok yanlış ve temelsiz.Kiminle kimi yarıştıracaksın? Yaşını kondüsyonunu ve performansını bilmiyorum ama bir MTB nin yol bisikleti kadar hızlanabileceğini,hızlı sürüşler için MTB nin daha güvenli olduğunu falan yazmışsın.Bunlar hiç doğru değil.Konuya yanıt veren arkadaşları da yadırgadım doğrusu.Biraz ciddiyet.
 
@Derya Keçeci

farkındaysanız zaten "bence" "bana göre" gibi şeyler de yazmışım tüm cümlelerde, kullanmadığımdan ve bilmediğimden tahmini yorumlar yapmaktayım... kesin bir dille, kendinden emin yazılmış birşey, bir iddia yok ortada.
ancak bana göre ince ve düz tekerlek sürtünmeyi azaltıp hızı arttırdığı gibi daha az sürtünme yüzünden fren performansında da düşüş yaşatacaktır. daha az bir temas alanı ile daha iyi bir yol tutuşu ve daha çabuk durmak fizik kurallarına göre bana mantıklı gelmemekte.

bir mtb bir yol bisikleti kadar değil "neredeyse" bir yol bisikleti kadar hızlanabileceğini söyledim, yani üzerindeki 2,2lik lastiklerle yaptığın hızdan fazla ama yol bisikletinden az, yol bisikletine yakın bir hız bahsettiğim. ve yine aynı cümlede de "bana göre" demişim.

doğrusunu bilenler düzeltsin, zaten forumun amacı budur. bilgi paylaşımı ile eksik bilgilerimizi azaltıp daha deneyimli olmak için buradayız.
 
Bu ancak belli yol koşulları bir aradayken mümkündür, ve biraz uzun soluklu bir mücadele olur.

Yol bisikletinin hızlanma kapasitesi ezici bir şekilde üstündür evet; ama onun handikapı da kontrolünün zor oluşudur. Bir kere fren mesafesi konusunda MTB'ye göre kesinlikle çok sönük kalır, ayrıca viraj kabiliyeti de MTB'nin yanında düşüktür. Ayrıca lastikleri yarmamak için, bozuk yollarda fazla hız yapılamaz. Ve en kötüsü de ıslak yollarda, kesinlikle aşırı dikkatli ve mümkün olduğunca yavaş gitmek zorundadır.

İşte bu yüzden, bol virajlı ve büyük kısmı bozuk bir yolda; yol bisikleti hiç bir zaman gerçek performansını ortaya koyamaz ve başına bir şey gelmemesi için düşük hızda gitmek zorunda kalır. Arada bir yakaladığı düzlüklerde basıp gitse de, bozuk yola ya da virajlara denk geldiğinde fena halde yavaşlamak zorunda kalacaktır. Böylece MTB ona rahatlıkla yetişebilir ve altındaki yola uyum sağlayıp, yol bisikletine fark bile atabilir ;)

Aslında bu tarz bir parkurda, hem MTB'lerin hem de yol bisikletlerinin bir arada yarıştığı karma yarışlar düzenlenebilir :D Öyle bir parkur olur ki her türlü zemini (asfalt, taşlık, toprak, kum) barındıran, kimi zaman gayet düzgün bir asfaltta dümdüz akıp giden bir yol iken kimi zaman da çakıllı, topraklı yollarda hızlı inişler içeren bir parkur olur. MTB'lere ve yol bisikletlerine avantaj sağlayan kısımlarının dengesi iyi ayarlanır ve sonuçta her iki türün sürücülerinin de birbirlerine kıyasıya meydan okuyabilecekleri bir arenaya dönüşür.

Sonra da salarlar ortaya herkesi, yarış başlar. En önde giden yıldız sürücüler kendi türlerine dezavantaj olan kısımlarda yoğun efor sarfederken, avantajlı oldukları yerlerde de arayı mümkün olduğunca açabilmek için mücadele ederler. Farklı kapasitelerdeki yarışçılar parkurun çeşitli kısımlarında yan yana düşüp birbirlerini geçmeye uğraşırken, zaman içinde yol koşulları değiştikçe herkesin sıralamada hak ettiği yeri alması ve dengenin yavaş yavaş oturması insana büyük bir zevk verir.

Bence birileri mutlaka böyle bir organizasyona soyunmalı :)
 
@Ahmet Can Yakışır

böyle bir yarışta sanırım kazanan bu tip bir bisiklet olur :D

@Kudret Kurtcebe
 
@Mert C.

