Schwalbe one (pro one olmayan düz "one") ile Conti Ultrasport 3 lastiklerinin yuvarlanma direnci birbirlerine yakın. Hatta Conti azıcık daha iyi bile olabilir.
Aynı janta daha kalın lastik takınca bisiklet hızlanmaz. Yukarıda yazan arkadaşlara bakma sen.
Gerçekten de kalınlaşan lastik düşürdü performansını. İnanmıyorsan tekrar 25'lik bir lastik tak ve gör.
Aynı janta takılan ve önerilen basınçta şişirilen aynı marka model lastikte, kalınlaştıkça konfor artar, yol tutuş artar, ivmelenme azalır, hızı muhafaza etme azalır, aynı hıza çıkmak ve korumak için gerekli güç artar. Lastik inceldikçe konfor azalır, yol tutuş azalır, ivmelenme ve hızı koruma artar, sonuçta sürat artar.
Daha geniş lastikten aynı verimi almak için, ya yanında daha geniş lastiğe optimize edilmiş jant alacaksın, ya önerilen basınçtan daha yüksek basınçta hava basacaksın.
Bir de dolaylı faydası var geniş lastiğin. Konfor arttıkça yorulma azalır, koruduğun ekstra güç, kalın lastik takarak edeceğin zararı amorti eder hatta kâra geçirir diyorlar.
Bir kere aldın artık. Hayırlı olsun. Sürdükçe bacakların daha kuvvetlenecek, belki de daha ince lastiğe tekrar dönmek istemeyeceksin
Şahsen 23-28 arası lastikler kullanıyorum. Genelde kışları 28'e geçiyorum. Ama 25 en sevdiğim.