Scudo Sports

Maximum nabiz hakkinda(216bpm)

En doğrusu saatten gelen en yüksek 5-10 günlük ayrı ayrı değerlerin ortalamasını almak. Oda zaten senin hesapla bulduğun değere yakın olur. Yüksek kalp atışı haraketi yapıp sonra bir anda durur oturursan kötü. Mesela yokuşu çıktın tepe noktasına yakın pes ettin durup dinlenmek yerine inip yürümek daha doğru. Yada tepe noktasını geçtikten sonra yokuş aşşağı pedal çevirmeden inmek yerine pedala güç uygulamadan pasif şekilde pedal çevirmek hiç çevirmeden dinlenmekten daha uygun.
 
Scudo
@Zekeriya Çab evet ben de oyle dusunuyorum, tabiki de bir anda durmak cok kotu bosa cevirmek lazim. Soguma da lazim her zaman.
 
Antrenmanlarda veya turlarda nabzımı zorlamamaya gayret ederim. Ancak 2013 Nisan'daki Adana yol yarışında 214'ü görmüştüm (yaşım o tarihte 45'ti). Üstelik mantıksız bir değer de değildi. Ortalama nabzımı 160 ölçmüştüm. Ama bunu maksimum nabız olarak almadım. Çünkü üç yıllık kayıtlarıma baktığımda benim max nabzım 185. En doğru yöntem uzun süreli kayıtlara bakarak max nabzı belirlemektir.

Capture.JPG
 
Zaten önemli olan anlık nabzın çıktığı nokta değil ,azami nabızda ne kadar süre kalabildiğiniz önemlidir. NE kadar yüksek nabza uzun süre dayanıyorsanız o kadar güçlü kalp kaslarına sahipsinizdir. Zaten yüksek nabızda yani 180 üzeri nabızda uzun süre efor sarf etmek zordur.
 
@Bahadır Gürel tam olamaz derken 216 olabilir yani hocam , bende zorlamamaya dikkat ediyorum belli antreman bolgelerine gore calisiyorum, simdi sorun su max degeri ne alicam 216 mi yoksa 199 gibi hesaplarda cikan genel veriyi mi alicam olcu olarak ?

@Hasan Saylık orasi oyle ama max degeri anlik olana gore mi alicaz.
 
@nurullah memiş

Benim izlediğim yol, tek bir sürüşte çıkan uçuk max değerini baz almamaktır. Bunun yerine çok sayıda sürüşteki max değerlere bakarak sonuca ulaşırım. Yaş hesabına göre yapmam max hr değerini (öyle yapsam 173 olması lazım ama ben bu değerlerdeyken yanımdakiyle sohbet ediyorum). 185'teyken gerçekten zorlanıyorum ve pedal kesiyorum.

Lodosun olduğu Mart ayında grupla Bostancı'da buluşmadan önce, arkamdan da lodosun desteğiyle kendimi zorlamıştım, sonra evde baktım ortalama nabzım 184 gösteriyor. Yani 185 max değeri benim için doğruya yakın bir değer.

Capture.JPG
 
@Bahadır Gürel anladim yas hesabi degil da baska bi hesap vardi daha ayrintili kiloyla filan ona gore cikan sonucla ben belirliyordum zone 'lari yine oyle devam edeyim, bi birsey daha var stravda takip ettigim unlu pro bisikletciler var onlarin suruslerini inceliyorum cogu zaman stravanim nabiz kisminda zone 1i 116nim asagisinda gosteriyor max degerin yuzde 60-65 arasinin bu kisma denk gelmemesi lazim zone 2 de oldukca genis ayrica.
 
@nurullah memiş

Zone aralıklarının farklı hesaplanma formülleri var. Bununla ilgili Digifit'tekiler şöyle: (link)

Ayrıca TrainingPeaks'te de farklı formüllere göre farklı zone'lar üretiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: nurullah memiş
@Bahadır Gürel digifit te bi suru var fakat cyclist kisminda verdikleri tam benim hesaplarimla birebir uyusuyor ordan devam edeyim o zaman mesla max 199 icin zone 1 119-129 zone 2 129 149 gibi uygun sanirim zaten sadece zone 1/2/3 calisiyorum haftada bir iki de sprint iste orda da zone 5 oluyo sanirim.
 