Sevgili kardeşim;zaten ben de "Sana göre" ifadelerine istinaden yazdım.Gerçekten bisikletle ilgili yorum yapmak istiyorsan,ilk önce bu işin sana ya da bana göre'si olmadığını bilmen gerekiyor.Hiç bir şart ve durumda bir MTB ile yol bisikleti kıyaslanmaz.Her bisikletin genetik yapısı farklıdır.Kullanım amacı da,kullanma tarzı da.Bisikletinizi 44X11 kombinasyonunda,yani bir MTB'nin en yüksek vites seviyesinde bile kullansanız,üreteceğiniz maksimum güç,bir yol bisikletinin 53X11 kombinasyonuyla üretilecek güçle kıyaslanamaz bile.Her bir turda 26'' lik tekerlek çapının,28'' lik tekerlek çapından 2.54X2 oranında daha az mesafe katedeceğini hesaba katarsanız,bu farkın çok daha artacağını görürsünüz. MTB ler hız için değil,zorlu arazi koşullarına göre dizayn edilmiştir.Böylelikle,en büyük aynakol dişlisi 44 olan bir MTB,gerek ağırlığıyla,gerek sürtünmesiyle (tekerlek ya da aerodinamik yapı) bir yol bisikletinin 39X11 kombinasyonuyla bile zor başedebilirken,ötesini konuşmaya bile gerek yok.Madem MTB ye biniyorsunuz,keyifle binmeye bakın.Yol bisikletleriyle yarışmayın,yarıştırmayın.Bu haksız bir rekabet olduğu gibi,her iki bisiklete de büyük bir haksızlık olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berk Mercancı
@Ahmet Can Yakışır

Katılıyorum :)
 
2-3 yıllık yol bisikleti tecrübesine sahibim. arkadaşlarımda mtb olduğu için mtb test etme imkanım da oldu.
kendimce size mtb vs yol bisikleti yapıyorum :)

__________________________YOL MTB
sele konforu_________________ - +
sürüş pozisyonu konforu_______ - +
ani frenle durabilme___________ - +
lastiğin patlamaya karşı direnci__ - +
aerodinamizm________________ + -
hafiflik______________________ + -
daha az enerji harcama________ + -



acelesi olmayanlar, performans yapmayacak olanlar, tur amaçlı ve keyif amaçlı bisiklet sürecek olanlar, rahatlarına düşkün olanlar, daha az lastiğim patlasın diyenler MTB tercih etmeli

"ben performans yapmak istiyorum, ben hız yapmak istiyorum, ben eğilip daha yüksek hızlara ulaşmayı ve bu tempoyu sürdürmek istiyorum, ben kendimi sporcu gibi hissetmek istiyorum, lastiğim patlasa da olur, sürekli kambur durmak zorunda kalsam da olur, gülü seven dikenine katlanır" diyenler durmasın yol bisikleti alsın :)


bunun dışında eklemek istediğim bir başka konu,
-geçen yolda gördüm, MTB yol bisikletini geçti,
-geçen arkadaşım görmüş, tur bisikleti yol bisikletini geçmiş,
-geçen gün mtb'm ile bir yol bisiketine fark attım,
gibi tabirler çokça duyuyorum.
ama bu bence olsa olsa mtbcilerin kendini kandırması olabilir :)
şunu düşünün, aynı adama bir yol bisikleti ver biyerden biyere gitsin, bide mtb ver aynı yolu birde mtb ile gitsin. yol bisikletiyle kesinlikle daha hızlı gider.
aynı sürede gitse bile, MTBye oranla daha az yorulmuş olur.
yol bisikletinin amacı bu zaten: daha az enerji ile daha çok iş. lastikler bu yüzden parmak kadar. bu yüzden bebek poposu kadar prüzsüz :D
bu yüzden ben 1 haftada 3 kez lastik patlattım :D
bu yüzden kambur duruyorum!

performans yapabilmek için. benim derdim tur değil çünkü. performans.
yol bisikleti = performans.

anlatabilmişimdir umarım.
ben 25 yaşındayım mesela. benim altıma ver MTByi, 40 yaşındaki yol bisikletli adama fark atarım. biraz kassam 30 yaşındaki yol bisikletli adama da fark atabilirim. çünkü bu durum benim performansımla ilgili bir durumdur.

