Scudo Sports

Lastik hakkında sorular ve cevaplar

Bisiklet modeli ne? 700x28 destekleyeceğinin bile garantisi yok disk frenli değilse.
Jantın iç genişliği 19,5 mm, 28 lastik kullanıyorum. Bunun bir hesap tablosu var mı ? Şu ampül görünüm olmaması için
 
Scudo
Jantın iç genişliği 19,5 mm, 28 lastik kullanıyorum. Bunun bir hesap tablosu var mı ? Şu ampül görünüm olmaması için
Yok hocam ya ama yukarıda belirttiğim gibi Pogacarın kullandığı ENVE SES 4.5 pro 23-25mm iç genişlikle 28-30 öneriyorsa en AERO lastik pozisyonu için optimum genişlik budur diyebiliriz herhalde. Bunun altı ampulleşmeye başlar. Eski v fren için üretilmiş kadro uyumlu jantlarda 15-17-19mm civarı iç genişlik oluyor yol bisikletlerinde. Yani ampul olacak diye bisiklet destekliyorsa 28mm yada üstü takmamanın pek mantığı yok. 15mm iç genişliği olan da olan da takıyor 32mm lastik.

Jant daraldıkça ve lastik genişledikçe lastiğin jantın içinde kalan uç kısımların açısı içe doğru dönüyor. Üst kısmı da ampulleşmeye başlıyor. Pro değilseniz "aero" watt kazancının pek önemi yoktur muhtemelen ama bu açı içe doğru ne kadar çok dönerse bisikleti yatırdıkça kilo da fazlaysa yanaklara binen yük ve hasar görme şansı artıyor.

Uzun lafın kısası 19mm iç genişlik için 28-32 arasının sorun olacağını sanmıyorum.
 
Teşekkürler hocam, sağolasın
 
Jantın iç genişliği 19,5 mm, 28 lastik kullanıyorum. Bunun bir hesap tablosu var mı ? Şu ampül görünüm olmaması için
Jantın genişliğine göre en büyük ve en küçük lastiğin olabilirliğini gösteren bir tablo var. Çok defa geçmiş mesajlarda paylaşıldı. Şu an vaktim yok bulup buraya ekleyemiyorum ama geriye doğru bakarsanız mutlaka görürsünüz.
İnternette de arasanız çıkar.
 
biraz ilginç olucak ama 29 jant mtbde kullanıcam bu lastikleri. O yüzde 55mmden aşağı olsun istemiyorum
 
biraz ilginç olucak ama 29 jant mtbde kullanıcam bu lastikleri. O yüzde 55mmden aşağı olsun istemiyorum
Niye ilginç olsun ama yok 700c lastik istediğin boyutlarda. Eğer amacın çoğunlukla asfalt ve az bozuk yollarda akıcılık sağlamaksa akıcılığı iyi normal dağ bisikleti lastiği al. Continental race king işini görür muhtemelen.

(link)

(link)

Bunlardan kalın görmedim gravel lastiği olarak.
 
  • Beğen
Tepkiler: brk34
Kamyon veya otomobil lastiği daha düşük hava basıncı ile şişirilirken bisiklet gibi daha küçük ebatlara sahip bir lastik neden çok yüksek hava basıncına ihtiyaç duyuyor? İşte bunu doğru düzgün açıklayan bir videoya denk geldim meraklı arkadaşlar izleyebilir.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanerg ve Özcan
Kardeşim artık rahat mı bıraksan iç lastiği? Üzerine yapıştırdığın yamalar yerine yeni iç lastik alırdın. Bir de jantını ve dış lastiğin iç kısmını kontrol et. Bu kadar çok patlıyorsa bir yerlerde batan bir şey olabilir. Dış lastiği değiştirmek de iyi olabilir.
 
