Scudo Sports

mekanik rotorlara direk hidrolik fren takılabilr mi ?

Levent Temiz

Daimi Üye
Kayıt
2 Ağustos 2007
Mesaj
247
Tepki
91
Şehir
izmir
arkadaşlar hepinize merhaba, iyi forumlar ..
aklıma takılan bi konu var mekanik disk frenli bir bisiklet alsak ona rotorları değiştirmeden hemen hidrolik sistem takabilirmiyiz uyum problemi yaşarmıyız. cevaplarınız için teşekkürler..
 
Scudo
Tabi ki. Rotorlar genelde fark etse etse marka olarak fark ediyorlar. Örneğin Shimano'nun yeni XTR rotorlarındaki çıkıntılı kısım, Avid frenlerin balatalarındaki çıkıntılara çarpabiliyor.

Demek istediğim, mekanik-hidrolik fark etmez. Yeter ki o fren markasu ile çalışsın.
 
@HaliliOzturk


birde öğrenmek istediği bir konuda mekanik sistemlerde çalışma prensibi rotoru bir tarafa itip diğer fren pedine yaklaştırarak iki ped arasına sıkışmasını sağlamak diye biliyorum. bu hidroliklerde aynı mı yoksa iki eşit mesafeli ped aynı anda rotora yaklaşarak onu sıkıp frenlemeyi öyle mi sağlıyor. bir de öyle zanediyorum ki disk frenler fren kalitesi ve frenleme gücü olarak herzaman v frenlerdenn daha iyi doğru mu düşünüyorum.

saygılar..
 
@karga 76

abicim rotor herzaman sabittir...
mekanik disk frende kaliperi ve içindeki balataları sağa sola oynatabilme şansın var ve çoğu mekanik disk fren tek taraflı frenleme yapıo..

hidrolik frende ise kaliper sağa sola oynatılarak rotora ortalanır, balatalar sabittir, işinin eri olan arkadaşlar balatalarıda sağa sola oynatabiliyo ;)
ve iki balata aynı frenleme yapıo..
hidrolik mi / v-fren mi , bisikletçi arkadaşlara göre değişiyo, ama çoğunluk hidrolik frenin v-break'ten iyi olduğu kanısında...

saygılar..
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent Temiz
@edi_e

rotor sabit olsa da fren yüzeyleri yanlara doğru 1-2 mm kolaylıkla esneyebiliyor. tek taraflı pistonu olan frenler de bu özellikten faydalanıyor. önce hareketli taraftaki kaliper diske değerek diski eğiyor ve diğer sabit olan kalipere temasını sağlıyor. disk yine iki kaliper arasında sıkışmış oluyor ama biraz eğildikten sonra. buna tek taraflı çalışma demek biraz yanıltıcı, frenleme gene iki yüzeyde yapılıyor.

----

disk frenlerin kendi özel sürtünme yüzeyleri olduğu için v-frenlerden daha iyi oldukları söylenebilir. v-frenlerin fren yüzeyleri olan jantlar dış etkilere çok daha fazla maruz kalıyor. üzerindeki toza toprağa suya çamura göre bir günü diğerini tutmayabiliyor. disk frende bunun etkisini daha az görüyorsunuz. ama sürekli asfaltta kullanıyorsanız iyi bir v-fren in hiç bir eksiğini göremiyorum. tekeri göbeğinden frenleyerek yüksek kuvvetlerin oluşmasına da gerek kalmıyor v-fren ile. disk fren çatalı çok daha fazla eğilmeye zorluyor çünkü. Üniversitede hocamız Prof.Dr. Atilla Bozacı'nın çok güzel bir lafı vardı yeri gelmişken kondurayım hemen:

Kuvvet masraf demektir :)

Bir de olabildiğince basit tutma prensibi var tabii. Yeterli olacaksa önce v-fren, olmadı mekanik disk ve son olarak hidrolik disk. Benim görüşlerim bunlar.

İyi alışverişler.
 
kararımı xt paralel baskı v frenden yana kullandım.. 28 cant şehir bisikleti kullanıyorum, normal v fren kullanıyordum (bisikletin üzerinde gelen düşük model); bu frenlerin hiç tutmadığını farkettimlerim, sportif kullanımlar için bu frenler pek de güvenli değil.. aslında disk frenlerde özellikle hidrolikler oldukça iyi seçenekler. bisikletim yeterince ağır olduğu için birde paralel baskı sisteminin güvenirliği ve xt kalitesi bu seçimde rol oynadı. birde söylemeden geçemeyeceğim fren kabloları ve üst kabloları da çok önemli bence frenleriniz bakımlı yollarınız güvenli olsun ..

görüşmek üzere :cool:
 
@kerembasaran

rotor 1-2 mm eğilerek diğer tarafa sürtmesi sağlanıo ve frenleme oluyo haklısın, ama rotorun eğilmesi frenin tek taraflı calışmasının nedeni ;)
çoğu mekanik disk frende, frenleme tek bi pistonun rotoru itmesiyle oluşuyo...
hidrolikte frenleme yapıldığında iki piston aynı anda rotoru sıkıştırıyo..
buda çift taraflı frenleme oluyo
 