168 nabız ortalamasi 178 max nabız yaş 42 . 168 olamasi uzun süre antreman yapmamis olmamdan mi ? Aydınlatan olursa sevinirim. Yag yakımı için ideal nabız ı kaçta tutmaliyim
cf5fed92811643c66f587cd4694ee50c.jpg


SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@PamukHocam videoyu seyrettim teşekkürler çok faydalı oldu ....bugun polar nabız bandını telefona bağladım temposuz nabız 160 170 lere çıkıyor durum böyle olunca yağ yakımı değil sadece fitness yapmış oluyorum . Normalde 80 90 nabizi olan biriyim. Maksimum nabız değerim 42 yaş için 178 ....bu durumu pek anlamadim neden bu kadar yüksek cikiyor

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@lercan2000

Yağ yakmak için 125bpm'nin altında sürmeniz lazım.

Sensörde de bir sıkıntı olmasın? O nabız aralığında nefes nefese sürüyor olmanız lazım. Fazla kilolar, Sigara kullanımı, Hareketsizlik, Hastalıklar nabızı yükseltebilir videoda anlatılan nabız aralığı sağlıklı insanlar için geçerli mesela obez bir insan için nabız çok daha fazla olacaktır.

Konu sağlığa girdiği için konu beni aşıyor.


Video da ki gibi bir doktora gözükebilirsiniz. Devlet hastanelerinde yapılıyor bende gitmeyi düşünüyorum.
 
@PamukFarkli bir nabız bilekliginden nabız aldım göğüs banti ile birbirini tutuyor bende bir anormallik var anladigim kadariyla[emoji17]

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@lercan2000 Uzun zamandır bisiklet sürmeyince elbet öyle olacaktır ciğerlerin körelmiş onu diyebilirim. Açıkça belirteyim soluduğumuz hava temiz değil dağlarda sür derdim ama yol bisikleti kullanıyorsun anlaşılan akciğerlerini alıştırman gerekecektir. 1 süre sonra bu değerler düzelecektir. Siz düzenli antrenmanınızı yapın :)
 
  • Beğen
Tepkiler: lercan2000
@JusTiMeAynen hocam eskiden bu değerler çok asagida idi ama daha çok sürüşe çıkıyordum.... Tesbitiniz doğru geliyor kulağa....daha sık çıkacağım öyle görünüyor....bilgiler için sagolasin ....kolay gelsın....

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Yaş ilerliyor sporunu yapmazsan vücut 1 süre sonra yerlere çökmeye başlıyor sonuçta.

Acayip meraklandırıyor bu konu beni 1 an önce 3lü setimi alıp yeni alacağım bisikletime kurup öğrenmek istiyorum heleki dağcı olacak ben isem :D Gittiğim yollarda kalp ritmem kaçlarda atıyor o atik olduğum hızlarda kalp ritmim ne durum oluyor acayip meraklandırıyor beni ya :D Bayırlar yokuşlar falan vslerde kalp ritmim kim bilir 200lerin altında olmayacaktır belki de sizin dediğiniz gibi 160-170lerde olucaktır artık bilemiyorum gittiğim yerlerde neler olacak işte o zaman potansiyelimi izleyebileceğim işte bu en sevineceğim şey olacak
 
  • Beğen
Tepkiler: lercan2000
Nabız atışı kişiye özeldir. Her kişinin kalbi farklı atar. 220-yaş formülü spor yapmayan kişiler için ortalama bulunmuş bir değer. Örneğin benimki buna uymuyor. Test yaptığımız 4 arkadaşınki de buna uymuyordu. Eğer gerçekçi antrenman yapmak istiyorsanız güç bölgelerinizi bulacağınız test yapmalısınız. 30 dakika boyunca yapabileceğiniz en sert sürüşü yapıp son 20 dakikanın nabız ortalamsını alıyorsunuz. Çıkan sonuç sizin laktik asit Eşik değerini verir. O sonucu şuraya yazıp çalışacağınız güç bölgelerini öğrenebilirsiniz. Testi ilk aylarda 20 dakika yapsanız da olur bu arada.
(link)
Active Recovery ve Endurance yazan bölgeler yağ yakım çalışmasının yapılacağı bölgeler. Yağ yakmak için sadece bu çalışmalar yapılmaz. Genel olarak Antrenman yapmayı öğrenin. Şunu fark etmişsinizdir: Hiç kilolu bisiklet sporcusu yok.. keyifli sürüşler @lercan2000
 
@MehmetAliB. hocam peki yapacagimiz bu 30 dk’lik en sert surusu antreman hangi evresinde yapalim. baslarda mi yoksa sonlara dogru mu?
 
@yusufgs36 Önce 15 dakika ısınma. Isınma esnasında yüksek nabızlarla uğraşmayın. Vücudunuzu hazırlayın yeter. Ondan sonra teste başlayın. Trafiksiz, mümkünse düzlük veya yokuş yukarı bir yolda yapın. Yokuş aşağı haliyle olmaz. Testten sonra 10 dakika soğuma sürüşü.
 
Geri