Scudo Sports

İnceleme Mosso 771TB3 Dmd Deore Şehir Bisikleti

Scudo
@Tugrul.erkilic
Teşekkür ederim keşke olsaymış vfren daha çok seviyorum
 
@Ned Stark bende v daha kolay oluyor diye seviyordum ama diskte de bir sorun yaşamadım:)
 
@Tugrul.erkilic
kolaylığından veya sorun yaşamak değilde ne bileyim vfren daha sıcak geliyor bana papuçlu felan hoşuma gidiyor :p:kptmya:
 
@Lawyer58 bisiklet konusundan çok teknik bilgim olmasada yine elimden geldiğince tecrübelerimi paylaşmaya çalışırım.

@Tugrul.erkilic


akadaş seni allah mı gönderdi :) bende tam benimle aynı beden birisini ararken hem aynı boy bacak uzunluğu aynı olan birisi çıkmakla kalmadı kullandığı bisiklette benim almak istediğim bisiklet çıktı. bundan güzel bir mutluluk olur mu.artık gözü kapalı sipariş verebilirim allah ne muradın varsa versin.çok sağol :)

@Lawyer58
tabiki bu konuda çok pro değilim ama yine de aldıktan sonra kullanım tecrübelerimi elimden geldiğince paylaşırım



bu arada da yaş nerdeyse 47 oldu.23-24 yıl aradan sonra tekrar bisiklet kullanmaya karar verdim.bazen kişilik bölünmesi de yaşamıyor değilim.bir yanım bisiklet almak için yanıp tutuşurken diğer yanımda ya 50ye merdiven dayamıışsın ne işin var bisikletle demiyorda değil.inşallah bakalım bayilere gelirse almaya karar verdim artık.para da sorun olmayacağına göre geriye sadece bayilere geldikten sonra gidip almaya kalıyor

bu arada bisiklet kullanırken çokta yaşımı göstermediğim için aaa yaşlı amca bisiklete biniyor gibi sözleride duymam herhalde diye düşünüyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Tugrul.erkilic
@Hakan Ergül bisiklet binmenin yaşı yok bence:) sağlıklı bir yaşam için çok gerekli ve yararlı bir spor. Ama herşeyde olduğu gibi malesef bunda da ülkemizde yapması,masraflı bir spor:(:(
Şimdiden hayırlı olsun bisikletiniz:):)

@Hakan Ergül bu arada aklıma yeni geldi. Kadroyla ilgili içinizde hala şüphe varsa mossonun herhangi bir şehir bisikletinin 46 kadrosunu deneyebilirsiniz aynı kadro. Bende alırken başka bir modelin 46 kadrosunu denemiştim ve ona göre almıştım. 46 kadro da seleyi 5 cm civarında kaldırarak kullanıyorum. 41 de baya kaldırmam gerekecekti. Bazıları o şekilde daha rahat kullanıyor. Bilginize
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ergül
@Tugrul.erkilic

Peki ellerin gidona nasıl rahat ulaşıyormu kullanırken çok öne doğru eğiliyor musun?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@Hakan Ergül rahat ulaşıyor hocam 50 km civarı,sürdüğüm zamanlar çok oldu belimde bir ağrı falan olmuyor. elimde 1 2 defa uyuşma olmuştu ama yolda çok titreşim vardı ona bağlıyorum onu da :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ergül
@Tugrul.erkilic
peki tecrübelerine göre maşalı yoksa maşasızı mı almamı önerirsin.
 
@Lawyer58 şu an yoğun çalışmam gerektiğinden pek binemiyorum ama önceden işe gidip gelirken hep bisiklet kullanıyordum. O zamanlar yorulduğumu hissetmeden 30 km ortalama ile 20 km civarı kullanıyordum. İş yerim 15 km uzaklıktaydı.

@Hakan Ergül Ben şu an mtb dışında ki onuda arazide kullanmak şartıyla maşasızı tavsiye ederim. Hem bisiklete fazladan 1.5 kg ağırlık yapıyor hem de fiyatta 300 tl civarında bir fark koyuyor. Onun yerine ben gittim spd pedal ve güzel bir tamir seti aldım:):) ilk mesajımda beraberinde neler aldığımı da yazdım ve malzemelerimden gayet memnunum. Gerçi moon arka flaşörüm düştü:agla:
 
@Lawyer58 hergün sürünce kondüsyon ister istemez artıyor. İlk sürmeye başladığımda 10 km sürünce sağım solum ağrıyordu:):)
 
  • Beğen
Tepkiler: Lawyer58
@Lawyer58 soru bana gelmemiş ama genede yorum yapam.
Bende önceden sedona 720 vardı (boş ağırlığı 15 kg), hareket ortalaması 15-16 civarı genel ortalama da 10-12 km/h civarı, mosso ile (12 kg) hareket ortalaması 21-24 arası genel ortalama da 18 in altına inmiyor, 50 km tur yaptım en son, orta derece tırmanışlı sayılabilir, biraz daha zorlasam 20 genel ortalamaya çıkar.

Mosso da gördüğüm sıkıntı kadro üzerindeki vida yerleri dübelli değil, yani vidanın çevresinden su sızarsa paslanmaya sebep olabilir, sedona da tüm delikler ucu kapalı dübelli idi içeri su girmesi pek mümkün değil.
Port bagaj bağlantısı da biraz sıkıntılı, arka disk frenin civatası port bagajın vida yerinin hemen üstünde bağlantısını engelliyor, ben kesik başlı bi civata ile bağladım freni, öle çözdüm.
Birde schwalbe marathon original 700x38 zırhlı lastik aldım, kendi lastiklerinde henüz bir sıkıntı yok gerçi 150 km kadar yol yaptım ama olsun daha önce zırhsız lastik ile sıkıntılar yaşadığım için öle gerek gördüm :harika:.
Vites aktarıcının telleri kadronun alt kolundan gidiyor, suyu çamuru direk üzerinde topluyor. Sedona da kadronun üst kolundan gidiyordu, çok uzun süre paslanmadan kullandım, ama mosso da sık sık tel değiştirecem gibi.
Fren kollarının kelepçeleri (bunu tam nasıl anlatsam bilemedim) polis kelepçesi gibi iki tane C parçadan oluşuyor, yani çıkartmak için civatasını sökünce gidon borusunun ucuna kadar götürmene gerek yok direk ayırabilirsin. Vites kollarının kelepçesi tek parça ama borunun ucuna kadar götürmek lazım (onun içinde tutmaçları sökmek lazım oda büyük işkence:acpsnr:) Kelebek gidon borusu almayı düşünürsen fren kollarını istediğin yere takarsın ama vites kolları uç kısıma takabilirsin, vites kollarını yükseltmeyi düşünüyorum bu yüzden.
Ben 26" jant tan 28" janta geçtim kontrolü biraz daha zor gibi dönüşlerde falan özellikle, alışılıyor gerçi.
 
28 jant aynen
 
Tuğrul paylaştıkların için teşekkürler 1 yıldır karışık olan kafamı çözdün geçen ay fuardan aldım. Tabii yazının altında yorum yapan diğer arkadaşlara da teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tugrul.erkilic
@Uno hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin:) inşallah beğenmişinizdir:):)
 
  • Beğen
Tepkiler: Uno
Evet çok güzel memnunum sanırım ileride lastik ve jant değiştirilebilir tekrar teşekkürler.
 
Geri