@edi_e

yaa prensiplerde mutabıkız aslında da mekanik tek, hidrolik de çift taraflı frenleme yapıyor diyorsun ya beni kaybediyorsun.

mekanik de çift taraflı frenleme yapıyor. çift tarafta da kaliper var ve ikisi de benzer oranlarda sürtünme oluşturuyor. tek piston hareket ediyor sadece, diğeri sabit. tek taraflı hareket de, tek taraflı baskı de ama tek taraflı frenleme deme. yanıltıcı oluyor. önceki mesajda söylediğim de buydu.

iki taraftan sıkıştırmanın bi kuvvet kazancı da yok ayrıca. tek amaç diske dengeli kuvvet uygulamak, eğmemek.
 
@kerembasaran


kısaca =

tek taraflı çalışmadan kastım, kaliperin içindeki padlerden sadece birinin baskı yaparak diğerine rotoru itmesi...

çift taraflı ise, hidrolik frende kullanılan sistem, iki padde aynı anda rotora temas eder ve bu temas mekanik frene oranla katmı kat iyi tutuş sağlar...

bu tutuşun mekanik disk frende ve hidrolik disk frende kullanılan padlerlede alakası vardır..

ayrıca hissedilebilir derecede kuvvet kazancı vardır, 7 ay boyunca mekanik disk fren kullandım, şuan xt hidrolik kullanıyorum ve bu farkı anlamak için bi insanın aklından sorunu olması lazım...

arada kızışmalar olsada guzel bi tartışmaydı, teşekkür ederim ;)
 
edi_e ye katılıyorum
birde şöyle bişey var mekanikte tek piston baskı uyguladığı için rotordiğer pede doğru yamuluyor göbek tarafı sabit olduğu için mekanikte bir ped rotora tamamen yüzeyi oturur diğer ped ise rotorun yamulmasından dolayı ( l ise \ oluyor) yüzeyinin tamamıyla rotora baskı uygulamıyor ve firen kolundan esniyor ve buda daha çok güç anlamına geliyor. shimanonun mekanik firenlerini kullananlar bilirler. pedleri 4-5 ay kullandıktan sonra çıkarıp bakın ve tam düz olmadığını görürsünüz. pedler zamanla yamuk erimeye baslar ve buda firende belli bir etken. hidrolikte rotor sabit ped ler tam yüzeyle baskı uyguladıkları için hidrolikte çok iyi bi tutuş sağlanıyor. hemde pedler tam düzgün erirler ve mekanik firendede aynı pedler kullanılmasına rağmen hidrolik firenlerin pedleri daha uzun ömürlüdür.
 
@edi_e

"xt hidrolik disk frenim mekanik disk frenden daha yüksek kuvvet kazancı sağlıyor" lafının hiç bir anlamı yok. iki farklı tasarım, biri diğerinden daha iyi olabilir. kaliper boyutları bambaşkadır belki. ben mekanizmadan bahsediyorum. modellerden değil, ve tekrarlıyorum:

kuvvet kazancı iki taraftan birden bastırınca yoktur. tek taraftan sabit bir yüzeye bastırmakla aynıdır. temel fizik bu. başka sözüm yok.
 
@ujur

hidrolikte bu durum idealleştirilmiş haklısın. ama bb7 gibi iyi disk frenlerde de. bb7'de kaliperleri her iki tarafta da 1mm uzaklıkta tutabilmeniz için basit ayar vidaları var. 8cm yarıçapında bir rotor 1mm yana eğildi diye de kaliper orantısız erimez. zaten rotorun halka kısmı bağlantı kollarından daha mukavim olduğu için o eğilmenin büyük bir kısmı kollar tarafında olur.

kötü tasarlanmış, kötü ayarlanmış modeller yüzünden herkes düşman olmuş mekanik disklere. ben haksızlık yapıldığını düşünüyorum. önemli olan tasarım diyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: sgtalper
@ujur

mekanik ve hidrolik frende bildiğim kadarıyla aynı padler kullanılmıyo sevgili ujur =))

@kerembasaran

kerem kaliper budur

http://www.bikemagic.com/news/images/shimano08xt_caliper_lo.jpg

yukardaki yazında, kaliperi her iki taraftada 1mm uzakta tutabilirsiniz, kaliper orantısız erimez gibi cumleler kurmuşsun...
okuyanların kafası karışıcak..
senin bahsettiğin kaliperin içindeki PADler...

bi tarafta tek bi pad'in rotoru itip diğer pad'e yaslayıpta frenlemesi var...
bi tarafta ayna anda iki pad'in birden rotora eşit miktarda yaslanıp frenlemesi var..
kuvvet kazancı yok mu arasında ? gülünç :rolleyes:
 
kaliper dediklerim pad'di ewt. yanlış konuştum hep. yazık olmuş, kusura bakmayın.
 
benden iç gıcıklatan bir soru daha.set halınde satılan hidrolik disk frenler dışında sadece ön fren olarak piyasada satılıyor mu acaba...
 
Geri