Çıkmadık candan, Ümit kesilmez,
çocuk sürekli patlatıyor,enson hava basarken yarmış,yama bolca vardı,ucuz birşey yama, olmazsa yenisini alacaktım oda şimdilik oldu😁
Bu kadar büyük yama yapmaya gerek yok. Ben olsam yamaları ikiye bölüp yapardım. Ayrıca böyle balans falan yapmıyor mu
Çocuk kullanıyor,hava basayım derken yarmış,gittiği yere kadar,yeni lastik alsam onuda iç edecek...
 
Çıkmadık candan, Ümit kesilmez,
çocuk sürekli patlatıyor,enson hava basarken yarmış,yama bolca vardı,ucuz birşey yama, olmazsa yenisini alacaktım oda şimdilik oldu😁

Çocuk kullanıyor,hava basayım derken yarmış,gittiği yere kadar,yeni lastik alsam onuda iç edecek...
Dediğim gibi jantın iç kısmını ve dış lastiğin iç kısmını elinizle bir kontrol edin pürüz vs bir şey olabilir. Kaliteli biraz daha zırhlı bir lastik de alın. Bu kadar çok yama da yapmayın çocuk için riskli olur. İç lastiğin bütünlüğü bozulunca vurulan havayı kaldıramamış yarılmış artık. Bu şekilde bir yarılma hızlı giderken olsa düşebilir Allah korusun. Çocuğunuza da lastiğe kafasına göre değil de lastiğin üzerinde yazan psi değerine göre hava basması gerektiğini öğretin. Çok fazla hava basmak da kolay patlamasına sebep olur yüzey daha gergin olduğu için. Lastiğin üzerinde aralık yazar mesela 30-50 psi gibi. Bu iki değerin tam ortası iyidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ccssonn
Ön ve arka fotoğrafını attığım bu bisiklete en fazla kaç mm lastik sığar sizce? Şu an önde 23 arkada 25 takılı. Amacım 32 takmak rahat olsun diye. Ama olur mu emin olamıyorum.

IMG_20250904_112531_778.jpgIMG_20250904_112504_652.jpg
 
Öne kesin olur gibi ama arkayı deneme yanılma yoluyla bakmanız lazım.

Ayrıca jantınız da desteklemeli. Jant setiniz nedir kaç mm bı bakın
Jant destekliyor arka 19 ön 17 mm iç genişlik.
 
  • Beğen
Tepkiler: brk34
Ön 17mm az değil mi ? Daha iyi bilenler öyleyse söylerler ama ampul gibi durmasın sonra lastik
Biraz ampül olur ama sorun çıkmaz. Bu bisikleti antrenman için değil de işe gidip gelme amacıyla kullanacağım. Düz gidona çevireceğim. O yüzden en kalın hangisi oluyorsa onu takmak isitiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: brk34
Kamyon veya otomobil lastiği daha düşük hava basıncı ile şişirilirken bisiklet gibi daha küçük ebatlara sahip bir lastik neden çok yüksek hava basıncına ihtiyaç duyuyor? İşte bunu doğru düzgün açıklayan bir videoya denk geldim meraklı arkadaşlar izleyebilir.

(link)
Eski bir lastikçi olarak konuya şöyle bir katkı yapayım. Olayın çıkış noktası PSI yani "pound-force per square inch" yani her inç kare yüzeye olan kuvvetin karşılığı. İçeri basılan hava miktarı değil. Büyük lastiklerde havanın temas ettiği yüzey alan genişlediği için, her inç kareye olan kuvvet daha az oluyor. Mesela arka traktör lastiğinde bu değer 20 psi gibidir. Çünkü yüzey geniştir. Havanın temas ettiği yüzey ne kadar azalırsa bu değer artar.
 
  • Beğen
Tepkiler: sccetin ve -Deniz-
caliperden 28m üstü nasıl geçecek?
Evet bunu söyleyecektim söylemedim valla.

Ben 28 e geçtim çıkarıp takarken pabuçlara takılıyor zor çıkıyor. Ama fren ayarim biraz sıkı direk kavrıyor
 
Geri