yavaş giden, performansı olmayan bir yol bisikletliyi geçip boş yere sevinmeyiniz lütfen :)
sizin bisikletinizin amacı belli, "lastiğim patlamasın, konforlu gideyim"dir bana göre mtb

kaldıki istanbul gibi %99 asfaltlı bir şehirde neden bukadar mtb tercih ediliyor hala anlam veremiyorum. o dişli lastikleri dümdüz asfaltta çevirme çilesini neden çekiyolar anlamıyorum ya. mtblerin yanından geçiyorum, kamyon lastiği gibi ses çıkartıyor o dişli lastikler. heleki 30 km/hnin üzerine çıksın. sanırsın traktör geliyor :D
 
benim bisiklette mtb . çakılsız kaymak gibi asfaltlarda 20 km/h nin üzerine çıkınca kamyon lastiği gibi ses geliyor :D
 
Lammarth; şehir, tur, single speed, fixed gear, cyclocross gibi türler sizin oralara uğramamış sanırım. :) Bisikletleri ikiye ayırmakta sakınca görmemişsiniz. :p
 
@Mert C.

Emin misin bu konuda? Aerodinami lastiklerden,diğer bütün etkenlerden daha önemlidir 30+ km/s hızlarda,harcadığın enerjinin %75'ini havanın içinde hareket etmek için harcadığını biliyor musun?

Yol bisikletlerinde neden ince lastik var? Aerodinami için de olmasın.İnce lastiğin en büyük özelliği yüksek hızlarda hava sürtünmesi düşüktür.Tekerlerin aerodinamisi tez oluşturulabilecek kadar da karışıktır.

Arazi lastiklerinin vızıldaması da türbülanstan olmasın mı?

Mtb'ciler kendinizi kandırmayın:
https://www.bisikletforum.com/a/img9/9954/8mvy.jpg
 
@SerkanERDOGAN

Bende sizin gibi ümit kullanıyorum ümit ravenger ım var, benim deyimimle Dodge Fargo AS250 :) Sizde de cst nin mtb lastiklerimi var bilmiyorum ama ilk aldıgımda bende onlardan vardı gercekten zulum cekılcek cıle degil sesi ayrı gitmemesi ayrı dert. Gittim kendime iki tane Rubenna flash 26x1.50 slick lastik aldım rahatladım gecenlerde 120+ yaptık altımda yol bisikleti olsaydı o kadar rahat ederdim sanırım.

Benden size tavsiye lastiklerinizi mutlaka değiştirin slick lastiklerle :D
 
Konu Bana Aşırı Uzamış Geldi Kondisyonu Olan Kişi Azda Olsa Kovalayabilir Ama Zaten 2 Bisiklet Türüde Ayrı Seğment Eğer Yaşadığınız Yer Güzel Asfalt/Yol Düzgünse Yol/Yarış Alınız Eğer Asfalt Namına Birşey Ypksa Alın Bir MTB Keyfinize Bakın.Yorumların Yarısından Çoğunu Okudum Tartışmalar Olmuş Bence Gerek Yok Kimsenin Kalbi Kırılmasın.
 
@F.Cetin

Bence bu kadar küçümseme hocam bayanları iyi sürenleri de vardır tabi yurt dışında :)
 
yol bisikletlerinin tekerlekleri sanıldığı gibi sıkça patlamaz, kim diyor onu? patlamaya dayanıklı bir lastiğiniz varsa, çok da şansız birisi değilseniz 3000-4000 km arası lastik patladığını görmedim ben. bisikletimi alalı 4200 civarında km yaptım, bir kere olsun patlamadı daha Allah'a şükür. bu konuda yol bisikletinin hakkını yemeyin.

mtb ile, yol bisikletinin hızını kıyaslamak abesle iştigal. hiç gerek yok böyle bir şeye. iki tür bisiklete de sahibim. tabii ki kullanım alanlarına göre değişiyor. kışın çokca mtbmi kullanıyorum. ikisinin de ayrı bir lezzeti var. keyfinize bakın :)
 
Mtb kullanıyorum ama yol bisikleti ile yarışa girmek istemem :) yol bısıkletı sonuçta teker incecik adam bir abansa farkı koyar sana :D Mtb ile ortalama hızın 30 olursa tadından yenmez . ben şuan dağ lastikleri ile 24 km/h ile felan gidiyorum çok az eğim oldugunda 30 un ustune cıkabılıyor ama bir süre sonra yavaslıyorsun tekerler kalın yani gitmiyor .d En azından asfalt için yol lastiği takmak lazım mtb e .
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@ahmetcan44

Haklısın, hatta fixed gear bir bisiklet aynı dişli oranlarında kıyaslanan bütün bisiklet türlerinden en verimli ve performanslı olanı olur.
 
Geri